Vaccinatie hepatitis B
+12
Supertalentje
Coco
Twellie
M@niek
Pompoen
Slakje
Jade
Atelier Madame
maiadebij
Liadan
Happydobby
Darius
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Vaccinatie hepatitis B
Er zijn natuurlijk ook genoeg witte mensen die het hebben/zullen krijgen. Mijn vroegere vriendinnen waren iig niet zo trouw met condooms dus die zullen vast iemand besmet hebben. En zo vast meer.
Daarbij hebben ze daar ook in de toekomst nog wat aan. Ze zullen vast niet altijd in een witte buurt blijven wonen, zeker niet met steeds meer halfbloedjes in Nederland. En je kunt het aan de buitenkant in de meeste gevallen natuurlijk ook gewoon niet zien. Vind het wonen in een hele witte buurt eerlijk gezegd nogal een dom argument om het niet te doen. Hep. B is niet zomaar een griepje.
Daarbij hebben ze daar ook in de toekomst nog wat aan. Ze zullen vast niet altijd in een witte buurt blijven wonen, zeker niet met steeds meer halfbloedjes in Nederland. En je kunt het aan de buitenkant in de meeste gevallen natuurlijk ook gewoon niet zien. Vind het wonen in een hele witte buurt eerlijk gezegd nogal een dom argument om het niet te doen. Hep. B is niet zomaar een griepje.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Mijn dochter is iets ouder dan twee en heeft wel altijd al die vaccinatie gehad waar dat,er al in zat. In Duitsland zit dat er daar gewoon al in. Toen we naar Nederland verhuisden kreeg ze daarom ook de vaccinaties waar het al in zit.
Ik ben er zelf ook niet op tegen.
Ik ben er zelf ook niet op tegen.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10
Antibes schreef:Supertalentje schreef:http://www.gezondiza.nl/%7B658da402-9cfe-470c-ba5f-7b8bf27f273e%7D Hierop staat dat je besmet kunt worden van speeksel en ook van andermans tandenborstel. Meestal zijn er na besmetting geen duidelijke klachten (wel vermoeidheid enzo) en besmetting op jonge leeftijd is vaker chronisch dan op late leeftijd.
Op dit moment dragen 30.000 tot 60.000 het virus bij zich in Nederland (0,2 tot 0,4% van de bevolking) http://www.hepatitis.nl/kennisbank/aDU1083_Hepatitis-B.aspx
Oh echt, dat wist ik niet.. Naja, dan zou ik het zeker wel doen. Een chronische Hepatitis B kan leiden tot levercirrose en zelfs leverkanker. Maar levercirrose is al beroerd genoeg.
Ik zou het wel weten.. Het is ook niet voor niets dat zorgmedewerkers allemaal tegen Hep B ingeënt worden, ik zou een besmetting niet onderschatten.
Edit: volgens mij is besmetting via bloed, alleen heb je wel risico's bij speeksel omdat mensen ook wel eens een wondje in hun mond hebben etc.
Wat mij toen uitgelegd werd is dat het via speeksel overgedragen kan worden als je bijvoorbeeld gebeten word en er ontstaat een wondje door.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hepatitis A vaccinatie
» Vaccinatie hepatitis A
» vaccinatie in arm of been
» Vaccinatie rotavirus
» Hoge koorts na vaccinatie
» Vaccinatie hepatitis A