vaccinatie in arm of been
+3
Happydobby
mauwmauw
Mizzie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
vaccinatie in arm of been
Hoi,
Wij moeten binnenkort voor de eerste vaccinatie naar het CB. Nu heeft onze huisarts 26 jaar geleden mijn moeder geadviseerd om de prik in het armpje te geven met de volgende reden: (even heel kort samengevat) Je wordt ingeënt tegen polio en, als het niet goed gaat, kan beter je arm verlamd zijn dan je been.
Nu ben ik aan het zoeken op internet, maar kan niet echt iets vinden over de plek van vaccinatie.
Dus ik vroeg me af waar jullie kindjes zijn gevaccineerd en of jullie ooit van deze theorie gehoord hebben?
Wij moeten binnenkort voor de eerste vaccinatie naar het CB. Nu heeft onze huisarts 26 jaar geleden mijn moeder geadviseerd om de prik in het armpje te geven met de volgende reden: (even heel kort samengevat) Je wordt ingeënt tegen polio en, als het niet goed gaat, kan beter je arm verlamd zijn dan je been.
Nu ben ik aan het zoeken op internet, maar kan niet echt iets vinden over de plek van vaccinatie.
Dus ik vroeg me af waar jullie kindjes zijn gevaccineerd en of jullie ooit van deze theorie gehoord hebben?
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Re: vaccinatie in arm of been
beide beentjes
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
In de beentjes werden ze hier gezet.
Alleen die van 14 maanden werd in de armen gezet.
Ik ken de theorie niet.
Overigens raak je verlamd van de polio en dat heeft m.i. niets te maken met waar dan de prik gezet is.
En de kans dat je verlmad raakt van de prik is natuurlijk echt nihil.
Alleen die van 14 maanden werd in de armen gezet.
Ik ken de theorie niet.
Overigens raak je verlamd van de polio en dat heeft m.i. niets te maken met waar dan de prik gezet is.
En de kans dat je verlmad raakt van de prik is natuurlijk echt nihil.
Gast- Gast
Ze spuiten in een spier, arm of been maakt niet zoveel uit. Als je in de bil spier spuit dan kan je een zenuw raken als je het verkeerd doet maar in je been kan niks misgaan. Dit weet ik van mijn opleiding.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Die theorie klinkt me een beetje raar in de oren...
Het lijkt me net als Sassa niet dat het aan de plek van de prik ligt waar je verlamd raakt als je polio krijgt.
Maar volgens mij worden prikken bij kinderen onder het jaar altijd in de benen gezet en boven het jaar in de armen.
Dat doen ze omdat ze onder het jaar meestal nog niet lopen. Na een jaar gaan de meeste kinderen lopen en dan hebben ze er dus tijdens het lopen geen last van als de prik in de armen gezet is. (dat legde de verpleegkundige zo aan me uit).
Het lijkt me net als Sassa niet dat het aan de plek van de prik ligt waar je verlamd raakt als je polio krijgt.
Maar volgens mij worden prikken bij kinderen onder het jaar altijd in de benen gezet en boven het jaar in de armen.
Dat doen ze omdat ze onder het jaar meestal nog niet lopen. Na een jaar gaan de meeste kinderen lopen en dan hebben ze er dus tijdens het lopen geen last van als de prik in de armen gezet is. (dat legde de verpleegkundige zo aan me uit).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
+1Happydobby schreef:Ze spuiten in een spier, arm of been maakt niet zoveel uit. Als je in de bil spier spuit dan kan je een zenuw raken als je het verkeerd doet maar in je been kan niks misgaan. Dit weet ik van mijn opleiding.
Zo heb ik het ook geleerd.
De prikjes zijn hier ook in de beentjes gegeven.
Bij mijn dochter 1x in de arm.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Hier krijgt hij de prikjes altijd in de beentjes.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
hoe zit het dan als ze onder het jaar al kunnen lopen? Wordt het dan toch in de beentjes geprikt of in de armen?
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Goede vraag, ik heb geen idee. (was hier ook niet van toepassing want ze liep pas met 18 maanden...).Nijntje schreef:hoe zit het dan als ze onder het jaar al kunnen lopen? Wordt het dan toch in de beentjes geprikt of in de armen?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Onder een jaar word er hier altijd in de benen geprikt. Daarna in de armen.
Gast- Gast
Bedankt voor de reacties. Vond het idd ook vreemd dat de locatie van de prik ook meteen de plek van de verlamming zou kunnen betekenen. Gelukkig zit het CB hier vlakbij, dus ik loop binnenkort ook nog wel even binnen om het te vragen!
groetjes Mizzie
groetjes Mizzie
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Soortgelijke onderwerpen
» Vaccinatie rotavirus
» Hepatitis A vaccinatie
» Vaccinatie hepatitis A
» Vaccinatie hepatitis B
» Hoge koorts na vaccinatie