Hepatitis A vaccinatie
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hepatitis A vaccinatie
Voor degenen die al op vakantie geweest zijn naar landen als Egypte of Turkije: hebben jullie je kindje laten vaccineren tegen Hepatitis A? Zo ja, hoe lang van tevoren? En hoe reageerde je kindje erop?
Zelf zijn mijn vriend en ik een paar jaar geleden gevaccineerd tegen Hepatitis A omdat we naar Turkije op vakantie gingen. Nu twijfel ik nog of ik N. in ga laten enten of niet.
Zelf zijn mijn vriend en ik een paar jaar geleden gevaccineerd tegen Hepatitis A omdat we naar Turkije op vakantie gingen. Nu twijfel ik nog of ik N. in ga laten enten of niet.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Hepatitis A vaccinatie
Wij hebben het toen niet gedaan. We hebben de voors en tegens tegen elkaar afgewogen en veel info er over gewonnen en zijn bij de GGD langs geweest.
Gast- Gast
Wij hebben het vorig jaar wel laten toen met M. We gingen naar Egypte.
Ze was toen 1jr en 11mnd. En half jaar later hebben we het nog ene keer laten doen dus nu is ze 25jr ingeeent.
Ze heeft geen last van de prikken gehad verder.
Nu gaan we weer naar EGypte en hoeft ze dus niet weer geent te worden.
Bij T hebben we het nog niet laten doen. Ze raadden het pas aan na een jaar.
Ze was toen 1jr en 11mnd. En half jaar later hebben we het nog ene keer laten doen dus nu is ze 25jr ingeeent.
Ze heeft geen last van de prikken gehad verder.
Nu gaan we weer naar EGypte en hoeft ze dus niet weer geent te worden.
Bij T hebben we het nog niet laten doen. Ze raadden het pas aan na een jaar.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
@ Snoepy: En wat was jullie hoofdreden om het niet te doen? Ik twijfel ook nog een beetje. Ik begreep dat de ziekte bij kinderen vrij mild verloopt, maar toch wil ik liever voorkomen dat ze ziek wordt. Daarnaast denk ik dat de kans wel erg groot is dát ze ziek wordt, aangezien ze onder de douche en in het zwembad e.d. water zal binnenkrijgen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou het wel doen. De ziekte is dan inderdaad wel relatief onschuldig (vergeleken met bijvoorbeeld Hepatitis B) maar verloopt toch nog wel als een flinke buikgriep, als ik dat kon voorkomen zou ik het wel doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het wel doen. Wij gaan volgende week. Een kennis had het niet gedaan en door het drinken tijdens het douchen is hun dochter heel erg ziek geweest en een kleine week in het ziekenhuis. Dat wil je sowieso niet en al helemaal niet in het buitenland waar je kind de verpleging niet eens kan verstaan. Om nog maar niet over een rampzalige vakantie te spreken.
Wij gaan de 18de weg dus doen het twee weken van te voren.
Wij gaan de 18de weg dus doen het twee weken van te voren.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik wilde het graag bij T. laten doen voor onze vakantie naar Thailand in januari maar het gaat vanaf 1 jaar pas.
Ik zou het risico niet willen nemen.
Ik zou het risico niet willen nemen.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Vaccinatie hepatitis A
» Vaccinatie hepatitis B
» vaccinatie in arm of been
» Vaccinatie rotavirus
» Hoge koorts na vaccinatie