Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccinatie hepatitis B

+12
Supertalentje
Coco
Twellie
M@niek
Pompoen
Slakje
Jade
Atelier Madame
maiadebij
Liadan
Happydobby
Darius
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Darius do 25 okt 2012 - 0:37

Krijg net vacc bewijs binnen en zie dat nu ook hep B is toegevoegd. Wat vinden jullie hiervan?

Ik neig nu naar niet inenten, of iig uitstellen zodat ik me eerst kan inlezen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Happydobby do 25 okt 2012 - 1:38

Heeft P. die dan niet gehad? Want M krijgt ze ook en onze zoontjes schelen niet zoveel.

Hep B is juist handig als je die later niet meer hoeft. Voor veel landen buiten europa heb je het vaak nodig en ik heb het ook nodig gehad voor mijn werk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Liadan do 25 okt 2012 - 1:46

K. heeft ze ook niet gehad, ze zijn ermee begonnen in de zomer van 2011 volgens mij en toen vielen onze kinderen daar nog buiten. Ik zou de vaccinatie van E. uitstellen en eerst even meer informatie erover zoeken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Darius do 25 okt 2012 - 1:48

Nee, P heeft het niet gehad. Kindjes na 1 aug 2011 krijgen de prik nu erbij.

Maar als het zo handig is, kun je het later toch ook nog nemen als je het nodig hebt?

Ik heb in 2006 er bewust voor gekozen om me niet te latdn vaccineren voor hep B toen ik naar egypte ging.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Liadan do 25 okt 2012 - 1:50

Zijn er nog wel vaccinaties zonder hep. B? Is het dus mogelijk om haar de DKTP prik te laten geven zonder hep. B.?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  maiadebij do 25 okt 2012 - 7:31

N en J hebben ze beide al wel gehad omdat ze half marokkaans zijn.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Darius do 25 okt 2012 - 8:00

maiadebij schreef:N en J hebben ze beide al wel gehad omdat ze half marokkaans zijn.

Waarom? Als ik vragen mag?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Darius do 25 okt 2012 - 8:03

In het algemeen: je krijgt de ziekte door bloedcontact of seksueel contact. Naar mijn mening is de kans heel klein dat onze dochter dat nu kan oplopen, waarom zou ik dan laten inenten?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  maiadebij do 25 okt 2012 - 8:04

Omdat in marokko hep-B relatief vaker voorkomt en wij daardoor een hoger risico lopen ermee in aanraking te komen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Atelier Madame do 25 okt 2012 - 8:07

Ik heb vandaag op m'n werk (ziekenhuis) gehoord dat besmetting bij aanraking van een hepatitis b besmet sap (bloed) de kans 1 op 3 os dat je geïnfecteerd wordt. Dat risico zou ik in die zin dus niet willen lopen. Maar ja ik werk in een ziekenhuis heb geen kindje.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Liadan do 25 okt 2012 - 8:16

Ik zie eigenlijk ook geen reden dat ik mijn kinderen tegen hep. B in zou laten enten (nu hoeft dat ook niet dus ik hoef er niet over na te denken). In mijn ogen is de kans dat ze ermee besmet worden heel erg klein (bijna niet aanwezig).
Wat is de reden dat ze de hep. B hebben toegevoegd aan het vaccin?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Jade do 25 okt 2012 - 8:53

Toen de amandelen van mijn zusje eruit werden gehaald kreeg ze een kapje op, mijn moeder zag uit dat kapje zo bloed, mijn zusjes mond inlopen.

Kindje die dat kapje op heeft gehad is dus tijdens de operatie bijgekomen en hebben ze extra slaapmiddel gegeven. Maar in het systeem achter het kapje is toen bloed achtergebleven.

Zusje was niet ingeent, en er moesten dus allerlei testen gedaan worden. Gelukkig was alles goed!




Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Slakje do 25 okt 2012 - 9:03

Er was toch ook een hepatitis dat door speeksel kan worden overgedragen? Is dat niet deze? Ik weet nog toen ik als monitor op een kamp zat voor mensen met een mentale beperking, dat we bij een vrouw heel erg moesten oppassen dat er geen bekers/bestek/... werden uitgewisseld ivm besmetting.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Darius do 25 okt 2012 - 9:18

Slakje schreef:Er was toch ook een hepatitis dat door speeksel kan worden overgedragen? Is dat niet deze? Ik weet nog toen ik als monitor op een kamp zat voor mensen met een mentale beperking, dat we bij een vrouw heel erg moesten oppassen dat er geen bekers/bestek/... werden uitgewisseld ivm besmetting.

Dat is volgens mij A.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Pompoen do 25 okt 2012 - 9:25

Darius schreef:In het algemeen: je krijgt de ziekte door bloedcontact of seksueel contact. Naar mijn mening is de kans heel klein dat onze dochter dat nu kan oplopen, waarom zou ik dan laten inenten?

Als jouw kindje op de creche gebeten word door een kindje met hepatitis B kan het volgens mij ook overgedragen worden!


Edit: oh, of was dat idd hepatitus A. Ik ben zelf voor beiden ingeënt vanwege mijn vrijwilligerswerk in het buitenland.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  M@niek do 25 okt 2012 - 10:15

Slakje schreef:Er was toch ook een hepatitis dat door speeksel kan worden overgedragen? Is dat niet deze? Ik weet nog toen ik als monitor op een kamp zat voor mensen met een mentale beperking, dat we bij een vrouw heel erg moesten oppassen dat er geen bekers/bestek/... werden uitgewisseld ivm besmetting.

Dat is hep b. Die kan worden overgedragen door speeksel, bloed en alle soorten seksueel contact. Hep a heeft voornamelijk met slechte hygiene te maken (handen wassen na toilet, eten goed wassen e.d.). Hep c kan alleen worden overgedragen door direct bloedcontact.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Twellie do 25 okt 2012 - 10:27

Ik wil die inenting wel: hoe meer, hoe beter houd ik eigenlijk aan op inentinggebied Wink. Risico's van enten wegen bij mij niet op tegen de risico's op nare ziektes.

Volgens mij heb ik een uitnodiging gekregen van het ministerie van ... (even vergeten) voor een enquete om eventuele extra bijwerkingen door de inenting in kaart te brengen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Liadan do 25 okt 2012 - 20:13

Als hep. B ook door speeksel overgedragen kan worden dan zou het het voor mij alweer anders maken, want dan kan je het natuurlijk eerder krijgen dan als het alleen door bloed overdraagbaar is. Ik weet niet hoevaak de ziekte nog voorkomt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Coco do 25 okt 2012 - 20:35

Mijn kinderen zijn zowel tegen hep.A en B ingeënt aangezien ze half Marokkaans zijn en dus regelmatig naar Marokko zullen gaan.

Mijn vroegere beste vriendinnen hebben hep.B en toen mocht ik niet met hun bestek eten, uit hun glazen drinken etc. omdat het ook overgebracht zou kunnen worden via speeksel. Ik geloof dat die kans niet heel groot is, maar zeker wel aanwezig.

Ik snap niet waarom je je kind niet in zou enten tegen zoiets, van de entingen krijgen ze over het algemeen niets en een besmetting is levenslang.

Edit: De ziekte komt toch nog best veel voor, volgens mij vooral veel onder de geadopteerde kinderen en die gaan natuurlijk ook gewoon naar de creche, peuterspeelzaal, school.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Supertalentje do 25 okt 2012 - 20:59

http://www.gezondiza.nl/%7B658da402-9cfe-470c-ba5f-7b8bf27f273e%7D Hierop staat dat je besmet kunt worden van speeksel en ook van andermans tandenborstel. Meestal zijn er na besmetting geen duidelijke klachten (wel vermoeidheid enzo) en besmetting op jonge leeftijd is vaker chronisch dan op late leeftijd.

Op dit moment dragen 30.000 tot 60.000 het virus bij zich in Nederland (0,2 tot 0,4% van de bevolking) http://www.hepatitis.nl/kennisbank/aDU1083_Hepatitis-B.aspx

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Darius do 25 okt 2012 - 21:16

Coco schreef:Mijn kinderen zijn zowel tegen hep.A en B ingeënt aangezien ze half Marokkaans zijn en dus regelmatig naar Marokko zullen gaan.

Mijn vroegere beste vriendinnen hebben hep.B en toen mocht ik niet met hun bestek eten, uit hun glazen drinken etc. omdat het ook overgebracht zou kunnen worden via speeksel. Ik geloof dat die kans niet heel groot is, maar zeker wel aanwezig.

Ik snap niet waarom je je kind niet in zou enten tegen zoiets, van de entingen krijgen ze over het algemeen niets en een besmetting is levenslang.
Ik weet niet of ze er niets aan overhouden.

Edit: De ziekte komt toch nog best veel voor, volgens mij vooral veel onder de geadopteerde kinderen en die gaan natuurlijk ook gewoon naar de creche, peuterspeelzaal, school.Wij wonen in een hele witte buurt, hier op het kdv en de school zijn geen geafopteerde kindjes of kindjes uit bijv marokko.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Steep do 25 okt 2012 - 21:43

R. Heeft ook geen vaccinatie gehad, zat er hier niet bij.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Lolly's do 25 okt 2012 - 22:00

Twellie schreef:Ik wil die inenting wel: hoe meer, hoe beter houd ik eigenlijk aan op inentinggebied Wink. Risico's van enten wegen bij mij niet op tegen de risico's op nare ziektes.
Zo denk ik er vaak ook over. Voorkomen is beter dan genezen en ze geven het niet zomaar omdat het ze wel leuk lijkt. Daar zal een reden achter zitten.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Liadan do 25 okt 2012 - 22:26

Lolly's schreef:
Twellie schreef:Ik wil die inenting wel: hoe meer, hoe beter houd ik eigenlijk aan op inentinggebied Wink. Risico's van enten wegen bij mij niet op tegen de risico's op nare ziektes.
Zo denk ik er vaak ook over. Voorkomen is beter dan genezen en ze geven het niet zomaar omdat het ze wel leuk lijkt. Daar zal een reden achter zitten.
Er zal zeker een reden achter zitten, maar ik vind het niet verkeerd om er goed over na te denken en wat meer achtergrondinformatie op te zoeken.
Ik zou mijn kinderen bijv. niet meer in laten enten tegen de mex. griep als dat nog een keer voor zou komen zoals 3 jaar geleden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Antibes do 25 okt 2012 - 23:06

Supertalentje schreef:http://www.gezondiza.nl/%7B658da402-9cfe-470c-ba5f-7b8bf27f273e%7D Hierop staat dat je besmet kunt worden van speeksel en ook van andermans tandenborstel. Meestal zijn er na besmetting geen duidelijke klachten (wel vermoeidheid enzo) en besmetting op jonge leeftijd is vaker chronisch dan op late leeftijd.

Op dit moment dragen 30.000 tot 60.000 het virus bij zich in Nederland (0,2 tot 0,4% van de bevolking) http://www.hepatitis.nl/kennisbank/aDU1083_Hepatitis-B.aspx

Oh echt, dat wist ik niet.. Naja, dan zou ik het zeker wel doen. Een chronische Hepatitis B kan leiden tot levercirrose en zelfs leverkanker. Maar levercirrose is al beroerd genoeg.

Ik zou het wel weten.. Het is ook niet voor niets dat zorgmedewerkers allemaal tegen Hep B ingeënt worden, ik zou een besmetting niet onderschatten.

Edit: volgens mij is besmetting via bloed, alleen heb je wel risico's bij speeksel omdat mensen ook wel eens een wondje in hun mond hebben etc.


Laatst aangepast door Antibes op do 25 okt 2012 - 23:11; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccinatie hepatitis B Empty Re: Vaccinatie hepatitis B

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum