Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nageltjes knippen

+5
smooch
Star007
Tania
CCC
Jezzie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Nageltjes knippen

Bericht  Jezzie zo 21 okt 2012 - 23:16

Wanneer kan je de nageltjes van een baby knippen?
L. heeft steeds van die lange nageltjes, de krassen staan op haar neus.
Ik doe het nu steeds met een vijltje, maar wanneer kan ik een schaartje gebruiken en hoe doen jullie dat?
Het lijkt me best een eng klusje!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 23:17

Volgens mij staat me iets van 6 weken bij. Ik heb de nageltjes van h. (10 weken) gisteren voor het eerst geknipt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  CCC zo 21 okt 2012 - 23:17

Ik heb dat al best snel gedaan bij N. heb het 1x met een vijltje gedaan en daar was ik eeuwen mee bezig. Heb gewoon zo'n babynagelknippertje gebruikt de eerste keer. Deed het als ze sliep, gewoon even goed haar vinger/ huid naar achter duwen (ja hoe zeg je zoiets) en dan knippen en niet te kort.

N. werd trouwens geboren met hele lange nagels, vond dat zo gek... nooit gedacht dat dat toen al zo lang kon zijn smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Jezzie zo 21 okt 2012 - 23:20

Okee, dan kan ik het van de week wel even proberen.
Ziet en zo sneu uit die krassen op haar neus!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Tania zo 21 okt 2012 - 23:21

Volgens mij officieel zes weken inderdaad. Ik heb het bij allebei al met een week gedaan, ze hadden echt lange nageltjes allebei al meteen toen ze geboren werden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Jezzie zo 21 okt 2012 - 23:22

chococupcake schreef:Ik heb dat al best snel gedaan bij N. heb het 1x met een vijltje gedaan en daar was ik eeuwen mee bezig. Heb gewoon zo'n babynagelknippertje gebruikt de eerste keer. Deed het als ze sliep, gewoon even goed haar vinger/ huid naar achter duwen (ja hoe zeg je zoiets) en dan knippen en niet te kort.

N. werd trouwens geboren met hele lange nagels, vond dat zo gek... nooit gedacht dat dat toen al zo lang kon zijn smile

L. had ook hele lange nagels toen ze werd geboren. Vond ik idd ook heel gek. Mijn moeder en ik hebben toen ze net een dag oud was al haar nageltjes gevijlt. Haar hele gezichtje zat toen al onder de krassen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  CCC zo 21 okt 2012 - 23:27

Jezzie89 schreef:
chococupcake schreef:Ik heb dat al best snel gedaan bij N. heb het 1x met een vijltje gedaan en daar was ik eeuwen mee bezig. Heb gewoon zo'n babynagelknippertje gebruikt de eerste keer. Deed het als ze sliep, gewoon even goed haar vinger/ huid naar achter duwen (ja hoe zeg je zoiets) en dan knippen en niet te kort.

N. werd trouwens geboren met hele lange nagels, vond dat zo gek... nooit gedacht dat dat toen al zo lang kon zijn Nageltjes knippen 561177

L. had ook hele lange nagels toen ze werd geboren. Vond ik idd ook heel gek. Mijn moeder en ik hebben toen ze net een dag oud was al haar nageltjes gevijlt. Haar hele gezichtje zat toen al onder de krassen!

Aaaah arm ding! Jaaa ik vond dat zo gek, was het eerste wat me opviel en wat ik zei tegen mijn vriend haha! Ik zou het inderdaad gewoon even proberen te knippen. Ik doe wel eventuele scherpe kantjes er nog vanaf vijlen, anders krabt ze hier ook haar gezichtje open.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Star007 zo 21 okt 2012 - 23:30

Ik deed dat na een week of 2. Naar mijn idee werkte dat veilen niet zo als het moest en zat ze telkens onder de krassen in haar gezicht.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  smooch zo 21 okt 2012 - 23:41

Ik heb E. haar nageltjes voor het eerst geknipt met 7 weken. Daarvoor kon ik ze makkelijk scheuren, haar nagels groeien erg snel.
En ik knip het als ze slaapt want anders beweegt ze te veel en dat vind ik eng.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Happydobby ma 22 okt 2012 - 0:04

M ha zich net na de geboorte al een kras op zijn neusje. Wij hebben ook eerst geveild maar na 2 weken zijn we al begonnen met knippen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Puggle ma 22 okt 2012 - 1:19

Hier stond in een boekje van het cb dat het met 12 weken pas mag. Wij hebben dan ook gewacht tot die 12 weken. Ik vond het wel echt drama en heb dan ook een stukje in haar vinger geknipt Embarassed wat voelde ik me toen een slechte mama!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Sanne ma 22 okt 2012 - 8:09

Puggle schreef:Hier stond in een boekje van het cb dat het met 12 weken pas mag. Wij hebben dan ook gewacht tot die 12 weken. Ik vond het wel echt drama en heb dan ook een stukje in haar vinger geknipt Embarassed wat voelde ik me toen een slechte mama!

Dat heeft mijn vriend ook per ongeluk eens gedaan. Sindsdien knipt hij de nagels niet meer en moet ik het altijd doen. Ik knip ze vanaf 6 weken met een nagelknippertje en ik doe het nu elke week, zo hard groeien haar nageltjes.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Supertalentje ma 22 okt 2012 - 10:18

Dat vijlen vond ik zo'n gedoe, alles is nog zo zacht dat het alle kanten op schiet met een vijltje. Ik begon toen hij krasjes ging maken (geen idee hoe oud) en nu iedere week.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes knippen Empty Re: Nageltjes knippen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum