Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nageltjes

4 plaatsers

Ga naar beneden

Nageltjes Empty Nageltjes

Bericht  PiP di 15 feb 2011 - 0:04

F heeft al heel lang brose nageltjes en dat er altijd een los stukje nagel langs groeit bij haar grote teen.
Nu wordt haar nagel gedeeltelijk ook steeds dikker. Op het cb(2 x aan verschillende gevraagd) zeggen ze dat het niks is en dat ze nog geen kalknagel kunnen hebben op deze leeftijd.
Wat vinden jullie, toch langs de dokter of is het inderdaad niks?
*foto`s weer weg*


Laatst aangepast door PiP op di 15 feb 2011 - 0:53; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  pitbullgup di 15 feb 2011 - 0:10

Een kalk nagel ziet er heel anders uit. Als ik mijn teennagels niet op de goed manier knip krijg ik precies hetzelfde als F op de foto (bij die verdikking kun je goed zien dat het daar in/afgescheurd is). Ik moet mijn nagels dus goed kort houden en mooi rond knippen anders scheuren ze in en gaan ze aan de zijkanten ingroeien.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Darius di 15 feb 2011 - 0:20

Lauren.s zijn nagels zien er ook wel zo uit, vooral zijn grote teen zijn behoorlijk afgeschuurd. Maar volgens mij kan een kind wel een schimmelnagel of een kalknagel krijgen, want deze zijn heel erg besmettelijk. Misschien heeft ze het wel opgelopen als je een keertje in het zwembad bent geweest. Volgens mij is het niet iets ernstigs, maar ik zou het wel in de gaten houden, zeker met afknippen, want een teennagel kan ook ingroeien en dat schijnt erg pijnlijk te zijn.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:22

Darius schreef:Lauren.s zijn nagels zien er ook wel zo uit, vooral zijn grote teen zijn behoorlijk afgeschuurd. Maar volgens mij kan een kind wel een schimmelnagel of een kalknagel krijgen, want deze zijn heel erg besmettelijk. Misschien heeft ze het wel opgelopen als je een keertje in het zwembad bent geweest. Volgens mij is het niet iets ernstigs, maar ik zou het wel in de gaten houden, zeker met afknippen, want een teennagel kan ook ingroeien en dat schijnt erg pijnlijk te zijn.
Breek me de bek niet open.. Mijn moeder knipte altijd m`n nageltjes rond en op een gegeven moment zijn de 'hoekje' in m`n huid gegroeid.. Omdat eruit laten groeien zo pijnlijk is, heb ik jaren rondgelopen met ingegroeide teennagels, joepie!

Ik heb eindelijk de discipline gevonden om eraf te blijven en sinds kort heb ik mooie recht teennagels en eindelijk geen pijn meer als ik loop!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  pantuf di 15 feb 2011 - 0:30

Hier is het precies hetzelfde bij 1 grote teen! Ook met zo'n 'extra' stukje. Haar teennageltjes zijn in het begin heel vaak afgebroken toen ze begon te kruipen (en dat kwam niet omdat ze te lang waren, maar echt omdat ze enorm broos zijn).
Ik weet ook niet wat je er aan kunt doen helaas scratch
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:30

Mijn dochtertje heeft dit ook, nu ze ouder wordt, ze is nu 3,5, groeit het langzaam weg. Haar nagels zien er nu heel anders uit.
Ik heb er verder nooit wat mee gedaan.

Zoontje had eerder altijd soort dubbele nagel op de grote teen. Ik kon altijd een nagel van de grote teen afhalen die halverwege de gewone nagel groeide. Toen hij ouder werd, groeide dit ook ineens weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:35

Ik zou me geen zorgen maken, mijn zoontje heeft het net zo. Bij hem komt het door het schuren van de nageltjes, omdat hij vaak op blote voetjes loop.t

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  PiP di 15 feb 2011 - 0:49

Het is dus wel "normaal"!
Ik was dus ook bang dat het zou gaan ontsteken ofzo en ik er dan niks aan gedaan had...

Ik knip dat extra stukje meestal kort af, niet helemaal omdat ik bang ben dat het gaat ingroeien.
Op het cb zeiden ze ook dat je het recht af moet knippen en niet rond. Ik doe het ertussen in.
Helemaal recht, dan heb je van die scherpe hoekjes, ook niet echt fijn!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  PiP di 15 feb 2011 - 0:52

_MamaRosa_ schreef:Mijn dochtertje heeft dit ook, nu ze ouder wordt, ze is nu 3,5, groeit het langzaam weg. Haar nagels zien er nu heel anders uit.
Ik heb er verder nooit wat mee gedaan.

Zoontje had eerder altijd soort dubbele nagel op de grote teen. Ik kon altijd een nagel van de grote teen afhalen die halverwege de gewone nagel groeide. Toen hij ouder werd, groeide dit ook ineens weg.
Dit had F in het begin ook 1 keer! Dacht dat het een soort nieuwe nagel was en de andere van uit de buik ofzo, haha.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:55

PiP schreef:
Helemaal recht, dan heb je van die scherpe hoekjes, ook niet echt fijn!
1 haaltje met een vijltje en het is niet meer scherp..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum