Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nageltjes

+13
Flower_L
Steep
Happydobby
Annie24
Fiebje
Pien
Parisienne
Didi
Nijntje
Tania
PiP
sabje
studiebol
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nageltjes Empty Nageltjes

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 9:49

Wat doen jullie met de nageltjes van jullie (kleine) kids?

In het ziekenhuis is ons gezegd dat we ze niet mogen knippen,kan me ff niet herinneren waarom niet. We mochten ze wel zelf af bijten, nou dat durf ik dus echt niet dus wil ik niet doen. Of we mochten ze vijlen.. ik ben nu dus al weken een poging aan het doen tot het vijlen van die iniminie nageltjes die ontzettend snel groeien, maar waarbij ze het vijlen dus echt vreselijk vinden, ze krijsen ontzettend en trekken steeds hun handjes weg... ook geen prettige manier dus..

Ik heb ze dus net toch maar afgeknipt, en eigenlijk ging dat prima, ze lagen stil, geen gekrijs,ik kon hun handjes goed stil houden. Dus dit was voor mij veel prettiger, en ik heb ook niet echt het idee dat de meiden het zo erg vonden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 9:53

Hier worden de nageltjes van mijn zoontje gewoon geknipt. Weet eigenlijk niet meer hoe oud hij was toen dat de 1e keer gebeurde. Ze groeien wel ontzettend snel dus moet het best regelmatig doen.

De 1e keer vond ik het wel een beetje eng, meer het idee wat als ik in zijn vingertjes zou knippen. Maar het knippen gaat eigenlijk heel goed. De vijl gebruikt ik nooit.

Ik heb eigenlijk niet gehoord dat je ze niet zou mogen knippen, ben dan wel benieuwd waarom dat zo is en vanaf wat voor leeftijd je dan wel gewoon mag knippen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  sabje wo 18 jan 2012 - 9:54

Volgens mij is dat voor de eerste 6 weken. Weet het ook niet zeker. Maar met 3 maanden knipte ik M.ax zijn nagels ook.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  PiP wo 18 jan 2012 - 9:54

Volgens mij mocht dit alleen de 1e weken niet?
Ze zeggen ook allemaal wat anders hoor!
Ik mocht geen metalen vijl gebruiken, alleen een papieren vijl.
Maar mijn schoonzusje mocht meteen een nagelknipper gebruiken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 9:54

Ik ben ze ook heel snel gaan knippen met zo'n klein knippertje. Hij krabte zichzelf meteen na de geboorte al elke keer in z'n gezichtje en afbijten vond ik ook niks. Is altijd goed gegaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Nijntje wo 18 jan 2012 - 9:55

ik ben ze ook al vrij snel gaan knippen. gewoon heel rustig knippen en niet te ver. Maar inderdaad die nagelstjes groeien zo snel!

En vooral niet de zijkanten eraf trekken, hier wel een keer gedaan en een fikse ontsteking tot gevolg...Embarassed
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Didi wo 18 jan 2012 - 10:18

Mij is gezegd dat het de eerste 6 weken niet mocht. Toen beet ik er wel eens een nageltje af als het te lang en scherp was.
Ik heb ze nu al 2 keer geknipt en hij is nog maar 10 weken. Groeit echt snel.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Parisienne wo 18 jan 2012 - 10:38

Ik knipte N.'s nageltjes ook gewoon vanaf dat ze een week of 6 was. Voor die tijd kan je het beter nog niet doen maar inderdaad afbijten of vijlen met een papiervijltje. Nu is het geen probleem om ze te knippen. 'Geniet' er nog maar van dat het nu zo makkelijk gaat en ze het toelaten.. straks wordt het knippen misschien nog wel wat lastiger Wink Hier is het af en toe echt een drama tegenwoordig
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 10:40

Parisienne schreef:Ik knipte N.'s nageltjes ook gewoon vanaf dat ze een week of 6 was. Voor die tijd kan je het beter nog niet doen maar inderdaad afbijten of vijlen met een papiervijltje. Nu is het geen probleem om ze te knippen. 'Geniet' er nog maar van dat het nu zo makkelijk gaat en ze het toelaten.. straks wordt het knippen misschien nog wel wat lastiger Wink Hier is het af en toe echt een drama tegenwoordig

Ik heb echt een raar kind wat dat betreft. J. pakt elke dag z'n knippertje uit de la omdat hij nageltjes wil knippen. Hij wil ook de hele dag haren kammen, tandjes poetsen en zalfjes smeren laughcry .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Pien wo 18 jan 2012 - 10:40

Hier idd ook vanaf 6 weken gewoon geknipt... Wij gebruiken zo´n klein nagelschaartje...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Fiebje wo 18 jan 2012 - 10:42

De eerste weken idd vijlen omdat je ze te snel te voor door knipt. Nageltjes zijn dan nog erg slap en scheuren sneller in ben na een paar weken met de schaar gaan knippen gaat prima. Doe het hier 1 a 2 x per week.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Annie24 wo 18 jan 2012 - 10:52

Tania schreef:
Parisienne schreef:Ik knipte N.'s nageltjes ook gewoon vanaf dat ze een week of 6 was. Voor die tijd kan je het beter nog niet doen maar inderdaad afbijten of vijlen met een papiervijltje. Nu is het geen probleem om ze te knippen. 'Geniet' er nog maar van dat het nu zo makkelijk gaat en ze het toelaten.. straks wordt het knippen misschien nog wel wat lastiger Wink Hier is het af en toe echt een drama tegenwoordig

Ik heb echt een raar kind wat dat betreft. J. pakt elke dag z'n knippertje uit de la omdat hij nageltjes wil knippen. Hij wil ook de hele dag haren kammen, tandjes poetsen en zalfjes smeren laughcry .

lol!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 10:58

Ik heb het boekje er nog is bij gepakt die we toen mee hebben gekregen. Daar staat dat we het eerste half jaar de nageltjes niet mogen knippen. Staat geen reden bij.

Ik heb toen zo'n klein manicure setje gekocht, met een vijl, een nagelknippertje en een gewoon schaartje. Ik heb idd vanavond het nagelknippertje gebruikt en dat werkte goed.

Nou ja ik blijf dit wel gewoon doen, want dat vijlen dat vond ik maar niks, ik had elke keer een dag later het idee dat ik helemaal niks gevijld had.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 11:36

Ik heb altijd gewoon geknipt met een knippertje. Wel heel voorzichtig en het is altijd goed gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Parisienne wo 18 jan 2012 - 11:41

Tania schreef:
Parisienne schreef:Ik knipte N.'s nageltjes ook gewoon vanaf dat ze een week of 6 was. Voor die tijd kan je het beter nog niet doen maar inderdaad afbijten of vijlen met een papiervijltje. Nu is het geen probleem om ze te knippen. 'Geniet' er nog maar van dat het nu zo makkelijk gaat en ze het toelaten.. straks wordt het knippen misschien nog wel wat lastiger Wink Hier is het af en toe echt een drama tegenwoordig

Ik heb echt een raar kind wat dat betreft. J. pakt elke dag z'n knippertje uit de la omdat hij nageltjes wil knippen. Hij wil ook de hele dag haren kammen, tandjes poetsen en zalfjes smeren laughcry .
Hahah! Die staat later vast lang voor de spiegel! :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 11:43

Ik scheur de nageltjes altijd af, dat doe ik zelfs nog steeds bij D.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 20:44

Volgens mij mag het niet ( raden ze het af ) omdat de nageltjes nog heel zacht zijn en heel snel inschuren en omdat de nageltjes nog heel ver op het vingertopje was zitten waardoor de kans wat groter is dat je in de vinger knipt.

Ik ben ook vrij snel begonnen met knippen en heb nooit in zijn vingertje geknipt, gewoon goed opletten en voorzichtig knippen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Happydobby wo 18 jan 2012 - 20:51

Ik knipte ze ook direct, vijlen wel geprobeerd maar bleek zinloos.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Steep wo 18 jan 2012 - 21:24

Er was ook iets met een velletje/vliesje kan ik mij herinneren. Dat zat nog aan de nagel maar moest vastgroeien aan de vinger? Ik weet het niet meer.. Ik heb de 1e 6 weken geveild, daarna geknipt.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Flower_L wo 18 jan 2012 - 22:05

mama's met oudere kindjes, hoeven jullie ook steeds minder te knippen? L is ruim anderhalf en laatste keer knippen kan ik mij zo 123 niet herinneren, is al tijdje terug.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 22:09

Nou ik knip nog bijna elke week haar nagels... maar ze is nog maar net 1, dus misschien dat het daarna pas minder wordt haha.

Volgens mij heb ik ook alleen de eerste 6 weken ofzo niet geknipt en daarna wel.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 22:11

Flower_L schreef:mama's met oudere kindjes, hoeven jullie ook steeds minder te knippen? L is ruim anderhalf en laatste keer knippen kan ik mij zo 123 niet herinneren, is al tijdje terug.

Ik knip nog elke week z'n nageltjes, ze groeien best snel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Alex wo 18 jan 2012 - 22:13

Ik knip ook elke week de nageltjes, ze groeien als een tierelier. De eerste maanden heb ik haar nageltjes gevijld, dat deed ik als ze lag te slapen, anders krijste ze de hele boel bij elkaar.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 22:24

Ik knip ongeveer 1 keer per 2 weken, ze groeien wel hard maar minder hard dan eerder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  yes1984 do 19 jan 2012 - 1:19

Ik knip zijn nageltjes elke week met een nagelschaartje.
Heb dit ook vanaf het begin af aan gedaan.



De teennageltjes heb ik nog nooit gedaan en is ook nog niet nodig.
Hebben jullie ook zo'n verschil tussen de vingers en de tenen?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nageltjes Empty Re: Nageltjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum