Bepaald eten op vaste dagen?
+23
Caroow
nijntje4
Parisienne
Bliss
Arwyn
Zonnetje
sanne-84
Mizz_S
VanillaRose
Highway
SarahKey
Bacio
SoGood
Burn
silly-one
Marin
Lady Starstruck
Linda
Minx
Snoes
_Lacey_
Inge
Orchidee
27 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Bepaald eten op vaste dagen?
Haha, ik heb ook nog NOOIT aardappelen gekookt. Hoe erg is dat.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Nee gelukkig geen vaste dagen. Thuis hadden we dat trouwens wel, dus ben het wel gewend maar vind het verschrikkelijk. Ik eet zelf ook bijna nooit aardappels-groente-vlees. Ik eet gewoon waar ik trek in heb. Wel eet ik in het weekend wat luxer/uitgebreider. En vaker een recept ook. Moet er niet aan denken elke week patat te eten.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, dat hebben we niet. Alhoewel we wel vaak op maandag en dinsdag 'iets' met aardappels eten en op woensdag en donderdag pasta/rijst/miehoen oid. Dat komt omdat ik op woensdag en donderdag op het werk moet eten en ik vind opgewarmde aardappels bleh dus dan liever rijst ofzo. In de weken dat ik bijvoorbeeld vakantie heb of als ik niet 's avonds hoef te werken eten we ook heel anders.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ivm onregelmatige diensten hier niet mogelijk.
Maar had het anders ook niet gewild. Vind creativiteit daarvoor veel te leuk, en hoewel we wel wat vooruit plannen, vind ik het idee 'daar heb ik zin in' ook leuker, dan 'deze dag moeten we dit eten'.
Bovendien zijn er teveel verschillende recepten om onder te verdelen op een vaste dag.
Wel eten we in het weekend geen (gekookte) aarappelen of pasta/rijst, maar iets van brood/quiche/wrap/patat. (als ik niet hoef te werken)
Maar had het anders ook niet gewild. Vind creativiteit daarvoor veel te leuk, en hoewel we wel wat vooruit plannen, vind ik het idee 'daar heb ik zin in' ook leuker, dan 'deze dag moeten we dit eten'.
Bovendien zijn er teveel verschillende recepten om onder te verdelen op een vaste dag.
Wel eten we in het weekend geen (gekookte) aarappelen of pasta/rijst, maar iets van brood/quiche/wrap/patat. (als ik niet hoef te werken)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Mijn ouders doen dat.
Ik word er zelf echt heel kriegel van, zo burgerlijk.....wij verzinnen gewoon elke dag wat we gaan eten die dag, al is dat soms ook wel lastig.
Ik word er zelf echt heel kriegel van, zo burgerlijk.....wij verzinnen gewoon elke dag wat we gaan eten die dag, al is dat soms ook wel lastig.
Gast- Gast
Vroeger aten we thuis altijd op maandag, woensdag en vrijdag aardappelen, groenten en vlees, op dinsdag en donderdag een pastasoort, op zaterdag werd de tafel gedekt voor een broodmaaltijd en op zondag aten we standaard Groentensoep tussen de middag en 's avonds meestal patat.
Ik heb het nog lang volgehouden om op deze manier te eten. Maar als ik op maandag geen zin heb in Broccoli, maar op dinsdag wel, waarom zou ik dan niet eten op een pastadag? Hoef met niemand rekening te houden.
Ik heb het nog lang volgehouden om op deze manier te eten. Maar als ik op maandag geen zin heb in Broccoli, maar op dinsdag wel, waarom zou ik dan niet eten op een pastadag? Hoef met niemand rekening te houden.
Gast- Gast
Ik vind het ook echt niet leuk om op bepaalde dagen altijd een bepaald gerecht te eten. Op maandag en woensdag eten we wel altijd iets wat redelijk snel klaar is, omdat we dan altijd sporten en het niet prettig vinden om laat te eten.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
dan eet je toch een pasta met broccoli erin?
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Als we allebei moeten werken, halen we op zaterdag boodschappen voor de hele week. Gaan dan dus ook een lijstje maken en dan zijn we niet altijd even origineel..
De meeste weken eten we op maandag aardappels met groente en vlees, op woensdag pasta en op zaterdag pizza. De overige dagen verschillen.
De meeste weken eten we op maandag aardappels met groente en vlees, op woensdag pasta en op zaterdag pizza. De overige dagen verschillen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Bacio schreef:dan eet je toch een pasta met broccoli erin?
Dat kan ook.
Maar Broccoli eet ik toch liever met een roomsausje en bij aardappelen.
Gast- Gast
Broccoli met pasta en tomatensaus!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Hmm broccoli met grof zeezout uit de oven.
Of met ketjap uit de wok.
Ik kan wel honderd dingen met broccoli bedenken. Vind het heerlijk!
Of met ketjap uit de wok.
Ik kan wel honderd dingen met broccoli bedenken. Vind het heerlijk!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Het klinkt wel lekker. Heb onlangs Broccoli gewokt met een ketjapsausje. Was ook lekker. Maar nog steeds heb ik het toch liever met sausje en aardappelen.
Bloemkool is ook lekker in de groentensoep, maar ook dat eet ik liever met sausje en aardappelen.
Maar moet ook bekennen dat ik van huis uit echt niets gewend ben. Er werd bij ons niet culinair gekookt en als we uit eten gingen, dan veelal bij van der Valk of Pizzeria.
Bloemkool is ook lekker in de groentensoep, maar ook dat eet ik liever met sausje en aardappelen.
Maar moet ook bekennen dat ik van huis uit echt niets gewend ben. Er werd bij ons niet culinair gekookt en als we uit eten gingen, dan veelal bij van der Valk of Pizzeria.
Gast- Gast
Nee, ik heb geen vaste dagen waarop ik iets eet. Vroeger hadden we dat ook niet, hoewel we wel vaak soep aten op zondag. Nu kijk ik gewoon waar ik zin in heb en wat ik alweer even niet heb gehad. Vind het vaak wel moeilijk om weer iets te verzinnen. Aardappels koken doe ik eigenlijk ook nooit, tijd geleden nog wel eens gedaan, maar vervolgens stonden die dingen te verrotten in m'n keukenkastje.
In het weekend eet ik meestal sowieso wel wat makkelijks.
In het weekend eet ik meestal sowieso wel wat makkelijks.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Nee, ik eet wat mij op dat moment het beste uitkomt. Ik eet bijna altijd alleen met N. en als vriend thuis eet is dat nooit een vaste dag in de week (hij is kok, dus onregelmatig rooster en altijd pas laat in de avond/nacht thuis).
Toen ik nog bij mijn moeder woonde was woensdag altijd patatdag. Dat hebben ze daar nu nog steeds. Ik plan mijn 'bezoekjes' daar dus vaak op woensdag
Toen ik nog bij mijn moeder woonde was woensdag altijd patatdag. Dat hebben ze daar nu nog steeds. Ik plan mijn 'bezoekjes' daar dus vaak op woensdag
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik lees van best veel mensen hier dat ze per dag bekijken waar ze trek in hebben, maar hoe doen jullie dat dan met boodschappen doen? Er zijn namelijk ook veel topics daarover, en dat veel mensen niet elke dag boodschappen doen en bezuinigingplannen maken enz.
Ik eet momenteel zo goedkoop mogelijk maar dan is er gelukkig wel nog veel te variëren. Maar ook wel vaak groenten, vlees en gebakken aardappeltjes.
Ik eet momenteel zo goedkoop mogelijk maar dan is er gelukkig wel nog veel te variëren. Maar ook wel vaak groenten, vlees en gebakken aardappeltjes.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Er zit echt geen ritme in. Meestal eten we rond 3 uur warm, dat is ook niet een tijdstip om uitgebreid te koken. Op de dagen dat mijn vriend vrij is eten we uitgebreid, elke week is hij weer andere dagen vrij.
Wel eten we bijna standaard op zondag ongezond.
Wel eten we bijna standaard op zondag ongezond.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb ook nog nooit gekookte aardappels op tafel gezet sinds ik op mezelf woon, vind ik werkelijk niks aan (ik hou dan ook niet van jus).
Ik koop trouwens wel gewoon een zak aardappels, maar die rooster ik in de oven, pof ik, bak ik, gebruik ik voor puree of ovenschotels en voor stamppot, maar dus niet om gewoon zo gekookt op tafel te zetten.
Een vaste dag voor een bepaalde maaltijd vind ik ook niks en fantasieloos eerlijk gezegd. Daarnaast zou ik te weinig dagen in de week hebben aangezien wij allerlei verschillende dingen eten, zoals aardappels op allerlei manieren bereid, pasta, rijst, couscous, wraps, polenta, mihoen/ noodles/bami/ eiermie, brood (broodje hamburger, giros enz of een keer een clubsandwich of zo iets), dingen met deeg (bladerdeeg, pizzadeeg enz), wraps, pannenkoeken, soep, maaltijdsalade enz.
Vroeger bij mijn ouders hielp ik vaak op zaterdag koken, dan gingen we als we thuis waren en geen bezoek hadden lekker zelf pizzabakken bijvoorbeeld, echt gezellig samen in de keuken. Op zondag aten we meestal wat luxer, meestal kwam er dan een biefstukje of varkenshaas of zo op tafel. Door de week maakte mijn moeder weleens voor twee dagen achter elkaar gehaktballen bijvoorbeeld en dan kregen we er andere groenten bij, maar dat deed ze omdat ze moest werken en niet te laat het eten op tafel wilde hebben. Wat dat betreft heb ik wel van thuis afgekeken want ik werk net zoals mijn ouders met weeklijstjes en bereid vaak al eten voor als ik de dag daarna een lange dag op het werk heb.
Ik koop trouwens wel gewoon een zak aardappels, maar die rooster ik in de oven, pof ik, bak ik, gebruik ik voor puree of ovenschotels en voor stamppot, maar dus niet om gewoon zo gekookt op tafel te zetten.
Een vaste dag voor een bepaalde maaltijd vind ik ook niks en fantasieloos eerlijk gezegd. Daarnaast zou ik te weinig dagen in de week hebben aangezien wij allerlei verschillende dingen eten, zoals aardappels op allerlei manieren bereid, pasta, rijst, couscous, wraps, polenta, mihoen/ noodles/bami/ eiermie, brood (broodje hamburger, giros enz of een keer een clubsandwich of zo iets), dingen met deeg (bladerdeeg, pizzadeeg enz), wraps, pannenkoeken, soep, maaltijdsalade enz.
Vroeger bij mijn ouders hielp ik vaak op zaterdag koken, dan gingen we als we thuis waren en geen bezoek hadden lekker zelf pizzabakken bijvoorbeeld, echt gezellig samen in de keuken. Op zondag aten we meestal wat luxer, meestal kwam er dan een biefstukje of varkenshaas of zo op tafel. Door de week maakte mijn moeder weleens voor twee dagen achter elkaar gehaktballen bijvoorbeeld en dan kregen we er andere groenten bij, maar dat deed ze omdat ze moest werken en niet te laat het eten op tafel wilde hebben. Wat dat betreft heb ik wel van thuis afgekeken want ik werk net zoals mijn ouders met weeklijstjes en bereid vaak al eten voor als ik de dag daarna een lange dag op het werk heb.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Thuis hadden wij dat inderdaad ook:
Maandag en dinsdag aardappelen, vlees en groente.
Woensdag frietjes met een snack en vaak doperwtjes & pee'tjes.
Donderdag een rijstgerecht of wraps met kipfilet (en veeeeeel te veeeeel kruiden haha).
Vrijdag gebakken aardappelen, vlees en groente.
Zaterdag nasi.
Zondag frietjes met een snack of een luxer stukje vlees of soep.
Het enigste wat ik daar van heb overgenomen is dat we eigenlijk bijna elke zondag soep eten, maar voor de rest heb ik niks overgenomen.
En dat vind ik niet erg ook haha.
Maandag en dinsdag aardappelen, vlees en groente.
Woensdag frietjes met een snack en vaak doperwtjes & pee'tjes.
Donderdag een rijstgerecht of wraps met kipfilet (en veeeeeel te veeeeel kruiden haha).
Vrijdag gebakken aardappelen, vlees en groente.
Zaterdag nasi.
Zondag frietjes met een snack of een luxer stukje vlees of soep.
Het enigste wat ik daar van heb overgenomen is dat we eigenlijk bijna elke zondag soep eten, maar voor de rest heb ik niks overgenomen.
En dat vind ik niet erg ook haha.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Dat lijkt me niks en dat hadden we vroeger thuis ook niet. Wel bedenk ik meestal voor een week aan maaltijden en koop dat in een keer bij de supermarkt. Maar dan nog kijk ik op de dag zelf in welke van de maaltijden ik dan zin heb
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Als de vriezer vol zit, kan je toch alsnog dagelijks bedenken wat je wilt gaan eten?nijntje4 schreef:Ik lees van best veel mensen hier dat ze per dag bekijken waar ze trek in hebben, maar hoe doen jullie dat dan met boodschappen doen? Er zijn namelijk ook veel topics daarover, en dat veel mensen niet elke dag boodschappen doen en bezuinigingplannen maken enz.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Als de vriezer vol zit, kan je toch alsnog dagelijks bedenken wat je wilt gaan eten?nijntje4 schreef:Ik lees van best veel mensen hier dat ze per dag bekijken waar ze trek in hebben, maar hoe doen jullie dat dan met boodschappen doen? Er zijn namelijk ook veel topics daarover, en dat veel mensen niet elke dag boodschappen doen en bezuinigingplannen maken enz.
Er ligt idd meestal wel wat vlees in de vriezer en vaak nog wel wat groente in de koelkast dus op een dag dat ik niet boodschappen zou doen, zou ik met behulp van alle kruiden en andere dingen in de keukenkastjes echt een prima maaltijd kunnen bedenken.
Maar meestal doe ik gewoon per dat inspiratie op en boodschappen. Vind het lekker om er even uit te kunnen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
nijntje4 schreef:Ik lees van best veel mensen hier dat ze per dag bekijken waar ze trek in hebben, maar hoe doen jullie dat dan met boodschappen doen? Er zijn namelijk ook veel topics daarover, en dat veel mensen niet elke dag boodschappen doen en bezuinigingplannen maken enz.
Ik maak op vrijdag een weeklijstje, en dan halen we alle boodschappen voor de hele week. Alleen ziet dat weeklijstje er wel elke week heel anders uit, dus zo toch variatie, maar hoeven we maar 1 keer per week naar de winkel. Ik plan ook altijd wat we op welke dag eten, maar als we een keer zin in wat anders hebben wisselen we gewoon wat om of pakken we wat uit de vriezer ofzo. Maar dat komt eigenlijk niet vaak voor. Ik vind het altijd wel fijn om het voor ongeveer een week te plannen, als ik het op de dag zelf moet bedenken ben ik altijd zo inspiratieloos en weet ik niets.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Rush schreef:Als de vriezer vol zit, kan je toch alsnog dagelijks bedenken wat je wilt gaan eten?nijntje4 schreef:Ik lees van best veel mensen hier dat ze per dag bekijken waar ze trek in hebben, maar hoe doen jullie dat dan met boodschappen doen? Er zijn namelijk ook veel topics daarover, en dat veel mensen niet elke dag boodschappen doen en bezuinigingplannen maken enz.
Jawel, maar soms heb ik trek in iets wat ik dan niet heb, of ik moet al onthouden dat ik het de avond ervoor vast uit de vriezer moet halen
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Wij doen iedere dag boodschappen of we halen iets uit de vriezer.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Aardappelpuree na 2 dagen nog te eten?
» Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Veranderen van bepaald gedrag
» Stel.. Voor hoeveel dagen heb je eten in huis?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Veranderen van bepaald gedrag
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: