Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit normaal? - kittenvraag

3 plaatsers

Ga naar beneden

Is dit normaal? - kittenvraag Empty Is dit normaal? - kittenvraag

Bericht  Elliot wo 17 okt 2012 - 20:29

Willem likt sinds een paar dagen steeds aan de muren. Heel gek, gewoon op een willekeurige plek gaat hij naast de muur zitten en dan dus aan de muur likken. Ik kan me niet herinneren dat mijn oudere katten dat gedaan hebben eigenlijk.

Ik zag laatst toevallig wel dat hij aan het wisselen is (hij heeft onder geen voortandjes meer), misschien dat dat ermee te maken heeft?

Komt dit iemand bekend voor?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit normaal? - kittenvraag Empty Re: Is dit normaal? - kittenvraag

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 21:54

Heb je behang? In sommige behangsoorten zit een geur wat katten erg fijn vinden. Kan ook het gedrag van de kitten zelf zijn. Wij hebben een kitten wat ook graag overal aan knaagt. Maar onze kitten heeft nog alle tandjes voor zover ik weet en voel. Wink

Gast
Gast

Bericht  Elliot wo 17 okt 2012 - 21:58

Nee geen behang. Tenminste, één wand in de slaapkamer is behangen maar daar likt ie nou juist weer niet aan haha!

Ik vind het een beetje vies, dus ik hoop niet dat hij dit blijft doen! Ik jaag 'm iedere keer al weg als ik het zie en de plantenspuit wordt ook vaak gebruikt.. Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 22:03

Een plantenspuit werkt hier niet, onze kitten vind water juist leuk. Very Happy Hij helpt ook erg enthousiast mee met afwassen. Wink

Harde geluiden schijnt ook goed te helpen. Ow en veel geduld want ze blijven vaak in herhaling vallen, merk ik.

Gast
Gast

Bericht  Niene wo 17 okt 2012 - 22:04

Die van mij heeft dat ook gedaan,ze is nu 15 weken en het is over. Maar ze likte aan alles,de kozijnen,het raam,de bank,de muur.. Wat het was weet ik niet,misschien de smaak van schoonmaakmiddel Is dit normaal? - kittenvraag 878948377
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Elliot wo 17 okt 2012 - 22:08

Niene schreef:Die van mij heeft dat ook gedaan,ze is nu 15 weken en het is over. Maar ze likte aan alles,de kozijnen,het raam,de bank,de muur.. Wat het was weet ik niet,misschien de smaak van schoonmaakmiddel Is dit normaal? - kittenvraag 878948377

Hoe lang heeft jouw kitten het gedaan? Willem doet het sinds deze week en hij is van 2 juli, dus dan is hij nu ook zo'n beetje 15 weken denk ik?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Niene wo 17 okt 2012 - 22:27

Denk een week of 4,we kregen haar toen ze 9 weken was,totaal onhandelbaar en verwilderd! Ook vreselijk bijten,zodra je langs liep hing ze al in je benen. Nu sinds een paar dagen gaat het beter,ik heb werkelijk geen idee waar die gekke fratsen vandaan kwamen..
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Bazinga wo 17 okt 2012 - 22:43

Als katten likken aan 'dingen' kan 't duiden op stress. Het likken zou een soort spanning verlichten, schijnt... Om 't nog dramatischer te maken; het schijnt ook dat een kat er een tic van kan maken en 't dan blijft doen, al is de spanning weg.

Stress en spanning, hoeft trouwens niet gelijk overdreven ernstig te zijn, mijn DA heeft me verteld dat seizoenswisselingen ook al voor spanning kunnen zorgen bij katten! Als je 'm 'betrapt', probeer hem dan af te leiden met een speelgoedje, gooi een balletje naar 'm toe en probeer z'n aandacht daar naar toe te brengen ipv de muur en het likken!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Niene wo 17 okt 2012 - 23:31

Moet zeggen dat het met heel veel liefde en aandacht en geduld beter is geworden,ook hebben we sinds 3 dagen een britse korthaar kitten in huis,die hebben een erg rustig karakter en dat heeft ook een positieve uitwerking op Lily Very Happy ( niet dat ik de kitten genomen heb voor de andere kat hoor haha )
Niene
Niene
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud