Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reparatie netbook: in gebreke stellen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Antibes wo 17 okt 2012 - 8:26

Wellicht zijn er hier meiden met ervaring/kennis die mij even kunnen helpen.

Eind juni heb ik mijn netbook opgestuurd ter reparatie, waarbij gezegd was dat dit 2 weken zou duren. Na 5 weken vroegen we waar hij bleef en kregen we te horen dat er onderdelen besteld moesten worden en het eind september zou worden (8-9 weken ipv 2). September is voorbij gegaan, geen netbook en geen bericht. Twee weken geleden heb ik weer gemaild met de vraag waar hij bleef, de onderdelen waren op de verwachte datum niet geleverd en het zou langer duren (geen informatie hoe lang dan).

Inmiddels ben ik mijn netbook al 3 maanden kwijt in plaats van 2 weken, ik heb hier serieus last van bij mijn studie (ik kan niet zonder!!) en ik ben ook behoorlijk nijdig om de gang van zaken. Er was totaal geen initiatief tot communicatie, ik heb dus zelf 2x (en nu de 3e x) moeten vragen waar het ding in godsnaam bleef en ik heb letterlijk geen enkel excuus gehad.

Ik wil nu dus eigenlijk een soort ultimatum stellen, dat ik nu binnen twee weken mijn netbook gerepareerd thuis verwacht, of een nieuwe/vergelijkbare. Wat kan ik zeggen/eisen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Pompoen wo 17 okt 2012 - 9:02

Dat hangt er denk ik ook vanaf wat er in hun voorwaarden staat. Dus eigenlijk, waar heb jij die twee weken vandaan? Is dat iets wat ze in hun voorwaarden hebben staan (met eventuele uitzonderingen etc.?) of is dit iets wat jou mondeling is toegezegd of is het een verwachting die uitgesproken is?

Eerlijk gezegd weet ik niet precies wanneer je dit wel of niet kunt doen, maar wanneer je het in íeder geval kunt doen volgens mij is wanneer zwart op wit ergens staat dat het twee weken gaat duren.

Ik vind het in ieder geval absurd dat het zo lang duurt en zou er sowieso een klacht over indienen. Overigens heb ik een tijd terug bij Telfort een klacht ingediend over een telefoon die na 3 maanden nog niet gerepareerd was (en steeds stuk terug kwam) en die procedure zou 3!! weken duren. Dus toen heb ik op twitter mijn beklag gedaan (publiek, dus iets van: nou lekkere service bij @Telfort, na 3 maanden nog steeds een stukke telefoon). Ik had binnen een uur reactie of ik mijn naw gegevens wilde pm-en en na twee uur had ik een reactie terug dat ik binnen twee werkdagen gebeld zou worden hierover en de volgende dag kreeg ik iemand aan de telefoon en die is onmiddellijk van alles gaan regelen! Dus dat kán heel goed werken!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Tiara wo 17 okt 2012 - 9:09

Ik zou ook aangetekend een brief sturen (kopie bewaren) met een in gebreke stelling, dat je 2 weken als termijn opgeeft. En je moet er ook inzetten dat als dat niet binnen die termijn doen, je je aankoop bedrag terug eist.
En ook in je brief zetten wanneer hij verstuurd is, welk contact je hebt gezocht, wanneer en wat hun antwoorden hierop waren.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Antibes wo 17 okt 2012 - 9:09

Ja, ik was ook al van plan om facebook/twitter te gebruiken als ik hier geen bevredigende reactie op krijg. Hun punt is dat reparatie idd twee weken is, maar dat dat pas ingaat op moment dat ze hun onderdelen hebben. Dat zeggen ze er aan het begin niet bij en ze weten nu nog STEEDS niet wanneer die onderdelen dan komen. Oftewel, misschien ben ik hem wel een half jaar kwijt...
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 9:12

Je kan ze in gebreke stellen en ze een redelijke termijn geven om alsnog je netbook te fixen. Ik zou alleen wel even in de algemene voorwaarden kijken of er niks over staat. Anders hebben zij nu in ieder geval de redelijke termijn wel overschreden en moet jij ze bij in gebreke stelling een redelijke termijn stellen waarbinnen ze je netbook repareren. Ik denk dat als ze eerst 2 weken hebben beloofd dat dat wel een redelijke termijn is. Ze hebben nu ook tijd zat gehad om onderdelen te bestellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Antibes wo 17 okt 2012 - 9:25

"*** zal ervoor zorgen dat het binnen een redelijke periode wordt gerepareerd en teruggeleverd aan de Klant (normaal gesproken 14 kalenderdagen), als de benodigde reserveonderdelen beschikbaar zijn."

"Deze garantie aangaande de tijdsperiode is niet van toepassing reparaties die buiten de garantie vallen."



Dat is eigenlijk het enige dat er staat.. Ik weet even niet meer (te lang geleden laughcry ) of het binnen de garantie viel. Maar in augustus hebben ze nog gezegd dat het in principe 2 weken was, maar ze op onderdelen wachtten.. Verder staat er niets over tijd in de algemene voorwaarden....
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Antibes wo 17 okt 2012 - 9:28

Redelijke periode ook echt.. Rolling Eyes
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Tiara wo 17 okt 2012 - 9:30

Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze 3 maanden op onderdelen zitten te wachten..
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 9:37

Je kunt ze trouwens prima in gebreke stellen hoor, dat is gewoon een waarschuwing eigenlijk.. Dus dat kun je altijd doen. En dan een dwangsom vorderen voor elke dag dat ze in gebreke zijn. Daar zullen ze hopelijk wel van schrikken en snel je laptop maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Antibes wo 17 okt 2012 - 9:44

aanitaa schreef:Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze 3 maanden op onderdelen zitten te wachten..

Nee, ik vraag me onderhand ook al af of ze hem niet gewoon kwijt zijn. Vooral ook omdat ze dan 14 september niet even mailen van "joh, de onderdelen zijn niet gekomen" maar gewoon weer wachten tot wij in oktober vragen waar dat kreng blijft..


Laatst aangepast door Antibes op wo 17 okt 2012 - 10:06; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Antibes wo 17 okt 2012 - 10:05

Ik heb ze een nijdige mail gestuurd met de boodschap dat ik gezien de tijd die ze nu gehad hebben binnen 2 weken mijn netbook thuis verwacht. Zo niet, dan minstens een vergelijkbare netbook te leen en dat ik anders mijn rechtsbijstand inschakel.

Oh en ik heb ook nog even genoemd dat ik al meermaals mijn ongenoegen op facebook/twitter heb willen uiten, maar het zo fatsoenlijk vond hen eerst aan te spreken, maar dan nu wel meer reactie verwacht dan "hij is nog niet af, we doen ons best, ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben".. Embarassed
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reparatie netbook: in gebreke stellen? Empty Re: Reparatie netbook: in gebreke stellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum