Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er hier PCOS?

+4
chipa
Thunder
Knillis
Clapperdie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 2:56

Wat waren de symptomen en hoe ben je uiteindelijk zwanger geraakt?

En ben je onder behandeling zwanger geraakt (zo ja wat hebben ze bij je gedaan) of is het toch natuurlijk gebeurt?

Ik maakt me een beetje zorgen omdat ik toch een aantal symptomen heb. Ik heb er al een afspraak voor staan bij de huisarts voor aanstaande maandag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Clapperdie wo 17 okt 2012 - 3:28

Ik,

Mijn enige symptoon was dat ik niet ongesteld werd na het stoppen met de pil. Na 3/4 maanden ben ik naar de huisarts gegaan en deze heeft mij doorverwezen naar een gyn. Daar heb ik toen een echo gehad. Het echobeeld wees niet direct PCOS uit. Ook moes tik bloedprikken en daar kwam het wel uit. Daarna ben ik doorverwezen naar de fertiliteitsafdeling.

Doormiddel van 150mg Clomid ben ik zwanger geworden (5 of 6 rondes totaal incl 1 miskraam)
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Knillis wo 17 okt 2012 - 5:00

Ik ook. Kwam er achter doordat ik slechts 1x in de 3/4 maanden ongesteld werd. Na 9 maanden proberen ben ik naar de huisarts gegaan en werd ik doorverwezen naar de gyn. Na wat onderzoeken bleek dat ik inderdaad PCOS heb. Ben uiteindelijk 2x zwanger geworden met Clomid 100 mg, allebei de keren in de eerste ronde. Toevallig zit ik nu weer aan de Clomid, ronde 1 dus het is weer erg spannend!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 5:06

Wat voor onderzoeken doen ze dan? Dat ze een echo maken en dat je bloed moet laten prikken weet ik. Maar zijn er nog meer dingen?

Maar wel fijn om te lezen dat jullie er geen jaar mee hebben rond gelopen. Meestal hoor je toch dat stellen een jaar bezig moeten zijn voordat er actie komt. En ook fijn om te lezen dat jullie gewoon zwanger zijn geworden! Ik heb nu een kindje van ruim 2 en ik heb altijd een normale cyclus gehad toen. Nu helaas niet en heb nog meer rare symptomen wat kan duiden op pcos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Knillis wo 17 okt 2012 - 5:19

Bij mij hebben ze een inwendige echo gedaan, bloed geprikt en nog een uitstrijkje gemaakt. Ook moesten we een samenlevingstest doen en is mijn man zijn zaad onderzocht. Uiteindelijk bleek uit het bloed prikken heel duidelijk dat ik PCOS had en ben ik gelijk begonnen met Provera (om mijn menstruatie op te wekken) en vervolgens 50 mg Clomid. Ik moest dan op dag 21 van mijn cyclus bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong had gehad en aan de hand daarvan werd het vervolgtraject bepaald. Omdat 50mg bij mij niet aansloeg ging ik over naar de 100mg en dit werkt wel. Ik heb ook nog een tijdje een gyn gehad die steeds met inwendige echo's controleerde of ik een eisprong had, later kreeg ik een andere gyn en kon het gewoon met alleen bloed prikken bepaald worden.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Thunder wo 17 okt 2012 - 5:51

Ik.

Mijn oudste is spontaan gekomen, ongepland zelfs. De jongste kwam d.m.v. Clomid. Eerst kreeg ik 50mg, dit deed niks. Na 3 rondes 100mg was ik zwanger. Ik heb echo's en bloedonderzoeken gehad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  chipa wo 17 okt 2012 - 6:25

Ik heb ook Pcos. Ik kreeg clomid 50 mg in combinatie met utrogestan. 5 e ronde was het raak!

Heb wel een heel lichte vorm van Pcos zei de gyn. Heb heel onregelmatig en weinig een eisprong, maar geen zogenaamde kralenkrans te zien op de echo.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  chipa wo 17 okt 2012 - 6:25

Ik heb ook Pcos. Ik kreeg clomid 50 mg in combinatie met utrogestan. 5 e ronde was het raak!

Heb wel een heel lichte vorm van Pcos zei de gyn. Heb heel onregelmatig en weinig een eisprong, maar geen zogenaamde kralenkrans te zien op de echo.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 6:37

Beginnen ze dus wel eerst met een echo en bloedprikken? En dan pas de inwendige onderzoeken? Of krijg je het allemaal te gelijk?

En pcos dat kan dus ineens opzetten, toch? Na 10 jaar pil gebruik en voor de tweede keer voor nu een jaar te zijn gestopt... Pfoe ik maakt me toch wel een beetje druk nu Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  chipa wo 17 okt 2012 - 7:36

Ik heb alleen een inwendige echo gehad en bloedprikken alvorens ik clomid kreeg. Heb het nooit gemerkt. Toen ik aan de pil was werd ik regelmatig ongesteld dankzij de pil. Daarna heb ik een Mirena gehad en daarmee werd ik helemaal niet ongesteld. Pas toen ik die liet verwijderen kwam ik erachter dat ik geen regelmatige cyclus had.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  PapillonRose wo 17 okt 2012 - 7:41

Ik heb het, en het voornaamste waar ik last van had was een hele onregelmatige cyclus. Soms was hij erg acceptabel (bijvoorbeeld 35 dagen) en dan weer ineens 3 maanden niks bijvoorbeeld. Wat ook bij de symptomen bleek te horen was acné (heb echt een hele onrustige huid, al is het nu vrij goed onder controle) en overbeharing ('gelukkig' heb ik het op plaatsen die onder de kleding vallen). Bij mij is er alleen een echo gemaakt om het vast te stellen. En ik ben spontaan zwanger geraakt, tijdens pilgebruik laughcry Best wel uitzonderlijk heb ik begrepen, maar blijkbaar ben ik niet zo onvruchtbaar als waar ik bang voor was toen ik de diagnose kreeg!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 9:28

Heel raar maar bij mij flitste meteen het woord onvruchtbaar door me heen toen ik naar infrmatie zocht over pcos. Maar gelukkig lees ik hier dat dat zeker niet zo hoeft te zijn!

Ben benieuwd hoe het maandag gaat bij de huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  *Lookie* wo 17 okt 2012 - 21:26

Ik heb het ook. Je bent zeker niet onvruchtbaar dan hoor, wel verminderd vruchtbaar. Ik moest wel een jaar wachten op een verwijzing naar de gyaecoloog trouwens, erg vervelend maar dat schijnt wel normaal te zijn. Toen volgenden er een paar maanden (4 geloof ik) met onderzoeken en toen mocht ik aan de Clomid. Ik was toen vrij snel zwanger: eerst kreeg ik Clomid 50, dat sloeg niet aan. Toen 100, niet zwanger. Toen weer 100 en zwanger!

Ik heb ook last van acne en overbeharing trouwens door de pcos.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Novalee wo 17 okt 2012 - 21:39

Ik heb ook PCO gehad. Na het stoppen met de pil had ik een heel onregelmatige en lange cyclus. De HA heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar kreeg ik een paar vragen, een inwendig onderzoek en een inwendige echo. Een uitwendige echo doen ze niet want daarop is niks te zien. Verder moest ik bloed laten prikken om hormoonwaardes en m'n schildklierfunctie te controleren. Daarna kreeg ik medicijnen mee om een menstruatie op te wekken en clomid voor een eisprong.

Bij mij sloeg de hoogste dosis van 150mg aan, maar na 6x daarmee een eisprong te hebben gehad was ik nog niet zwanger. Het zaad van mijn vriend is toen pas gecontroleerd (al is het gebruikelijker dat meteen te doen omdat het een makkelijk onderzoek is), dat was goed. Ik kreeg toen een HSG, dat is een onderzoek waarbij ze contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders spuiten om te kijken of alles goed open is. Dat was het geval. Toen hebben we 2 maanden pauze gehouden. Daarna zouden we weer verder gaan met de clomid, maar na de 2e pauzemaand bleek ik zwanger, spontaan! Sinds N. er is heb ik uit mezelf een nette korte cyclus.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Snoes wo 17 okt 2012 - 23:17

Ik heb ook PCO.

Bij mij werd er ook een inwendig onderzoek gedaan en mijn vriend moest zijn zaad inleveren. Clomid sloeg bij mij niet aan (zowel 50, 100 als 150 mg niet) en daarom heb ik een ovariëlle drilling (operatie) gehad. Tijdens die operatie hebben ze ook gelijk een hsg-onderzoek gedaan.

Na die operatie heeft het 2 maanden geduurd en toen was ik zwanger.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier PCOS? Empty Re: Wie heeft er hier PCOS?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum