Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pakketje en wonen in flat

+29
Caresses
Kaboutertje
Rovine
Zwerver
Minx
Siamsa
Suus
Atelier Madame
Jade
Slakje
_Lacey_
Star007
Fayebella
Cow
mzcharlotte
PapillonRose
Reeza
Bacio
girli
Phileine
Mida4you
Linda
Arwyn
Lady Starstruck
Lousanne
Caroow
TukTuk
VeryCherry
Marin
33 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Marin di 16 okt 2012 - 4:49

Hahaha Punk'd.

Linda, als ik dat lees, dan is hij inderdaad niet verplicht naar boven te komen..

Hmm.. Nou ja, ik heb mezelf toch een shopverbod opgelegd, hopelijk komen er voorlopig toch geen pakketjes Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Lady Starstruck di 16 okt 2012 - 6:16

Hier komt ook altijd dezelfde jongen mijn pakketjes bezorgen, het is een hele vrolijke Turkse jongen. Hij kent mij ook inmiddels want hij begroet me niet meer formeel Laughing Mijn vriend besteld zoveel dat ik hem 2 of 3 keer per maand zie.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 6:17

Bij mij moeten ze de trap wel op, want mijn bel zit gewoon bij mijn voordeur in het portiek Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  girli di 16 okt 2012 - 6:29

Hier gaan ze nog niet eens op de drempel van de deur staan en ik woon ook op de eerste verdieping. Als het te lang duurt naar hun zin (hier komt steeds iemand anders), dan leggen ze het pakje op de trap en smijten ze de deur dicht, alsof de deur niet fatsoenlijk dicht kan.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Bacio di 16 okt 2012 - 6:33

Ik woon ook 3 hoog en loop gewoon naar beneden, ook als er eten wordt bezorgd of iets dergelijks. Kleine moeite.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 6:33

Maar, er moet toch getekend worden voor de meeste pakjes? Hoe doen bezorgers dat dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Reeza di 16 okt 2012 - 6:43

Ik woon op 9 hoog en ga altijd naar beneden om mn pakketje aan te pakken. Maar ik heb dan ook een lieve pakketjes man, als ik niet thuis ben brengt hij het naar mn ouders smile
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  PapillonRose di 16 okt 2012 - 6:51

Ik woon op 1 hoog en hier komt hij altijd naar boven. Er is een intercom en geen lift. Het is hier maximaal 3 hoog en ook bij alle buren gaat hij het aan de deur brengen. Heb ik blijkbaar een aardige pakketjesman smile Ik zou het ook geen probleem vinden om even naar beneden te lopen, maar vind het fijner als hij naar boven komt. Soms loop ik bijvoorbeeld in pyama, dan ga ik echt niet naar beneden Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 7:04

Toen ik vroeger bij de post werkte is mij door mijn zaterdagchef verteld dat ik niet naar boven hoefde voor pakketjes. Dus ik zei altijd heel vriendelijk:"hallo, dit is de postbode, ik heb een pakketje voor u, wilt u even naar beneden komen?" meestal deden mensen dit ook wel :-)

Ik weet niet of dat na 10jaar veranderd is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  mzcharlotte di 16 okt 2012 - 7:28

Ik ga meestal wel naar beneden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Cow di 16 okt 2012 - 7:33

Heb er ook eens ruzie overgehad met een bezorger.
Het schijnt dus zo te zijn dat de bezorger maar tot de eerste gesloten voordeur hoeft te bezorgen. Dus als je de deur beneden eerst via de intercom open moet doen dan hoeft hij niet naar boven te komen.

Schijnt........
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Fayebella di 16 okt 2012 - 9:57

Toen ik nog in een flat woonde (2 hoog) moest de bezorger wel naar boven komen. We hadden geen gezamelijke voordeur. Iedereen kon over de galerij lopen zeg maar. Maar wat ik vervelend vond, is dat de bezorger gewoon het pakketje voor mijn deur zette als ik niet thuis was. Niet eens een briefje in de brievenbus. Stel dat het pakket meegenomen was door iemand anders, dan had ik niks en wist ook niet dat het gekomen was.

Verder vind ik het ook bij de service horen dat de postbode tot aan jouw voordeur komt.
De postbode die de post moet bezorgen op de Cauberg klaagt toch ook niet dat hij elke dag een heuvel op moet fietsen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Star007 di 16 okt 2012 - 10:02

Toen wij 4 hoog woonde liet ik ze ook altijd naar boven komen. Als ik ze dan sprak via de intercom zei ik 'ik doe de deur beneden open!' en dan hing ik vlug op haha.

@Marin: Als hij er een volgende keer iets van zou zeggen , zou ik vragen of dit niet gewoon bij zijn werk hoort. Eventueel vast opzoeken wat hier de 'regels' over zijn.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  _Lacey_ di 16 okt 2012 - 10:16

In het complex waar ik woon mogen we geen postbodes (en collectanten etc.) via de centrale deur naar binnen laten. Iedereen moet dus gewoon naar de centrale deur toe om het pakketje in ontvangst te nemen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Slakje di 16 okt 2012 - 11:17

Ik vind het gewoon al beleefd om het zelf aan de deur te gaan halen.

Ik woon op het eerste en ik ga alles halen (ook pizza enzo).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Jade di 16 okt 2012 - 19:28

Ik woonde ook op de 2de verdieping en liet de postbode altijd naar boven lopen. Meestal dezelfde pakket bezorger, hij kende me al precies! Haha

Edit: ik weet niet of het normaal is, maar die man kwam vaak zelf al naar boven lopen. Ik was er wel blij mee, vooral als het een bestelling van zooplus was Razz.

Als ze erom vragen zou ik natuurlijk gewoon naar beneden lopen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Atelier Madame di 16 okt 2012 - 19:50

Toen ik 15 hoog woonde met lift kwam de bezorger altijd boven. Logisch ook want ze konden behoorlijk makkelijk dar komen, en met 300 studenten in een flat waren er altijd wel meerdere pakketjes. Ben het eens dat het hoort bij de service.

Ik woon nu beneden, wel eens gehad dat ik onder de douche stond. Was al aan het afdrogen. De bezorger belde aan, gelijk meerdere keren. Hij zag blijkbaar dat ik thuis was maar ja ik doe niet naakt de deur open :p. Dus na een paar tellen ik snel badjas aan loopt hij al naar de buren. Pfff echt zo ongeduldig.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 20:51

Atelier Madame schreef:Toen ik 15 hoog woonde met lift kwam de bezorger altijd boven. Logisch ook want ze konden behoorlijk makkelijk dar komen, en met 300 studenten in een flat waren er altijd wel meerdere pakketjes. Ben het eens dat het hoort bij de service.

Ik woon nu beneden, wel eens gehad dat ik onder de douche stond. Was al aan het afdrogen. De bezorger belde aan, gelijk meerdere keren. Hij zag blijkbaar dat ik thuis was maar ja ik doe niet naakt de deur open :p. Dus na een paar tellen ik snel badjas aan loopt hij al naar de buren. Pfff echt zo ongeduldig.

haha dan loop ik naakt naar de intercom en zeg ik gewoon.. Klein momentje alstublieft! :P Om daarna als een gek wat aan te trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 21:17

Punk'd schreef:
Atelier Madame schreef:Toen ik 15 hoog woonde met lift kwam de bezorger altijd boven. Logisch ook want ze konden behoorlijk makkelijk dar komen, en met 300 studenten in een flat waren er altijd wel meerdere pakketjes. Ben het eens dat het hoort bij de service.

Ik woon nu beneden, wel eens gehad dat ik onder de douche stond. Was al aan het afdrogen. De bezorger belde aan, gelijk meerdere keren. Hij zag blijkbaar dat ik thuis was maar ja ik doe niet naakt de deur open :p. Dus na een paar tellen ik snel badjas aan loopt hij al naar de buren. Pfff echt zo ongeduldig.

haha dan loop ik naakt naar de intercom en zeg ik gewoon.. Klein momentje alstublieft! Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 253468018 Om daarna als een gek wat aan te trekken.

Haha ik blèr dan altijd door het raam: Ik kom er aan hoor!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Suus di 16 okt 2012 - 21:30

Ik woon 3 hoog met een lift en de bezorger komt altijd naar boven. Gelukkig maar, want voor ik beneden zou zijn, zijn we zo minstens 5 minuten verder. Heb mijn sleutels namelijk nooit bij de voordeur liggen, maar ergens in mijn tas in de woonkamer. En we hebben een vrij lange gang Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Siamsa di 16 okt 2012 - 23:51

Ik woon op de eerste en tweede verdieping maar laat de postbode nooit naar boven komen. Meestal zit de deur beneden op slot en als ik dan bij mij op de knop druk gaat de deur beneden dus niet open omdat hij op slot gedraaid zit. Maar als de postbode voor de deur staat druk ik sowieso nooit op de knop, ik voel me er niet goed bij om de postbode naar boven te laten lopen, kan niet uitleggen waarom maar zo voel ik dat nu eenmaal haha.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Minx wo 17 okt 2012 - 0:20

Ik laat ze meestal ook omhoog komen, maar volgens mij mogen ze het weigeren. Er zitten namelijk wel eisen aan. Net als met de gewone post. Mensen die een lange oprijlaan hebben moeten ook een bus aan de weg zetten. Brievenbussen mogen niet verticaal geplaatst worden, moeten een bepaalde afmeting hebben (a4 moet er makkelijk door heen passen) dat soort regeltjes. Erg moeilijk te vinden maar ze zijn er wel.
Ik denk er vaak niet eens overna.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Zwerver wo 17 okt 2012 - 0:28

Ik woon ook 3 hoog maar ik laat de postbode gewoon naar boven komen. Dat hoort ook bij zijn werk/service. Net als wat je zegt Marin, pakketje hoort bij de deur te worden afgeleverd
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Marin wo 17 okt 2012 - 0:58

Siamsa schreef:Ik woon op de eerste en tweede verdieping maar laat de postbode nooit naar boven komen. Meestal zit de deur beneden op slot en als ik dan bij mij op de knop druk gaat de deur beneden dus niet open omdat hij op slot gedraaid zit. Maar als de postbode voor de deur staat druk ik sowieso nooit op de knop, ik voel me er niet goed bij om de postbode naar boven te laten lopen, kan niet uitleggen waarom maar zo voel ik dat nu eenmaal haha.

Ja maar jouw gang is ook echt meer een binnen gang zeg maar. Alsof je al in een huis bent. Dat zou ik ook niet prettig vinden.
Bij mij is t gewoon zo'n suf trappenhuis.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Marin wo 17 okt 2012 - 1:02

Minx schreef:Ik laat ze meestal ook omhoog komen, maar volgens mij mogen ze het weigeren. Er zitten namelijk wel eisen aan. Net als met de gewone post. Mensen die een lange oprijlaan hebben moeten ook een bus aan de weg zetten.

Mijn moeder heeft een oprijlaan (niet mega lang ofzo) en m'n vader heeft zelfs een hek voor het huis. Klopt dat de brievenbus aan t begin van t pad staat, maar een pakketje wordt daar toch ook niet neergelegd bij de brievenbus. Gewone post tuurlijk, maar een pakketje wordt daar toch ook naar de deur gebracht.

Afijn, volgende keer probeer ik wel gewoon aan m te vragen of ie gewoon naar boven kan komen. Als ie echt weigert zou ik t wel heel stom vinden maar moet ik maar naar beneden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat - Pagina 2 Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum