Welke anticonceptie na zwangerschap?
+23
Ayla
Tiara
Darius
Amber-
*Lookie*
Pandora
MADDIE
_Blush_
Paper Crown
RYW
SarahKey
Fearie
_Lana_
Clapperdie
Purpleflower
Parel
Puggle
Muppetje
Sylvana
CCC
Happydobby
Thunder
LDJ
27 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Welke anticonceptie na zwangerschap?
Ik wil proberen om straks borstvoeding te gaan geven en denk dat er ook niet zo heel veel keus is of wel? Heb me er nog niet goed in verdiept.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
MADDIE schreef:Voor de meiden die ook alleen condooms gebruiken. Gebruiken jullie extra zaaddodend glijmiddel? Het zit niet meer standaard op die safe versie van durex namelijk.
Nee, wij gebruiken alleen condooms in de vruchtbare periode, voor de rest doen we het zonder. En als ik zwanger zou raken dan vinden wij het prima.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier gaan we ook gewoon weer condooms gebruiken. De twee jaar voordat we voor een kindje gingen ook gebruikt. Wil geen
pil meer omdat ik daar bijna maandelijks een schimmelinfectie door kreeg.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10
Even nieuwsgierig hoor, maar de meiden die zeggen niets te gebruiken, willen jullie dan zwanger worden?
Als je niet wilt antwoorden, dan hoeft dat trouwens niet hoor .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
_Lana_ schreef:Even nieuwsgierig hoor, maar de meiden die zeggen niets te gebruiken, willen jullie dan zwanger worden?
Na de geboorte van Laurens en Pepijn hebben wij ook niets gebruikt. De instelling was, we willen toch nog een kindje, ach, als het spontaan gebeurd, dan is dat ook helemaal prima.
En nu heb ik volgende week een afspraak bij de huisarts voor ac. Geloof me, ook al wil je nog een kindje,onverwacht zwanger worden was toch wel even wennen en niet altijd even leuk. Dus nu aan de ac, ondanks dat we nog wel een kindje zouden willen krijgen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:_Lana_ schreef:Even nieuwsgierig hoor, maar de meiden die zeggen niets te gebruiken, willen jullie dan zwanger worden?
Na de geboorte van Laurens en Pepijn hebben wij ook niets gebruikt. De instelling was, we willen toch nog een kindje, ach, als het spontaan gebeurd, dan is dat ook helemaal prima.
En nu heb ik volgende week een afspraak bij de huisarts voor ac. Geloof me, ook al wil je nog een kindje,onverwacht zwanger worden was toch wel even wennen en niet altijd even leuk. Dus nu aan de ac, ondanks dat we nog wel een kindje zouden willen krijgen.
Hier zaten wij ook aan te denken, maar dan in ieder geval pas over een half jaar ofzo. Dat als het wel gebeurt, dat het dan meer dan welkom is.
Was je toch wel verbaasd uiteindelijk?
Wij zouden trouwens wel de eisprong vermijden ( al is dat eigenlijk niet te peilen ). Al vind ik het ook wel weer teveel risico.
Maar daarom vroeg ik het me juist af.
_Lana_- Ratel
Oja niet quoten, want ik haal de tekst zo wel even weg.
_Lana_- Ratel
Wij gebruiken nu condooms, tot we voor een 2e gaan. Daarna iets met de minste hormonen. Pil is geen optie voor mij.
Ben ook wel benieuwd naar de vraag van Lana.
Ben ook wel benieuwd naar de vraag van Lana.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Wij willen heel graag nog een derde ja, misschien nu nog wat vlot maar bij mijn zoontje duurde het bijv ook een jaar voordat ik zwanger raakte.
Gast- Gast
_Lana_ schreef:Even nieuwsgierig hoor, maar de meiden die zeggen niets te gebruiken, willen jullie dan zwanger worden?
Wij willen ooit nog wel een kindje maar wanneer weten we nog niet.
Happydobby- Ratel
.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 22:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:We gebruiken nu alleen comdooms, maar willen in principe zoals we er nu instaan geen 5e kindje. Mocht het wel gebeuren is het goed, maar onze keus is het niet nu.
Ik vind het wel elke maand weer eng hoor. En ik ben altijd bang dat het condoom stuk is gegaan of afgegleden. Dus echt fijn is anders. Maar wat we nu wel willen weten we zelf ook niet meer. We hebben wel gezegd dat we het een jaar aankijken, maar ik denk dat we dan alsnog zo doorgaan, haha!
Moeilijk kinderen kunnen krijgen is heel erg, maar als je erg vruchtbaar bent is ook wel eens moeilijk merk ik. En daar wil ik niemand mee voor het hoofd stoten uiteraard!
Heb jij al eens de nuvaring geprobeerd? Die schijnt wel lichter te zijn dan de pil, of kan het niet met jou medicatie?
Happydobby- Ratel
Lana, nee hoor, ik was niet verbaasd. De dag nadat we sex hadden gehad kwam ik erachter dat ik verkeerd de vruchtbare dagen had berekend. Het was dus een kwestie van afwachten voordat er twee strepen op de test verschenen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
amber22 schreef:Hier gaan we ook gewoon weer condooms gebruiken. De twee jaar voordat we voor een kindje gingen ook gebruikt. Wil geen
Dit heb ik ook en ik heb inmiddels een mirena, ook met de nuvaring had ik elke maand een infectie, soms zelfs 2x per maand. Met de mirena geen last en voorlopig kunnen we toch geen tweede kindje kwijt in huis.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
[quote="Happydobby"]
Nee, nooit geprobeerd, maar dat wil ik liever ook niet, lijkt me helemaal niks. Zou veel te bang zijn dat dat ook misgaat. Zit tussen mijn oren.
Maar ik wil ook gewoon geen zooi meer in mijn lichaam, dus er blijft weinig over.
_MamaRosa_ schreef:
Heb jij al eens de nuvaring geprobeerd? Die schijnt wel lichter te zijn dan de pil, of kan het niet met jou medicatie?
Nee, nooit geprobeerd, maar dat wil ik liever ook niet, lijkt me helemaal niks. Zou veel te bang zijn dat dat ook misgaat. Zit tussen mijn oren.
Maar ik wil ook gewoon geen zooi meer in mijn lichaam, dus er blijft weinig over.
Gast- Gast
Puggle schreef:Parel schreef:Sylvana, jij hebt d'r zin in!
Hier de spiraal, ideaal.
Ja dat dacht ik ook al, je baby is nog maar 6 weken. Fanatiek hoor
Nee nee, begrijp me niet verkeerd hahaha. Voorlopig is het gewoon nog condooms hoor. Maar neemt niet weg dat ik het wel kutdingen vind haha maar goed.
Laatst aangepast door Sylvana op vr 12 okt 2012 - 3:45; in totaal 1 keer bewerkt
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Darius schreef:Lana, nee hoor, ik was niet verbaasd. De dag nadat we sex hadden gehad kwam ik erachter dat ik verkeerd de vruchtbare dagen had berekend. Het was dus een kwestie van afwachten voordat er twee strepen op de test verschenen.
Je ging er al meteen vanuit dat het wel raak zou zijn? Ben je zo supermegavruchtbaar? Zo groot is de kans natuurlijk niet per maand...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Muppetje schreef:Darius schreef:Lana, nee hoor, ik was niet verbaasd. De dag nadat we sex hadden gehad kwam ik erachter dat ik verkeerd de vruchtbare dagen had berekend. Het was dus een kwestie van afwachten voordat er twee strepen op de test verschenen.
Je ging er al meteen vanuit dat het wel raak zou zijn? Ben je zo supermegavruchtbaar? Zo groot is de kans natuurlijk niet per maand...
Geloof het of niet, sommige vrouwen worden al zwanger als je hem er naast legt, zeg maar.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Happydobby schreef:MADDIE schreef:Voor de meiden die ook alleen condooms gebruiken. Gebruiken jullie extra zaaddodend glijmiddel? Het zit niet meer standaard op die safe versie van durex namelijk.
Nee, wij gebruiken alleen condooms in de vruchtbare periode, voor de rest doen we het zonder. En als ik zwanger zou raken dan vinden wij het prima.
Zo doen wij het ook. Geen extra zaaddodend middel ofzo.
Paper Crown schreef:Muppetje schreef:Darius schreef:Lana, nee hoor, ik was niet verbaasd. De dag nadat we sex hadden gehad kwam ik erachter dat ik verkeerd de vruchtbare dagen had berekend. Het was dus een kwestie van afwachten voordat er twee strepen op de test verschenen.
Geloof het of niet, sommige vrouwen worden al zwanger als je hem er naast legt, zeg maar.
Haa, ja ik ken zulke mensen. Was ook niet lullig bedoeld hoor... Gelukkig zijn man en ik ook een goede match met de goede dosis Clomid. Twee keer in een keer gelukt...
Laatst aangepast door Muppetje op vr 12 okt 2012 - 3:54; in totaal 1 keer bewerkt
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Paper Crown schreef:Muppetje schreef:Darius schreef:Lana, nee hoor, ik was niet verbaasd. De dag nadat we sex hadden gehad kwam ik erachter dat ik verkeerd de vruchtbare dagen had berekend. Het was dus een kwestie van afwachten voordat er twee strepen op de test verschenen.
Haa, ja ik ken zulke mensen. Was ook niet lullig bedoeld hoor... Gelukkig zijn man en ik ook een goede match met de goede dosis Clomid. Twee keer in een keer geukt...
Precies!
Geukt, haha, leuke typfout
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Geukt, haha, leuke typfout
hahahahahaha ge-neukt
Paper Crown schreef:Muppetje schreef:Geukt, haha, leuke typfout
hahahahahaha ge-neukt
Haha, nee, gelukt, dat andere hebben we wel vaker gedaan dan een keer
Muppetje- Ratel
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Zwangerschap & PTC
» Kans op zwangerschap