Welke anticonceptie na zwangerschap?
+23
Ayla
Tiara
Darius
Amber-
*Lookie*
Pandora
MADDIE
_Blush_
Paper Crown
RYW
SarahKey
Fearie
_Lana_
Clapperdie
Purpleflower
Parel
Puggle
Muppetje
Sylvana
CCC
Happydobby
Thunder
LDJ
27 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Welke anticonceptie na zwangerschap?
Voor welke anticonceptie hebben jullie gekozen na de zwangerschap en waarom?
Bevalt dit goed of had je acheraf gezien toch liever voor iets anders gekozen?
Voor mijn zwangerschap ben ik jarenlang aan de pil geweest, maar weet nog niet of ik hier nog wel weer aan zou willen. Eigenlijk heb ik ook nog geen idee waar ik dan wel voor zou willen kiezen.
Misschien hebben jullie tips?
Bevalt dit goed of had je acheraf gezien toch liever voor iets anders gekozen?
Voor mijn zwangerschap ben ik jarenlang aan de pil geweest, maar weet nog niet of ik hier nog wel weer aan zou willen. Eigenlijk heb ik ook nog geen idee waar ik dan wel voor zou willen kiezen.
Misschien hebben jullie tips?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Welke anticonceptie na zwangerschap?
Na de oudste eerst de Cerazette pil ivm borstvoeding, daarna gewoon weer de Microgynon. Na de jongste ook eerst de Cerazette en daarna heb ik een Mirena laten plaatsen. Ik moet zeggen dat voor mij een spiraal echt ideaal is.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
condooms. wil geen pil meer.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier nog condooms helaas... Ik wil echt geen pil meer, wilde de nuvaring proberen nav Puggle haar topic toen. Maar toen ik me erin verdiepte word het afgeraden icm bv. Ik heb eigenlijk de HA ook niet meer benaderd ervoor, misschien dat ik dan binnenkort wel even doe.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook condooms maar ben 't nu al zat eigenlijk. Maar goed, ik wil geen pil, en ook geen spiraal. Tja en dan zit er weinig anders op (geef bv).
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ga voor de Mirena. Heb m al in huis sinds vandaag, de 29e wordt ie geplaatst
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik wilde de mirena, maar ben toch voor de nuvaring gegaan. Heb hem nu 3 weken in gehad en zit nu in de stopweek. Morgen weer beginnen. Ben tot nu toe erg tevreden!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Sylvana, jij hebt d'r zin in!
Hier de spiraal, ideaal.
Hier de spiraal, ideaal.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel schreef:Sylvana, jij hebt d'r zin in!
Hier de spiraal, ideaal.
Ja dat dacht ik ook al, je baby is nog maar 6 weken. Fanatiek hoor
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Condooms zolang ik nog bv geef, daarna wil il de mirena proberen
Gast- Gast
Mirena spiraal. Heb hem nu een jaar, en ben alleen aan het begjnt 3 keer ligt ongesteld geweest daarna niet meer.
Ben er erg blij mee.
Ben er erg blij mee.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Ik ben met de cerazette begonnen omdat ik bv geef, maar ik voelde mij er niet goed bij, productie liep terug, nu gebruiken we soms condooms, maar meestal niets.
Gast- Gast
Na de 1e ben ik aan de pil gegaan, drama. Daarna in overleg de mirena, werd ook drama. Bleef "bijna" dagelijks ongesteld, dus na een maand of 4 is dat ding er weer uitgehaald.
Nu weet ik het nog niet, voorlopig zoiezo niks omdat ik eerst van binnen en buiten helemaal up to date wil zijn, dus dan maar condoompies.
Nu weet ik het nog niet, voorlopig zoiezo niks omdat ik eerst van binnen en buiten helemaal up to date wil zijn, dus dan maar condoompies.
Gast- Gast
Ik heb 1 maand de pil geslikt daarna een spiraal laten plaatsen (mirena) en na 3/4 maanden nog stop vloeien is dat ding er weer uit. Nu gebruik ik niets.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Laurientje85 schreef:Ik ben met de cerazette begonnen omdat ik bv geef, maar ik voelde mij er niet goed bij, productie liep terug, nu gebruiken we soms condooms, maar meestal niets.
Spannend!
Ik heb nu de nuvaring en die bevalt wel veel beter dan de pil. Maar toch heb ik altijd zo'n last van hormonen.
De enige oplossing zou de koperspiraal zijn, maar ik heb gelezen dat het ervoor zorgt dat een vruchtje niet kan innestelen, dat idee staat me niet echt aan.
En ik wil zo kunnen stoppen met anticonceptie, dus niet eerst een spiraal eruit laten halen.
Tot zover mijn klaagzang, haha.
De nuvaring valt wel erg goed verder.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik heb eerste 6 maand geen pil geslikt, daarna de borstvoedingspil (even naam kwijt) en nu weer aan de microgynon
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
condooms. Pil kan ik niet tegen en een spiraal of iets in die trant ben ik op tegen. En de rest nog niet erg goed in verdiept. Vind het zo prima. Zal niet lang meer duren eer de condooms ook niet meer gebruikt gaan worden.
Ik heb na mijn eerste eerst de cerazette geslikt (minipil) en na mijn tweede de Mirena laten plaatsen. Ik ben er supergeleidend over, voel 'm nooit en word al jaren niet ongesteld. Volgend jaar gaat hij eruit.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
O, ja dat is ook iets waar de meeste overna moeten denken. Ik niet. Laat dat een voordeel zijn van geen eileiders
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb 10 weken na de bevalling een spiraal (Mirena) laten plaatsen. Hij is eind juni geplaatst en heb tot begin september regelmatig bloedverlies gehad. Maar de laatste maand gaat het helemaal goed en ben ik toch tevreden met mijn keuze. Ik vind het geweldig dat ik nergens meer aan hoef te denken !!
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Voor de meiden die ook alleen condooms gebruiken. Gebruiken jullie extra zaaddodend glijmiddel? Het zit niet meer standaard op die safe versie van durex namelijk.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Na de geboorte van F. ben ik weer voor even aan de pil gegaan maar dit beviel niet, laag libido, stemmingswisselingen en veel hoofdpijn, dus toen overgestapt op condooms.
Na deze bevalling ga ik denk ik eerst even condooms gebruiken ivm borstvoeding, daarna laat ik zeer waarschijnlijk een mirena plaatsen of manlief moet het toch aandurven om zich te laten sterriliseren.....
Na deze bevalling ga ik denk ik eerst even condooms gebruiken ivm borstvoeding, daarna laat ik zeer waarschijnlijk een mirena plaatsen of manlief moet het toch aandurven om zich te laten sterriliseren.....
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Toen wij ze nog gebruikten deden we dit niet, ik wist het trouwens ook nietMADDIE schreef:Voor de meiden die ook alleen condooms gebruiken. Gebruiken jullie extra zaaddodend glijmiddel? Het zit niet meer standaard op die safe versie van durex namelijk.
Nu waren wij trouwens sowieso niet echt consequent met condooms.....
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Zwangerschap & PTC