Huiswerk maken en een kind
+5
Flower_L
Bolleke
PapillonRose
Tania
Linda
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huiswerk maken en een kind
Hoe doen jullie dat???
Het is echt hopeloos hier... Ik ben bezig met een BOA opleiding en ik moet echt heel veel stof uit m'n hoofd leren. Daarnaast heb ik iedere week huiswerk. Ik merk echt dat ik er te weinig aandacht aan besteed. Ik kom er gewoon niet aan toe.
Op maandag en woensdag ben ik vrij en dan zul je net zien dat ze op die dagen net geen middagdutje wilt doen.
Ik slaap tegenwoordig al tussen 21.30 en 22.00. Dus dat schiet ook niet op. Eigenlijk zou ik op m'n werk er tijd voor vrij mogen maken, maar dat gaat niet.
Iemand tips?
Het is echt hopeloos hier... Ik ben bezig met een BOA opleiding en ik moet echt heel veel stof uit m'n hoofd leren. Daarnaast heb ik iedere week huiswerk. Ik merk echt dat ik er te weinig aandacht aan besteed. Ik kom er gewoon niet aan toe.
Op maandag en woensdag ben ik vrij en dan zul je net zien dat ze op die dagen net geen middagdutje wilt doen.
Ik slaap tegenwoordig al tussen 21.30 en 22.00. Dus dat schiet ook niet op. Eigenlijk zou ik op m'n werk er tijd voor vrij mogen maken, maar dat gaat niet.
Iemand tips?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Huiswerk maken en een kind
Je man gaat toch altijd met jullie dochter liggen om haar in slaap te laten vallen? Misschien kun je die tijd reserveren om aan je huiswerk te besteden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ja dat probeer ik inderdaad ook, maar vooral na een werkdag vind ik het echt lastig om dan nog taaie stof in m'n hoofd te stampen. Daarnaast smeer ik in die tijd het brood, maak de keuken schoon, zet alle spullen klaar voor de dag erna enzo. Ik geloof dat ik maar wat later naar bed moet gaan.
Linda- Ratel
Ehm.. Helaas geen tips, hier is het ook drama Ik heb wel mazzel dat ik makkelijk leer, en dus aan af en toe een kwartiertje ergens tussendoor wel genoeg heb als het om leerwerk gaat. Nu moet ik echter scripties gaan schrijven, dus ook hier op zoek naar het juiste moment om dit te doen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Toen ik hbo deed lukte het me makkelijk om het tussendoor te doen. Dat lukt me nu met de master niet meer. De kinderen blijven op de maandag straks langer bij de go en ik studeer de zondag ochtend en/of middag.
Gast- Gast
Dat is ook een beetje mijn probleem. Ik kan dingen alleen maar in m'n hoofd krijgen als het doodstil is en ik geen prikkels om me heen heb.
Dochter is diego aan het kijken en ik probeer te leren, hopeloos. Bleeehh, morgen heb ik een proefexamen!
Dochter is diego aan het kijken en ik probeer te leren, hopeloos. Bleeehh, morgen heb ik een proefexamen!
Linda- Ratel
Ik heb morgen een belangrijke toets en heb nog niet eens het boek ingekeken. Ik heb de oudste naar het kdv gebracht en de jongste is bij mijn vader. Helaas ben ik nu zo moe dat ik bijna in slaap val.
Zou je je dochter niet een uurtje per week ff bij iemand anders kunnen brengen? Misschien niet leuk maar dan ben je in ieder geval 1 uur ongestoord bezig.
Zou je je dochter niet een uurtje per week ff bij iemand anders kunnen brengen? Misschien niet leuk maar dan ben je in ieder geval 1 uur ongestoord bezig.
Gast- Gast
Mijn zoon is 6, en gaat dus naar school maar toch is het moeilijk plannen. De eerste 2 jaar deed ik het tussendoor of ' s avonds, maar nu in jaar 3 gaat dat niet meer, de druk is veel hoger dus ik plan het, en dan hou ik mij er ook aan.
Op vrije dagen spreek ik af met mijzelf dat ik van 10 tot 12 opdrachten doe, erna een uur studeer (trompet) en dan of boodschappen ga doen, of iets anders wat moet, of niks.
Op dagen dat ik naar school ga, doe ik het ' s avonds.
Op vrije dagen spreek ik af met mijzelf dat ik van 10 tot 12 opdrachten doe, erna een uur studeer (trompet) en dan of boodschappen ga doen, of iets anders wat moet, of niks.
Op dagen dat ik naar school ga, doe ik het ' s avonds.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ik wil ook weer deeltijd studeren, maar zie op tegen combineren.
Zou niet weten wanneer ik dan moet leren.
Vind knap hoor dat jullie doen!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Ik wil ook weer deeltijd studeren, maar zie op tegen combineren.
Dat heb ik dus ook...
Gast- Gast
Y. ligt tussen 19 en 19.30 uur op bed. Dan pak ik meteen mijn studieboeken erbij en leer dan van 19.30 tot 21.30 uur. Daarna heb ik nog even tijd om me te ontspannen en vervolgens naar bed te gaan.
De laatste 2-3 weken voor een examen ga ik vaak naar mijn ouders in het weekend om rustig te kunnen leren (mijn vriend is dan thuis) of als mijn vriend overdag moet werken in het weekend breng ik Y. naar mijn ouders zodat ik in alle rust kan leren.
Ik moet wel zeggen dat ik een last-minute studeerder ben. Heel dom, want dat levert superveel stress op, maar 3 maanden voor mijn examen al écht gaan leren werkt voor mij niet, want dan blijft er niets hangen. Gewoon de hoofdstukken doorlopen en opdrachten maken lukt dan wel gewoon, maar het stampwerk moet echt 1 of 2 dagen voor mijn examen.
Ik heb gister weer examen gehad en geef mezelf daarna even 2-3 weken 'studie rust'
De laatste 2-3 weken voor een examen ga ik vaak naar mijn ouders in het weekend om rustig te kunnen leren (mijn vriend is dan thuis) of als mijn vriend overdag moet werken in het weekend breng ik Y. naar mijn ouders zodat ik in alle rust kan leren.
Ik moet wel zeggen dat ik een last-minute studeerder ben. Heel dom, want dat levert superveel stress op, maar 3 maanden voor mijn examen al écht gaan leren werkt voor mij niet, want dan blijft er niets hangen. Gewoon de hoofdstukken doorlopen en opdrachten maken lukt dan wel gewoon, maar het stampwerk moet echt 1 of 2 dagen voor mijn examen.
Ik heb gister weer examen gehad en geef mezelf daarna even 2-3 weken 'studie rust'
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het ook echt heel knap van jullie!
Dit is maar een korte opleiding, 1 november moet ik examen doen. Ik hoop echt dat ik het haal, want ik ben er al helemaal klaar mee. Net online een proeftoets gemaakt, ik scoorde 30 punten, maar ik moet er minimaal 34 hebben. Morgen hebben we klassikaal weer een proeftoets, ben benieuwd....
Ik heb net bijna anderhalf uur zitten leren, ik merk dat dat wel het max is wat ik achter elkaar kan doen.
Annie, wat doe jij voor opleiding? (even nieuwsgierig)
Dit is maar een korte opleiding, 1 november moet ik examen doen. Ik hoop echt dat ik het haal, want ik ben er al helemaal klaar mee. Net online een proeftoets gemaakt, ik scoorde 30 punten, maar ik moet er minimaal 34 hebben. Morgen hebben we klassikaal weer een proeftoets, ben benieuwd....
Ik heb net bijna anderhalf uur zitten leren, ik merk dat dat wel het max is wat ik achter elkaar kan doen.
Annie, wat doe jij voor opleiding? (even nieuwsgierig)
Linda- Ratel
Overdag kom ik er haast niet aan toe. Zeker niet wanneer hij wakker is. Ik probeer vaak wat in zijn slaapje te doen, maar het huishouden moet ook gedaan worden..
Op zondag probeer ik het meest te doen. Vriendlief is dan met S. bezig. Verder heb ik nu de maandag als studiedag. S. gaat dan een dag extra naar de oppas. Ik vind het echt heel vervelend maar als ik het nu niet doe dan weet ik niet of ik in juni kan afstuderen en dat is wel mijn bedoeling..
Op zondag probeer ik het meest te doen. Vriendlief is dan met S. bezig. Verder heb ik nu de maandag als studiedag. S. gaat dan een dag extra naar de oppas. Ik vind het echt heel vervelend maar als ik het nu niet doe dan weet ik niet of ik in juni kan afstuderen en dat is wel mijn bedoeling..
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Ik doe PDB: Praktijkdiploma Boekhouden. Bestaat uit 6 examens waarvan ik er 1 voor mijn zwangerschap heb gehaald en 1 tijdens mijn zwangerschap. Toen even rust genomen en vorig jaar september ben ik weer begonnen. Heb afgelopen januari en april examen 3 en 4 gedaan en gehaald. Afgelopen juni examen 5 gedaan, maar gezakt met een 5,4 en gister dus de herkansing van examen 5 gedaan. Ik hoop zó dat het balletje nu naar de goede kant rolt en ik een voldoende heb. Dan heb ik in januari 2013 examen 6 waarvoor ik me helemaal te pletter ga leren om in 1x te slagen en dan.....gaat de vlag uit!!!!!!!!!!!!!!
Het is dat het zo moeilijk is om weer aan een baan te komen als je ontslagen wordt en ik de kans vergroot als ik het diploma heb, maar anders was ik er allang mee gestopt Examen 5 en 6 hebben ook totaal niets te maken met het werk wat ik doe, maarja, als ik dat diploma wil halen moet ik ze toch doen
Het is dat het zo moeilijk is om weer aan een baan te komen als je ontslagen wordt en ik de kans vergroot als ik het diploma heb, maar anders was ik er allang mee gestopt Examen 5 en 6 hebben ook totaal niets te maken met het werk wat ik doe, maarja, als ik dat diploma wil halen moet ik ze toch doen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
In de avond studeren werk ook niet prettig voor mij. Ik ben altijd zo moe dan. De nachten met S. zijn ook niet prettig dus ik heb mn rust en slaap hard nodig
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Annie. Ja, dat is het nadeel van sommige opleidingen. Ik hoop voor je dat in januari de vlag uit kan!
Mijn opleiding heeft praktisch niets te maken met het werk wat ik nu doe. Ik had een tijd geleden aan mijn leidinggevende gevraagd hoe ik wat meer rechtskennis op kan doen. Toen kwam hij op het idee om m'n BOA te gaan halen. Dat leek me een uitstekend plan, maar nu begin ik er een beetje op terug te komen. Ik had zelfs al bedacht dat ik geen examen zou doen als m'n contract niet verlengd zou worden.
Maar dat is dus wel het geval.
Mijn opleiding heeft praktisch niets te maken met het werk wat ik nu doe. Ik had een tijd geleden aan mijn leidinggevende gevraagd hoe ik wat meer rechtskennis op kan doen. Toen kwam hij op het idee om m'n BOA te gaan halen. Dat leek me een uitstekend plan, maar nu begin ik er een beetje op terug te komen. Ik had zelfs al bedacht dat ik geen examen zou doen als m'n contract niet verlengd zou worden.
Maar dat is dus wel het geval.
Linda- Ratel
Overdag lukt het niet. Ja of soms als de kleine nog slaapt. Verder doe ik alles in de avonden en soms sluit ik me een zondagmiddag op op zolder.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Ik baal nu trouwens wel want ik moet in de herfstvakantie leren en ja dan heb ik ze alle 3 thuis!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mij lukt het nog steeds niet goed. Ik ga op de dagen dat N. bij mijn moeder en stiefmoeder is naar school, daar studeer ik of werk ik aan mijn scriptie. Dat zijn meestal twee hele dagen per week. Thuis komt er nagenoeg niks van. Was draaien, opruimen, even snel een gemist programma terugkijken.. nee, thuis heb ik teveel afleiding. Vlak voor een tentamen ben ik 's avonds nog als een gek aan het leren, maar dat heb ik nou eenmaal altijd gedaan. Aard van het beestje.. ehm, student
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel herrie mag jouw kind maken tijdens het spelen?
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Mei Tai maken
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Mei Tai maken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: