Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rompers?

+29
Pien
CCC
PapillonRose
Flower_L
Mamsie
Lejow
Annie24
Fearie
smooch
Sylvana
Printje
Aimee
Rush
-Ieniemienie-
Mute_
tweeling
Parel
Discordia
missy.
Flip Fluitketel
Clapperdie
Jade
iloverose
Linda
studiebol
Limburg85
SarahKey
Tania
Paper Crown
33 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Paper Crown wo 10 okt 2012 - 0:54

Discordia schreef:(alsof ik er verstand van heb)


Allebei zijn handig. Kort is handig als het warm is of juist heel koud (je kunt er gemakkelijker iets overheen doen) en lang is handig als het niet heel warm of heel koud is en je met een broekje, rokje of jurkje.

Vind dit eigenlijk best doordacht! Je hebt wel gelijk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 0:54

Mijn zoon heeft haast geen rompers met lange mouwen gedragen. Ik vind een mouw die onder een shirt uitkomt ook echt lelijk. Dus heb dat alleen onder een truitje aangedaan tijdens de hele koude dagen. Ik vond vooral met korte mouwen heel fijn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  SarahKey wo 10 okt 2012 - 0:55

studiebol schreef:
Paper Crown schreef:
studiebol schreef:
SarahKey schreef:Als ik jou was zou ik in maat 50 alleen maar lange mouw bestellen. S is van 2-2 maar heb in het begin alleen maar met lange mouwen gebruikt. Had er zelf 2 in huis maar dat was echt te weinig.

Ik vond het vreselijk die kleine lijfjes in zo'n romper met lange mouwen krijgen. Ik heb ze amper gebruikt vond het helemaal niks.

Nu gebruik ze onder een shirt of jurkje met korte mouwen.

Rompers? - Pagina 2 394967 shit. Nu ben ik totally confused.

Haha dat moet niet..

Ik zou het gewoon aan zien, haal er 3 of 4.. vind je het wat dan haal je er meer, vind je het niks dan heeft het ook niet ontzettend veel gekost.

Ik zou er ook gewoon een paar halen. En het is een gedoe, maar wij hadden het snel onder de knie. Ik stroopte de mouw van het shirtje omhoog en kon dan zo het handje pakken en dan rol je zo het mouwtje erover heen. Maar nu hebben wij een erg koud huis 's nachts en een baby'tje wat geboren is met een vreselijke vrieskou. Heb ze nu weer gekocht voor van de winter.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Parel wo 10 okt 2012 - 0:57

Ik gebruik alleen maar lange mouwen rompers in de winter.
Heb alleen maar longsleeves (van die tricot dingen), en persoonlijk vind ik dat te koud.
Bij zo'n kleintje is het even handigheid erin krijgen.
Loïs is van eind november.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Tania wo 10 okt 2012 - 1:00

Parel schreef:Ik gebruik alleen maar lange mouwen rompers in de winter.
Heb alleen maar longsleeves (van die tricot dingen), en persoonlijk vind ik dat te koud.
Bij zo'n kleintje is het even handigheid erin krijgen.
Loïs is van eind november.

Dat hangt ook wel heel erg van je kindje af. Mijn zoontje hoefde ik echt niet meer aan te trekken dan een longsleeve anders had hij het veel te warm. Mijn dochter daarentegen is veel minder warmbloedig en die kleed ik ook een stuk warmer aan dan ik altijd bij mijn zoontje deed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  tweeling wo 10 okt 2012 - 1:03

Ik gebruik ze alleen maar, vind het wel zo lekker die eerste weken. Korte mouw lijkt me best frisjes zeker in de winter.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 1:19

Ik heb altijd mouwloos gekocht. Ook bij ons zoontje hartje winter.

Bij de tweeling had ik later wel met lange mouw, maar die gebruikte ik dan om onder een shirtje te doen, omdat ik in de kraamtijd erg veel zomersetjes kreeg, die ze pas in de winter pasten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Paper Crown wo 10 okt 2012 - 1:23

Wij hebben een heel warm huis, en de eerste tijd ligt hij toch lekker in zijn dekentjes enz. Maar in januari kan het verradelijk koud zijn!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Mute_ wo 10 okt 2012 - 1:23

Parel schreef:Ik gebruik alleen maar lange mouwen rompers in de winter.
Heb alleen maar longsleeves (van die tricot dingen), en persoonlijk vind ik dat te koud.
Bij zo'n kleintje is het even handigheid erin krijgen.
Loïs is van eind november.

Ik ook! Heb het nooit onhandig gevonden eigenlijk. Dat armpje moet toch net zo goed door een korte mouw romper als door een lange mouw? Ik had in het begin ook wel veel van overslagrompertjes met drukknoopjes. Dat vond ik wel fijn, omdat het niet over het hoofdje hoefde. En daar heb je in het begin zat tijd voor, want dan liggen ze nog stil.


Maar hier dus dochter van begin februari en ook alleen maar lange mouwen gebruikt. Ik vond het handig omdat voor mijn gevoel de onderlaag al lekker warm is, vanaf daar kon er dan een t-shirtje overheen met korte mouwen en een vestje. Of juist alleen een longsleeve. Maar goed, het is echt smaak wat je handig vindt of niet!
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 1:36

Heb je dan trouwens rompers ij 50/56 of echt in maatje 50?

Ik had alleen de combi 50/56.

Ook bij de jongste 2, de kleinste was 2900 gram, maar ben blij dat ik niet maat 50 had, kleertjes hebben ze die maat ook bijna niet aangehad.

Of wordt je zoontje klein geschat?

Ik vond het zelf echt warm genoeg mouwloos. Als je naar buiten gaat trek je toch weer vestjes aan, dekentje over, of een voetenzak oid. Tenzij het echt -10 vriest, dan wordt het anders. Maar dan nog zou ik er echt niet meer dan 4 kopen in het kleinste maatje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Paper Crown wo 10 okt 2012 - 1:38

Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Mute_ wo 10 okt 2012 - 1:40

Paper Crown schreef:Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.

Hoeveel?:O
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  -Ieniemienie- wo 10 okt 2012 - 1:41

Tania schreef:Ik heb meestal mouwloze, alleen onder truitjes met korte mouwen of als het echt koud (onder de 0 ofzo) dan gebruik ik rompers met mouwen.
+1
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Rush wo 10 okt 2012 - 1:41

Mute_ schreef:
Paper Crown schreef:Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.

Hoeveel?:O
Wow haha. PC jij was zelf ook niet klein met 3900gr en 49cm!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Paper Crown wo 10 okt 2012 - 1:41

_MamaRosa_ schreef:Heb je dan trouwens rompers ij 50/56 of echt in maatje 50?

Ik had alleen de combi 50/56.

Ook bij de jongste 2, de kleinste was 2900 gram, maar ben blij dat ik niet maat 50 had, kleertjes hebben ze die maat ook bijna niet aangehad.

Of wordt je zoontje klein geschat?

Ik vond het zelf echt warm genoeg mouwloos. Als je naar buiten gaat trek je toch weer vestjes aan, dekentje over, of een voetenzak oid. Tenzij het echt -10 vriest, dan wordt het anders. Maar dan nog zou ik er echt niet meer dan 4 kopen in het kleinste maatje.

Als het echt kraakt dat het vriest ga ik niet met hem naar buiten om even te wandelen denk ik. Als we echt weg moeten dan zetten we de auto in de garage en daar is het warm. Dus de auto zal nooit heel koud zijn. Ik denk dat als je je kind warm kleed, dus echt rompertje, truitje, vestje dekentje en lekker warm in de voetenzak het niet heel veel uitmaakt of de romper lange of korte mouwen heeft.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Paper Crown wo 10 okt 2012 - 1:42

Mute_ schreef:
Paper Crown schreef:Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.

Hoeveel?:O

OOOS bedoelde 3500gr!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Paper Crown wo 10 okt 2012 - 1:42

Rush schreef:
Mute_ schreef:
Paper Crown schreef:Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.

Hoeveel?:O
Wow haha. PC jij was zelf ook niet klein met 3900gr en 49cm!

Mijn moeder zei, dat ik klein en dik was hahahaha!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Mute_ wo 10 okt 2012 - 1:43

Paper Crown schreef:
_MamaRosa_ schreef:Heb je dan trouwens rompers ij 50/56 of echt in maatje 50?

Ik had alleen de combi 50/56.

Ook bij de jongste 2, de kleinste was 2900 gram, maar ben blij dat ik niet maat 50 had, kleertjes hebben ze die maat ook bijna niet aangehad.

Of wordt je zoontje klein geschat?

Ik vond het zelf echt warm genoeg mouwloos. Als je naar buiten gaat trek je toch weer vestjes aan, dekentje over, of een voetenzak oid. Tenzij het echt -10 vriest, dan wordt het anders. Maar dan nog zou ik er echt niet meer dan 4 kopen in het kleinste maatje.

Als het echt kraakt dat het vriest ga ik niet met hem naar buiten om even te wandelen denk ik. Als we echt weg moeten dan zetten we de auto in de garage en daar is het warm. Dus de auto zal nooit heel koud zijn. Ik denk dat als je je kind warm kleed, dus echt rompertje, truitje, vestje dekentje en lekker warm in de voetenzak het niet heel veel uitmaakt of de romper lange of korte mouwen heeft.

Dat laatste denk ik ook hoor. Daarom gewoon van alles wat kopen en kijken wat je zelf het prettigst vindt. Dan koop je vervolgens bij wat fijn werkt voor jullie en afhankelijk welk maatje hij draagt. Als je dan 3 lange mouwen maat 50 ongedragen weg moet leggen.. so be it Rompers? - Pagina 2 561177
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Mute_ wo 10 okt 2012 - 1:44

Paper Crown schreef:
Mute_ schreef:
Paper Crown schreef:Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.

Hoeveel?:O

OOOS bedoelde 3500gr!

Ik dacht al, 'vandaar dat ze naar adem moet happen'Laughing
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Paper Crown wo 10 okt 2012 - 1:46

Mute_ schreef:
Paper Crown schreef:
Mute_ schreef:
Paper Crown schreef:Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.

Hoeveel?:O

OOOS bedoelde 3500gr!

Ik dacht al, 'vandaar dat ze naar adem moet happen'Laughing

Haha ja, staat er in de krant: 'Vrouw van 1 meter 60 krijgt een kleine hercules' Worlds fattest baby.. Rompers? - Pagina 2 281626781
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Rush wo 10 okt 2012 - 1:46

Paper Crown schreef:
Rush schreef:
Mute_ schreef:
Paper Crown schreef:Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.

Hoeveel?:O
Wow haha. PC jij was zelf ook niet klein met 3900gr en 49cm!

Mijn moeder zei, dat ik klein en dik was hahahaha!
Awwwww, hahaha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Aimee wo 10 okt 2012 - 1:53

Welke rompers het fijnst zijn ligt erg aan je kindje, aan jezelf en aan je kraamverzorgster Wink Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en die is groot voorstander van lange mouwen rompers in de winter, dus daarom had ik er al flink wat gekocht.Mijn zoontje is geboren in januari en ik vond het heel koud om gewoon een longsleeve aan te doen, en vestjes vond ik onhandig, dus veel lange mouwen rompers aangehad. Luuk was sowieso niet heel warmbloedig, dus die kon de dubbele laag kleding goed gebruiken.
Nu heb ik er nog vrij veel, voor aankomende winter, maar ook voor onder t-shirtjes, of vestjes ofzo (vestje+tshirt+romper vind ik wel heel veel)

Even een tipje: de strech rompers van de hema zijn geweldig!!! Ze passen heel lang omdat ze zo rekbaar zijn, en in het begin met de spuitluiers kan je ze ook heel makkelijk naar beneden uittrekken (zodat de poep niet in hun haartjes terecht komt)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Paper Crown wo 10 okt 2012 - 1:59

Rush schreef:
Paper Crown schreef:
Rush schreef:
Mute_ schreef:
Paper Crown schreef:Ik heb van Petit Bateau een paar van 50 en meer dan een paar in 56.

Ons kind wordt nu 7000gr geschat en 50cm. Ik weet niet in hoeverre ik die schattingen mag geloven. Zelf was ik 3900gr en maar 49cm.

Hoeveel?:O
Wow haha. PC jij was zelf ook niet klein met 3900gr en 49cm!

Mijn moeder zei, dat ik klein en dik was hahahaha!
Awwwww, hahaha.

Was ik ook, according to the pictures.. ik kreeg toen destijds het beste van het beste. Ben in Istanbul geboren maar mijn ouders haalden toen mijn voeding uit Sweden, iets beters was er blijkbaar niet. Nou dat ging erin als zoete koek bij mij, waardoor ik toen ik 6 maanden was zo dik was dat ik serieus dieetvoeding moest krijgen haha. Ik ga nog steeds langs bij mijn kinderarts, en hij verteld het elke keer opnieuw. Fat baby.

Mijn moeder dacht ook eens dat een armbandje verloren was, zat gewoon tussen mijn speklaag in mijn pols haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 2:05

Vrieskou is juist gezond joh! Wink

Vroeger, vroeger zetten ze de kinderwagen zelfs buiten neer 's winters, en slápen dat die kleintjes dan deden!

(aldus mijn oma)

Maar even serieus, ook met vriezen ga ik wel gewoon naar buiten, zal wel moeten! Goed inpakken, enige wat bloot is, is het gezichtje dan, ook niet erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Jade wo 10 okt 2012 - 2:14

Ik mag hopen dat het kindje op 7 pond wordt geschat ipv 7kg? Anders wens ik je alvast sterkte met bevallen!

En volgens mij kan je dan ook vast beginnen met maatje 68 rompers! Haha

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rompers? - Pagina 2 Empty Re: Rompers?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum