Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanschaf wiegje

+17
nisavi
Thunder
PiP
Mida4you
Tania
Liadan
Dolphinne
Bruintje Beer
Ezzer
ekjir@M
missmarm
loesje
meisjesmama
PapillonRose
Susan
Theeleut
Fearie
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Aanschaf wiegje

Bericht  Fearie wo 2 feb 2011 - 1:53

Ik ben nu 11 weken zwanger en we zijn dus aan het kijken naar babykamers enzo, nu wil mijn moeder ons een wiegje geven als cadeau.
Alleen weten wij niet of we wel een wiegje willen hebben, we kijken naar heel praktisch en naar de kosten. Het wiegje wat ze gezien had is ruim € 150 euro en ik vind dat veel geld voor iets wat misschien maar een paar weken gebruikt zal worden.

Ik wil namelijk absoluut niet ondankbaar bij mijn moeder overkomen als ik aangeef liever geen wiegje te willen hebben omdat het zo duur is (tweedehands zou voor ons ook goed zijn).

Hebben jullie een wiegje aangeschaft (nieuw of tweedehands) en zoja, hoe lang is ie gebruikt?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Theeleut wo 2 feb 2011 - 2:01

Ik denk er het zelfde over als jij. Mijn buurvrouw heeft haar wieg ten leen aangeboden en dat ga ik proberen.
Ik moet eerst kijken of het wel bevalt allemaal.
Toen mijn dochter net geboren was hebben we haar in de wagenbak naast ons bed gezet en dat vond ik helemaal niks. Ik werd wakker van elk zuchtje, kreuntje en kon de slaap daardoor niet vatten. Misschien dat dat nu anders is, we zullen zien.

Anders geef je aan dat je eerst de geboorte wil afwachten en daarna wil beslissen of je uberhaupt je kindje bij je op de kamer wil hebben. Zou zonde zijn zoveel geld uit te geven aan iets wat je misschien niet eens (lang) ga gebruiken. Er komen trouwens nog wel wat kosten bij, matrasje, matrashoesje, lakentje.


Laatst aangepast door Theeleut op wo 2 feb 2011 - 2:02; in totaal 1 keer bewerkt
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Susan wo 2 feb 2011 - 2:01

Voor Ezra hadden we zo'n klein ledikantje (dus de maat van een wiegje en het model van een ledikantje) voor 50 euro bij Prenatal. Officieel kostte het wiegje trouwens 100 euro, maar het was het showmodel en ik kende de bedrijfsleidster van die Prenatal, dus kreeg korting.

Toen we Yrsa kregen woonden we inmiddels in een huis met twee verdiepingen, dus toen stond het wiegje van Ezra beneden in de huiskamer voor als ze daar zou slapen en boven sliep ze in zo'n rieten wiegje, de Claro van Amigo's Amiga's, we hadden daar geen standaard bij, het wiegje stond op het bed. We vonden dat wel handig omdat we in het weekend altijd naar het vakantiehuisje van mijn ouders gaan en dan konden we dat makkelijk meenemen, gevuld met spulletjes. Het kostte 89,95, de standaard is optioneel en kost 69,95, bij Babydump.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  PapillonRose wo 2 feb 2011 - 2:05

Ik heb een (nieuw) wiegje gekregen van mijn ouders, wilde er ook graag eentje. Vind een ledikantje ook wel leuk, maar zo groot voor zo'n klein kindje! Dus ik wilde toch wel graag een wiegje.

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en ligt er nog steeds in. Ze kan nog niet zitten en probeert dat ook nog niet (is ze ook nog wel erg jong voor), dus zolang ze dat nog niet doet kan ze nog in het wiegje. Moet wel zeggen dat ik erop gelet heb geen heel klein wiegje te nemen, want sommigen zijn inderdaad maar tot een maand of drie. Het wiegje wat ik heb zit eigenlijk tussen een heel klein wiegje en een ledikantje in:
Aanschaf wiegje Pb190273


PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:07

Wij hebben bij de 2e een wieg geleend van een kennis, een oud wiegje waar ik zelf vroeger ook in heb gelegen. Was wel wat groter dan de wiegjes van tegenwoordig. Hij heeft hier 9 maanden ingelegen. Toen paste het nog wel, maar was het niet meer verantwoord, omdat hij begon te klimmen enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  meisjesmama wo 2 feb 2011 - 2:08

Bij de 1ste hebben we geen wiegje gehad maar hadden we de oudste in de wagenbak liggen. Dat matrasje vond ik wat dun maar ze heeft er toen wel lang ingelegen.
Bij de 2de hebben we een wiegje van de prenatal (hoge wieg mix en match) geschaft. En dat was maar goed ook want ze heeft ruim 5 maanden bij ons op de kamer geslapen ivm refluxklachten. En toen nog 1 maand in haar eigen kamer in de wieg.
En we hadden beneden in de woonkamer een grote wieg ivp de box meteen neer te zetten.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  loesje wo 2 feb 2011 - 2:14

mijn zoontje heeft ongeveer twee weken in een wiegje gelegen. Daarna wou hij er niet meer in en wou hij alleen nog maar in het ledikant. Bij een eventuele volgende baby gebruik ik de wieg niet meer en gaat hij/zij gelijk in het ledikant.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:16

Wij hebben een oud wiegje geleend van familie waar mijn man zelf als baby ook nog in geslapen heeft, vond het wel een heel mooi idee. Onze dochter heeft er 4 maanden in geslapen en toen is ze naar haar eigen kamertje gegaan. Als ik het nu opnieuw zou moeten doen had ik een co-sleeper gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:17

Mijn dochter heeft nooit in een wiegje gelegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Susan wo 2 feb 2011 - 2:17

Het verschilt ook per kind, Ezra had een hekel aan kleine bakjes om in te slapen, hij wilde ook niet erg lang in de wagenbak. Yrsa vond het echt heerlijk om in het babynestje van de Phil & Teds te slapen (wat nog veel kleiner is dan een wagenbak) en dat heeft ze dan ook gedaan tot we er zo'n beetje een schoenlepel bij nodig hadden om haar erin te krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 2:20

Hier hebben we een leander wieg aangeschaft bij Lynn, Dylan heeft de eerste weken bij ons in de kinderwagen gelegen en daarna naar het ledikant.
Inmiddels verhuisd en hebben de ruimte om een wieg bij ons op de kamer te hebben en vonden de leander wieg erg mooi.. wel duur want met driepoot en alle toebehoren waren we zo'n 300 euro kwijt. Wel de mooiste en beste aankoop bij Lynn. Ze ligt nu een week in haar eigen kamer en tot die tijd altijd in de wieg gelegen. (nu ruim 6 maand)

als ik het over zou moeten doen zou ik hem gelijk weer kopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  missmarm wo 2 feb 2011 - 2:25

Hier lenen we altijd de wieg van mijn ouders een rieten wieg met ouderwets hemeltje etc. Vind het wel wat hebben.

Straks hebben ik mijn zusje en de 3 kindjes van mij er al in gelegen.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  ekjir@M wo 2 feb 2011 - 2:28

Mijn zoontje heeft ook nooit in een wiegje gelegen maar een voor een volgend kindje wil ik wel een wiegje. Hij vond het ledikantje te groot en daardoor heeft hij een paar weken in de kinderwagenbak gelegen en daarna toen hij in z´n ledikantje ging heb ik de ruimte beperkt met kruiken en handdoeken...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Ezzer wo 2 feb 2011 - 2:33

Wij wilden graag een wiegje hebben. Ik vind het een fijn idee dat straks de kleine de eerste weken/maanden bij ons op de kamer kan slapen. Bovendien vind ik een ledikant meteen zo groot voor z'n klein frummeltje!
Mijn ouders hebben ons een wiegje gegeven. Zodra m'n zus kinderen krijgt gaat het wiegje naar hun toe. Zodat het een beetje een 'familie' wieg wordt.

Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Bruintje Beer wo 2 feb 2011 - 3:10

S heeft hier 2 maanden in een wiegje gelegen bij ons op de slaapkamer. Is ook erg makkelijk met s'nachts borstvoeding geven.

Straks gaan we dat weer hetzelfde doen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Fearie wo 2 feb 2011 - 3:12

Bedankt voor al jullie reacties, ik ben dus nog wel aan het twijfelen. Mijn vriend wil liever geen wiegje en zeker niet zo'n dure. Ik wil misschien wel geen wiegje maar ook niet zo'n dure, neem dan liever een tweedehandse. De kleine in de reiswieg wil ik liever niet, omdat dat de wagen boven moet staan en ik dat teveel gesleep vind.
Mijn vriend heeft liever dat ze dan bijvoorbeeld het ledikantje koopt. Mijn moeder wil alleen weer echt iets halen waarvan zij kan zeggen dat ze het gekocht heeft, de kinderwagen wordt namelijk al door mijn schoonmoeder gehaald. Kan me niet bedenken wat ze dan misschien kan halen smile

Zal het vanavond nog eens met mijn vriend bespreken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Dolphinne wo 2 feb 2011 - 3:39

Je zou ook een kinderstoel kunnen vragen om door haar te laten betalen. Die heb je de eerste maanden nog niet nodig, maar is iets wat je daarna wel heel lang gebruikt.
Ik heb toen van mijn ouders de Stokke TripTrap gekregen.

Hier hebben we ook geen wiegje gehad. De eerste tijd de kinderwagenbak en toen hij daar niet goed meer in sliep 's nachts hebben we nog een tijdje een campingbedje bij ons op de kamer gehad met een gewoon ledikant matras erin.(vanaf 3,5 maand ong.).
Vanaf 6 maanden sliep hij daarna in zijn ledikant op zijn eigen kamertje (daarvoor ook altijd al overdag)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 3:50


Mijn schoonvader heeft zelf een heel mooi wiegje gemaakt toen ik in verwachting was van Fenne. Inclusief hemeltje. Fenne heeft daar 6 maanden in geslapen. Thije ruim 4 maanden, toen was hij er te groot voor. Hij slaapt nu 's nachts in een campingbedje met normaal matras bij ons op de kamer.

Als ik opnieuw had mogen kiezen, dan zou ik net als Dromertje voor een co-sleeper zijn gegaan.

Maar als ze jullie heel graag een wiegje wil geven, dan is dat toch alleen maar leuk? Ze raden tegenwoordig sowieso aan om je kindje de eerste zes maanden bij je op de kamer te laten slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Liadan wo 2 feb 2011 - 3:56

Yara heeft in de wieg gelegen waar mijn vader en oom en mijn broer, zus en ik in hebben gelegen. Mijn overgrootopa heeft 'm nog gemaakt en ons volgende kindje zal er ook weer in gaan.
Ze heeft er tot 8 maanden in gelegen, toen werd de wieg te klein (ze heeft ook tot die tijd bij ons op de kamer gelegen).
Ons volgende kindje zal er de eerste tijd ook in liggen en voor daarna wil ik een co-sleeper aanschaffen/maken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  ekjir@M wo 2 feb 2011 - 4:17

Fearie schreef:Bedankt voor al jullie reacties, ik ben dus nog wel aan het twijfelen. Mijn vriend wil liever geen wiegje en zeker niet zo'n dure. Ik wil misschien wel geen wiegje maar ook niet zo'n dure, neem dan liever een tweedehandse. De kleine in de reiswieg wil ik liever niet, omdat dat de wagen boven moet staan en ik dat teveel gesleep vind.
Mijn vriend heeft liever dat ze dan bijvoorbeeld het ledikantje koopt. Mijn moeder wil alleen weer echt iets halen waarvan zij kan zeggen dat ze het gekocht heeft, de kinderwagen wordt namelijk al door mijn schoonmoeder gehaald. Kan me niet bedenken wat ze dan misschien kan halen smile

Zal het vanavond nog eens met mijn vriend bespreken.

Kan die er niet af dan?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Fearie wo 2 feb 2011 - 4:23

ekjir@M schreef:
Fearie schreef:Bedankt voor al jullie reacties, ik ben dus nog wel aan het twijfelen. Mijn vriend wil liever geen wiegje en zeker niet zo'n dure. Ik wil misschien wel geen wiegje maar ook niet zo'n dure, neem dan liever een tweedehandse. De kleine in de reiswieg wil ik liever niet, omdat dat de wagen boven moet staan en ik dat teveel gesleep vind.
Mijn vriend heeft liever dat ze dan bijvoorbeeld het ledikantje koopt. Mijn moeder wil alleen weer echt iets halen waarvan zij kan zeggen dat ze het gekocht heeft, de kinderwagen wordt namelijk al door mijn schoonmoeder gehaald. Kan me niet bedenken wat ze dan misschien kan halen smile

Zal het vanavond nog eens met mijn vriend bespreken.

Kan die er niet af dan?

Jawel, maar dan staat ie dus op de grond. En wij hebben 2 hondjes die ook boven komen, dus dan krijg je weer dat er hondjes in de reiswieg gaan liggen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Tania wo 2 feb 2011 - 4:23

Wij hadden in eerste instantie geen wiegje omdat J. in de kinderwagenbak naast ons bed zou komen. Daar heeft hij 2 nachten in gelegen nadat hij uit het zieknhuis kwam. Toen moest hij terug naar het ziekenhuis en toen moest en zou ik een wiegje kopen. Ik was helemaal van de kaart en overstuur omdat hij weer in het ziekenhuis lag maar m'n man moest echt mee naar de Prenatal omdat ik vond dat als J. weer thuis kwam hij toch op z'n minst een nieuw wiegje moest hebben Embarassed

Nou goed, hij heeft dus een maand of 3-4 bij ons op de kamer geslapen in z'n wiegje. We hadden er eentje van 100 euro van de Prenatal.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  meisjesmama wo 2 feb 2011 - 4:36

Fearie wij hadden de wagenbak op 2 stoelen gezet in de slaapkamer want anders is het ook geen doen met een kleintje zo laag bij de grond.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Susan wo 2 feb 2011 - 5:03

Het is wel zonde als je moeder een wieg koopt terwijl jullie eigenlijk niet zo nodig een wieg willen. Is er niks anders wat ze kan geven? De kinderstoel inderdaad, de maxi-cosi, de box, een draagdoek?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  ekjir@M wo 2 feb 2011 - 5:16

meisjesmama schreef:Fearie wij hadden de wagenbak op 2 stoelen gezet in de slaapkamer want anders is het ook geen doen met een kleintje zo laag bij de grond.

De kinderwagenbak stond bij ons ook op 2 stoelen en later deden we de kinderwagenbak in het ledikantje. Achteraf ben ik daar wel blij mee want dan heeft de kinderwagenbak ook nog ergens voor gediend. J. is nu 4 maanden en past al niet meer in de bak (quinny) en dan vind ik best jammer

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanschaf wiegje Empty Re: Aanschaf wiegje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum