Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verf voor wiegje

+2
VeryCherry
Nana
6 plaatsers

Ga naar beneden

Verf voor wiegje Empty Verf voor wiegje

Bericht  Nana ma 10 jan 2011 - 9:16

Hallo meiden,

Ik heb een oud wiegje gekocht via Marktplaats en wil deze gaan opknappen. Nu vroeg ik me alleen af of alle verf geschikt is voor wiegjes. Ik heb weleens gehoord dat boxen, bedjes en dergelijk geschilderd moeten worden met 'kindervriendelijke verf'. Hahahah ik heb duidelijk ergens de klok horen luiden...

En hoe zit dat met grondverf? Mag je daar wel gewone grondverf voor gebruiken?

En mag je zelf met die verf werken als je zwanger bent?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verf voor wiegje Empty Re: Verf voor wiegje

Bericht  VeryCherry ma 10 jan 2011 - 9:38

Ik heb gewone hoogglans verf gebruikt voor het wiegje, er zat nog wel voor een deel bekleding voor, geen idee eigenlijk of het kwaad kan.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verf voor wiegje Empty Re: Verf voor wiegje

Bericht  PapillonRose ma 10 jan 2011 - 9:42

Voor zover ik weet moet je erop letten dat er geen lood in de verf zit, maar tegenwoordig bij verf die je in winkels in NL koopt hoef je daar niet bang voor te zijn.

Verder kan je als je zwanger bent beter niet met alle verf werken, als het bijvoorbeeld verf op terpentinebasis is kan je het beter iemand anders laten doen.. Als het keihard stinkt kun je er in de regel beter bij weg blijven, omdat de dampen die je inademt niet erg bevorderlijk zijn.

Verder weet ik er ook niet zo veel van..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Verf voor wiegje Empty Re: Verf voor wiegje

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 9:44

Als je oplosmiddelenarme verf neemt, zit je wel goed geloof ik.
Ik heb gehoord dat oplosmiddelenrijke verf tot een half jaar nog schadelijk kan zijn voor de baby.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verf voor wiegje Empty Re: Verf voor wiegje

Bericht  Fiwen ma 10 jan 2011 - 9:49

Ik heb alle meubels geschilderd met verf op waterbasis. Tegenwoordig is bijna alles verf voor binnengebruik op waterbasis. Er is ook grondverf op waterbasis, maar die is moeilijk te vinden en vaak veel duurder dan de grondverf op terpetinebasis. Ik weet dat ze van Kwantum eigen merk grondverf op waterbasis hebben die relatief goedkoop is in vergelijking tot andere merken. Voordeel van verf op waterbasis is dat het heel snel droog is, vooral grondverf!

Ik heb er bewust voor gekozen om alles met waterbasisverf te schilderen. Ik wilde geen risico lopen, zowel tijdens de zwangerschap als nu dat ze geboren is. Nu zal de kleine zolang ze in de wieg ligt nog niet op de rand gaan kauwen of zo maar als je een ledikantje schildert moet je daar wel rekening mee houden dat ze dat kunnen gaan doen tzt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verf voor wiegje Empty Re: Verf voor wiegje

Bericht  snoezel ma 10 jan 2011 - 21:09

Ja, verf op waterbasis! Ook grondverf.
En inderdaad... goed ventileren als jij gaat schilderen, want dampen schijnen ook schadelijk te zijn...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verf voor wiegje Empty Re: Verf voor wiegje

Bericht  Mida4you ma 10 jan 2011 - 22:59

hoihoi,

Ik heb zelf ook een wiegje via marktplaats gekocht toen ik nog zwanger was van onze kleine. Daar hebben we verf op water basis voor gekocht zodat ik er zelf mee aan de slag kon, want dat wou ik graag. Dus geen verf op terpetinebasis kopen en verder kan het geen kwaad.
Veel plezier
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Verf voor wiegje Empty Re: Verf voor wiegje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum