Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slecht nieuws gesprek

3 plaatsers

Ga naar beneden

Slecht nieuws gesprek Empty Slecht nieuws gesprek

Bericht  Ooh La La! ma 8 okt 2012 - 2:23

Ik heb zojuist een slecht nieuws gesprek gehad :nopompom:

Sinds 1,5 jaar werk ik bij een klein bedrijf (4 collega's). Het is niet mijn droombaan, maar daar kon ik wel mee leven.
Jammer genoeg is mijn motivatie om te gaan werken het laatste half jaar erg achteruit gegaan. Dit heeft meerdere redenen, waaronder de droom om iets heel anders te doen qua werk en wat persoonlijke dingen uit m'n verleden.
Hierdoor zit ik niet lekker in mijn vel. Op kantoor straal ik dit blijkbaar (onbewust) uit en wilde mijn baas een gesprek met me.
Ik zag het al in de agenda staan vanmorgen, maar wist niet waar het over zou gaan. Mijn gevoel zei wel direct dat het foute boel was. Steeds minder werk voor mij + niet lekker in m'n vel = ontslag.

Mijn gevoel was juist... Officieel loopt mijn contract t/m maart, maar ze willen me liever eerder laten gaan, onder het mom van "tijd voor jezelf nemen" en "uitzoeken wat je wilt en wat je dwarszit".

Aan de ene kant ben ik heel erg opgelucht. Ik kan nu inderdaad wat tijd aan mezelf besteden en dingen oplossen.
Aan de andere kant baal ik als een stekker. Straks wéér WW, én we zitten met 2 huizen. Slechte timing dus.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, maar moest het even van me afschrijven Neutral

* niet quoten aub *

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht nieuws gesprek Empty Re: Slecht nieuws gesprek

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 2:26

Wat vervelend Ooh la la! Jeetje..
Heb je al een beetje een idee wat je liever zou willen doen? Misschien kun je vast gaan solliciteren?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 8 okt 2012 - 2:30

Wat vervelend zeg! Ik weet niet of je al akkoord gegeven hebt, maar als je zelf akkoord gaat heb je geen recht op WW hè.. Dus daar zou ik wel even achteraan gaan, want ze kunnen je nu alleen ontslaan volgens mij met wederzijds goedkeuren, omdat je gewoon een contract hebt, en dan krijg je geen WW.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ooh La La! ma 8 okt 2012 - 2:35

AngelNyn schreef:Wat vervelend zeg! Ik weet niet of je al akkoord gegeven hebt, maar als je zelf akkoord gaat heb je geen recht op WW hè.. Dus daar zou ik wel even achteraan gaan, want ze kunnen je nu alleen ontslaan volgens mij met wederzijds goedkeuren, omdat je gewoon een contract hebt, en dan krijg je geen WW.

Ai, dat is goed dat je het zegt! Ik heb nog nergens akkoord opgegeven gelukkig.
Vanavond maar es uitzoeken!

@Powerbabe; Ik ben nu officemanager. Hierin mis ik de creativiteit heel erg. Ik heb naast m'n werk een opleiding Binnenhuisarchitectuuur gedaan en wil(de) begin volgend jaar een opleiding Verkoopstylist gaan volgen. Tot nu toe heb ik daar nog geen vacatures voor gevonden.

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Burgemeester Nicky ma 8 okt 2012 - 2:37

AngelNyn schreef:Wat vervelend zeg! Ik weet niet of je al akkoord gegeven hebt, maar als je zelf akkoord gaat heb je geen recht op WW hè.. Dus daar zou ik wel even achteraan gaan, want ze kunnen je nu alleen ontslaan volgens mij met wederzijds goedkeuren, omdat je gewoon een contract hebt, en dan krijg je geen WW.

Onzin. Met wederzijds goedvinden ontslaan op initiatief van de werkgever krijg je wel degelijk WW. Ook als je daar als werknemer mee instemt.

Burgemeester Nicky
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk ma 8 okt 2012 - 2:41

Burgemeester Nicky schreef:

Onzin. Met wederzijds goedvinden ontslaan op initiatief van de werkgever krijg je wel degelijk WW. Ook als je daar als werknemer mee instemt.

Dan is dat misschien veranderd of is destijds mijn vriend verkeerd ingelicht, bij hem ging het echter om een kortere periode voor zijn contract af liep (een maandje ongeveer) en hem is toen gezegd dat als hij zelf akkoord zou gaan hij geen recht op WW zou hebben. Maar dat had dan misschien met het opzegtermijn te maken waar aan gehouden moet worden?

Laatst aangepast door AngelNyn op ma 8 okt 2012 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Ooh La La! ma 8 okt 2012 - 2:50

Dit staat op de site van werk.nl

https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/meer_weten/ontslag/wederzijdsgoedvinden

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Burgemeester Nicky ma 8 okt 2012 - 3:12

AngelNyn schreef:

Dan is dat misschien veranderd of is destijds mijn vriend verkeerd ingelicht, bij hem ging het echter om een kortere periode voor zijn contract af liep (een maandje ongeveer) en hem is toen gezegd dat als hij zelf akkoord zou gaan hij geen recht op WW zou hebben. Maar dat had dan misschien met het opzegtermijn te maken waar aan gehouden moet worden?
Daar kan ik zo even geen antwoord op kunnen geven. Dat ligt aan diverse omstandigheden. Maar de hoofdregel is wel: ga je akkoord met wederzijds goedvinden op initiatief van de werkgever, dan houd je recht op WW mits je aan alle regels voldoet.

Burgemeester Nicky
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ooh La La! ma 8 okt 2012 - 3:23

AngelNyn schreef:

Daar kan ik zo even geen antwoord op kunnen geven. Dat ligt aan diverse omstandigheden. Maar de hoofdregel is wel: ga je akkoord met wederzijds goedvinden op initiatief van de werkgever, dan houd je recht op WW mits je aan alle regels voldoet.

Klopt, dit staat ook op werk.nl

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  TukTuk ma 8 okt 2012 - 3:42

Dat is dan wel fijn in ieder geval! Sorry ik dacht echt dat je dan geen recht op WW had.
Overigs is het misschien wel verstandig om uit te zoeken hoelang je recht zou hebben op WW.. Stel het is maar 3 maanden, dan zou ik persoonlijk niet akkoord gaan, want als je voor die tijd geen ander werk hebt gevonden dan zit je.. En je hebt het in je eerste post over wéér de WW in, als je nu niet aan de wekeneis voldoet, dan heb je ook geen recht op WW. (ik weet niet hoelang je je huidige baan al hebt en of je daarvoor dan WW gehad hebt of ander werk?)

En daarbij, je geeft aan niet goed in je vel te zitten, maar als je de WW in gaat, dan heb je die sollicitatieplicht en als je dan via het UWV vacatures / sollicitaties krijgt voor banen die je totaal niet trekken, kan je niet kieskeurig zijn, volgens mij mag je het eerste half jaar zoeken naar "passend" werk, maar ben je daarna "verplicht" alles te accepteren.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud