Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?)

+20
M@niek
Coco
Monnie
_Jet
nillis
Jasmine
mystery mom
Flip Fluitketel
Parisienne
Purpleflower
Roodkapje
Flower_L
Barbabella
holaagirl
PapillonRose
L!ND@
Aagje!
sabje
duckie
Teddyaapje
24 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?) - Pagina 4 Empty Re: Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?)

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 8:46

hahaha Moniek, ja idd, veel hebben inmiddels er al een tweede kindje bij.

Hier is alles goed, twee geweldig leuke makkelijke lieve kindjes al is de combi werken/thuis nu ff zwaar vind ik omdat het op school zo druk is en ik eigenlijk overal teveel wil.

Binnen een jaar (ongeveer) zitten al onze koters gewoon al op de basisschool...wat worden ze groot. Hebben jullie jullie kindjes al ingeschreven? Wij R al vanaf 3 mnd bij mij op school.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?) - Pagina 4 Empty Re: Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?)

Bericht  Monnie vr 17 mei 2013 - 8:48

Leuk!!

Dank je M@niek.

Hier gaat het goed, jongste is wel erg verkouden weer nu, dat blijft maar op en af gaan.
N. wordt ook alweer bijna 3, gaat zo snel! Hij is sinds een maand zindelijk, ben zo trots op hem I love you Al heeft hij deze week wel weer wat ongelukjes, herkenbaar zo'n terugval in zindelijkheid?

En met jullie?

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  M@niek vr 17 mei 2013 - 8:50

ja ik loop achter met kinderen krijgen haha.
Toevallig ben ik vandaag inschijfformulieren gaan halen. Maar ik begreep van de directeur dat er geen wachtlijst is.
Maar ik heb voorkeur voor een leerkracht dus ga snel inschrijven haha.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Monnie vr 17 mei 2013 - 8:50

Oh, basisschool, als ik daaraan denk, bah....

Maar moet dat bij jullie al zo vroeg Printje, jeetje. Wij doen dat begin volgend jaar denk ik, hier is amper een wachtlijst. Maar R. komt dus wel op "jouw" school? Vind je dat geen raar idee?

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 8:51

R is al sinds juli vorig jaar zindelijk maar vooral na de geboorte van N heeft hij een terugval gehad, nu is hij soms nog net te laat wanneer hij druk aan het spelen is.
Dat van het verkouden zijn herken ik maar al te goed helaas, volgens mij zijn we hier vanaf vorig jaar oktober al continue verkouden, iedere keer komt het weer terug.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 8:53

Monnie schreef:Oh, basisschool, als ik daaraan denk, bah....

Maar moet dat bij jullie al zo vroeg Printje, jeetje. Wij doen dat begin volgend jaar denk ik, hier is amper een wachtlijst. Maar R. komt dus wel op "jouw" school? Vind je dat geen raar idee?

Ja, R mag natuurlijk sowieso komen maar bij ons moeten kindjes ingeschreven zijn voor het eerste jaar. Nu is het aannamebeleid verandert dus is dat niet meer zo maar 'vroeger' was je met een jaar echt veel te laat.

Ik vind eht aan de ene kant wel erg raar idd, stel dat het niet goed gaat met hem maar aan de andere kant denk ik wel dat hij echt op onze school past.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  M@niek vr 17 mei 2013 - 8:53

Hier gaat alles ook goed.
F.elice is nog niet zindelijk. ze geeft wel steeds vaker aan om te plassen op de wc. Ik heb vandaag onderbroekjes en hempjes gekocht en easy up broekjes.
Met slapen gaat ook goed gelukkig. Ze heeft nou al 2 weken zonder melatonine geslapen en dat gaat best goed.
Tis echt een hele dame. Ze praat echt als een dolle, en het is een hele snuggere meid. Praatjes voor 10!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coco vr 17 mei 2013 - 9:09

Leuk om te lezen! T gaat echt snel he? Pff, over een kleine maand worden mijn aapjes alweer 3. De tijd is echt gevlogen. Mijn dochter is nu ruim een maand zindelijk. Zoon een kleine 3 weken. Mijn kliko krijg ik niet meer vol Very Happy
Wij zijn afgelopen maandag bij een peuterochtend bij de montesorri basisschool geweest en de kinderen waren helemaal in hun noppies, kreeg er zelf ook wel een goed gevoel bij, dus ik denk dat dat wel de school gaat worden waar ze naartoe gaan. Er is geen wachtlijst dus ik heb ze nog niet ingeschreven. Het aankomende schooljaar zijn er nog weer 6 peuterochtenden dus ik wacht denk ik nog 1 a 2 ochtendjes daarvan af of ze dan nog zo in hun nopjes zijn, voordat we ze echt inschrijven.

Printje, mag R dan ook bij jou in de klas? Mijn tante moest een jaar een andere groep lesgeven toen haar kinderen in haar groep kwamen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:12

Coco; nee nee dat zou ik niet eens willen. Wij hebben 5 kleuterklassen dus hij komt dan bij een collega in de klas.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Barbabella vr 17 mei 2013 - 9:29

Hier ook nog een 2010 mama ! Leuk om iedereen weer bij elkaar te hebben, ik vergeet al die topics altijd bij te houden laughcry de facebook groep heb ik volgens mij gemist.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Barbabella vr 17 mei 2013 - 9:31

.

Laatst aangepast door Barbabella op za 12 okt 2019 - 1:52; in totaal 1 keer bewerkt
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:33

Ja he Barbella, R mag in februari gewoon al naar school.... das nog geen jaar meer...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne vr 17 mei 2013 - 10:11

Ik meld me ook weer! Hier gaat alles zo zijn gangetje. N. is echt een schat, maar ik geef eerlijk toe dat ik het af en toe wel echt zwaar heb. Wat betreft het slapen gaat het al een stuk beter, we krijgen allemaal weer een wat meer fatsoenlijke nachtrust in ieder geval. Verder heeft N. heel erg veel aandacht nodig, in alle dagelijkse dingen. Het vraagt veel van me, mede daardoor schiet mijn studie nog niet echt op. N. gaat sinds kort een dag in de week naar het KDV. Met de vaste oppasdag bij oma heb ik twee dagen waarop N. weg is. Eigenlijk bedoeld voor mijn studie, maar momenteel heb ik die dagen nog even voor mezelf nodig. Die dagen doen me goed.

Hier trouwens ook op 'scholenjacht'. N. staat bij drie scholen ingeschreven. Een montessori, een christelijke en een particuliere/privéschool. Ze werken alledrie met loting. Bij de privéschool is N. uitgeloot, ze staat nummer 4 op de wachtlijst. Had ook niet anders verwacht, je hebt een zekere 'status' (dus, geld) nodig om daarop te mogen heb ik het idee. Inschrijven kost al 100 euro, daarnaast nog zo'n 1200-1400 per jaar. Belachelijk eigenlijk! Van de andere twee scholen heb ik nog geen bericht gehad of N. ingeloot is. Zo niet, dan moeten we op zoek buiten de wijk. Dit is het nadeel van in een gewilde/rijke buurt in een grote stad wonen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Jasmine vr 17 mei 2013 - 19:13

Ik meld me ook weer.

J. gaat ook steeds beter wat zindelijk worden betreft. Tijdens het verschonen plast ze bijna altijd op het potje of op de wc. Verder geeft ze ook af en toe aan dat ze moet plassen als ze de luier aan heeft.

Over een basisschool hoeven wij nog niet na te denken. Kunnen haar sowieso ps eind dit jaar/begin volgend jaar inschrijven.

Deze zomer eerst maar eens bevallen :cheering:
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Parisienne vr 17 mei 2013 - 21:39

Fijn dat de meesten kinderen van jullie al bezig zijn met zindelijk worden. N. is daar totaal nog niet mee bezig. Ze vindt een luier niet vies, geeft nog niet aan dat ze moet plassen of poepen, vindt het potje en de wc eng en ze kan uren in een poepbroek rondhuppelen als het aan haar ligt.

Zodra het warmer weer wordt wil ik N. in enkel ondergoed in huis laten lopen. Hopelijk wordt ze zich dan wat bewuster van het gevoel als ze moet plassen/poepen en van het gevolg als ze het zomaar laat lopen; namelijk een plakkerige, natte onderbroek.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Barbabella vr 17 mei 2013 - 22:34

.

Laatst aangepast door Barbabella op za 12 okt 2019 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Bericht  Monnie vr 17 mei 2013 - 22:53

@parisienne: balen dat het niet op wil schieten met je studie. Ligt het nu echt stil op het moment? Ik ben wel benieuwd waarom jullie voor een privé school kiezen? Of is dat niet jullie eerste keuze? Enorm veel geld zeg!

@jasmine: het schiet al lekker op met je zwangerschap. Vervelend dat je niet kunt genieten, nog eventjes volhouden!

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Parisienne za 18 mei 2013 - 0:20

Monnie, het gaat heel langzaam. Ik ben er nu nog niet helemaal aan toe om er echt voor te gaan zitten en hele dagen aan het werk te gaan. Ach, het komt wel, echt. Het kost alleen erg veel tijd Sad

Wat betreft de scholen: de christelijke school heeft onze voorkeur, maar aangezien ze met loting werken ben je niet zeker van een plaats en moet je dus een aantal back ups hebben, dus ook een back up voor de back up (snap je het? Wink). De drie scholen waar we N. willen hebben zijn de enige drie goede scholen in de buurt. Ik vind het eerlijk gezegd niet erg dat ze op die privé school uitgeloot is, zolang ze maar op één van de andere twee ingeloot wordt. Duimen dus! Anders moeten we het een stuk verderop gaan zoeken, wat niet bepaald ideaal is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: