Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?)

+20
M@niek
Coco
Monnie
_Jet
nillis
Jasmine
mystery mom
Flip Fluitketel
Parisienne
Purpleflower
Roodkapje
Flower_L
Barbabella
holaagirl
PapillonRose
L!ND@
Aagje!
sabje
duckie
Teddyaapje
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?) Empty Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?)

Bericht  Teddyaapje zo 7 okt 2012 - 23:59

Meiden, ik mis jullie! Hebben jullie interesse om hier weer bij te kletsen? Sinds facebook is het op onze hyves nogal doodgebloed en ik vond het altijd leuk om te lezen hoe het met jullie en jullie kindje(s) ging.

xx Teddyaapje
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?) Empty Re: Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?)

Bericht  duckie ma 8 okt 2012 - 0:18

Ik ben niet altijd even actief en op hyves was ik al een tijdje niet meer maar vind het wel leuk om van iedereen tezien hoe het gaat
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?) Empty Re: Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?)

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 0:21

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met iedereen is!

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel ma 8 okt 2012 - 0:26

Jahh, ik ben ook benieuwd! Kijk regelmatig op hyves (daarom ben ik nog actief op hyves) voor updates, maar die blijven uit.

Teddyaapje Hoe was jullie vakantie? En hoe is het verder nu met je? En met T.?

Nillis Hoe is het met jou na de MK? Alles een beetje laten bezinken? En hoe is het met de agressie op je werk? En met T.?

Rejoy Hoe gaat het met de meiden? Hoe Y. het nu ze grote zus is?

En hoe is het met de rest van de meiden en kids?
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne ma 8 okt 2012 - 0:28

Gezellig! Ik doe weer mee! Hoe gaat het bij jullie Teddyaapje?

Hier gaat alles zo z'n gangetje. De meesten hebben denk ik wel meegekregen wat er met N. nu eigenlijk 'aan de hand' is. We zijn nu erg op zoek naar manieren hoe we met haar de dag in kunnen vullen, zodat ze genoeg uitdaging krijgt. Dit houdt in dat we nu bijvoorbeeld veel meer aan het knutselen zijn en leerzame spelletjes doen. Ze is gek op Bambino loco en op letters. Ik ben dus nu met haar letters aan het leren, wat overigens best lastig is. Waar ik haar voorheen gewoon lekker haar gang liet gaan met spelen doe ik het nu wat gestructureerder. Ze liep altijd maar rond, pakte het ene speelgoed na het anderen maar speelde nergens meer dan een paar minuten mee. Ze verveelde zich gewoon. Nu heb ik het aanbod speelgoed thuis geminderd, we gaan samen altijd kijken waar ze mee wil spelen. Meestal één soort speelgoed tegelijk. Wil ze iets anders gaat het de kast weer in en zoeken we het volgende speelgoed. Ik help haar dus een beetje meer wat dat betreft. Qua speelgoed is haar Hello Kitty kasteel (van duplo-blokken) nu wel favoriet. Alleen er wonen geen prinsessen in hoor.. nee, er wonen avonturiers die op zoek gaan naar goud. Ze gaan op avontuur naar de oceaan en de jungle, of ze gaan de ruimte in met een ruimteschip of een raket Laughing

De nachten gaan hier nog steeds erg wisselend. Soms is ze uren wakker, soms slaapt ze door. Er is geen enkel patroon in te ontdekken. Een rustige dag thuis of een hele dag op stap.. niks wat haar juist wel of niet doet doorslapen. Als ze wakker wordt is ze wakker, ze is niet zomaar meer in slaap te krijgen. Helaas ook bij ons in bed nog steeds niet. Lastig, want ze zit zichzelf 's nachts ook totaal in de weg. Ze vertelt over van alles en stelt maar vragen om meer over dingen te weten, maar verder weet ze niet wat ze wil. Elke keer als ik haar terugleg probeert ze weer in slaap te komen, maar het lukt haar niet. Het is geen onwil, het is gewoon onmacht. We hopen dat als ze overdag meer uitdaging krijgt, zich minder verveelt en als haar behoeften beter 'bevredigd' worden de nachten ook beter zullen verlopen.

Het feit dat ze nu in de peuterpubertijd is beland werkt ook niet altijd mee overigens :nopompom:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  _Jet ma 8 okt 2012 - 0:46

Oh ja hyves heb ik ook nog Embarassed ! Toch maar eens verwijderen, want daar doe ik echt helemaal niks meer mee.
Maar ik vind het erg gezellig om weer met jullie te kletsen hoor!

@ Teddyaapje --> Hoe gaat het met je en met T?

@ Rejoy --> Is het een drukke bedoeling met je meiden of valt het je mee?

@ Flip Fluitketel --> Hoe gaat het met je en met je meisje?

@ Parisienne --> Fijn dat er meer duidelijkheid is over N. Hopelijk helpt het jullie op een goede weg verder. Wel vervelend dat het slapen nog steeds niet lekker gaat. Slaapt ze overdag wel goed of doet ze dat niet meer?

Hier een meisje die meestal de oren van je hoofd kletst, maar wel erg gezellig. Ze ligt nu te slapen (meestal van 12:00 tot een uurtje of 14:00 uur). Op het moment is alles in eerste instantie nee, lekker vermoeiend Wink. S wil je je boeken even in de bak doen? Nee! Oké dan doet mama het wel.... Nee!!!! S doen. En zo gaat het met alles. Zodra ik zeg dat ik het dan wel doe, dan gaat ze het doen. Ze wil alles zelf doen.
Volgende week donderdag gaan we heerlijk met z'n 3tjes 8 dagen naar Rhodos Very Happy
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 0:53

Ik heb hier ook geen hyves meer!

Gast
Gast

Bericht  nillis ma 8 okt 2012 - 1:10

Jaaaaaaaaaaaa, gezellig. ik miste jullie allemaal al en keek elke keer nog op hyves. Leuk hoor om weer hier te kletsen.

@ Jet, wat leuk om weer wat over S te lezen. heerlijk hé deze tijd, dat bedoel ik positief hoor. ik vind het wel wat hebben dat ze hun eigen willetje leren kennen.

@ Rejoy, gaat het goed met de meiden? En heb je nog wat gehoord op je klachtenbrief? Hoe gaat het met de verbouwing?

@ Teddyaapje, hoe was de vakantie? En is T nog steeds zo snel en ondernemend.

@ Flip fluitketel, met mij gaat het goed na de mk. Hoop dat ik snel weer zwanger mag zijn en blijven. De agressie op het werk is momenteel wel heel extreem en ben wel een beetje verder aan het kijken binnen de stichting. T is echt een heerlijk meisje met een heel eigen willetje. Ze heeft alleen de verkeerde moeder, want die kan heel goed negeren.

@ Monnie, kom jij ook hier schrijven? Ben heel benieuwd hoe het nu bij jullie gaat?

@ Parasienne, heb inderdaad gelezen over N. Hoop dat ze nu voldoende uitdaging krijgt en dat inderdaad het slapen snel een keer beter gaat. Hoe gaat het met jou studie. heb je ondanks alle zorgen om N alles al af kunnen sluiten?

@ all, heel erg leuk om hier weer met elkaar te kletsen. We zagen elkaar natuurlijk wel voorbij komen op het forum, maar vind dit wel weer leuker. Hier gaat alles goed. Ben de mk wel weer te boven. Denk ook wel dat het komt doordat ik het echt het idee had dat het niet goed zat. Ben ook niet echt blij geweest tijdens de zwangerschap. Hopelijk ben ik snel weer zwanger. Met T gaat het heel goed. Het is echt al zo'n grietje wat veel weet en goed kan praten. Een heerlijke knuffel. Zal gelijk even een foto plaatsen. kunnen we even de kids weer bewonderen.
Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?) Foto-DWUR4KJ3
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sabje ma 8 okt 2012 - 1:17

Leuk! Ik kom ook weer mee kletsen.
Zal vanavond verder reageren. Er word er eentje wakker en zit op moijn telefoon. Is ook niet echt fijn haha.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Monnie ma 8 okt 2012 - 1:37

Ja leuk!! Ik vindt het ook leuk om te blijven kletsen hier, zit ook nooit meer op hyves eigenlijk.

Hou het nu even kort, want beide kindjes willen niet slapen, dus haal ze er zo maar weer uit. N. slaat zijn middagslaapje trouwens steeds vaker over de laatste tijd, hoe gaat dat bij jullie?

Met S. gaat het nu ook goed, ze zit nu zo'n anderhalve maand op koemelkvrije voeding. Daar doet ze het heel goed op. De eerste maanden waren echt zwaar, veel huilen en weinig slapen. Denk er de laatste week toch veel aan terug, heb er nog wel wat moeite mee merk ik. Vooral hoe ik er zelf mee om ging, zat er echt door soms, kan me daar nu best schuldig om voelen naar haar toe. Volgende week hebben we een provocatietest en ik hoop natuurlijk dat ze geen kma heeft.

Hmm het lijkt toch stil geworden boven inmiddels, even kijken hoe ver ik kom.

@nillis: goed om te horen dat je de miskraam een plekje hebt kunnen geven. Ik hoop echt dat je snel weer zwanger
bent Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?) 699888Leuk meisje is T. toch ook!

@jet: oh leuk is die "nee' fase, haha. Ze is ook zo wijs, als ik ook foto's van haar zie straalt dat eraf! Heerlijk vooruitzicht zeg! Hebben jullie all-in?

@parisienne: ik had idd meegekregen wat er met N. is. Toch fijn dat jullie die bevestiging hebben gekregen. Ik hoop dat jullie nu snel een manier kunnen vinden zodat ze wat meer uitdaging krijgt en dat het slapen ook wat beter zal gaan.

@flip: hoe gaat het met J. en hoe verloopt de zwangerschap? Ben je nog wel aan het werk? Schiet alweer lekker op!

@rejoy: hoe gaat het met de meisjes? Vind je het druk met 2 kleintjes? En hoe staat het met de verbouwing eigenlijk?

@teddy: ja goed idee dit topic, haha. Hoe is het nu bij jullie?

Yes, ze zijn toch in slaap gevallen, haha.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Coco ma 8 okt 2012 - 2:17

Oh leuk! Hier wil ik ook wel mee schrijven. Is het niet handig om dan in de openingspost een lijst met geboortedata te zetten? Er zit natuurlijk wel veel verschil tussrn een kindje uit 2010 van januari of december.

Ik ga vanavond wat uitgebreider reageren want sta op het punt om boodschappen te gaan doen. Maar al wel vast mijn vraag hoe jullie op de peuterpuberstreken en buien reageren? Onze dame is daar altijd al een stuk pittiger is geweest dan haar broertje, maar nu we vorige week terug zijn gekomen na een verschrikkelijke vakantie, is het nog erger gesteld met haar. Ik ben echt de hele dag met haar in "gevecht" en om alles, maar dan ook echt alles, maakt ze drama en luisteren doet ze al helemaal niet. laughcry
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Aagje! ma 8 okt 2012 - 2:20

Ik poste tijdens mijn zwangerschap nog onder een andere naam, maar heb wel een dochter uit 2010. Alleen me nooit toegevoegd aan een groep, maar lijkt me nu wel gezellig, als ik er nog bij mag smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  L!ND@ ma 8 okt 2012 - 2:36

Jaaaa!!! Ik heb het gemist, maar hyves doe ik niks meer mee...Ik kom op een ander tijdstip even uitgebreider reageren, want ik ga nu op pad om geboortekaartjes te bespreken Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Teddyaapje ma 8 okt 2012 - 2:40

Ah leuk dat er positief gereageerd wordt! Liep al een dikke week rond met het idee dit topic te openen maar wist niet of jullie daar wel zin in hadden haha. Ik keek eerst regelmatig op hyves maar toen er op een gegeven moment geen reacties meer bij kwamen ben ik er ook weggebleven.

Hier gaat t over het algemeen goed. T. kletst ons de oren van ons hoofd. Het meeste is goed verstaanbaar maar hij heeft er ook woorden tussen waarvan je je werkelijk afvraagd hoe hij er bij komt...zo zegt hij bijv. 'daj', en daarmee bedoelt hij 'welke kleur is dat'. Heel logisch! Hij vindt t erg leuk om te knutselen en tekenen en hij houdt het potlood dan ook vast zoals het hoort, rondjes tekenen is favoriet haha. Wat wel minder is is dat hij, sinds hij geen bv meer krijgt hij loopt te kwakkelen, oorontstekingen, constant verkouden of grieperig, dan weer met koorst, dan zonder, enorm veel slijm in zijn keel, diaree, overgeven enz. Hij sliep vanaf dat hij 8w was door maar nu is hij sinds 2 maand vaker wel wakker geworden dan niet. Gelukkig slaapt hij wel meestal meteen verder als hij bij ons in bed ligt, of hij geeft zelf na een paar minuten aan dat hij naar zn eigen bed wil en valt dan ook weer in slaap. Ik ben nu aant twijfelen om te relacteren maar dan moet ik een nieuw kolfapparaat aanschaffen en weet ook niet of ik er de tijd voor heb, het gaat toch wel wat energie kosten en tijd kosten denk ik. Mijn vriend heeft gistere een pak dreumesmelk gekocht, we gaan dus eens proberen of dat misschien werkt. Hij eet over het algemeen wel goed, maar als hij zich niet helemaal lekker voelt zien we wel duidelijk dat hij minder eet (of het komt er weer uit). Hierin zijn we dus een beetje zoekende op het moment. Het probleem is ook dat het niet constant aan een stuk is maar dan gaat t een paar dagen goed, en dan is het weer zo ver... erg vervelend.

Met mij gaat t ook goed, heb vorige week besloten geen nieuwe klanten meer aan te nemen. Ik begon t zo druk te krijgen dat ik steeds vaker even werkte op een dag die eigenlijk niet mijn werkdag was. Ik heb mezelf voor de keuze gezet dat ik of 1 dag (of een halve) meer ga werken en dat T. dan nog een x naar het kdv gaat (gaat nu 1 dag), of dat ik (tijdelijk) een klantenstop inlas. Omdat ik graag wil genieten van de tijd met T. en ik het werk niet voor het geld hoef te doen heb ik voor het laatste gekozen.

@ Monnie: Fijn dat ze toch nog in slaap vielen! Lijkt me een heel gedoe met 2 kindjes. Vallen hun slaapjes wel een beetje samen? T. slaapt ook niet meer elke dag. Als hij overdag wel slaapt gaat hij savonds ook pas tussen 21 en 21.30u naar bed, eerder is hij dan ook echt niet moe en heeft het geen zin om hem in bed te leggen. Wat vervelend dat S. zoveel heeft gehuild in het begin. Gelukkig gaat t nu goed met andere voeding. Kan me goed voorstellen dat je je schuldig voelt, maar kan me ook heeeel goed voorstellen dat je er niet zo goed tegen kunt en dat het enorm vermoeiend is om een kindje te hebben wat zoveel huilt en je uit je slaap houdt. Je bent ook maar een mens. Misschien kun je haar een keer je excuses aanbieden en het uitleggen. Waarschijnlijk zal ze er niet echt wat van snappen of meekrijgen maar misschien kom jij zo wel een beetje van je schuldgevoel af?!

@ Nillis: Ah wat een leuke foto van jullie meisje! Onze vakantie viel een beetje tegen dit jaar...we hebben de eerste 4 dagen regen gehad (we hebben zelfs een handdoek voor de buitendeur moeten leggen anders liep het water naar binnen). Gelukkig werd t de laatste dagen beter! Het vliegen en alles ging hartstikke goed met T. gelukkig! Hoe was jullie vakantie? Zijn jullie weer naar Italie geweest? Fijn dat je de miskraam een plekje hebt kunnen geven. Gek is dat, dat je eigenlijk al vanaf het begin weet dat het fout zit. Hopelijk hoef je idd niet weer zolang te wachten voordat je weer zwanger bent, als je er eenmaal aan geroken hebt wordt de kinderwens vaak nog groter...

@ Sabje: Hoe is het met je?

@ Jet: Haha, leuk he, die nee fase. Die hebben wij gelukkig achter de rug (of zou het nog eens terug komen...klop toch maar even af). Oh lekker op vakantie! Als je maar geen vakantiefoto's plaatst op fb, ik word gek van al die zonnige zwembad foto's van iedereen haha. Hebben jullie al eens eerder gevlogen met S? Alvast een hele fijne vakantie!

@ Parisienne: N. heeft een rijke fantasie zeg! En hierin lees ik ook wel duidelijk dat ze een stuk verder is dan T. Ze is ook iets ouder, maar dat zal t m niet zijn denk ik. Je gaat nu nog steeds elke vrijdag naar die instantie, of was dat maar een paar weken ter observatie? Ik heb het wel gelezen laatst maar ben het weer kwijt Embarassed Wij hebben de laatste tijd mogen ervaren hoe het is als je kindje niet de hele nacht doorslaapt en dat is niet iets wat je iemand toewenst. En dan hebben wij nog mazzel dat hij meestal meteen weer in slaap valt. Pff, ik kan me echt niet voorstellen in welke staat ik zou zijn als hij sinds zijn geboorte zo'n slechte slaper zou zijn. Brengen jullie N. weleens een nachtje weg zodat je zelf even bij kunt slapen? Hoe gaat het eigenlijk met de opleiding/ werk van je vriend?

@ Flip: Hoe is het met jou en J.? En gaat alles goed met de zwangerschap? Is het dit keer zwaarder/ vermoeiender dan de zwangerschap van J.?

@ Rejoy: Met jou en je meiden ook alles goed? En hoe gaat t met de verbouwing?

Echt leuk hier weer wat van iedereen te lezen!!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Parisienne ma 8 okt 2012 - 3:25

@ Teddyaapje: fijn dat het zo goed gaat met T. Vervelend dat hij wel telkens wat onder de leden heeft, ik hoop dat dat snel beter gaat! Wat betreft je klantenstop: een goede keuze zou ik zeggen, zeker als je het niet voor het geld hoeft te doen. Geniet lekker van T.!

De onderzoeksfase bij N. is afgelopen. We zijn 8 vrijdagen achtereen op de observatiegroep geweest. Ook hebben we afspraken gehad bij de kinderarts, kinderpsycholoog en kinderpsychiater. Zij hebben N. allemaal gezien en geobserveerd. De rest van de dag werd ze geobserveerd door orthopedagogen. Het was op zich wel gezellig, zie het als een soort kinderdagverblijf voor moeder en kind. Spelen, eten, wandelen, middagslaapje.. alles deden we daar. We hebben twee weken geleden de uitslag gekregen van het onderzoek. Nu hebben we eens in de zoveel weken een afspraak met de kinderpsycholoog om ons te begeleiden. We kunnen dingen bespreken waar we tegenaan lopen en gaan met haar samen kijken naar een oplossing. Wat fijn is is dat ze meedenken met onze manier van opvoeden (UP dus), dat vind ik erg belangrijk. Wat betreft het slapen: het is inderdaad erg pittig. Af en toe gaat ze weleens logeren, dan hebben wij even tijd voor onszelf. Echt bijslapen lukt niet, dan heb je aan een nachtje te weinig. Maar gewoon eens lekker kunnen slapen met het idee dat je er 's nachts niet uit hoeft is heel fijn.

Wat betreft mijn studie (sorry, wie vroeg het ook alweer?).. dat gaat langzaam. Ik ben nog steeds bezig, maar mijn energiepeil is gewoon zo ontzettend laag. Ik heb afgelopen zomer een summercourse gedaan voor twee vakken. Eentje daarvan heb ik toen gehaald.. ik was zo trots op mezelf! Embarassed Nu ben ik weer aan het voorbereiden op de volgende tentamens, over 3 weken. Daarna ga ik verder met mijn scriptie. Het duurt nog een paar maanden helaas, maar school weet van de hele situatie en hebben veel begrip. Ik had laatst een gesprek bij mijn decaan en die was alleen maar lovend over ons en hoe we het allemaal doen. Is wel fijn om te horen. Ik ga door, maar kijk erg uit naar het moment dat ik mijn diploma heb hoor!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PapillonRose ma 8 okt 2012 - 6:25

Leuk idee Teddyaapje! Ik kom ook weer kijken, al was ik op hyves (tot ik 'm verwijderde) al niet echt heel actief, maar vind het wel leuk om zo nu en dan te kijken hoe het met alle mama's en kindjes gaat.

@Teddyaapje: Leuk dat T zoveel kletst! Vervelend dat hij een beetje aan het kwakkelen is, hopelijk is dat gauw voorbij! En goed van je dat je voor jezelf hebt gekozen door een klantenstop in te lassen, anders heb je het steeds drukker als je er geen erg in hebt.

@Duckie: Hoe is het met jouw A? Was de vakantie leuk? En wilde ze de bandana's nog dragen?

@Rejoy: Hoe is het met jou? Hoe bevalt het, 2 meiden? En hoe gaat het met jullie huis? Niet lang meer voordat jullie erin kunnen dacht ik?

@Flip Fluitketel: Hoe is het met J? En hoe gaat het met jou, en de zwangerschap?

@Parisienne: Lijkt me heel fijn om te weten wat er met N. aan de hand is, al had je zelf al een voorgevoel natuurlijk. Fijn dat er goed naar gekeken is en dat jullie nu de juiste begeleiding kunnen krijgen. Dat zal voor N. erg fijn zijn, en voor jou en je vriend vast ook! Want het lijkt me nog best lastig voor jullie, met name het slapen! Wel leuk om te lezen hoe leergierig ze is trouwens, gaaf! Al lijkt het me ook een uitdaging, je moet steeds zorgen aan haar informatiebehoefte te kunnen voldoen en te zorgen dat je het een beetje reguleert voor haar. Wanneer hoop jij af te studeren? Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje en ben ook nog bezig. De planning hier is januari.. In elk geval voor alle vakken en inleveropdrachten, dat moet echt lukken. Alleen moet ik ook 2 scripties schrijven, dus het is even afwachten of dat wel of niet vlot gaat. Anders gaat dat na januari nog even door (niet te lang hoop ik..).

@Anniej: Hoe gaat het met je nu, kun je je rust een beetje pakken? Succes met de allerlaatste loodjes van de zwangerschap! En hoe gaat het met Y?

@_Jet: Je hebt een lekkere kletskous dus, leuk!! En de 'nee'-fase is hier ook aangebroken, haha. Meestal vraag ik ook niks meer, maar deel ik het mee Laughing Al zegt ze dan ook nog rustig nee laughcry Soms vind ik het ook heel grappig, al probeer ik dat niet teveel te laten doorschemeren, haha. Veel plezier op Rhodos, lekker genieten!

@Nillis: Fijn dat het zo goed gaat met T! Heerlijk meisje om te zien op de foto! Goed om te horen dat je de miskraam weer te boven bent, lijkt me toch even een rottijd geweest! Hopelijk ben je gauw weer zwanger en mag het dan wel goed gaan. Nog even en onze meisjes zijn alweer 2, wat gaat het hard hè?

@Sabje: Hoe is het met M?

@Monnie: Klinkt heftig, de eerste tijd met S., lijkt me best pittig als je dan ook nog een peuter hebt rondlopen. Maar het kan ook echt zwaar zijn met kinderen, dat is menselijk. Ik denk niet dat je jezelf iets kunt verwijten! Wel fijn dat het nu beter gaat, dan kan je er vast ook meer van genieten. Ik hoop dat S. geen KMA heeft, succes met de provocatietest! Hoe gaat het met N trouwens?

@Nois: Dat gevecht met je dochtertje herken ik wel. Hier heb ik dat ook met vlagen. Ik heb een pittig dametje, en dat kan heel leuk zijn, maar als ze haar dag niet heeft dan is het ook gelijk een hele zware dag voor ons beiden laughcry Is je zoontje wat rustiger, of heeft hij ook zulke streken? Lijkt me in zo'n geval extra pittig, als je er twee hebt!

@xxAnniexx: Hoe gaat het met jouw meisje?

@L!nda: Is het nog gelukt met de geboortekaartjes? En hoe gaat het met D? En met jou, en de zwangerschap?

@All: Leuk om weer wat te lezen van iedereen! Hier gaat het aardig. A. is een heerlijk kind, maar wel een pittig dametje. Ze kan ontzettend vrolijk, gezellig en ondernemend zijn en dat is erg leuk! Alleen kan ze ook heel erg dwars zijn en ontzettend heftige driftbuien hebben. Gelukkig valt dat op het moment mee, en als ze er last van heeft probeer ik het toch zoveel mogelijk om te buigen door haar bijvoorbeeld af te leiden. Verder gaat ze ook als een speer nu qua ontwikkeling, vooral met praten. Gisteren zijn we naar het bos geweest en ze keek haar ogen uit, zo mooi! We doen vaak leuke dingen samen en genieten daar allebei heel erg van. En mijn kleine meisje wordt alweer bijna 2... De tijd gaat zo hard!

Hier ook een probleemslaper trouwens, geen idee wat het is. Sinds ze ruim een jaar is hebben we met regelmaat problemen met op bed leggen, al valt dat nu wel mee. Maar elke nacht wordt ze in paniek wakker en moet dan bij mij slapen, niks anders helpt. Omdat ik zelf dan slecht sliep staat er nu een campingbed met goed matrasje op mijn slaapkamer. Dat werkt ook, al word ik dus wel elke nacht wakker. En ze slaapt heel onrustig, dus dat maakt me soms ook wakker. Terwijl ze voor deze tijd zo goed sliep.. Ik hoop dat dit weer gaat komen, kan ik ook weer eens uitrusten laughcry

Ook ben ik nog bezig met mijn studie, ik hoop in januari klaar te zijn, of iets later wanneer het niet direct goed loopt met mijn scripties. Heb er geen spijt van dat ik vertraging heb opgelopen, want mijn tijd met A. is me teveel waard. Maar ik wil nu ook wel graag mijn diploma eindelijk halen! Ik kan niet wachten tot de uitreiking, om dan mijn diploma te ontvangen in het bijzijn van A. I love you
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  sabje ma 8 okt 2012 - 6:48

Parisienne: Had het allemaal gelezen van jullie meisje. Fijn dat jullie nu weten dat het gestructureerder werken/spelen helpt. Leuk om te lezen dat ze zo’n grote fantasie heeft. Hopelijk gaat het slapen ook snel beter.

Jet: Net of ik mijn eigen verhaal lees haha. Hier hoor ik het woordje nee ook erg vaak. Hier slaapt M.ax ook ongeveer 2 uurtjes ’s middags.
Wat lekker op vakantie! Ben jaloers haha.

Anniej_s: Hoe gaat het met jou? Lukt het om rust te houden? Heb je nog veel last van de jeuk?

Nillis: wat een knap meisje! Fijn dat je de mk een plekje hebt kunnen geven. Hier ook een knuffelkont, al word het wel iets minder de laatste tijd.

Monnie: Fijn dat het nu beter gaat met S. Dat je er af en toe doorheen zat is echt niet gek. Een kindje dat veel huilt en weinig slaapt is voor jezelf ook slopend. En dan kan je ook veel minder hebben. Hopelijk voel je je hier snel beter over. Succes met de test.

xxAnniexx: Tuurlijk mag je erbij! Welkom!

Lind@: En ‘het’ kaartje gevenonden?

Teddyaapje: Ik keek nog wel eens op hyves, maar eigenlijk veels te weinig. Hier moet ik ook vaak voor ondertiteling zorgen. Mama weet toch meestal wat hij zegt haha. Wat balen dat hij nu zo kwakkelt. Hopelijk helpt de dreumesmelk. Het relacteren lijkt mij ook heel veel tijd in te gaan zitten je moet het dan weer helemaal opstarten.

All: Hier gaat het zijn gangetje. Max heeft op het moment een enorme groei met het praten. Sinds een paar weken gaat het echt hard. Het is net een papegaai haha. Hij is ook echt ondeugend aan het worden, maar luistert vaak wel goed en goed corrigeerbaar. Ben benieuwd af dat zo blijft. Hij is ook echt een brokkenpiloot. Heeft altijd wel ergens een schaafwond/wondje. Vandaag viel hij over zijn eigen voeten heeft nu een schaafwondje op zijn voorhoofd en bij zijn oog. Net voor het eten ging hij zijn vinger slijpen. Bleef maar bloeden, toen we het hadden verbonden viel hij weer en toen zijn tand door de lip.
Wij zijn hier alweer een tijdje voor een tweede bezig. Had verwacht dat ik er nu wel minder mee bezig zou zijn, maar dat is helaas niet. Word ook helemaal gek van mijn lichaam. Houd me keer op keer weer voor de gek. Word daar vaak niet echt gezelliger van.

Zo is weer een ouderwets lang verhaal haha. Ben ook maar in word gaan typen is toch het makkelijkste met zo’n verhaal.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  _Jet ma 8 okt 2012 - 7:17

@ Nillis --> Wat fijn dat je de mk een plekje hebt kunnen geven. Ik duim hard voor je mee dat je weer snel zwanger bent en alles goed zal blijven gaan. Wat leuk om weer eens een foto van T te zien, lekker meisje! S heeft ongeveer dezelfde lengte qua haar, maar als ik een staartje doe dan vind ik het altijd zo gek staan (misschien omdat ik het niet gewend ben). Maar als ik het dan bij T zie, dan vind ik het weer wel leuk! Misschien toch maar eens vaker doen om eraan te wennen Wink S werkt ook niet echt mee als ik het wil doen trouwens Rolling Eyes

@ Monnie --> S slaapt nog wel elke dag overdag. Ik probeer er ook zoveel mogelijk rekening mee te houden. Afgelopen vrijdag waren we winkelen en wat langer bezig dan gepland. Vervolgens waren we rond 14:00 uur thuis, dus heb ik het slaapje over geslagen. 's Middags gewoon lekker rustig aan gedaan en de tv even voor haar aangezet Wink
Wat fijn dat het nu goed gaat met S. Probeer je niet schuldig te voelen over hoe je misschien gereageerd hebt op een manier die je liever anders had gezien. Het is ook allemaal niet niks! Hopelijk heeft ze geen kma.
S is idd behoorlijk wijs, ze blijft me verbazen. We hebben idd all-in, ik heb er zo'n zin in!

@ Nois --> Tot nu toe valt het mee met de buien van S, maar mocht ze een keer een 'bui' hebben, dan probeer ik haar zoveel mogelijk te negeren of af te leiden. Ze wil altijd heel graag foto's kijken op mijn telefoon, dus dan stel ik dat voor en dat helpt Mama's van 2010 topic (iemand nog interesse?) 281626781

@xxAnniexx --> Gezellig, natuurlijk mag je er nog bij!

@L!nd@ --> Gezellig! Is het nog gelukt met het geboortekaartje?

@ Teddyaapje --> Wat vervelend dat T zo aan het kwakkelen is. Hopelijk gaat de dreumesmelk helpen! Groot gelijk dat je voor een klantenstop hebt gekozen. De tijd gaat al zo snel, geniet lekker van T.
Vorig jaar oktober hebben we ook al met S gevlogen en dat ging goed (ze wilde alleen geen riem om en tsja dat moest toch echt Wink ). Maar goed, dat kan ik nu wel uitleggen aan haar (mocht ze er weer een drama van maken).

@Parisienne --> Wat fijn dat ze ook meedenken in jullie manier van opvoeden. Je mag zeker trots op jezelf zijn en wat fijn dat ze zoveel begrip hebben.

@PapillonRose --> Bij een mededeling krijg ik ook gewoon nee te horen hoor Wink Wat fijn om te lezen dat het praten nu als een speer gaat, vooral omdat je daar over twijfelde.

@Sabje --> Idd een brokkenpiloot dat mannetje van jou! Hopelijk ben je snel weer zwanger.

@All --> S spreekt de g trouwens niet uit, daar maakt ze de f van. Ik kan me voorstellen dat mensen denken wat zegt ze, terwijl ik hem in mijn hoofd gelijk al omschakel en het begrijp. Zo is bv een vogel een vofel of dicht is bij S dift.

Ik ga lekker languit op de bank! Mijn vriend is nu trouwens bezig met het Ikea keukentje (krijgt ze voor haar verjaardag). Hij is nu het aanrechtblad in de grondverf aan het zetten. Zodra hij helemaal klaar is zal ik een foto plaatsen. Ik hoop zo dat hij net zo leuk wordt als in mijn gedachten Wink
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  holaagirl ma 8 okt 2012 - 7:30

Ohh Hemel,

ik zag dit topic en dacht: "YES!!! LEUK!!!" maar allemachtig.....wat hebben jullie alweer veel geschreven!!! hahaha!!
Wel superleuk om te lezen allemaal, hoe alles zich ontwikkeld. Hoe verschillend, maar ook weer veel het zelfde!

Ik ga proberen het bij te houden en mee te blijven schrijven, want vind dat wel gezellig! Op facebook bloedde het inderdaad dood.
Mijn kleine vent is ook alweer 2jaar, en er zit een flinke kop op. Kletst de oren van je hoofd, onderzoekt en verlegt zijn grenzen continu!
DOOOOOOOOOOOOODvermoeiend, maar ook wel bijzonder genieten dit hoor!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  PapillonRose ma 8 okt 2012 - 7:33

@Sabje: Zo, wat een kleine brokkenpiloot heb jij! Hier kan ze er soms ook wat van, ze kan soms zo wild doen als ze enthousiast bezig is met bijvoorbeeld dansen, springen, etc.

@Jet: Helaas, bij jou werkt een mededeling dus ook niet zo goed. Hier ook niet altijd hoor, maar soms wel en daar maak ik dan maar meteen misbruik van Wink En ook al zegt ze nee, soms moeten dingen toch gewoon gebeuren Yes Ben heel erg benieuwd naar het keukentje trouwens, lijkt me erg leuk! Hier krijgt ze er eentje die van zichzelf al gekleurd is, maar anders had ik door het plaatje wat je laatst postte spontaan inspiratie gekregen om zelf aan de slag te gaan. En ik ben inderdaad heel blij dat A. zo hard gaat. Misschien niet zo hard als sommige andere kindjes met praten gaan, maar ieder kindje is natuurlijk weer anders. Bijvoorbeeld motorisch gezien is ze juist wel vrij snel hier, en andere kindjes misschien weer niet. En ze begint nu ook al zinnetjes van 2 woorden te maken, ik ben helemaal trots :cheering:

@Holaagirl: Wat je zegt over N. zouden zo mijn woorden kunnen zijn. Genieten is het zeker, maar vermoeiend kan het ook zijn inderdaad Laughing Zolang het genieten overheerst nemen we de vermoeidheid maar op de koop toe Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Flip Fluitketel ma 8 okt 2012 - 8:33

Parissiene Fijn dat jullie nu een bevestiging hebben. Fijn dat jullie nu begeleiding krijgen en dat ze met jullie meedenken qua opvoedingsstijl. Lijkt N. het nu ook beter op te pakken? Nu jullie deze begeleiding hebben en advies hebben gekregen?

Jet Oh lekker dat jullie volgende week lekker met z'n 3-en weggaan. Lekker van genieten! En een eigen wil..wat is dat??? Very Happy Very Happy Very Happy

Nillis Haha de verkeerde moeder, zal wel meevallen toch! Ik geef soms wel toe, niet goed weet ik. Maar over het algemeen als je haar negeer is het een bepaalde tijd huilen en dan ineens over. Zo wonderlijk! Fijn dat je het allemaal een plekje hebt kunnen geven en hoop ook voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn.

Monnie Gelukkig slaapt J. over het algemeen nog steeds s'middags een paar uurtjes. Zellf kruip ik dan ook meestal even in bed om een middagdutje te doen. Knapt een mens van op! Wat houd een provocatietest in? Zo te lezen heeft het met de mogelijke KMA te maken bij S.

Teddyaapje Balen dat T. zo kwakkelt sinds dat je gestopt ben met de BV. Hopelijk knapt hij snel op! Ik denk dat het een goede zet is om even een klantenstop te houden. Je moet ook aan jezelf en gezin denken en lekker genieten als dit kan.

PR Fijn dat het nu zo goed gaat met de ontwikkeling van A.. Mooi vooruitzicht om in januari klaar te zijn met de studie. Hopelijk is het haalbaar?

Sabje Wat een brokkenpiloot! Herkenbaar wbt zwanger worden. Het was bij mij ook niet minder aanwezig dan bij de 1e. Hopelijk mag je snel zwanger zijn.

Zo ff 2 pagina's bijgelezen....

Met J. gaat het ook als een speer. Een pittig dametje met een eigen wil(welk klein kind heeft dit niet). Het is echt een popje, houd van knuffelen en zoentjes geven. Qua praten gaat het ook steeds beter. Brabbelt er flink op los en langzaam aan komen de 2 en 3 zinnen aanbod bij haar. En ze zingt met van alles mee met name bij haar favo tv series (Zandkasteel en Hoeahoep). Of ze bewust meekrijgt dat ze een broertje/of zusje krijgt weet ik niet zo goed. Ze doet wel uit haar eigen mijn shirt omhoog om baby kusje te geven en een aai over mijn buik te geven. Verder is het nog steeds een lichtgewichtje(moeten in dec weer naar CB), maar eet ze alles wat los en vast zit. Vraag me soms af waar ze alles laat.

Qua zwanger zijn. Op zich gaat het goed. Heb alleen erg snel last van mijn banden/rug en dit is wel erger aanwezig dan bij de 1e. Werk nog wel mijn eigen diensten( geen avond en nachtdiensten meer), s'ochtends in de VP en s'middags administratie. Merk wel dat het nu erg zwaar word en wil dit toch aankaarten op mijn werk. Moet nog 7 wkn werken, maar moet eerlijk zeggen dat ik de weken/dagen aan het aftellen ben.

Nou, ik ga nog even aan de strijk. En dan maar eens naar bed morgen weer werken en vroeg uit bed.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  mauwmauw ma 8 okt 2012 - 8:35

leuk idee teddy,

@rejoy,hoe gaat het met de meiden nu?lijkt me zwaar met 2 kindjes.hoe gaat het met het huis?

@flip,hoe gaat het bij jullie?

@parisienne,ik heb gelezen hier je verhaal over N.ik ben blij dat jullie eindelijk weten wat er aan de hand is,en hier kunnen proberen op in te spelen.Lijkt me ook wel zwaar,elke keer een uitdaging bieden en zorgen dat het boeiend blijft voor N.Ze heeft een rijke fantasie als ik dat zo lees.

@jet,heerlijk vakantie..geniet ervan.Herken het nog niet de fase van nee,maar ja V. kan dan ook nog geen nee zeggen.

@annieS.Hoe gaat het nu met je?

@nillis,fijn dat je mk een plekje heb kunnen geven,ik hoop ook dat je weer snel zwanger mag raken.

@monnie,ik snap je gevoel goed wat je naar S hebt.Toen het met mij niet lekker ging,na de geboorte van V,heb ik het vaak op hem afgereageerd,en tot op de dag van vandaag voel ik me daar schuldig over.

@Teddy,balen dat T nu opeens niet meer door slaapt.hoop dat het met de peutermelk beter gaat.Goed dat je een klantenstop hebt ingelast.

@all,sorry heb niet op iedereen gereageerd,maar heb de meeste gehad geloof ik.
Hier gaat het goed,V wordt zaterdag alweer 2.Zoals jullie misschien hebben gelezen loopt hij wat achter met praten.Hij begint nu wel met dingen te zeggen.Voor de zekerheid hebben we 31 oktober en 5 november onderzoeken bij het audiologisch centrum,Dan krijgt hij een gehoortest en spraak-taalonderzoeken.Ik ben benieuwd of er wat uit komt en zoja wat.Per 1 december gaat hij ook naar de psz.
Begin november komt ook onze lang verwachte nieuwe woonwagen.Krijgt V eindelijk zijn eigen kamer,hij ligt nu nog steeds bij ons op de kamer.
Tussen mijn vriend en mij gaat het weer de goede kant op,we hebben de laatste maanden in een diep dal gezeten,maar we zijn er weer aan het uit krabbelen.

Leuk om weer over jullie te lezen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Jasmine ma 8 okt 2012 - 9:20

Ja, leuk!

Ga zo op mijn telefoon eens alles hier lezen en zal morgen proberen te reageren!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Monnie ma 8 okt 2012 - 9:21

@noïs: pff dat klinkt heftig met je dochter. Is je zoon wel goed te corrigeren? Je hoort toch vaak dat meisje pittiger zijn.

@linda: leuk dat jij er ook bent, ben benieuwd hoe het bij jullie is!

@teddy: haha, grappig is dat eigen taaltje van ze hè. Noah zegt bijv. "trein de mob", en daar bedoeld hij natuurlijk thomas de trein mee Wink Wat vervelend dat T. zo slecht slaapt nu en veel ziek is. komt het echt van het stoppen met bv denk je? Zou hij niet toevallig een flinke griep kunnen hebben. N. is in deze periode ook altijd veel verkouden en vaak oorontstekingen (nu niet meer, heeft buisjes). Relacteren is nog wel een heftige stap, maar snap dat je eraan twijfelt.

@pr: oh, A. ook al last van driftbuien, lastig lijkt me dat zeg. Fijn dat jullie ook veel genieten van elkaar! Hoe gaat het nu eigenlijk met het contact met de vader van A? Past hij nog op?
Balen van het slechte slapen ook, elke nacht onderbroken worden is niet fijn!

@sabje: ai, wat een brokkenpiloot is jullie ventje zeg! Ik hoop dat je snel zwanger bent, bij M. heeft het even geduurd toch?

@jet: ben benieuwd nar het resultaat van jullie keukentje!

@flip: bij die test gaan ze dus provoceren met gewone voeding, steeds kleine beetjes. Ze wordt dan een halve dag opgenomen. Fijn dat het met J. ook goed gaat. 7 weken werken kan heel lang zijn als je je niet zo fit meer voelt. Goed dat je het aan gaat kaarten.

@mauwmauw: spannende tijd dus voor jullie met V. Hopelijk is er niks aan de hand en is hij gewoon wat laat. En eindelijk de nieuwe woonwagen, wat fijn zeg!

@all: ow erg, vertel ik gewoon helemaal niet hoe het met N. gaat in mijn eerste post. Met hem gaat het echt heel goed, hij kletst me de oren van het hoofd en zingt hele liedjes, echt supergezellig. En hij is zó wijs, zegt alles na dus moet echt wel uitkijken wat ik zeg. Hij heeft ook wel af en toe zijn buien, maar niet zo heftig als ik bij sommigen van jullie hoor. Het is gewoon echt een lief mannetje wat over het algemeen goed luistert. Tot nu toe dan hè, wie weet komt het nog. En hij is zó lief voor zijn zusje, hij is zo gek met haar. De hele dag kusjes geven en knuffelen, zo schattig. Als ik 's morgens ook bij hem binnenkom met S, is het eerst S. en dan pas mama. Hij is trouwens wel echt een mama's kindje hoor. Soms wel lastig, hij kan ook wel drama maken als mijn man hem bijv. de pyjama aan doet als ik ook thuis ben. Dat dan wel weer, haha.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  L!ND@ ma 8 okt 2012 - 20:53

Zo, daar was ik weer! D. is naar de opvang en ik...heb verlof! Heerlijk! Heb dus eindelijk eens fatsoenlijk de tijd om te reageren. Ik heb aan het begin van deze zwangerschap wel geprobeerd in het zwangerentopic mee te schrijven, maar ik kon dat echt niet bijhouden Embarassed Eerst maar eens een update van hoe het hier gaat.
Met D. gaat het momenteel erg hard in haar ontwikkeling. Ze praat ontzettend veel en we beginnen te merken dat ze op bepaalde vlakken toch echt wel voor loopt. Zoiets wil je natuurlijk niet zomaar zeggen, want het is toch je eigen kind en die zal je altijd fantastisch vinden, maar de gastouder is het ook opgevallen. Soms best moeilijk, want waar is ze nog wel mee te vermaken? Ze legt met het gemak puzzels van 25/30 stukjes in elkaar, kan de meeste kleuren en vormen benoemen, kan met een klein beetje hulp tot 10 tellen, maakt 6 woords zinnen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. We zijn nu dan ook op zoek naar dingen en speelgoed wat haar wat meer prikkelt en stimuleert, en zijn van plan om lid te worden van een spelotheek. Als het speelgoed dan niet wat is, kan het zo omgewisseld worden en kost het ons verder (bijna) niks. Momenteel slaapt ze ook weer erg slecht. We hebben echt het idee dat ze alles wat ze overdag nog niet verwerkt heeft, 's nacht eruit komt. Ze wordt dan gillend wakker, is echt hysterisch en valt niet zomaar weer in slaap. De afgelopen nachten heeft ze uiteindelijk bij ons in bed geslapen, zodat we allemaal nog wat rust krijgen. Voor de rest is het een heerlijke dame, maar wel eentje met een gebruiksaanwijzing. De peuterpuberteit is hier volop aanwezig, dus rood aanlopen, stampvoetend "Nee!!" krijsen, schoppen, slaan...Het komt hier allemaal voorbij Wink Verder is ze dol op boekjes lezen, een echte poppenmoeder, zingt ze complete liedjes mee en kletst ze je de oren van het hoofd. Qua spraak was ze altijd al snel, maar het wordt steeds leuker! Je kunt nu echt met haar communiceren, er komen hele verhaaltjes uit die soms echt hilarisch zijn Laughing Het is gewoon een kleine wijsneus!
Verder gaat het met mijn zwangerschap eigenlijk heel erg goed! Toen ik halverwege was, werd het wel even spannend. Mijn bloeddruk was torenhoog en ik ben toen ingestroomd in een onderzoek (CHIPS-studie) waar het zkh hier aan mee doet. Helaas hebben ze, denk ik, nog niet erg veel aan me gehad. Ik heb een paar dagen medicatie gebruikt, maar daarvan kelderde mijn bloeddruk zo, dat ik er meteen weer mee moest stoppen. Sindsdien is het keurig en afgelopen week zat ik op 110/70. Iedereen tevreden! Het voordeel van het onderzoek is dat ik veel uitgebreider onder controle sta. Zo kan ik iedere keer weer genieten van een mooie echo! Momenteel wordt het wel een beetje spannend en begint het te kriebelen in mijn buik, want over anderhalve week gaan ze een keizersnede inplannen. Raar idee, dat je weet wanneer die kleine straks geboren wordt! Bij D. heb ik complicaties gehad, waardoor ik alleen natuurlijk mocht bevallen, als de kleine niet zwaarder dan 3 kilo geschat zou worden. Uk loopt voor op groei (al zeiden ze dat bij D. ook en die werd geboren met een gewicht van 2870 gram...), dus ja....Ik moet er echt aan geloven! Ik ben echt als de dood voor een ruggenprik en het idee dat ze in me gaan snijden, terwijl je zelf nog wel bij bewustzijn bent....Bah!! pale Doordat ik de vorige keer een traumatische ervaring (klinkt ernstiger dan het werkelijk is hoor, maar toch...) heb gehad, ben ik nu ook aangesloten op de POP-poli. Hierdoor sta ik ook in contact met een psycholoog om eventuele angsten en zorgen te bespreken, mag ik naar een haptonoom voor ontspanningsoefeningen en is er een speciaal bevalplan opgesteld met een arts. Klinkt vrij serieus misschien, maar tot op heden heb ik er gelukkig nog niet echt gebruik van hoeven maken. Verder voel ik me goed, op wat bekende kwalen na. Wel vliegt de tijd voorbij, en heb ik het idee dat ik deze zwangerschap veel minder bewust mee maak, maar dat hoor je vaker als vrouwen opnieuw zwanger zijn.

Pff....misschien een beetje een onsamenhangend verhaal, maar zo zit het dus momenteel! Ik ga dit eerst maar eens posten en ik zal wel een aparte post aanmaken om op iedereen te reageren Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: