uitslag door stress?
+3
Esperanza
TukTuk
Jade
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
uitslag door stress?
Kan dit überhaupt? Ik heb opeens m'n hele halsgebied vol zitten met plekjes en het jeukt enorm. Als ik erover wrijf, gaat het branden en heb dit nog nooit eerder gehad. Kan je zulk soort klachten ontwikkelen door stress? Puur vanwege de jeuk en het geïrriteerde gevoel ga ik even langs de huisarts, maar ik vind het zo'n rare klacht voor mezelf.
Heb het iig sinds ik geconfronteerd werd met een situatie die mijn stressniveau van 0 naar 100 liet gaan en eerst waren het maar een paar gevoelloze plekjes. M'n moeder zag het en ik had het zelf niet eens opgemerkt. Beetje vaag dat het opeens meer is geworden en ik het liefst zou krabben, wat ik natuurlijk niet doe.
Heb het iig sinds ik geconfronteerd werd met een situatie die mijn stressniveau van 0 naar 100 liet gaan en eerst waren het maar een paar gevoelloze plekjes. M'n moeder zag het en ik had het zelf niet eens opgemerkt. Beetje vaag dat het opeens meer is geworden en ik het liefst zou krabben, wat ik natuurlijk niet doe.
Gast- Gast
Re: uitslag door stress?
Ik hoop voor je dat het geen krentenbaard is! Bij mij begon het ook met vurigheid van de hals (en jeuk!!)
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
ja, dit kreeg ik een paar dagen voor de bruiloft. Ook rode plekken in m`n nek die jeukten. Naar de huisarts gegaan en die had me iets van zuigtabletjes meegegeven. Na anderhalve dag was het al weg. *thank god*
Gast- Gast
Kan goed idd. Maar het kan ook aan bijvoorbeeld nieuwe parfum liggen?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Dat kan hoor, aan mijn huid kun je (helaas) ook altijd zien hoe het met me gaat.
Gast- Gast
Het eerste waar ik aan moest denken is een allergische reactie. Dezelfde klachten krijg ik, als ik parfum op m'n huid krijg.
Wat betreft stress: volgens mij kan dat ook wel. Ik krijg meer puistjes als ik een periode gestressd ben.
Ik ben benieuwd wat de ha zegt.
Wat betreft stress: volgens mij kan dat ook wel. Ik krijg meer puistjes als ik een periode gestressd ben.
Ik ben benieuwd wat de ha zegt.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Kan best hoor. Ik kreeg vroeger van stress weleens roos in mijn haar. Ook heel apart. Maar als het niet vetrouwt ga dan gewoon even naar de huisarts.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ja, stress zorgt voor een verslechtering van je immuunsysteem, waardoor je vatbaarder wordt. Dit zou dus een stressreactie kunnen zijn. Maar een allergische reactie (evt. in combinatie met stress) zou ook goed kunnen. Als het niet vanzelf weggaat, zou ik even langs de huisarts gaan.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ging voor mezelf even alles bij langs en heb eerst al griep gehad, wat ik eigenlijk zelden heb en nu dus die rare plekjes en irritante jeuk. Draag momenteel amper parfum en wat ik draag is niet nieuw. Ook geen nieuw wasmiddel, kleding, shampoo etc etc. in de afgelopen 2 wk gekocht.
Nou, ik hoor het zo wel. Iig erg bedankt voor het meedenken.
Nou, ik hoor het zo wel. Iig erg bedankt voor het meedenken.
Gast- Gast
Ik heb 1,5 jaar geleden tijdens mijn afstudeerstress last gekregen van gloeiende handen(echt alsof ze in de fik stonden) en ook kreeg ik jeuk over mijn hele armen en polsen. Daarbij ontstonden er ook hele grote bulten en verdikkingen op mijn handen, echt heel eng. De dokter dacht aan een allergische reactie of stress. Omdat ik met geen vreemde dingen in aanmerking was gekomen, denken we dat het toch stress is geweest. Ik heb er ook nooit meer last van gehad. Maar uitslag door stres kan dus wel.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Hmm, dat klinkt idd niet prettig, Monte. Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en heb er nu een zalfje voor gekregen. Uitslag door stress, hopelijk helpt het zalfje snel en effectief.
Gast- Gast
Ach ja, het was vervelend maar ja gelukkig wel over gegaan. Hopelijk gaat het bij jou ook over als de stress minder wordt en misschien door het zalfje(misschien is toch ook iets allergisch + stress).Nour schreef:Hmm, dat klinkt idd niet prettig, Monte. Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en heb er nu een zalfje voor gekregen. Uitslag door stress, hopelijk helpt het zalfje snel en effectief.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Fijn dat je een zalfje hebt gekregen. Hopelijk gaat het snel werken!
Esperanza- Kletskop
Mag ik vragen wat voor zalfje je hebt gekregen? Kun je dat zelf bij de apotheek halen of moet dat op recept? Ik heb ook vaak jeukerige vlekken in mijn nek van stress, misschien kan ik er ook iets mee.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
mocht dat zalfje niet helpen moet je het even laten weten, misschien heb ik die zuigtabletten nog thuis liggen en kan ik kijken hoe die heten.
Gast- Gast
En helpt het zalfje al?
Esperanza- Kletskop
Sorry, ik lees het nu pas. Ik heb een tube vaseline gekregen, volgens mij niet echt iets heel speciaals, maar wel via een doktersrecept. Het helpt wel enigszins, het is minder droog en trekt daardoor minder.
Gast- Gast
Haha maakt niet uit. Oh, dat is niet heel bijzonder inderdaad, maar als het helpt prima toch! Hopelijk ben je er snel helemaal vanaf!
Esperanza- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: