Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer eerste schoentjes kopen?

+10
Twellie
teletascha
Happydobby
TukTuk
Liadan
-Ieniemienie-
Annemie
Floor
Linda
studiebol
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  studiebol za 6 okt 2012 - 0:28

Wat is het juiste moment om de eerste schoentjes te kopen. Een van de twee is hier sinds woensdag achter de poppenwagen gaan lopen, nou is dat momenteel helemaal hip dus ze doet de hele dag niks anders Wanneer eerste schoentjes kopen? 561177 Ze loopt op blote voeten of op haar slofjes(met een beetje ruwe zool) ze glijd verder niet uit ofzo. Buiten loopt ze eigenlijk nog niet.

Maar wanneer moet je dan schoentjes aanschaffen? Op welk moment doe je dat/hebben jullie dat gedaan?

Ik ben er erg benieuwd!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 0:30

Wauw wat knap zeg!!

Wij hebben schoentjes gekocht toen dochter al een paar weken goed los kon lopen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Floor za 6 okt 2012 - 0:33

Onze zoon loopt nu 1.5 maand los, hij heeft al die tijd op blote voeten of leren slofjes gelopen. Begin volgende week komen zijn eerste schoentjes binnen (ik had er al een paar gekocht een tijd terug maar die zijn nog te groot dus dus nu maar weer een setje gekocht)
Overigens heb ik wel echte eerste loopschoentjes gekocht, met flexibele zool (bijv. van shoesme of oxxy)


Laatst aangepast door Floor op za 6 okt 2012 - 1:05; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Annemie za 6 okt 2012 - 0:36

Mijn zoontje kreeg schoentjes toen hij een maandje aan de hand liep, hij loopt nu 2 maanden los en hebben we echt een duur goed paar schoentjes gekocht.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  -Ieniemienie- za 6 okt 2012 - 0:37

We hebben pas echte schoentjes voor M (met flexzool) gekocht toen ze 6 weken goed los liep.
Dus niet alleen achter de poppenwagen.
T loopt ook het liefst de hele dag achter zn auto, of met het stoeltje van zn zus.
Maar los lopen doet hij nog niet. Dus loopt hij nu op zn blote voeten of leren slofjes.
En voorlopig kopen we ook nog geen schoenjes voor hem.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Liadan za 6 okt 2012 - 0:43

Mijn zoon loopt nu binnen wat pasjes los, maar ik ga pas schoenen voor hem kopen als hij een paar weken goed zelf los kan lopen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  TukTuk za 6 okt 2012 - 0:49

Schoenen zijn pas nodig als ze een paar weken goed los kunnen lopen en ze ook dan buiten gaan lopen. Tot die tijd inderdaad slofjes of op blote voeten binnen, en sowieso straks de schoentjes ook echt alleen voor buiten.

Goede schoentjes hoeven niet perse duur te zijn en dure schoentjes zijn niet per definitie goede schoentjes. Ze moeten niet te groot gekocht worden, een flexibele zool hebben die plooit bij de bal van de voet, het liefst veters om de druk het beste te kunnen verdelen over de voetjes, en stevig rond de hiel zitten. Gympen etc zijn erg af te raden smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 1:02

Toen hij los liep, en dat waren nog extreme flexibele schoenen. Daarvoor vooral op blote voeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Happydobby za 6 okt 2012 - 1:17

Snoepy87 schreef:Toen hij los liep, en dat waren nog extreme flexibele schoenen. Daarvoor vooral op blote voeten.

+1, hier was het mooi weer, en zo kon hij ook buiten lopen. Binnen loopt hij gewoon op blote voeten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  teletascha za 6 okt 2012 - 2:57

Hier toen ze ongeveer een maand los liep, dus niet achter een wagentje ofzo. Toen gelijk haar voetjes goed laten meten. Ze heeft echt een heel hoge wreef, dus heel veel schoenen passen niet.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 3:01

Toen ze net begon te lopen achter karretjes en toen ze net los liep had ik slofjes van Babypaws.
Toen ze een week of 8-12 echt goed los liep heb ik schoentjes gekocht van Bardossa met een flexzool.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 3:24

Ik koop denk ik pas een aantal weken / maanden nadat ze zelf los kan lopen haar eerste schoentjes. Of misschien zijn die van mijn oudste nog opnieuw te gebruiken als ze ook maat 21 heeft.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  TukTuk za 6 okt 2012 - 3:33

Twellie schreef:Ik koop denk ik pas een aantal weken / maanden nadat ze zelf los kan lopen haar eerste schoentjes. Of misschien zijn die van mijn oudste nog opnieuw te gebruiken als ze ook maat 21 heeft.

Het is wel af te raden om "2de hands" schoentjes te gebruiken, omdat ze zich naar de voeten gaan vormen van de eerste drager, dus zeker voor een kindje wat net loopt is dit af te raden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  studiebol za 6 okt 2012 - 4:13

Òke, het is me duidelijk, we gaan pas op schoentjes jacht als ze helemaal goed zelf kan lopen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  PiP za 6 okt 2012 - 5:44

Onze dochter liep los met 10 maand en 3 weken, als ze dan buiten lief had ze haar snowboots van Aapie aan, binnen op de sokken of blote voeten.
Met haar eerste verjaardag heeft ze haar eerste loopschoentjes gekregen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  PapillonRose za 6 okt 2012 - 6:15

Hier heb ik schoentjes gekocht nadat ze een week of 3 los liep. Ze wilde buiten ook steeds lopen, dus toen hebben we schoentjes van Bardossa met flexzool gekocht. Verder thuis altijd blote voeten of slofjes gedaan, en dan buiten de schoentjes aan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Annie24 za 6 okt 2012 - 6:28

Y. liep toen hij 10 maanden was en kreeg pas schoentjes toen hij 14 maanden was. Hij heeft al die tijd gewoon binnen gelopen op zijn sokken en/of slofjes (het waren precies de wintermaanden) We hebben zolang gewacht omdat hij veel sneller wilde lopen dan hij kon. Daardoor ging hij regelmatig op z'n platte snufferd. Binnen is dat niet zo heel erg, maar buiten zag ik het nog niet zitten omdat hij dan z'n gezicht open zou halen.

Toen hij 14 maanden was zijn we dus schoentjes gaan kopen. Die waren van Bardossa met flexzool en hij liep er heerlijk op smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Twellie za 6 okt 2012 - 22:45

AngelNyn schreef:
Twellie schreef:Ik koop denk ik pas een aantal weken / maanden nadat ze zelf los kan lopen haar eerste schoentjes. Of misschien zijn die van mijn oudste nog opnieuw te gebruiken als ze ook maat 21 heeft.

Het is wel af te raden om "2de hands" schoentjes te gebruiken, omdat ze zich naar de voeten gaan vormen van de eerste drager, dus zeker voor een kindje wat net loopt is dit af te raden.

Mijn oudste heeft weinig gelopen op deze schoentjes, ze had twee paar in deze maat en ik gebruikte meer haar andere paar. Denk dat ze er zo'n tien keer een paar uurtjes op gelopen heeft. Is het dan ook af te raden om opnieuw te gebruiken?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  TukTuk ma 8 okt 2012 - 3:55

Twellie schreef:
AngelNyn schreef:
Twellie schreef:Ik koop denk ik pas een aantal weken / maanden nadat ze zelf los kan lopen haar eerste schoentjes. Of misschien zijn die van mijn oudste nog opnieuw te gebruiken als ze ook maat 21 heeft.

Het is wel af te raden om "2de hands" schoentjes te gebruiken, omdat ze zich naar de voeten gaan vormen van de eerste drager, dus zeker voor een kindje wat net loopt is dit af te raden.

Mijn oudste heeft weinig gelopen op deze schoentjes, ze had twee paar in deze maat en ik gebruikte meer haar andere paar. Denk dat ze er zo'n tien keer een paar uurtjes op gelopen heeft. Is het dan ook af te raden om opnieuw te gebruiken?

Het is afhankelijk van in hoeverre het schoentje zich al naar een voet is gaan vormen. Als je een duidelijke afdruk / vorm van de voet in het schoentje ziet staan zou ik het niet doen. En sowieso extra goed op letten of het schoentje goed past bij je kindje.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  ikkemama ma 8 okt 2012 - 23:37

Het is idd het beste om schoenen te kopen als je kind al een tijdje loopt, in eeste instantie staat het voetje nog een beetje bol en dat gaat steeds meer inzakken en het heeft de ruimte nodig om zijn eigen stand te vinden. Het liefst dus zo lang mogelijk uitstellen en als je dan schoene koop is het het beste om te beginnen met "leren lopen schoentjes"die met een flexibele zool.

ikkemama
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 11
Registratiedatum : 08-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 0:33

Wij hebben twee weken geleden de eerste echte schoenen voor F. gekocht. Hij liep al vanaf begin juli maar deed het tot die tijd met zijn Crocs of op blote voeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes kopen? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes kopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum