Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips eerste schoentjes

+5
Darius
Susan
Tania
TukTuk
Linda
9 plaatsers

Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Tips eerste schoentjes

Bericht  Linda wo 26 okt 2011 - 20:02

Ik wil morgen voor schoentjes gaan kijken voor mijn dochter. Tot nu toe heeft ze alleen maar leren slofjes aan. Maar aangezien het kouder wordt en ze steeds meer gaat leren lopen leek het me tijd voor echte schoenen.

Hebben jullie tips? Waar kan ik het beste op letten? Ik heb geen verstand van eerste, goede, verantwoorde schoenen. smile

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  TukTuk wo 26 okt 2011 - 20:05

Ik zou toch echt pas beginnen met schoentjes als ze een aantal weken zelfstandig loopt:) Dan pas kijken voor echte schoentjes, de kans bestaat dat de schoentjes alweer te klein zijn als ze echt loopt over een aantal weken. Tot die tijd gewoon lekker sokjes en slofjes aan, dat is het beste voor de voetjes! smile

Er zijn enkele topics hier op het forum over de eerste schoentjes geweest, waarin in uitgebreid uitleg heb gegeven, ik zal die nog wel even opzoeken!smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Tania wo 26 okt 2011 - 20:07

Ik vind de schoentjes van Shoesme leuk. Ze hebben daarvan ook babyproof schoentjes voor als ze nog niet zelfstandig lopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  TukTuk wo 26 okt 2011 - 20:14

Tania schreef:Ik vind de schoentjes van Shoesme leuk. Ze hebben daarvan ook babyproof schoentjes voor als ze nog niet zelfstandig lopen.

Dat is echt gewoon commercieel hoor en juist niet zo goed.. Zoals ik ze vanaf een plaatje kan beoordelen zijn deze een stuk stugger/steviger dan slofjes, en dat is juist niet goed als ze nog niet goed zelf kunnen lopen. Laat ze lekker op slofjes en sokken of nog beter, blote voeten leren lopen (een kindervoetje bevat heel veel vet op de zool, dus zullen ze het niet zo snel koud hebben).
Deze schoentjes zijn gewoon omdat ouders snel denken dat ze schoentjes aan moeten doen, maar eigenlijk is het gewoon geldklopperij, en slim bedacht van zo'n schoenenmerk smile

Overigs moet iedereen het zelf weten of ze dat soort schoentjes kopen, maar bedoel meer van, slofjes van een tientje zijn een stuk beter dan deze dure schoentjes, dus laat je niet misleiden door zo'n bedrijf, dat je denkt dat dat soort schoentjes noodzakelijk zijn.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Tania wo 26 okt 2011 - 20:21

AngelNyn schreef:
Tania schreef:Ik vind de schoentjes van Shoesme leuk. Ze hebben daarvan ook babyproof schoentjes voor als ze nog niet zelfstandig lopen.

Dat is echt gewoon commercieel hoor en juist niet zo goed.. Zoals ik ze vanaf een plaatje kan beoordelen zijn deze een stuk stugger/steviger dan slofjes, en dat is juist niet goed als ze nog niet goed zelf kunnen lopen. Laat ze lekker op slofjes en sokken of nog beter, blote voeten leren lopen (een kindervoetje bevat heel veel vet op de zool, dus zullen ze het niet zo snel koud hebben).
Deze schoentjes zijn gewoon omdat ouders snel denken dat ze schoentjes aan moeten doen, maar eigenlijk is het gewoon geldklopperij, en slim bedacht van zo'n schoenenmerk smile

Ja dat zal best maar ik heb inmiddels toch ook leren schoentjes gekocht voor mijn zoontje. Het is best koud buiten als hij in de kinderwagen stil zit de hele tijd en die dunne lerenslofjes (waarvan hij er ook nog is bijna geen een meer past) helpen dan ook niet echt. Nu heeft hij tenminste lekker warme voetjes en binnen loopt hij op blote voetjes of van die dikke sokken met een leren onderkantje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Susan wo 26 okt 2011 - 20:22

Ik zou dan voor deze gaan, dat zijn wel slofjes, maar een stuk warmer voor buiten:

http://www.bobux.nl/bobux.php#winterwarmers
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  TukTuk wo 26 okt 2011 - 20:23

Tania schreef:
AngelNyn schreef:
Tania schreef:Ik vind de schoentjes van Shoesme leuk. Ze hebben daarvan ook babyproof schoentjes voor als ze nog niet zelfstandig lopen.

Dat is echt gewoon commercieel hoor en juist niet zo goed.. Zoals ik ze vanaf een plaatje kan beoordelen zijn deze een stuk stugger/steviger dan slofjes, en dat is juist niet goed als ze nog niet goed zelf kunnen lopen. Laat ze lekker op slofjes en sokken of nog beter, blote voeten leren lopen (een kindervoetje bevat heel veel vet op de zool, dus zullen ze het niet zo snel koud hebben).
Deze schoentjes zijn gewoon omdat ouders snel denken dat ze schoentjes aan moeten doen, maar eigenlijk is het gewoon geldklopperij, en slim bedacht van zo'n schoenenmerk smile

Ja dat zal best maar ik heb inmiddels toch ook leren schoentjes gekocht voor mijn zoontje. Het is best koud buiten als hij in de kinderwagen stil zit de hele tijd en die dunne lerenslofjes (waarvan hij er ook nog is bijna geen een meer past) helpen dan ook niet echt. Nu heeft hij tenminste lekker warme voetjes en binnen loopt hij op blote voetjes of van die dikke sokken met een leren onderkantje.

Zie ook nog even mijn aanvulling smile Je moet het uiteraard zelf weten, maar veel ouders trappen gewoon in die commerciële dingen, en dat is zonde, zeker aangezien je de aankomende jaren nog genoeg geld zal uit moeten geven aan schoenen voor je kindje, buiten het feit dat het niet eens de beste oplossing is voor je kindje.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Darius wo 26 okt 2011 - 20:31

Susan schreef:Ik zou dan voor deze gaan, dat zijn wel slofjes, maar een stuk warmer voor buiten:

http://www.bobux.nl/bobux.php#winterwarmers

Zijn dat ook laarsjes voor jongens? (ik twijfel even)

Maar ik denk dat Pepijn gewone leren slofjes krijgt als hij een maand of negen is, toen kreeg Laurens ze ook.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Parisienne wo 26 okt 2011 - 20:32

Op leren slofjes en blote voeten lopen is binnen natuurlijk het beste. Maar wat als je naar buiten gaat? Dan moet je toch gewoon echt schoentjes hebben? Zelfs slofjes zijn straks te koud en ze lopen ook door plassen water, sneeuw en veel viezigheid.

N. loopt nog niet los, maar loopt al wel enige tijd achter een loopwagen. Ze vindt het heerlijk om naar buiten te gaan, ook daar loopt ze dus lekker heen en weer met het loopwagentje. Ik laat haar dan echt niet op slofjes lopen, vind ik veel te zonde van de slofjes en bovendien voor haar veel te koud!

Ik heb overigens N.'s eerste schoentjes gekocht van het merk Bardossa.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Susan wo 26 okt 2011 - 20:37

Darius schreef:

Zijn dat ook laarsjes voor jongens? (ik twijfel even)

Maar ik denk dat Pepijn gewone leren slofjes krijgt als hij een maand of negen is, toen kreeg Laurens ze ook.

Ik vind laarsje chocola, laarsje navy en yumboot bruin oranje wel kunnen voor een jongen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Susan wo 26 okt 2011 - 20:39

Parisienne schreef:Op leren slofjes en blote voeten lopen is binnen natuurlijk het beste. Maar wat als je naar buiten gaat? Dan moet je toch gewoon echt schoentjes hebben? Zelfs slofjes zijn straks te koud en ze lopen ook door plassen water, sneeuw en veel viezigheid.

N. loopt nog niet los, maar loopt al wel enige tijd achter een loopwagen. Ze vindt het heerlijk om naar buiten te gaan, ook daar loopt ze dus lekker heen en weer met het loopwagentje. Ik laat haar dan echt niet op slofjes lopen, vind ik veel te zonde van de slofjes en bovendien voor haar veel te koud!

Ik heb overigens N.'s eerste schoentjes gekocht van het merk Bardossa.

Ik zou ze persoonlijk dan gewoon niet door plassen, sneeuw en viezigheid laten lopen zolang ze nog niet los lopen, ik zou niet echte schoenen kopen voor ze daar aan toe zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Linda wo 26 okt 2011 - 21:11

Alvast bedankt voor jullie reacties. Toch maar goed dat ik het even navraag.
Ze heeft nu inderdaad leren slofjes (aapies) aan, maar dat zijn lage, één gevoerde en één gewone. Maar zelfs de gevoerde vind ik nog koud.

Die laarzenslofjes zijn ook erg leuk! Dan gaat zo iets het worden.

Binnen loopt ze niet meer op blote voeten, daar vind ik het echt te koud voor. Of overdrijf ik? smile Ze heeft dan echt ijskoude voetjes.


Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Kayleigh wo 26 okt 2011 - 22:25

als je echte schoenen koopt, let dan ook op dat behalve de lengte goed past, ook de breedte goed zit, bij een goede schoenzaak meten ze dit ook op

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  loesje wo 26 okt 2011 - 22:43

voor alex slofjes kopen is al een ramp dus dat word nog wat met schoentjes laughcry zijn hak krijg ik met geen mogelijkheid in de schoen ook al is de maat goed. herkennen jullie dit probleem?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  maiadebij wo 26 okt 2011 - 23:01

J liep met 11 maanden los, toen was het augustus dus veel op slofjes en blote voeten. Toen ze ongeveer 1,5 maand liep heb ik haar voor buiten schoentjes van Shoes Me aangedaan, de meest soepele versie. Ik heb die op de kop getikt voor 15 euro (nieuw!) dus een koopje.
Maandag heeft ze haar echte eerste schoenen gekregen (ze loopt nu dus 3 maanden) en ben hiervoor naar een goede schoenenwinkel gegaan. Van de 10 paar schoenen in haar maat, zaten er maar 2 echt goed bij haar. Qua lengte, breedte, wreefhoogte, breedte bij de kuit...
Dus als ze er aan toe is zou ik wel naar een goede schoenenwinkel gaan, het steekt zo krap met de juiste maat.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  maiadebij wo 26 okt 2011 - 23:02

Kayleigh schreef:als je echte schoenen koopt, let dan ook op dat behalve de lengte goed past, ook de breedte goed zit, bij een goede schoenzaak meten ze dit ook op

Klopt N heeft ook net nieuwe schoenen en hij heeft erg smalle voetjes. Bij het passen pakte we schoenen die dus te breed waren en daar ging hij meteen scheef op staan. Nu heeft hij schoenen van Track Style, deze schoenen hebben naast lengtematen ook breedte maten. Je betaald er wat meer voor, maar ze zitten echt super.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips eerste schoentjes Empty Re: Tips eerste schoentjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum