Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer eerste schoentjes?

+2
Coco
Barbabella
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Barbabella zo 11 sep 2011 - 1:16

Wanneer hebben jullie de eerste "echte" schoentjes gekocht ? Ik lees en hoor overal dat het het beste is om ze voorlopig op blote voetjes of sokken te laten lopen maar wanneer gingen ze echt op schoenen lopen en ook buiten lopen?
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Coco zo 11 sep 2011 - 1:32

Echt met een goede zool had mijn zoontje toen hij een jaar was, mijn dochtertje nog niet (op de gekregen nog te grote schoenen na), voor haar kan ik ook nog niks leuks vinden, dus ze draagt gewoon schoentjes met slappe zool op de fiets en in de kinderwagen.
Sinds 13 maand loopt mijn zoontje er ook buiten op. Binnen heeft hij sowieso altijd blote voeten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  sheila123 zo 11 sep 2011 - 2:06

Ik heb voor onze dochter pas echte loop schoentjes gekocht toen ze ook daadwerkelijk kon lopen. In ons geval waren het stevige laarsjes. Daarvoor droeg ze slappe schoentjes of slofjes in de kinderwagen of op de fiets. Ze had ze buiten gelijk aan maar moest best wennen. Binnen liep ze op sokjes met antislipzooltje of op blote voetjes. Ze was toen 16/17 maanden.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 4:57

Yrsa kon ruim een week lopen toen ze korte bontlaarsjes van Bardossa kreeg met flexzool omdat wat ze tot dat moment buiten droeg haar te klein geworden was. Ze droeg ze wel vooral terwijl ze in de wagen zat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Barbabella zo 11 sep 2011 - 5:26

Levi loopt vanaf 10 mnd rond de meubels en nu sinds 4 dagen loopt hij zelfstandig (14 mnd) Hij loopt binnen altijd op sokken of blote voetjes maar nu hij echt de hele dag aan de wandel is en het wat kouder gaat worden zal hij toch iets aan moeten. Zouden jullie nu dan al schoentjes gaan kopen of het nog even bij slofjes houden ?
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 5:28

Na een paar weken al omdat hij ook buiten op straat ging lopen, ik had wel schoentjes gekocht die echt voor de eerste stapjes waren. Binnen en in de tuin liep hij op blote voeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Filoria zo 11 sep 2011 - 5:54

'Echt schoenen' zoals je die kunt kopen bij Scapino e.d. zijn pas geschikt als je kind al een aantal maanden goed kan lopen.

Als je kind net een beetje los kan lopen is blote voeten eigenlijk het beste. Als dat niet kan het liefst slofjes. En als slofjes niet kunnen (gaan te snel stukken, worden vies etc.) dan kun je wat meer schoen-achtige slofjes kopen. Die zijn wel lastig te vinden. Het beste is als je de zool helemaal dubbel kunt vouwen.

Wij hebben iets te vroeg wat stevigere schoentjes voor Tomas gekocht en daar liep hij helemaal niet lekker op.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 6:50

Vanaf 10 maanden hebben we schoentjes gekocht. Toen liep ze en dus deden we buiten haar schoentjes aan. In huis en in de tuin loopt ze (wij trouwens allemaal) altijd op blote voeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  moepie zo 11 sep 2011 - 6:52

Mijn dochter droeg eerst altijd leren slofjes. Ook toen ze zelfstandig ging lopen hebben we die nog even gebruikt, hiermee kon ze ook wel even buiten lopen. (Ze was toen 16 maanden oud) Toen ze meer buiten ging lopen heb ik 'loopschoentjes' van Oxxy gekocht, in een laarsje variant, deze zool is nog heel flexibel. Ongeveer 4 tot 6 weken daarna heb ik echt schoentjes gekocht, nog wel met een flexibel zooltje, de schoentjes van Oxxy zaten niet geweldig anders had ze daar nog wel wat langer mee gedaan.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 6:54

Barbabella ik gebruik jou topic even voor een vraagje, anders moet ik helemaal een topic openen voor een simpel vraagje Wink

Waar hebben jullie de eerste schoentjes gekocht? Voet op laten meten enz?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 7:15

Bij Schoenenhuis, schoenen zaak in Harderwijk. Daar meten ze met een apparaat en met de hand (meetlat) op. Ook de binnenkant wordt opgemeten evenals de breedte.. beide keren een tijdje bezig geweest, meerdere gepast! Prijzig maar hele goede hulp!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste schoentjes? Empty Re: Wanneer eerste schoentjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum