Wisselend salaris, hoe bekijkt een hypotheker dat?
+3
samantjuh89
Pussycat
Live Laugh Love
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wisselend salaris, hoe bekijkt een hypotheker dat?
Ik werk minimaal 24 uur per week, maar in tijden dat mijn studie minder druk is werk ik soms wel 40 uur per week. We denken erover om een huis te kopen. Maar hoe kijkt zo;n hypotheker. Kijkt hij/ zij naar je laatste maand salaris? Of je jaaropgave?
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Wisselend salaris, hoe bekijkt een hypotheker dat?
.
Laatst aangepast door Darcy op di 1 maa 2011 - 20:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ze kijken wel alleen naar je vaste uren.
Ik werk bijvoorbeeld in de zorg. En dan kijken ze wat je vaste uren zijn en wat je daarmee hebt verdiend en daar nemen ze het gemiddelde van.
Ik geloof niet dat als je extra werkt dat, dat ook meegrekend word? Maar dat weet ik niet zeker....
Ik werk bijvoorbeeld in de zorg. En dan kijken ze wat je vaste uren zijn en wat je daarmee hebt verdiend en daar nemen ze het gemiddelde van.
Ik geloof niet dat als je extra werkt dat, dat ook meegrekend word? Maar dat weet ik niet zeker....
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Maar wat als je geen vaste uren hebt? Ik kan de ene week 40 uur werken en de andere week 0 (in theorie).
Gast- Gast
Bij mijn man hebben ze het gemiddelde genomen van 3 jaar.
Gast- Gast
Darcy schreef:Maar wat als je geen vaste uren hebt? Ik kan de ene week 40 uur werken en de andere week 0 (in theorie).
Toevallig heb ik met mijn vriend een huis gekocht voor de kerstdagen.
Mijn vriend heeft een 0-uren contract maar werkt gemiddeld wel 30 uur.
Hij heeft een werkgeversverklaring met intentieverklaring gehad, waaqrop zijn baas het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar heeft overgenomen/uitgerekend.
Dit bedrag is op een paar euro na, nu zijn jaaropgave binnen is, gelijk!
Onze bank (de Rabobank) heeft hier nooit moeilijk over gedaan. Als jij een 0-uren contract hebt kunnen ze je eventueel als "freelancer" bekijken en daarbij je salaris/jaaropgave van de afgelopen 3 jaar bekijken en daar het gemiddelde van nemen.
Ga gewoon eens langs bij de bank/hypotheekverstrekker, en laat je eens informeren!
Ik vreesde ook dat wij never nooit geen hypotheek konden krijgen daar mijn vriend een 0-uren contract had en ik nog geen vast contract heb, maar wel een intentieverklaring.
Alle opties kunnen!
samantjuh89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Nou een intentieverklaring zal ik niet kunnen krijgen, want ik heb geen baas (werk voor mezelf ). Maar ik kan het tzt wel eens uitzoeken, er zal vast wel een manier zijn. Voorlopig zit ik toch nog goed in mijn huurhuis
Gast- Gast
Bij mij is het ook wisselend. Heb nu een contract voor 24 uur vast en daarnaast nog een 0-urencontract waarbij ik extra kan werken. Wij hebben laatst gesprek gehad voor een hypotheek en bij mij worden die 24 uur meegenomen (excl. ORT), vind ik zelf ook wel fijn.
Want dat is wat ik minimaal ALTIJD krijg, de rest zie ik gewoon als extra maar mocht het toevallig niet zo uitkomen dan is het geen ramp.
Want dat is wat ik minimaal ALTIJD krijg, de rest zie ik gewoon als extra maar mocht het toevallig niet zo uitkomen dan is het geen ramp.
Ploen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10
Ze kijken dan inderdaad naar het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar.
Volgens mij kan je overwerk ook meenemen, maar hoe dat tegenwoordig zit weet ik niet.
Volgens mij kan je overwerk ook meenemen, maar hoe dat tegenwoordig zit weet ik niet.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Darcy, voor een zelfstandige gelden andere regels. Mijn vriend is ook zelfstandige, die weet er meer van maar is nu niet thuis. Ik heb me er nooit echt in verdiept maar ik geloof dat je, om een hypotheek te krijgen, van een bepaald aantal jaren (3 of 5 dacht) moet kunnen aantonen dat je als zelfstandige gemiddeld een bepaald bedrag per maand hebt verdient. Lekker vaag zo, maar ik weet de getallen niet. In ieder geval wel opletten dus!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Overuren worden niet altijd meegenomen in de berekening, omdat je soms wel overwerkt in een maand en de andere maand niet. Tenzij het echt heel structureel is, kan het meegenomen worden.
Wbt zelfstandige en een hypotheek, daar heb ik geen kaas van gegeten.
Daarnaast ligt het echt aan de hypotheekverstrekker hoe dit geregeld wordt. De ene maatschappij heeft strengere regels dan de ander.
Wbt zelfstandige en een hypotheek, daar heb ik geen kaas van gegeten.
Daarnaast ligt het echt aan de hypotheekverstrekker hoe dit geregeld wordt. De ene maatschappij heeft strengere regels dan de ander.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Leef jij van salaris tot salaris?
» Review sites wisselend van mening.
» naar de hypotheker
» Vriend bekijkt onbekende Facebook profielen (vrouwen)
» Hypotheek via bank zelf of via hypotheekshop/hypotheker
» Review sites wisselend van mening.
» naar de hypotheker
» Vriend bekijkt onbekende Facebook profielen (vrouwen)
» Hypotheek via bank zelf of via hypotheekshop/hypotheker
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: