Hypotheek via bank zelf of via hypotheekshop/hypotheker
+4
Curious
Zininzon
Kayleigh
Zonnetje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hypotheek via bank zelf of via hypotheekshop/hypotheker
Hebben jullie je hypotheek zelf bij een bank afgesloten of via een onafhankelijke hypotheekadviseur, zoals de hypotheekshop, laten lopen? Mijn vriend en ik twijfelen heel erg wat beter is. De hypotheekshop berekent kosten voor het advies, maar geeft korting op de rente en kan heel veel banken met elkaar vergelijken. Maar bij 1 bank kunnen we op dit moment ook een lagere rente krijgen met goede kortingen. Dus: waar hebben jullie voor gekozen en met welke redenen?
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hypotheek via bank zelf of via hypotheekshop/hypotheker
Bij de bank, omdat we het fijnst en vertrouwds vonden.
Gast- Gast
wij zijn alleen naar onze bank gegaan, we hebben daar al onze rekeningen en verzekeringen lopen en vonden dat het makkelijkste
Kayleigh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11
Wij hebben alles bij de Hypotheker geregeld, dat voelde meteen zo goed dat mijn vriend niet meer bij een bank wilde gaan praten. We hadden ook bij een makelaar/verzekeringskantoor wat dingen uit laten zoeken, maar dat was daarvoor en voelde totaal niet prettig.
Gast- Gast
Kayleigh schreef:wij zijn alleen naar onze bank gegaan, we hebben daar al onze rekeningen en verzekeringen lopen en vonden dat het makkelijkste
Zelfde hier
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Wij zijn bij zowel de bank als bij een onafhankelijke hypotheekverstrekker geweest. Uiteindelijk kon de onafhankelijk ons het beste en goedkoopste aanbod doen. Daar toen voor gekozen.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Wij hebben diverse banken en hypothekers bezocht.
Uiteindelijk hebben we de hypotheek via de bank.
Uiteindelijk hebben we de hypotheek via de bank.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn zelf naar banken gegaan. Hypothekers willen ook alleen maar geld verdienen.
Gast- Gast
Wij hebben rekeningen en verzekeringen via de Rabobank, dus wij dachten wij gaan voor advies zeker ook bij Rabobank langs. Inmiddels heeft de Rabobank geen pluspunten gemaakt daar zij om te beginnen geen advies willen geven omdat we in een andere regio een huis willen kopen. De Rabobank in de 'nieuwe' regio vond dit op zijn zachtst gezegd vreemd en wil wel advies geven maar op korte termijn is dat ook weer niet mogelijk. Waarom geen idee. Inmiddels zijn we dus bij wat hypotheekadviseurs geweest en gaan we het via een adviseur doen. We kiezen voor degene waar het beste gevoel bij hebben, en die ons ziet als relatie en niet als klant. En natuurlijk wil men geld verdienen, iedereen wil toch geld verdienen voor brood op de plank..
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Wij zijn naar banken en hypothekers gegaan en hebben het goedkoopste aanbod genomen (dat was van onze eigen bank).
Gast- Gast
Ik ben een aantal keren bij de Hpyotheker geweest, maar heb uiteindelijk gekozen voor de Rabobank. Dat is gewoon een hele goede en betrouwbare bank om een hypotheek af te sluiten. Bovendien is het cooperatieve bank, waardoor je weinig risico loopt. Vraag me niet precies hoe het zit. Ik ben heel tevreden over mijn hypotheek en had nu ook geen extra kosten vanwege bemiddeling.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik heb trouwens mijn hypotheek ook bij een Rabo in een andere regio afgesloten en dat was helemaal geen probleem!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Charlie schreef:Wij zijn zelf naar banken gegaan. Hypothekers willen ook alleen maar geld verdienen.
Dat dus. Die proberen je juist een prettig gevoel te geven, zodat je daar een hypotheek afsluit.
Gast- Gast
Charlie schreef:Wij zijn zelf naar banken gegaan. Hypothekers willen ook alleen maar geld verdienen.
Zoveel provisie krijgen die helemaal niet
Gast- Gast
Birgit schreef:Charlie schreef:Wij zijn zelf naar banken gegaan. Hypothekers willen ook alleen maar geld verdienen.
Zoveel provisie krijgen die helemaal niet
Nee maar wel een hoog uurloon.
Edit: en als hij wel provisie krijgt, wat vaak zo is, Kun je jezelf natuurlijk afvragen hoe 'onafhankelijk' de adviseur is.
Gast- Gast
Wij zijn ook zelf naar verschillende banken gegaan. Degene die ons het interessantste aanbod kon doen, was/is ook de bank waar wij gewoon onze rekeningen hebben staan.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wij hebben banken zelf benaderd. Ik moet er wel bij zeggen dat we vooraf goed zijn geinformeerd door een familielid, die werkt als hypotheekadviseur. Zij kon ons eerlijk en objectief informeren en ons zo wegwijs maken. Dat heeft wel heel veel gescheeld.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» nieuwe bank..... hond.... welk materiaal bank.
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» naar de hypotheker
» Wisselend salaris, hoe bekijkt een hypotheker dat?
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Van welke winkel hebben jullie een bank? en welke kleur bank
» naar de hypotheker
» Wisselend salaris, hoe bekijkt een hypotheker dat?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: