Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

naar de hypotheker

+3
Jerry
Winegum
Zeester
7 plaatsers

Ga naar beneden

naar de hypotheker Empty naar de hypotheker

Bericht  Zeester vr 7 jan 2011 - 2:13

Volgende week hebben onze eerste afspraak bij de hypotheker.
We hebben al een beetje rondgekeken naar huis, maar we willen eerst weten hoeveel we kunnen lenen. Zodat we het niet te hoog of te laag inschatten en naar huizen gaan kijken die we helemaal niet kunnen betalen..
Ik heb een vaste baan, maar mijn vriend een jaarcontract die hoogstwaarschijnlijk om wordt gezet in vast. Daar willlen we sowieso op wachten.
Best spannend allemaal. We wonen nu erg klein en ik ben wel toe aan meer ruimte!

Hoe hebben jullie het kopen van een huis aangepakt?
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

naar de hypotheker Empty Re: naar de hypotheker

Bericht  Winegum vr 7 jan 2011 - 2:24

Wat leuk zeg, spannend! Hoe groot is de kans dat het contract van je vriend wordt omgezet in een vast contract?

Toen wij voor dit huis gingen kijken hadden we ook een gesprek bij de hypotheker. Toen kregen we te horen hoeveel geld we konden lenen en vanaf toen zijn we echt gaan kijken naar huizen in onze prijsklasse. We hebben eigenlijk alleen maar gekeken naar huizen in de wijken waar wij wilden gaan wonen.

We hebben diverse bezichtigingen van huizen gehad en toen we dit huis zagen wisten we het eigenlijk direct zeker, dit wordt hem. We hadden bij de hypotheker een aankoopmakelaar in de arm genomen, omdat we dat voor ons zelf fijner vonden. er werd veel uit handen genomen en we waren toen echt nog leken op huizen gebied. Onze familie woont ook best ver van onze woonplaats af, waardoor het voor mijn vader bijv. moeilijk was om zich ermee te bemoeien. De aankoopmakelaar heeft toen nog gekeken en vrijwel direct hebben we een bod uitgebracht.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Zeester vr 7 jan 2011 - 4:06

Bedankt voor je antwoord.
De kans dat hij een vast contract krijgt is erg groot.
Zo willen wij ook te werk gaan, wanneer je weet wat je kunt lenen, kun je veel gerichter kijken.
Wij zijn ook nog groentjes:) Een aankoopmakelaar is daarom geen verkeerd idee. We zullen zien wat er uit komt. Wordt vervolgd...
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jerry vr 7 jan 2011 - 7:04

winegum, hier precíes hetzelfde verhaal als het jouwe :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Winegum vr 7 jan 2011 - 23:08

Jerry schreef:winegum, hier precíes hetzelfde verhaal als het jouwe :P

Ik mag toch hopen dat je niet mijn vriend bent ofzo clown

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Jerry vr 7 jan 2011 - 23:38

Winegum schreef:
Jerry schreef:winegum, hier precíes hetzelfde verhaal als het jouwe :P

Ik mag toch hopen dat je niet mijn vriend bent ofzo clown

Als je met 'vriend' bedoelt 'vriendin' en jij bent een jongen wiens naam begint met een S, zouden wij best eens een relatie met elkaar kunnen hebben :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Winegum za 8 jan 2011 - 0:18

Haha, nee toevallig niet :P

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 4:16

Heb je wel nagedacht over het feit dat de hypotheker veel duurder is, dan wanneer je bij een bank leent?
En dan ook nog het feit dat ze je vaak wat aansmeren waar ze zelf beter van worden..

Gast
Gast

Bericht  Jerry za 8 jan 2011 - 4:21

PrinsesBo schreef:Heb je wel nagedacht over het feit dat de hypotheker veel duurder is, dan wanneer je bij een bank leent?
En dan ook nog het feit dat ze je vaak wat aansmeren waar ze zelf beter van worden..

Bedoel je niet te zeggen 'dan wanneer je rechtstreeks bij een bank leent'.
Uiteindelijk leen je nu ook bij een bank, alleen dan met tussenpersoon. Denk dat 't wel een beetje logisch is dat 't duurder is als je er een tussenpersoon bij hebt.
Maar zij kijken wel wat voor jou het meest gunstig is. En als je naar bv. de Rabobank gaat, zullen zij niet zeggen 'je kunt voor jullie situatie beter naar de ABN AMRO gaan'. Dus de hypotheker is altijd nog minder bevooroordeeld dan wanneer je naar een bank gaat.
Wij hebben ervoor gekozen om via de hypotheker een hypotheekverstrekker te zoeken, omdat we de ballen verstand hadden van wat je allemaal moet weten en waar je op moet letten... (en ook ouders/schoonouders die daar geen kaas van hebben gegeten). Ik heb er wel voor betaald, maar dat had ik er zeker voor over.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 4:24

Jerry schreef:
PrinsesBo schreef:Heb je wel nagedacht over het feit dat de hypotheker veel duurder is, dan wanneer je bij een bank leent?

Bedoel je niet te zeggen 'dan wanneer je rechtstreeks bij een bank leent'.
Uiteindelijk leen je nu ook bij een bank, alleen dan met tussenpersoon. Denk dat 't wel een beetje logisch is dat 't duurder is als je er een tussenpersoon bij hebt.
Maar zij kijken wel wat voor jou het meest gunstig is. En als je naar bv. de Rabobank gaat, zullen zij niet zeggen 'je kunt voor jullie situatie beter naar de ABN AMRO gaan'. Dus de hypotheker is altijd nog minder bevooroordeeld dan wanneer je naar een bank gaat.
Wij hebben ervoor gekozen om via de hypotheker een hypotheekverstrekker te zoeken, omdat we de ballen verstand hadden van wat je allemaal moet weten en waar je op moet letten... (en ook ouders/schoonouders die daar geen kaas van hebben gegeten). Ik heb er wel voor betaald, maar dat had ik er zeker voor over.

Dat bedoel ik idd.
Wij zijn zelf bij 2 banken geweest, wel bij banken waar we zelf een goed gevoel bij hadden.
Rabobank en ING.
Uiteindelijk is het ING geworden.. Om meerdere redenen.
Het is prima hoor als jullie er zelf een beter gevoel bij hebben.
Maar ik vond het zonde van mn geld en heb me er zelf goed in verdiept.

Gast
Gast

Bericht  limbogirl82 za 8 jan 2011 - 7:16

Hallo,

Wat spannend voor jullie !!

Ik wil voor mezelf nu ook heel graag weten wat ik aan hypotheek kan krijgen maar waar kan ik dat navragen??
Kan dat bij elke willekeurige hypotheker??
Ik werk nogal wisselend dus het zal geen vetpot zijn maar goed, wil het gewoon weten.
Ik heb 2 banen, bij ene heb ik 15u vast in contract en hier werk ik er 20 (vast contract)
en bij ander een jaarcontract met 8u per week vast in contract, ben hier oproepkracht .

Veel succes !!

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Zininzon za 8 jan 2011 - 8:38

Bij mij ging het eigenlijk heel snel. Ik was al een tijdje bezig met reageren op huurwoningen, maar door een ouderwets beleid, kwam ik nooit in aanmerking voor iets.
Mijn neef is hypotheekadviseur en ik dacht: ik laat me 1 x goed voorlichten door hem en dan zal ik waarschijnlijk wel horen dat ik hier in de buurt niets kan kopen.
Ik had dus nog niet echt een woning op het oog, was puur orienterend.
Tijdens het bewuste gesprek vertelde hij me hoeveel hypotheek ik kon krijgen. Dit viel me ontzettend mee! Ik had op Funda wel een leuk huis gezien in mijn buurt, maar ik verwachtte dat ik het niet zou kunnen kopen.
Toen dit ineens wel kon, heb ik de volgende dag meteen een brochure opgehaald. Ik hoorde dat er toen al een aantal bezichtigingen waren, dus heb er zelf ook meteen 1 gepland. De week er na had ik mijn bezichtiging, de dag daarna heb ik een bod uitgebracht en weer een week later was mijn bod geaccepteerd.

Heb het zonder aankoopmakelaar gedaan omdat ik de buurt en het soort huis al kende. Mijn vader is meegeweest voor de bouwkundige beoordeling.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Zeester zo 9 jan 2011 - 20:24

We gaan ook niet naar de hypotheker om daar een hypotheek af te sluiten, maar om een indicatie te krijgen wat we kunnen lenen en hoeveel verantwoord is.
Wanneer we dat weten, kunnen we naar huizen in die categorie kijken.
Wanneer we ons droomhuis hebben gevonden, gaan we weer opnieuw bekijken waar we het meeste waar voor ons geld krijgen qua hypotheek.
Het gaat dus eigenlijk om een indicatie.
Mijn vriend heeft momenteel nog geen vast werk, dus een hypotheek krijgen we toch nog niet.
Maar we willen wel al rond kijken naar een huis. Tegen de tijd dat we die gevonden hebben, heeft hij vast werk.
We gaan vanavond. Ik ben erg benieuwd wat eruit uit komt. Ik zal het even laten weten.

limbogirl: Wij hebben een afspraak gemaakt bij de hypotheker (van de reclame)
De hypotheker is onafhankelijk

PrincesBo: Je hebt gelijk. we zijn ook niet van plan hun als tussenpersoon te gebruiken. Wanneer we een hypotheek afsluiten, doen we dit via een bank.
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zeester zo 9 jan 2011 - 20:26

zininzon: Dat is inderdaad snel gegaan! Wat fijn voor je. Een koophuis is natuurlijk een betere investering dan een huurhuis. Wij moeten helaas nog even geduld hebben..
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 20:56

Hier gaan wij onze hypotheek wel afsluiten via de Hypotheker, we hebben ook een gesprek met ING gehad, nou wat een lul van een vent was dat. Toen ik over mijn Wajong begon zei die, oh dat valt niet onder NHG dus kan ik niks voor jullie doen en geen enkele bank zal jullie dan een hypotheek verstrekken.
Terwijl Wajong wel mee telt ook met NHG. Die vent stond dus ook weer met 5 minuten buiten.

Gast
Gast

Bericht  samantjuh89 ma 10 jan 2011 - 0:29

Ik ben nooit bij de hypotheker geweest. Ik vind de vestiging in Terneuzen erg opdringerig.. Onze makelaar had ook een "contract" met de hypotheker en die pushde ons ook steeds om erheen te gaan...

Wij zijn eerst bij wat banken wezen informeren en daarna zijn wij op zoek gegaan naar huizen.
Wij hebben uiteindelijk onze hypotheek bij de Rabobank genomen.
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Verona ma 10 jan 2011 - 0:55

Wij hebben alles bij de hypotheker gedaan en wij hebben daar echt goede ervaringen mee. Je moet idd een bedrag aan je de hypotheker betalen, maar er wordt wel enorm veel voor je geregeld. Je kan langskomen wanneer je wilt en elke vraag stellen, echt geen probleem. Nou ligt het misschien ook aan je hypotheek adviseur en aan de vestiging. Bij ons is door de hypotheker juist alles prima gegaan. Echt top vond ik het!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud