Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

+12
Caulfield
RYW
Jazzlyn
Tania
Katjing
Printje
Parel
SarahKey
Annemie
-Ieniemienie-
Twellie
Parisienne
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Parisienne za 6 okt 2012 - 2:45

Ik vind dingen als tv, computer of tablet ook prima vanaf jonge leeftijd, uiteraard wel met mate. Ik merk dat N. daar zo ontzettend veel van leert. Dingen over de ruimte, over de oceaan, over de natuur.. ze leert daar dingen die ze anders nu nog niet zou weten omdat ik dat thuis niet zou 'behandelen'. Dit soort dingen vind N. vreselijk interessant, ze is erg leergierig op dit gebied. Ik kan het haar niet allemaal leren, daarom vindt zij tv zo interessant.

Bij een spelletje memory (waar we drie varianten van hebben liggen) vindt ze het moeilijk haar aandacht bij te houden. Daarentegen lukt het haar op de tablet wel prima. Dat is voor haar wat overzichtelijker, dus doen we daar af en toe een spelletje memory samen op.

Zolang dit allemaal met mate gebeurt vind ik er niks ergs aan. Ik ben in ieder geval niet van mening dat 'gewoon' spelen per sé beter is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  SarahKey za 6 okt 2012 - 3:57

Eucalypta schreef:Vanaf groep 3 computeren? Dat gaat hier al niet op, in de kleuterklassen werken ze al op de PC Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 561177


Dat is op school en is school/leer gericht. Thuis is dat in de kleuterklas of eerder nog niet aan de orde. Vind ik dan. Spelletjes hoeft hij nog niet op de pc te doen als hij zo jong is.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Parisienne za 6 okt 2012 - 4:01

Maar de meeste spelletjes zijn ook leergericht. Denk aan Dora-spelletjes waarbij ze vormen/kleuren leren, aan memory spelletjes, aan letter-spelletjes, etc. Spelenderwijs leren kunnen ze ook op de computer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Caulfield za 6 okt 2012 - 4:06

Ja joh, van spelletjes leren ze juist veel. Ik ga het hier op z'n beloop laten en gewoon aankijken wanneer hij interesse begint te tonen. De iPad vindt ie al geweldig iig met 6 maanden.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Supertalentje za 6 okt 2012 - 6:12

Op de pc zit hij nu al met mama Wink Ik ben opgegroeid met de computer en alleen maar profijt van gehad. Ik zal mijn zoon achter de computer zetten zodra hij kan zitten en een muis kan bedienen. Ik zal hem geen WOW oid laten spelen, maar ze kunnen spelenderwijs woordjes etc leren. Daarnaast is een computer net zo normaal als een wc, ik denk niet dat hij er profijt van heeft als ik hem dit zolang mogelijk ontzeg. Internet hetzelfde, ik zal hem asap leren hier zo goed mogelijk mee om te gaan ipv uit angst te ontzeggen.

Tv kijkt hij mee, voor het nieuws zitten we samen sochtends een boterham te eten. Verder trekt MTV zijn aandacht, maar voor de tv zitten en Dora kijken is er niet bij.

Samen WII'en een uurtje uit school en straks met vriendjes tenissen als het buiten regent lijkt me ideaal. Verder zie ik hem niet de hele dag golfen voor de tv ofzo, daarvoor vindt mama buiten zijn veel te leuk Wink Mobiele telefoon weet ik niet, wanneer hij er een nodig heeft, maar dan niet als hij 6 is en snachts met dat ding gaat zitten smsen, dat vind ik onnodig zo jong.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Lonely Goatherd za 6 okt 2012 - 6:44

- televisie kijken; 2-2,5 zoals ik er nu over denk
- een mobiele telefoon; ik denk vanaf het moment dat ik hem niet meer naar school breng en van school haal. Geen idee nog bij welke leeftijd dat wordt.
- computeren achter een PC, internetten bijv.; Skypen doen we vanaf het begin al met familie. Dingenopzoeken op het internet met begeleiding van mij of mijn man als hij kan lezen
- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii? Die vind ik moeilijk. Jaartje of vier?
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 6:50

- televisie kijken; de tv ging speciaal voor haar aan toen ze tussen de 1.5 en 2 was.
- een mobiele telefoon; poeh, geen idee. zal wel ergens tussen groep 5 en 8 worden.
- computeren achter een PC, internetten bijv.; zo lan mogelijk niet, pas als ze erom gaat vragen en de compu zelf kan bedienen.
- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii? hebben we niet in huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  PapillonRose za 6 okt 2012 - 7:18

televisie kijken; Vlak voordat ze 1 werd ging af en toe de tv weleens aan voor haar, kijken wat ze er van vond. Daarna af en toe een kinderdvd (bijvoorbeeld babytv) en inmiddels kijkt ze elke dag wel even. Ik probeer het wel binnen de perken te houden, ze mag kijken, maar niet onbeperkt.

- een mobiele telefoon;Zelf had ik er een aan het einde van groep 8. Tegenwoordig zal het nog wel eerder zijn. Daar zal ik ook geen probleem van maken dan. Ik denk dat we tegen die tijd wel zien wanneer het handig is. Het lijkt mij ook juist wel fijn als ze er eenmaal mee om kan gaan. Als ze dan bijvoorbeeld aan het buitenspelen is, kunnen we elkaar altijd bellen als er wat dringends is.

- computeren achter een PC, internetten bijv.; wanneer ze het wil en het ook kan. Ik ga haar in elk geval niet stimuleren en haar trainen op de pc. Ze gaat ook naar een basisschool waarbij ze ook zo min mogelijk de pc gebruiken. Ik vind dat voor jonge kinderen nog niet zo nodig namelijk. Al mag ze het best wanneer ze aan zal geven het te willen, maar ook aan computergebruik wil ik denk ik wel een maximum stellen. Om te voorkomen dat ze alleen maar zou gaan computeren of tv kijken en bijvoorbeeld niet meer buitenspelen.

- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii? die hebben we niet, ik vind daar zelf niks aan. Misschien dat er wel iets in huis komt als ze wat ouder is, als zij het graag wil. Ik ben zelf namelijk helemaal niet van het gamen, dus voor mezelf hoef ik zoiets niet te kopen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Happydobby za 6 okt 2012 - 13:48

televisie kijken; Zodra hij het leuk vind, nu begint hij te kijken.
- een mobiele telefoon;Geen idee
- computeren achter een PC, internetten bijv.;Zodra hij een leerzaam spel kan spelen.
- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii?Geen idee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum