lage bloeddruk/hoog geboortegewicht
+11
PapillonRose
Happydobby
meisjesmama
Flip Fluitketel
joyce0606
Bruintje Beer
Novalee
Monnie
Thunder
Susan
Spring
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
lage bloeddruk/hoog geboortegewicht
Klopt dat bij jullie? Dus als je een lage bloeddruk had gedurende zwangerschap, je een kindje hebt gekregen met een hoger dan gemiddeld geboortegewicht en als je een hoge bloeddruk had gedurende je zwangerschap, je een kindje hebt gekregen met een lager dan gemiddeld geboortegewicht?
het schijnt dat een lage bloeddruk verband houdt met een goede doorbloeding van de placenta, dat weer voor een goede conditie van de baby zorgt.
Hier een extreem lage bloeddruk in de eerste twee trimesters van de zwangerschap en een normale bloeddruk in het derde trimester van de zwangerschap en een kindje van 3500 gram.
het schijnt dat een lage bloeddruk verband houdt met een goede doorbloeding van de placenta, dat weer voor een goede conditie van de baby zorgt.
Hier een extreem lage bloeddruk in de eerste twee trimesters van de zwangerschap en een normale bloeddruk in het derde trimester van de zwangerschap en een kindje van 3500 gram.
Gast- Gast
Re: lage bloeddruk/hoog geboortegewicht
Ik had ook een lage bloeddruk, mijn dochter woog bij de geboorte 3580gram. Niet zo zwaar dus.
De placenta was wel groot.
De placenta was wel groot.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had tijdens de zwangerschap van Ezra bij een aantal controles een flink lage bloeddruk en zijn geboortegewicht was 3750 gram met 39 weken en 2 dagen. Tijdens de zwangerschap van Yrsa was mijn bloeddruk ook aan de lage kant, maar wel hoger dan in de eerste zwangerschap en wat meer constant, haar geboortegewicht was 4090 gram met 39 weken en 3 dagen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn bloeddruk was de hele zwangerschap prima en ik heb een te licht kindje. (2510 gram)
Gast- Gast
Ik heb normaal een ruime bloeddruk en eind van de zwangerschap was het zelfs hoog. Maar de kindjes waren niet klein (voor een 1 eiige tweeling en bevallen bij 35+6). Maar goed, ik had wel zwangerschapsdiabetes, dus of ik vergelijksmateriaal ben... Denk het niet.
Mijn placenta was wel heel groot, groeien ze ook lekker van natuurlijk.
Mijn placenta was wel heel groot, groeien ze ook lekker van natuurlijk.
Gast- Gast
Zou het niet andersom zijn, dat een hoge bloeddruk kan zorgen voor een minder goede doorbloeding van de placenta en zo voor een lager geboortegewicht?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn onderdruk was beide keren laag (bovendruk verlaagd, maar niet heel erg), maar geen hoog geboortegewicht. (3300 en 3500)
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
ja, dat klopt, door hoge bloeddruk loopt de placenta schade op als je pech hebt.Susan schreef:Zou het niet andersom zijn, dat een hoge bloeddruk kan zorgen voor een minder goede doorbloeding van de placenta en zo voor een lager geboortegewicht?
Gast- Gast
Beide keren lage bloeddruk en nu weer... indy was 3120 gram en merle 3430 gram
Gast- Gast
Mijn bloeddruk was de hele zwangerschap laag en N. woog 3390 gram bij de geboorte. Niet zwaar dus.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Mijn bloeddruk was bijna de hele zwangerschap 110 of 120/60. N. was bij de geboorte met precies 42 weken 3490 gram, niet heel groot/zwaar dus ondanks de termijn.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Bij beide zwangerschappen een lage bloeddruk. Dochter had met 30 weken zwangerschap 3 weken groeiachterstand. Woog bij haar geboorte 3115 gram met 42 weken.
Zoontje zou gemiddeld zijn maar was bij zijn geboorte te licht met zijn 2605 gram met 39 weken en 1 dag.
Dus hier gaat dat niet op.
Zoontje zou gemiddeld zijn maar was bij zijn geboorte te licht met zijn 2605 gram met 39 weken en 1 dag.
Dus hier gaat dat niet op.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
ik heb hele zwangerschap lage bloeddruk. 90/50 is eerder regelmaat dan uitzondering. maar goed dit heb ik ook buiten mijn zwangerschap om (rond de 100/60). en de kleine wordt klein geschat (onder aan groeicurve), maar goed ik moet nog maximaal 10 weken, en wie weet gaat hij nu wel heel hard groeien!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Tijdens de zwangerschap had ik ook een lage bloeddruk (normaal gesproken ook) en onze dochter was net 6 pond bij haar geboorte met 41+4wk.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
zo te lezen zou het eerder andersom zijn, of in ieder geval dat het niet zoveel uitmaakt, er hebben nu natuurlijk geen mensen gereageert die een hoge bloeddruk hadden...
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Bij de jongste kan het bij mij wel kloppen. Lage bloeddruk en ze met met 42 weken met 4750 gram geboren.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Nee, ik heb alle keren een hoge bloeddruk gehad, laatste keer zelfs heel hoog en medicijnen gekregen, maar mijn kinderen hadden allemaal een vrij hoog geboortegewicht, 2 8-ponders, en de jongsten waren bijna en ruim 6 pond.
Gast- Gast
Ik had de laatste weken van mijn zwangerschap hypertensie,hierdoor ook ingeleid.
Onze dochter woog bijna 9 pond en is 19 dagen te vroeg geboren.
Onze dochter woog bijna 9 pond en is 19 dagen te vroeg geboren.
Gast- Gast
Mijn bloeddruk was steeds 110/60 en mijn zoontje woog 3046 gr met 40+1.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had een redelijk lage bloeddruk en mijn zoon is met 41,4 weken geboren met een gewicht van 3050 gram. Dus gaat hier niet op.
Gast- Gast
Mijn bloeddruk was over het algemeen eigenlijk steeds vrij gemiddeld. En A. is geboren met 39 + 4 en woog toen 3250 gram.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier beide keren een normale bloeddruk,alleen aan het einde van de zwangerschappen iets hoger. Beide kinderen waren groot (4210 en 4600 gram) wat de verlos wel beide keren zei was dat mijn placenta wel enorm was!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
sheila123 schreef:Hier beide keren een normale bloeddruk,alleen aan het einde van de zwangerschappen iets hoger. Beide kinderen waren groot (4210 en 4600 gram) wat de verlos wel beide keren zei was dat mijn placenta wel enorm was!
Hier ook een grote placenta,mijn placenta woog 865 gram.
Normaal weegt een placenta gemiddeld 500 gram.
Gast- Gast
Ik had een lage bloeddruk en een zoontje van 4070 gram.
Gast- Gast
Ik had beide keren een erg lage bloeddruk, en twee meiden van 3170, en 3630 gram.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» geboortegewicht verdubbelen
» Geboortegewicht jezelf en je baby?
» Flauwvallen en lage bloeddruk
» Hoort dit bij een te lage bloeddruk?
» laag geboortegewicht
» Geboortegewicht jezelf en je baby?