Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te hoog bloeddruk (man)

+3
Pompoen
norah
Ibbeltje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 11:35

Mijn man is vandaag naar de huisarts gegaan omdat hij de laaste tijd veel last van hoofdpijn had. Nu hebben ze zijn bloeddruk gemeten en die was echt veel te hoog. Volgende week moet hij terug voor verder onderzoek. Hij krijg de hele dag een apparaatje mee die hij om zijn arm moet doen. Zo kunnen ze zijn bloeddruk de volgende dag nazien en of hij dan evt aan de medicijnen moet

Maar wat kan je zelf eigenlijk doen als je een te hoog bloeddruk hebt? Ik heb hier echt geen ervaring mee of verstand van. Ik weet alleen dat het kan door teveel aan zout te eten. Maar waar kan hij (en ik) nog meer rekening mee houden?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Ibbeltje do 24 nov 2011 - 20:28

Vervelend zeg. Volgens mij moet hij dan ook opletten met zware dingen doen/tillen. Meer weet zelf ook niet zo veel er van.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 20:43

Ik mocht gewoon alles doen met mijn hoge bloeddruk, kreeg er wel medicijnen voor.

Vooral stress is heel slecht voor je bloeddruk. Drop bijv ook.

Heeft hij ook spanning als hij naar de arts moet om te meten? Het zogenaamde 'witte jassen syndroom'? Bij sommige mensen valt op zo'n moment door de (onbewuste) spanning de bloeddruk dan veel hoger uit.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  norah do 24 nov 2011 - 21:07

je moet met een hoge bloeddruk letten op de hoeveelheid zout die je neemt.