Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te hoog bloeddruk (man)

+3
Pompoen
norah
Ibbeltje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 11:35

Mijn man is vandaag naar de huisarts gegaan omdat hij de laaste tijd veel last van hoofdpijn had. Nu hebben ze zijn bloeddruk gemeten en die was echt veel te hoog. Volgende week moet hij terug voor verder onderzoek. Hij krijg de hele dag een apparaatje mee die hij om zijn arm moet doen. Zo kunnen ze zijn bloeddruk de volgende dag nazien en of hij dan evt aan de medicijnen moet

Maar wat kan je zelf eigenlijk doen als je een te hoog bloeddruk hebt? Ik heb hier echt geen ervaring mee of verstand van. Ik weet alleen dat het kan door teveel aan zout te eten. Maar waar kan hij (en ik) nog meer rekening mee houden?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Ibbeltje do 24 nov 2011 - 20:28

Vervelend zeg. Volgens mij moet hij dan ook opletten met zware dingen doen/tillen. Meer weet zelf ook niet zo veel er van.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 20:43

Ik mocht gewoon alles doen met mijn hoge bloeddruk, kreeg er wel medicijnen voor.

Vooral stress is heel slecht voor je bloeddruk. Drop bijv ook.

Heeft hij ook spanning als hij naar de arts moet om te meten? Het zogenaamde 'witte jassen syndroom'? Bij sommige mensen valt op zo'n moment door de (onbewuste) spanning de bloeddruk dan veel hoger uit.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  norah do 24 nov 2011 - 21:07

je moet met een hoge bloeddruk letten op de hoeveelheid zout die je neemt.
en je bloeddruk loopt ook op als je je druk maakt dus je moet zo veel mogelijk stress vermijden nou ja je man dan.
het nadeel van bloeddruk is dat het een moment opname is als je man zich erg druk heeft gemaakt voor het onderzoek dan kan het al de uitslag beïnvloeden. dus daarom is het goed om 24 uur zon apparaatje op te hebben.
ik hoop dat het de volgende keer goed is sterkte en succes komende tijd
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 21:30

Geen zout toevoegen, en bewegen is ook goed, sporten, dat advies krijg ik van mijn internist. Heb zelf ook een hoge bloedruk en medicijnen, moet ook soms zo'n kastje om. Volgende week moet ik in het ziekenhuis weer aan de bloeddrukmeter.

Ik kook zelf helemaal zoutloos, op dingen die al gekruid zijn na dan, toevoegen doe ik eigenlijk nooit.

Van geen zware dingen tillen heb ik nog nooit gehoord, dan zou ik nu wel kunnen stoppen met werken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Pompoen do 24 nov 2011 - 22:48

Dat witte Jassen syndroom herken ik wel, haha mijn bloeddruk is ook altijd te hoog als ik 'm moet laten meten in een ziekenhuis o.i.d.. Maar dat is een heel verschil met véél te hoog, die van mij is dan verhoogd. Stress kan wel iets doen bij bloeddruk, maar als je steeds hoofdpijn hebt dan kun je inderdaad heel goed een te hoge bloeddruk hebben. 't is lastig om er zelf wat aan te doen, zorgen dat hij niet te veel zout eet inderdaad maar verder... mijn man heeft ook een te hoge bloeddruk, die slikt daar medicijnen voor en daarmee gaat het prima.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 1:06

ProudMama schreef:
Heeft hij ook spanning als hij naar de arts moet om te meten? Het zogenaamde 'witte jassen syndroom'? Bij sommige mensen valt op zo'n moment door de (onbewuste) spanning de bloeddruk dan veel hoger uit.


Dat zei zijn huisarts ook al vandaar dat hij komende vrijdag zo'n apparaatje bij zich moet houden. Stress heeft hij momenteel niet en ik kook altijd zoutloos. Wel gebruik ik vaak van die pakjes (voor bijv. macaronisaus) dus daar moet ik even wat anders op gaan verzinnen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Suus vr 25 nov 2011 - 1:34

Ik heb ook een te hoge bloeddruk, had er geen klachten van, het is bij toeval ontdekt. Ik heb nooit met zo'n kastje rondgelopen (had me best interessant geleken eigenlijk Wink ), maar mijn bloeddruk was dan ook dusdanig hoog dat dat hoe dan ook niet door het 'witte-jassen-effect' verklaard kon worden (196-132). Ik moest wel een paar uur in het ziekenhuis aan de bloeddrukmeter zitten, alleen op een kamertje, en toen zakte het gelukkig wat naar 165-125. Ik moest gelijk aan de medicijnen en zo min mogelijk zout eten, geen drop/zoethout, niet roken, weinig koffie en veel sporten. Het stomme is dat ik al die dingen al zo deed, maar de medicijnen doen gelukkig hun werk goed smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  mickey vr 25 nov 2011 - 1:45

Suus schreef:Ik heb ook een te hoge bloeddruk, had er geen klachten van, het is bij toeval ontdekt. Ik heb nooit met zo'n kastje rondgelopen (had me best interessant geleken eigenlijk Wink ), maar mijn bloeddruk was dan ook dusdanig hoog dat dat hoe dan ook niet door het 'witte-jassen-effect' verklaard kon worden (196-132). Ik moest wel een paar uur in het ziekenhuis aan de bloeddrukmeter zitten, alleen op een kamertje, en toen zakte het gelukkig wat naar 165-125. Ik moest gelijk aan de medicijnen en zo min mogelijk zout eten, geen drop/zoethout, niet roken, weinig koffie en veel sporten. Het stomme is dat ik al die dingen al zo deed, maar de medicijnen doen gelukkig hun werk goed smile
Das echt heel hoog!! :shock: Jouw onderdruk van 125 is mijn gemiddelde bovendruk...
Ontopic: de meeste tips zijn volgens mij al gegeven. Hopelijk komt er niks ergs uit het onderzoek.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Ugly Betty vr 25 nov 2011 - 1:48

Gezond eten en niet roken heeft ook een positief effect op de bloeddruk.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 1:56

mickey schreef:
Suus schreef:Ik heb ook een te hoge bloeddruk, had er geen klachten van, het is bij toeval ontdekt. Ik heb nooit met zo'n kastje rondgelopen (had me best interessant geleken eigenlijk Wink ), maar mijn bloeddruk was dan ook dusdanig hoog dat dat hoe dan ook niet door het 'witte-jassen-effect' verklaard kon worden (196-132). Ik moest wel een paar uur in het ziekenhuis aan de bloeddrukmeter zitten, alleen op een kamertje, en toen zakte het gelukkig wat naar 165-125. Ik moest gelijk aan de medicijnen en zo min mogelijk zout eten, geen drop/zoethout, niet roken, weinig koffie en veel sporten. Het stomme is dat ik al die dingen al zo deed, maar de medicijnen doen gelukkig hun werk goed smile
Das echt heel hoog!! :shock: Jouw onderdruk van 125 is mijn gemiddelde bovendruk...
Ontopic: de meeste tips zijn volgens mij al gegeven. Hopelijk komt er niks ergs uit het onderzoek.


[b]Haha, nou, ik vond het vreselijk! Ik heb het 2x in de zomer gehad, en dan is het sowieso goed zichtbaar (liep ik in de winkel, iedereen kijken, pompt ie ook nog op....), maar je kunt niet eens lekker slapen, elk half uur (of vaker, weet het niet eens meer) pompt dat ding zich op, maakt dus geluid, en bij mij moest ie iedere keer opnieuw pompen omdat het registeren niet lukte omdat ik net bezig was bijv. En steeds maar verder oppompen, wat best pijnlijk was. Ik had gewoon kleine bloeduitstortingen op mijn arm.
Volgende week in het ziekenhuis hoef ik gelukkig maar een half uur, 24-uur vind ik helemaal niet prettig, maar het geeft wel een goed beeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  smurfie zo 27 nov 2011 - 8:12

Suus schreef:Ik heb ook een te hoge bloeddruk, had er geen klachten van, het is bij toeval ontdekt. Ik heb nooit met zo'n kastje rondgelopen (had me best interessant geleken eigenlijk Wink ), maar mijn bloeddruk was dan ook dusdanig hoog dat dat hoe dan ook niet door het 'witte-jassen-effect' verklaard kon worden (196-132). Ik moest wel een paar uur in het ziekenhuis aan de bloeddrukmeter zitten, alleen op een kamertje, en toen zakte het gelukkig wat naar 165-125. Ik moest gelijk aan de medicijnen en zo min mogelijk zout eten, geen drop/zoethout, niet roken, weinig koffie en veel sporten. Het stomme is dat ik al die dingen al zo deed, maar de medicijnen doen gelukkig hun werk goed smile

Zo intresant is dat kastje niet hoor, elke 15 min gaat ie meten, ook midden in de nacht. Ik was blij dat hij er weer af mocht.
Ik had tijdens het meten bij de HA ook steeds een hoge bloeddruk maar uit de meting van het kastje kwam dat het prima in orde is.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te hoog bloeddruk (man) Empty Re: Te hoog bloeddruk (man)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum