Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfel bv of fv

+16
*Lookie*
Smaragdje
Jezzie
Aimee
Sanne
Snoes
Dora
Filoria
Liadan
Teddyaapje
Happydobby
Sophiee
Mute_
blondje1313
Printje
Mom-Of-3
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Twijfel bv of fv - Pagina 2 Empty Re: Twijfel bv of fv

Bericht  Liadan wo 3 okt 2012 - 7:08

_MamaRosa_ schreef:
Liadan schreef:Voeden op je eigen verzoek kan ook gewoon, maakt ook niet uit hoe vaak je dat doet.
Borstvoeding kunnen ze niet teveel binnenkrijgen. En je kan merken dat ze genoeg binnen krijgen als ze genoeg plasluiers hebben, goed groeien en tevreden zijn. Je hoeft niks te gaan wegen ofzo.
En als een kindje veel huilt dan wil dat niet zeggen dat het te weinig voeding binnen krijgt, kan ook aan andere dingen liggen. Mijn zoon heeft heel veel gehuild, maar dat lag niet aan de (hoeveelheid) voeding.

Dit dus, scheelt mij weer typen.Twijfel bv of fv - Pagina 2 394967
Geen dank Wink Laughing

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mom-Of-3 wo 3 okt 2012 - 7:12

Heb echt wat aan jullie reacties, echt fijn!

Als de baby geboren is wanneer leg je hem/haar dan aan? En ik neem aan dat de kraamhulp je daarbij helpt?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Aimee wo 3 okt 2012 - 7:15

In het begin leg je de baby bij elk hongersignaal aan. Dat is echt even heeeeeel intensief, maar heb je later alleen maar profijt van omdat je productie gewoon veel sneller op gang komt. En echt; dat aanleggen heb je zo door!

Ik zou het gewoon proberen, en als je het niets vind, kan je zo weer overstappen naar FV.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Mute_ wo 3 okt 2012 - 7:15

Mom-Of-2 schreef:Heb echt wat aan jullie reacties, echt fijn!

Als de baby geboren is wanneer leg je hem/haar dan aan? En ik neem aan dat de kraamhulp je daarbij helpt?

Als het mogelijk is, meteen. Lekker op je borst neerleggen en wachten tot de baby je tepel zoekt (zo mooi vond ik datTwijfel bv of fv - Pagina 2 561177 ). Ik zou inderdaad hulp vragen aan de kraamhulp als het je niet lukt.

Wat betreft voeden op mijn verzoek, zo deed ik het ook. Als ik wegging of bijvoorbeeld voor er kraamvisite kwam gaf ik mijn dochter altijd gauw nog even een slokje, dan redde ze het vaak weer net even langer. Ik heb in het begin geen ritme aan gehouden. Drinken duurde dan gerust 40 minuten. Maar na een paar weken merkte ik dat er toch een goed ritme in zat van om de 3 uur, daarna om de 4 uur etc. etc.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 7:22

.

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 21:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 7:25

Ik heb de andere reacties niet gelezen.

Ik zou in jouw geval absoluut kiezen voor borstvoeding. Je kunt, als je het niks vindt, nog altijd stoppen en dan flesvoeding gaan geven. Ik vind het ook héél raar (zo niet onprofessioneel) dat jouw verloskundige zegt dat er 'niks van jou overblijft' als je borstvoeding gaat geven.

Gast
Gast

Bericht  Mom-Of-3 wo 3 okt 2012 - 8:00

Maar de baby moet toch goed aanhappen ( zo heet dat toch?), en wanneer weet je of het goed is?
Maar ik wist niet dat je de baby meteen na de geboorte al laat drinken.
Maar daar moet ik me misschien echt eens goed in verdiepen.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Mute_ wo 3 okt 2012 - 8:03

Aanlegtechniek moet je wel echt even leren. Bij mij was de graadmeter dat als het heel pijn deed, het niet goed was. Als ze rustig slokte dan was het goed. Op www.borstvoeding.com staat héél veel informatie. Daar kan je misschien wat lezen.

Hier heeft mijn dochter meteen na de bevalling bij mij gelegen en gedronken. En ik heb haar de eerste nacht ook telkens aangelegd.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Jezzie wo 3 okt 2012 - 8:07

Ik zou gewoon bv gaan proberen als je zo twijfelt. Als het om de een of andere reden niet lukt of niet handig is kan je altijd nog overstappen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mom-Of-3 do 4 okt 2012 - 21:45

Nog even een vraagje, als je bv geeft moet je dan heel erg op je voeding letten. Want je mag niet gekruid eten toch? Maar wat nog meer?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje do 4 okt 2012 - 21:54

In het begin zou ik daar wel op letten (later hoeft dat niet meer volgens degene die de info avond gaf) Alleen daarna kun je gewoon zien waar hij/zij wel of niet op reageerd. Ik heb ruim een half jaar bruine bonen gemeden, omdat hij daar last van had. Verder kon ik alles eten. Je kunt alleen nog geen alcohol drinken en moet opletten met medicijnen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan do 4 okt 2012 - 22:06

Je hoeft niet op je eten te letten als je borstvoeding geeft. Ik heb dat bij beide kinderen in het begin ook niet gedaan, ik merkte wel dat ze veel krampjes kregen als ik paprika at. En omdat mijn zoon veel huilde, ben ik op een gegeven moment een heleboel niet meer gaan eten in de hoop dat dat zou helpen (wat niet zo was).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* do 4 okt 2012 - 22:24

Ik zou het gewoon proberen, bevalt het niet dan kun je toch altijd nog overstappen? Het kost inderdaad eerst even wat tijd, maar je hebt toch eerst ook een kraamhulp erbij? Die kan je helpen met aanleggen/ aanhappen etc en misschien ook je andere kindjes wat afleiden. Als het eenmaal goed gaat, kost het niet meer tijd dan een flesje. En het klinkt toch wel alsof je het graag wil ervaren, dus daarom zou ik het gewoon proberen, je hebt niets te verliezen!

Ik geef zelf ook bv, maar dit is dan wel mijn eerste kindje dus over ervaringen met meer kindjes kan ik niet veel zeggen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 22:32

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als er een dubbel antwoord komt.

Ik zou het iig proberen, je kan altijd stoppen als je het niks vind.
Verder ligt het helemaal aan je kindje, bij de eerste voeden ik om de 1,5 a 2 uur, maar de 2de kwam net als bij fv om de 3 a 4 uur en snachts maar 1 keer.
Ik vind bv nog altijd makkelijker dan fv, je hoeft nooit moeilijk te doen ook niet als je een dagje weggaat.

Qua voeding van jezelf, dat ligt ook helemaal aan je kindje, bij de eerste kon ik alles eten ( ook ui enzo) bij de 2de niet, die kon niet tegen chocola, ui, ananas enzv.. Je kindje in de gaten houden is daarom wel belangrijk. En langzaam opbouwen van gekruid eten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 22:36

blondje1313 schreef:Wat ik trouwens vaak hoor van moeders die flesvoeding geven is dat het zo aanmodderen is met de hoeveelheid. Blijkbaar zitten best veel kindjes aan het maximum en dan is het lastig wat je moet doen als je baby nog hongerig is, terwijl je bij bv niet na hoeft te denken en gewoon altijd nog wat mag geven.

Die regel is achterhaald.

Als je twijfelt zou ik het ook gewoon proberen. Dan weet je in ieder geval of het iets is of niet.

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly do 4 okt 2012 - 22:52

Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Volgende maans is er een informatie-avond bij ons in het ziekenhuis.

Ik heb ook 2 dingen die ik me afvraag;

- stapje je kind makkelijk van de borst naar de fles over?

- voor de mama's die weer gingen werken, hoevaak moest je op je werk kolfen op een werkdag van 8uur? Ik dacht heel makkelijk oh dan doe ik paar dagen van te voren wel thuis kolfen voor een voorraad voor de oppasdag.....maar dan zit ik waarschijnlijk op mijn werk met spattende borsten die geleegd willen worden;)
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  blondje1313 do 4 okt 2012 - 22:54

Luce schreef:
blondje1313 schreef:Wat ik trouwens vaak hoor van moeders die flesvoeding geven is dat het zo aanmodderen is met de hoeveelheid. Blijkbaar zitten best veel kindjes aan het maximum en dan is het lastig wat je moet doen als je baby nog hongerig is, terwijl je bij bv niet na hoeft te denken en gewoon altijd nog wat mag geven.

Als je twijfelt zou ik het ook gewoon proberen. Dan weet je in ieder geval of het iets is of niet.

Wat is achterhaald, maximum van flesvoeding?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Teddyaapje do 4 okt 2012 - 23:21

Ik kolfde toen ik weer ging werken om de 4u. Om 7, 11, 15, 19, 21u en nog eens vlak voor ik ging slapen. Ik kolfde fulltime maar als je zelf voedt kun je de eerste voeding live geven, en als je thuis bent en je kindje ook kan dat natuurlijk ook. Dan zou je dus alleen om11 en 15u op t werk hoeven kolven. Vooraf kolven is goed omeen voorraadje aan te leggen maar je moet evengoed kolven op je werkdag om lekken en borsto tstekingen te voorkomen. Ook loopt je productie terug als je voedingen gaat overslaan.

Qua eten, ik heb in t begin frisdrank gemeden, al heb ik geen idee of hij daar op zou reageren. Pittig hou ik zelf al niet van. Ik heb in de eerste weken een keer gehaktstaaf met satesauw gegeten en daar reageerde hij op. Toen ik t een paar maanden later weer at had ie nergens meer last van. Zelf dus goed op je kindje letten.

Ik ben t boek borstvoeding aant lezen van marij ??? en Stefan Kleintjes. Vind t erg interessant en als ik dit was gaan lezen voordat ik aan bv was begonnen dan had ik waarschijnlijk gewoon zelf kunnen voeden ipv fulltime kolven. Ik hoop dat er een 2e kindje mag komen hier en dat ik dan beter voorbereid ben.

Verder wil ik nog de tip geven dat je naar je eigen gevoel moet luisteren en als er problemen zijn met de bv (wat vaak gebeurd in het begin) dat je dan een lactatiekundige inschakeld om je te helpen. Als je het in je omgeving vraagt krijg je vaak zoveel uiteenlopende adviezen dat je er zelf onzeker van wordt omdat je niet meer weet wat je moet. En hoevaak ik wel niet heb gehoord dat zij gewoon zouden stoppen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 23:31

Ik heb nooit anders gegeten dan ik normaal doe, vanaf het begin gewoon pittig, koolsoorten, dat soort dingen. T. heeft nooit op specifieke voedselsoorten gereageerd.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 23:38

Ik zou het ook proberen als ik jou was. Als het niet gaat, of je voelt je er niet prettig bij, kun je altijd nog stoppen. En dan heb je in ieder geval geen twijfels of schuldgevoel meer.

Toen ik weer ging werken, kon ik alleen kolven in mijn pauzes. Ik sta voor de klas, dus dat betekende om 10 uur 10 minuten om te kolven, tussen 12 uur en 13 uur en na half 4. Het kolven in de 10 uurspauze was bijna niet te doen, toch ben ik blij dat ik het heb volgehouden.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 4 okt 2012 - 23:44

Ik kolfde tot de kinderen 6 maanden waren 3 keer op een werkdag van 9,5 uur. Ik kolfde dan om 10 uur, 13 uur en 16 uur. Na 6 maanden kolfde ik 2 keer om 11 uur en 15 uur. En vanaf dat mijn kinderen ongeveer 11 maanden waren kolfde ik nog 1 keer, dat was rond 13 uur.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Wennes do 4 okt 2012 - 23:50

Bij de eerste heb ik fv gegeven omdat ik bv echt niet mijn ding vond en ik medicijnen had waarbij bv niet kon. Maar mijn zijn had zoveel last van krampen, reflux. Allergien dat ik achteraf spijt had.
Nu ben ik gelijk met bv begonnen in de hoop dat dit kindje niet die klachten kreeg. Helaas heeft hij ook krampen en reflux. Ik eet zelf alles behalve melkprodukten, omdat hij daarop reageerde.

Als ik bv geef dan mag de oudste een filmpje kijken of stickers plakken omdat hij dan rustig is.

Bieden in openbaar vind ik erg spannend en doe het lieverd niet dan wel, maar af en toe moet ik wel omdat zoon om de 2 1/2 uur drinkt. Gelukkig kan ik Hey zo dat niemand iets van mn borst zie.

Ik heb zelf kleine borsten, maat de bv loopt als een tierelier en zoon groeit er fantastisch op, over een paar dagen us hij 3 maanden en hij weegt 7100 gram en is 64 cm!

Ik ben blij dat ik deze keer bv geef. Dit is ons laatste kindje en ik heb nu zowel fv als bv mogen proberen. Als ik de bv beu ben of het loopt niet meet goed kan ik altijd overstappen op fv. Maar zou je direct fv geven kun je niet zomaar overstappen op bv.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Mom-Of-3 vr 5 okt 2012 - 0:14

Maar hoe ga je dat doen als je je baby bv geeft en daarnaast kolft en dus een fles geeft? Ik bedoel kan zo'n baby makkelijk een omschakeling maken tussen borst en fles en weer terug als je thuis bent? Want wat als de baby geen fles wil maar je moet zelf werken bijvoorbeeld.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  *Lookie* vr 5 okt 2012 - 2:35

Mijn kind was heel snel aan de fles gewent en volgens mij de meeste kindjes wel. Ik heb weleens gelezen dat als ze het niet willen aan de fles, de verzorger ook met een spuitje wat naar binnen kan druppelen, of uit een cupje is ook altijd een optie (deden ze in het ziekenhuis ook toen ik nog niet in staat was om de borst te geven).

Ik kolfde meestal 2x op het werk, ik werkte dan 6 uur maar was wel 9 uur van huis ivm reistijd dus komt dan op hetzelfde neer. Mijn zoontje kon wel gemakkelijk omschakelen, het maakte niet uit als een dag er zo uitzag: borst, fles, fles, borst, borst (voorbeeld).

En weet je, er is heel heel info te vinden op internet en via de verloskundige, en dat helpt ontzettend alleen het nadeel is dat je dan ook alles al leest waar je tegenaan kán lopen. Terwijl sommige nooit problemen hebben (en voor haast alle problemen is wel een oplossing). Wat teddyaapje al zei: als er problemen zijn, een lactatiedeskundige inschakelen. Ik heb daar echt veel aan gehad. Ik heb meerdere keren gedacht: oh het wil niet meer, zou ik nu moeten stoppen? En altijd wist ze mij weer gerust te stellen, kwam met goede oplossingen en zo geef ik nu nog steeds bv (met ruim 10 mnd).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Lookie* vr 5 okt 2012 - 2:36

Luce schreef:

Volgens mij bedoelt Luce dat je bij bv altijd nog wat mag geven (dat dat dus achterhaald is). Al is mij niet bekend dat dit achterhaald zou zijn, ze zeggen dit nog wel gewoon bij ons cb (of heb ik Luce dan toch verkeerd begrepen?)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud