Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfel bv of fv

+16
*Lookie*
Smaragdje
Jezzie
Aimee
Sanne
Snoes
Dora
Filoria
Liadan
Teddyaapje
Happydobby
Sophiee
Mute_
blondje1313
Printje
Mom-Of-3
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Twijfel bv of fv Empty Twijfel bv of fv

Bericht  Mom-Of-3 wo 3 okt 2012 - 3:42

Hoi meiden,

Allereerst ik wil met dit topic absoluut geen discussies o.i.d uitlokken en ik hoop ook heel erg op normale reacties. En na lang twijfelen toch besloten me twijfel hier neer te leggen bij jullie.

Het zit namelijk zo,

Bij de eerste 2 heb ik fv gegeven. Ik heb bij allebei getwijfeld maar niet zo erg als nu. Bij de eerste heel lang getwijfeld, nog naar zo'n infoavond geweest over bv maar dat had me niet over de streep getrokken. Toen ik op het eind het er nog een keer met de vk over wilde hebben op de eerstvolgende controle beviel ik 2 dagen ervoor. Toen toch gekozen voor fv omdat ik 100% achter bv wilde staan omdat het in mijn ogen anders niet slaagt en ik stond er op dat moment niet 100% achterstond.

Bij de tweede ook weer die twijfels, maar de vk zei dat ik niet te lang moest twijfelen omdat bv veel energie vreet en ik echt mager ben en dan zou er niks van mij overblijven en omdat er nog een kleine rondliep van 17 maanden. Toch blijven twijfelen en uiteindelijk toch gekozen voor fv, op dat moment misschien? wel blij om daar toch voor gekozen te hebben want het was erg vermoeiend in het begin, veel huilen,weinig slapen enz en de oudste nog erbij. Maargoed ok.

Nu wederom weer twijfels maar erger dan bij de eerste 2. Het blijft maar door me hoofd spoken. Aan de ene kant denk ik zal ik het gewoon proberen en kijken hoe het gaat. Maar aan de andere kant denk ik, hoe moet ik dat doen met 2 kinderen om me heen omdat je er in het begin toch tijd in moet steken denk ik? Kan ik daar de tijd en rust voor vinden? Vind het zo enorm moeilijk. Maar ik wil eigenlijk niet nog minder gaan wegen, ik was voor mijn zwangerschap al echt te licht en als ik kijk op wat voor gewicht ik na mijn vorige zwangerschappen zat zal het dan betekenen dat als ik wel bv zou gaan geven ik echt nog minder ga wegen?? Ik denk dat ik het toch nog eens aan ga kaarten bij de vk op de eerstvolgende controle.

Hopelijk hebben jullie tips o.i.d, vind het echt moeilijk.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfel bv of fv Empty Re: Twijfel bv of fv

Bericht  Printje wo 3 okt 2012 - 3:44

Lastig dat je zo twijfelt. Ik ga voor 200% voor de fv, ik vind het zelf makkelijker etc etc. Ik denk dat dit een beslissing is die alleen jij kan nemen. Heel veel succes
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 wo 3 okt 2012 - 3:46

Ik ben in elk geval niet afgevallen door de bv (had best gemogen!), maar vaak gebeurt dat wel. Je zult er goed op moeten letten extra te eten.
Als het goed op gang komt is het denk ik niet meer gedoe dan flesvoeding, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker want ik heb de eerste 6 maanden alleen bv gegeven.
Waarom niet gewoon proberen, als je het toch tegen vind vallen kun je altijd nog overstappen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Mute_ wo 3 okt 2012 - 4:01

Ik zou het gewoon proberen. Elke dag dat je je kindje borstvoeding geeft is al mooi meegenomen (en gezond!). Wie weet is het helemaal geen gedoe en loopt de borstvoeding als een trein. Het kan natuurlijk ook super makkelijk zijn, met al 2 kindjes die rondlopen. Je kan de baby meenemen en hoeft niet ook nog voor de baby flessen en voeding meezeulen. Daarnaast zul je ook na je bevalling genoeg en gezond moeten blijven eten ja, maar qua energiepeil met al 2 kindjes erbij lijkt mij dat uberhaupt geen overbodige luxe toch? Twijfel bv of fv 561177

Ik denk dat het feit dat je voor de 3e keer al twijfelt al maakt dat je dus niet 100% overtuigd bent van flesvoeding. En ergens dus wel graag bv zou willen geven, ofniet?

Als je voor flesvoeding kiest vanaf dag 1, dan kan je een paar dagen later niet meer terug. Als je in principe voor borstvoeding kiest (met in je achterhoofd dat je stopt als het je te zwaar wordt/je afvalt) dan kan je altijd nog over op flesvoeding.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 4:07

Als je twijfelt, dan zou ik in ieder geval beginnen met borstvoeding!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 4:08

Ik heb geen ervaring met fv dus vergelijken kan ik het niet. Wat ik over bv kan zeggen is dat het in het begin echt wel even zoeken is geweest, maar dat als je het eenmaal doorhebt het zó gemakkelijk is. Wanneer ik de deur uitga hoef ik niet na te denken over voedingen; krijgt mijn kindje honger, dan leg ik haar aan. Los van het gemak zitten er ook lichamelijk veel voordelen aan bv voor een kind, maar misschien heb je je daar al in verdiept.

Wbt afvallen: de eerste maanden ben ik inderdaad het nodige afgevallen, terwijl ik door een hg zwangerschap al eigenlijk geen reserves meer had. Na een maand of zes is dit gestabiliseerd. Ik heb wel mijn eetpatroon aangepast, eet nu bijv. meer volle producten en ik eet ook meet dan voor mijn zwangerschap. Het is echter niet zo dat je per definitie afvalt door bv.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 4:09

Ik zeg absoluut borstvoeding proberen Razz

Het is juist zoveel makkelijker dan de fles geven op den duur, als je nog meerdere kindjes hebt rondlopen, je hoeft geen energie te steken in het uitrekenen van flessen, geen flessen schoon te maken, en geen andere kinderen uit de buurt te houden van de fles als je die al even laat staan bijv, je moet als je weggaat met drie al veel meenemen als je bv geeft is dat ideaal je hebt t altijd bij je!

En ik ben misschien een uitzondering maar ik kom juist aan van t geven van borstvoeding..

Gast
Gast

Bericht  Sophiee wo 3 okt 2012 - 4:32

Ik heb superlang getwijfeld. Uiteindelijk een gesprek met de lactatiekundige aangevraagd en zij was er zo makkelijk en eerlijk in. ''Probeer het gewoon, vind je het uiteindelijk toch niks of loopt het niet? Dan kan je altijd nog stoppen.'' Uiteindelijk lukte de bv zooo ontzettend goed, dat ik superblij was dat ik het geprobeerd heb. Je kunt ook altijd nog stoppen, andersom kan het niet. En feit is wel dat borstvoeding tig keer beter is dan flesvoeding.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  blondje1313 wo 3 okt 2012 - 4:35

Wat ik trouwens vaak hoor van moeders die flesvoeding geven is dat het zo aanmodderen is met de hoeveelheid. Blijkbaar zitten best veel kindjes aan het maximum en dan is het lastig wat je moet doen als je baby nog hongerig is, terwijl je bij bv niet na hoeft te denken en gewoon altijd nog wat mag geven.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Happydobby wo 3 okt 2012 - 4:38

Het lijkt me voor jou juist makkelijk, je hoeft geen flesjes te maken of daarover na te denken als je weggaat, bv heb je altijd bij de hand, je kan handsfree voeden in een draagdoek en zo heb je je handen vrij voor je andere 2 kids.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje wo 3 okt 2012 - 4:54

Ik zou t sowieso proberen. Stoppen kan altijd nog. Voor mij is bv juist een van de dingen die ik het meeste mis en een van de dingen waar ik t meest naar verlang als ik denk aan een 2e kindje.

Watbafvallen betreft, ik ben wel veel afgevallen maar dit waren vooral d kilo's die ik was aangekomen tijden de zwangerschap. Toen ik op een normaal bmi tercht kwam stopte mijn lichaam ook met afvallen. Misschien zou je rejoy hier eens naar kunnen vragen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan wo 3 okt 2012 - 5:06

Ik zou als je twijfelt het zeker proberen. Stoppen kan altijd nog, beginnen niet. Ik viel de eerste maanden wel af van de borstvoeding maar niet heel veel omdat ik er genoeg tegenin at.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 5:43

Ik zou het ook gewoon proberen. Mocht het na een paar dagen of weken toch uitkomen dat het op een of andere manier niet werkt kan je het toch als een mooie ervaring beschouwen. En dan kan je ook geen spijt krijgen da je het nooit hebt gedaan. Succes met je keuze.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 6:24

Ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven en dat ging gelijk goed. Nu bij de tweede wilde ik weer borstvoeding geven, maar ik vindt het nu wel zwaarder. Hij is nu nog maar 2 weken maar hoop echt dat het over een tijdje beter gaat, want nu heb ik het gevoel dat ik de hele dag aan het voeden ben en heb ik weinig tijd voor de oudste.
Maar ik zou het wel proberen stoppen kan je altijd nog.

Gast
Gast

Bericht  Mom-Of-3 wo 3 okt 2012 - 6:33

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik las iemand over handsfree voeden?? Hoe doe je dat in godsnaam?
Het klopt aan de ene kant wel wat jullie zeggen, het zegt misschien wel iets dat ik nu weer twijfel. Maar toch misschien ook vanwege onderstaande:

- is het niet zo bij bv dat je constant aan het voeden bent? Vooral in het begin? Bij fv is het om de 3 uur maar bij bv is dat toch niet?

- bij bv is het toch voeden op verzoek? Zou het ook mogelijk zijn om een ritme toe te passen net zoals bij fv of kan dat niet?

- wat ik me ook afvraag, iemand die kleine borsten heeft zegt dat niets over bijvoorbeeld de hoeveelheid voeding of de kans van slagen bij bv?

- voeden in het openbaar ( slik) ik weet niet of ik dat wel zie zitten, dan zie ik een situatie voor me dat ik net alleen met 3 kinderen bij de winkels ben ofzo en dan wil de kleine eten en de andere 2 gaan vervelend lopen doen, en dan??? Of ben ik nou heel erg dat ik al aan zulke situaties denk?
Hoe hebben jullie dat gedaan? Vond je het niet erg om te voeden in het openbaar of had je er in het begin moeite mee en hoe heb je dat aangepakt?

Bedankt weer meiden!

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Filoria wo 3 okt 2012 - 6:43

- is het niet zo bij bv dat je constant aan het voeden bent? Vooral in het begin? Bij fv is het om de 3 uur maar bij bv is dat toch niet? Dat kun je het beste zelf gaan ondervinden! Hangt van heel veel dingen af. De meeste kraamhulpen adviseren ook om er minimaal 3 uur tussen te laten, maar sommige moeders voeden liever op verzoek. Het hangt er vanaf hoe je baby is en hoe goed de borstvoeding op gang komt. Gewoon proberen! In mijn geval voedde ik trouwens om de 3 uur en duurde een voeding 45 minuten in het begin. Na een paar weken werd het 30 minuten en na een paar maanden 15 minuten.

- bij bv is het toch voeden op verzoek? Zou het ook mogelijk zijn om een ritme toe te passen net zoals bij fv of kan dat niet?
Bij flesvoeding lukt het toch ook niet altijd om je baby in een strak ritme te krijgen? Bij borstvoeding hetzelfde. Je kunt geluk hebben met een baby die makkelijk in een ritme te 'wringen' is, maar andere baby's doen daar niet aan mee. De enige manier om erachter te komen is: proberen Twijfel bv of fv 561177

- wat ik me ook afvraag, iemand die kleine borsten heeft zegt dat niets over bijvoorbeeld de hoeveelheid voeding of de kans van slagen bij bv? Nee, helemaal niks.

- voeden in het openbaar Met drie kinderen in een winkel lijkt me ook niet ideaal nee. Dan zou ik een voeding geven voordat je vertrekt van huis. Maar verder valt voeden in het openbaar erg mee hoor. Bij Hema of LaPlace ofzo val je amper op tussen alle andere mama's. Ik voelde me er zelf ook nooit supergemakkelijk bij, maar heb nooit meegemaakt dat iemand raar naar me keek.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Dora wo 3 okt 2012 - 6:50

Mom-Of-2 schreef:Bedankt voor al jullie reacties!

Ik las iemand over handsfree voeden?? Hoe doe je dat in godsnaam?
Het klopt aan de ene kant wel wat jullie zeggen, het zegt misschien wel iets dat ik nu weer twijfel. Maar toch misschien ook vanwege onderstaande:

Daar kan ik me ook even niks bij voorstellen

- is het niet zo bij bv dat je constant aan het voeden bent? Vooral in het begin? Bij fv is het om de 3 uur maar bij bv is dat toch niet?

Nee hoor, net zo veel als met flesvoeding, eerst om de 3 uur (en 's nacht 4) en langzaam aan om de 4 uur. Maar op een regeldag kunnen ze wel veel vaker komen, maar dat is maar 1 dag even op je tanden buiten.

Vaak is bv wel voeden op verzoek, maar vaak komt daar ook vanzelf regelmaat in. Ik kon er na een maand of 2 meestal wel de klok op gelijk zetten.

- wat ik me ook afvraag, iemand die kleine borsten heeft zegt dat niets over bijvoorbeeld de hoeveelheid voeding of de kans van slagen bij bv?

Dat heb je helemaal goed, het zegt niks over de kans van slagen! Tijdens het voeden maakt je lichaam ook voeding aan voor de kleine.

- voeden in het openbaar ( slik) ik weet niet of ik dat wel zie zitten, dan zie ik een situatie voor me dat ik net alleen met 3 kinderen bij de winkels ben ofzo en dan wil de kleine eten en de andere 2 gaan vervelend lopen doen, en dan??? Of ben ik nou heel erg dat ik al aan zulke situaties denk?
Hoe hebben jullie dat gedaan? Vond je het niet erg om te voeden in het openbaar of had je er in het begin moeite mee en hoe heb je dat aangepakt?

Meestal kun je het nog wel wat rekken. En anders zou ik de eerste keren (om vertrouwen te krijgen) iemand mee vragen naar de stad, dan kun je kijken hoe het gaat en indien nodig kan de ander ingrijpen als het te gortig wordt.

Verder heb ik gewoon in het openbaar gevoed, gewoon mijn rug naar de mensen gedraaid of in een hoekje zitten. Maar vaak zie je er niks van, eventueel doe je er een hydrofiele luier over je schouder en zo over het hoofdje. Je hebt van die speciale schorten, had een bekende van ons ook, maar met zo een schort vonden wij het juist opvallen....

Bedankt weer meiden!

Verder totaal eens met Mute_
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 6:51

.

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 21:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Snoes wo 3 okt 2012 - 6:53

Ik zou het ook gewoon proberen. Je kan altijd nog overschakelen van borstvoeding naar flesvoeding als het je toch echt niet bevalt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Liadan wo 3 okt 2012 - 6:54

Ik heb altijd op verzoek gevoed, bij mijn dochter duurde een voeding in het begin 45 minuten (met verschonen tussendoor), dat werd later 20 minuten. Mijn zoon dronk in het begin 20 minuten en dat werd later 4 minuten.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik alleen maar aan het voeden was. In het begin ben je er wel veel mee bezig, maar ik denk dat je dat met flesvoeding ook bent, want de fles hebben ze toch ook niet binnen 5 minuten leeg?

Mijn dochter was toen mijn zoon nog klein was ook wel eens ondeugend en haalde van alles uit als ik aan het voeden was, maar dat ging snel over en ik las bijv. regelmatig boekjes voor tijdens het voeden of ik zette haar aan tafel om te tekenen/kleien/puzzelen.

Voeden in het openbaar heb ik niet heel veel gedaan, ik voedde altijd voordat ik wegging (op mijn verzoek dus).

Het hebben van kleine borsten zegt niks over het wel of niet slagen van borstvoeding. Ik heb zelf ook kleine borsten en heb mijn dochter 2 jaar gevoed en mijn zoon nu ruim 16 maanden.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 6:56

Dat deed ik trouwens ook ja, voeden op mijn verzoek. Als ik bijv weg moest en ze hadden een uur daarvoor gehad, dan maakte ik ze gewoon weer wakker en voedde ik ze eerst weer voor ik de deur uitging, zodat ze met een volle maag de deur uit gingen. Dat scheelt ook weer een hele hoop!

Gast
Gast

Bericht  Mom-Of-3 wo 3 okt 2012 - 7:02

Kan dat gewoon MR? Voeden op jou verzoek? Maar dat moet je ook niet te vaak doen denk ik?

- en hoe weet je eigenlijk of je baby voldoende binnenkrijgt of dat je genoeg voeding hebt? Weeg je de plasluiers ofzo? Of kijk je gewoon of ze volle luiers hebben? Of kan je het herkennen aan veel huilen?

- bij fv heb je een maximum wat je per 24 uur toch mag geven bij bv heb je dat niet neem ik aan?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Liadan wo 3 okt 2012 - 7:05

Voeden op je eigen verzoek kan ook gewoon, maakt ook niet uit hoe vaak je dat doet.
Borstvoeding kunnen ze niet teveel binnenkrijgen. En je kan merken dat ze genoeg binnen krijgen als ze genoeg plasluiers hebben, goed groeien en tevreden zijn. Je hoeft niks te gaan wegen ofzo.
En als een kindje veel huilt dan wil dat niet zeggen dat het te weinig voeding binnen krijgt, kan ook aan andere dingen liggen. Mijn zoon heeft heel veel gehuild, maar dat lag niet aan de (hoeveelheid) voeding.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne wo 3 okt 2012 - 7:06

Als een kindje een paar volle plasluiers op een dag heeft, poept, fit is, goed groeit, dan krijgt hij genoeg. Daar moet je even vertrouwen in krijgen, maar daarna is het heel makkelijk.

En er zit geen maximum aan borstvoeding inderdaad.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 7:07

Liadan schreef:Voeden op je eigen verzoek kan ook gewoon, maakt ook niet uit hoe vaak je dat doet.
Borstvoeding kunnen ze niet teveel binnenkrijgen. En je kan merken dat ze genoeg binnen krijgen als ze genoeg plasluiers hebben, goed groeien en tevreden zijn. Je hoeft niks te gaan wegen ofzo.
En als een kindje veel huilt dan wil dat niet zeggen dat het te weinig voeding binnen krijgt, kan ook aan andere dingen liggen. Mijn zoon heeft heel veel gehuild, maar dat lag niet aan de (hoeveelheid) voeding.

Dit dus, scheelt mij weer typen.Twijfel bv of fv 394967

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: