Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plannen van het kabinet.

+5
SuperGrover
Parisienne
girli
RYW
Susan
9 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Susan wo 2 feb 2011 - 5:19

Leska schreef:
Ik begreep trouwens dat instellingen ook een boete van 3000 euro per student die teveel vertraging oploopt moeten betalen.

Dus in feite innen ze 6000 euro per vertraging-oplopende student?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:23

Susan schreef:
Leska schreef:
Ik begreep trouwens dat instellingen ook een boete van 3000 euro per student die teveel vertraging oploopt moeten betalen.

Dus in feite innen ze 6000 euro per vertraging-oplopende student?

Ja... dat klopt inderdaad.

Staat nu weer een bericht op nu.nl over dat ze niks willen toegeven in het kabinet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Leska wo 2 feb 2011 - 5:34

Het zou me ook niks verbazen als ze al handenwrijvend hebben zitten uitrekenen wat ze hiermee binnen krijgen..

Het is dat het geen optie is voor de studenten zelf, maar je zou toch bijna iedereen gaan oproepen om zich massaal uit te schrijven komend jaar.
Leska
Leska
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:54

Uiteindelijk denk ik niet dat het doorgaat. Was 2 jaar terug ofzo ook met stufi die ze wilden afschaffen om daarmee de salarissen van docenten te verhogen.
Als dit doorgaat zal het niveau in NL dalen. Ik denk dat studenten die moeten kiezen tussen MBO en HBO bijv sneller voor het meest veilige kiezen en dan het laagste niveau kiezen. Ik denk dat studeren in het buitenland heel erg populair gaat worden Wink
Maar eigenlijk, die 1700 schoolgeld is al aan de hoge kant, en dan ook nog eens die 3000 erbovenop?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:17

Parisienne schreef:

Er zijn zat studenten die lekker borrelen, bestuursfuncties uitoefenen, feesten, sociale contacten onderhouden en hun studentenvereniging belangrijker vinden dan hun studie. Na een jaar of 8 halen ze dan hun diploma. Zulke studenten moeten ze niet hetzelfde behandelen als studenten die er wel echt aan werken om hun diploma te halen maar vertraging oplopen door persoonlijke omstandigheden.


Je stelt het wel erg cru met het dik gedrukte, vind ik! Die bestuursfuncties hebben namelijk wel degelijk een functie (da's echt niet alleen maar lanterfanten en zuipen, wel vaak en veel, maar niet alleen maar). Ja, ze kiezen zelf voor zo'n bestuur, maar daar doen ze een schat aan ervaring in op die voor hun toekomst (en eventueel die van bedrijven) toch wel van enorme waarde kunnen zijn!

Je hebt gelijkt vwb de studenten die alleen maar zuipen en lallen, da's hun eigen keuze. Maar ik denk dat het ook wel een klein beetje afhangt van de cultuur van je studiestad (ja, je kunt er voor kiezen om je daar voor af te sluiten, I know) en in hoeverre je daadwerkelijk in het studentenleven wilt duiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Susan za 5 feb 2011 - 7:36

Je hebt wel gelijk dat je in het bestuur van een studentenvereniging hard moet werken en veel ervaring opdoet, maar om in dat bestuur terecht te komen moet je in de voorgaande jaren wel flink meeborrelen en -feesten op de vereniging. Je moet jezelf wel een beetje profileren om voor zoiets in aanmerking te komen en dat lukt je niet als je thuis op je kamer gaat zitten blokken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 8:29

Susan schreef:
Leska schreef:
Ik begreep trouwens dat instellingen ook een boete van 3000 euro per student die teveel vertraging oploopt moeten betalen.

Dus in feite innen ze 6000 euro per vertraging-oplopende student?
De instelling betaalt 6000 naast de 3000 van de student, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Leska zo 6 feb 2011 - 4:52

Ik hoorde vandaag dat ze die boete per student voor de instellingen niet gaan doen, maar nu gewoon de subsidies voor de instellingen gaan korten. Anders zouden de instellingen de examens enzo te makkelijk gaan maken om de studenten maar geen vertraging op te laten lopen. Ja en met minder geld voor het onderwijs kunnen ze wel goede kwaliteit blijven leveren Rolling Eyes

Ik had deze bron, ook goed nieuws voor de huidige studenten smile
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4884/Bezuinigingen-in-het-hoger-onderwijs/article/detail/1831371/2011/02/04/Rechter-zal-3-000-euro-boete-voor-langstudeerder-afwijzen.dhtml
Leska
Leska
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 3 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum