Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plannen van het kabinet.

+5
SuperGrover
Parisienne
girli
RYW
Susan
9 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:48

RYW, maar als jij die bijbaan in die seksclub waar we het gister over hadden niet had gehad had je heus geen vertraging opgelopen Very Happy (en ik wou zeggen: én was je niet zwanger geworden, maar dat zou lomp zijn angel )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:48

RYW schreef:
Susan schreef:
Lilith schreef:
Susan schreef:Het is helaas geen argument, maar man, ik zou me wel mijn ogen uit mijn kop schamen als ik met dit soort plannen aan zou komen terwijl iedereen zou weten dat ik er zelf 11 jaar over had gedaan.
Dat. En hij hééft niet eens kinderen.


Nee, hij komt op mij over alsof hij zelf nog bij zijn vader en moeder woont.

Precies, waar haal je dan de kloten vandaan om nog met het vingertje te gaan wijzen. Het is inderdaad geen argument, maar dit is echt een snelcursus 'Hoe verlies ik mijn geloofwaardigheid'.

Je bent een VVD'ert of je bent het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 9:51

Lilith schreef:Maar hoeveel mensen lopen nou vertraging op omdat ze lummelen? Dat zijn de mensen die nooit een diploma gaan halen en dus ook de boete niet gaan betalen. De tijd van eeuwig studeren op kosten van de overheid hebben wij geen van allen meegemaakt, vertraging betekent sowieso al een schuld voor de meeste mensen.

Ik ken er eentje. 10 jaar gestudeerd, maximaal bijgeleend, geen diploma aan het einde van de rit. Wat een pareltje van de intellectuele wereld, toch? Maar die betaalt zich dus blauw en zit zonder baan, en dus in de schuldsanering. Die heeft er dus allang financieel nadeel van.

Ik geloof best dat er lummelaars zijn die een jaartje of 2 gaan feesten en daarna alsnog hun diploma halen, maar ik denk dat je er meer mensen mee pakt of afschrikt een uitdagende studie te gaan doen, dan dat je erop gaat bezuinigen. Ik zou wel twee keer nadenken als ik een studie zou gaan beginnen waarvan ik verwacht dat hij pittig zal zijn...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 9:51

Lilith schreef:RYW, maar als jij die bijbaan in die seksclub waar we het gister over hadden niet had gehad had je heus geen vertraging opgelopen Very Happy (en ik wou zeggen: én was je niet zwanger geworden, maar dat zou lomp zijn angel )

Nee jij dan, jij was ook zwanger!!!! Van die ene!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:53

RYW schreef:
Lilith schreef:RYW, maar als jij die bijbaan in die seksclub waar we het gister over hadden niet had gehad had je heus geen vertraging opgelopen Very Happy (en ik wou zeggen: én was je niet zwanger geworden, maar dat zou lomp zijn angel )

Nee jij dan, jij was ook zwanger!!!! Van die ene!

Ja, maar ik had niet gesmurfd, alleen gehannest, en ik was zwanger van een vieze wc bril en nét op die dag knapte mijn spiraaltje en gaf ik een keer over waardoor mijn condoom niet meer werkte, daar doe je niets aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:55

Het treft mij ook, als het doorgaat moet ik ook vanaf september 3000 euro extra gaan betalen.

Wij hebben eind 2008 gekózen om een tweede kindje te krijgen, omdat er goede regelingen waren vanuit de universiteit voor studievertraging door zwangerschap en andere bijzondere omstandigheden. Als we dit geweten hadden, was onze dochter nu niet geweest, dan hadden we wel gewacht. En dan is het nog maar afwachten of het bij 3000 euro blijft, ik ben dan wel van plan om nu binnen 1,5 jaar af te studeren maar je weet nooit wat daar tussen komt.

En het geldt dan inderdaad voor alle zittende studenten. En niet alleen voor studerende moeders, maar ook gehandicapte studenten, studenten die langdurig ziek zijn geweest. We worden zó genaaid.


Laatst aangepast door Arden op di 1 feb 2011 - 9:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  girli di 1 feb 2011 - 9:55

Liva schreef:Exactly, maar ik heb het idee dat er sowieso niet zo goed wordt nagedacht in dit kabinet. Ook die huursverhoging regeling. Als je boven de 33.000 euro betaal je per jaar 5 procent extra. Ja, want de regering vindt dat je wel gewoon een huis kan kopen van dat bedrag. Dát terwijl je zowat geen hypotheek kan krijgen tegenwoordig. Jaja, goed beredeneerd inderdaad.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Als je meer dan 33.000 euro verdient per jaar, heb je geen recht meer op een sociale huurwoning. Dan kun je van 01 januari 2011 geen woning meer huren met een prijs onder de 652 euro. Woon je in een sociale huurwoning, maar verdien je meer dan 33.000 euro heeft dit geen gevolgen.

Ik meen dat er is gesproken over een plan waarbij mensen die meer dan 40.000 euro verdienen per jaar kunnen rekenen op een huurverhoging van 5% exclusief inflatie e.d.

Mijn verzamelinkomen is hoger dan € 33.614,-, moet ik na 1 januari 2011 mijn woning uit?
Nee. De nieuwe regels gelden alleen voor nieuwe woningtoewijzingen. Wanneer u al een
huurovereenkomst heeft, blijft deze gewoon geldig.

Mijn verzamelinkomen is hoger dan € 33.614,-, gaat mijn huur per 1 januari 2011 omhoog?
Nee. De huur van uw huurwoning kan alleen bij de jaarlijkse huuraanpassing per 1 juli omhoog gaan
met een percentage dat los staat van uw inkomen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 9:58

Lilith schreef:
RYW schreef:
Lilith schreef:RYW, maar als jij die bijbaan in die seksclub waar we het gister over hadden niet had gehad had je heus geen vertraging opgelopen Very Happy (en ik wou zeggen: én was je niet zwanger geworden, maar dat zou lomp zijn angel )

Nee jij dan, jij was ook zwanger!!!! Van die ene!

Ja, maar ik had niet gesmurfd, alleen gehannest, en ik was zwanger van een vieze wc bril en nét op die dag knapte mijn spiraaltje en gaf ik een keer over waardoor mijn condoom niet meer werkte, daar doe je niets aan.

Nee klopt, en je raakte ook zwanger door de pil heen. En je was ook nog gewoon ongesteld, zeker?

Gelukkig heb je geen biologie gestudeerd, dat zou pas zonde geld zijn, hoeveel jaar je er ook over doet Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:59

Oh Girli, ik dacht in een ander topic gelezen te hebben dat het boven de 33.000 euro is dat je een huurverhoging krijgt en dat je vanaf 43.000 euro geen huis meer kunt huren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  girli di 1 feb 2011 - 10:01

Liva schreef:Oh Girli, ik dacht in een ander topic gelezen te hebben dat het boven de 33.000 euro is dat je een huurverhoging krijgt en dat je vanaf 43.000 euro geen huis meer kunt huren.
Volgens mij is het andersom, maar ik heb bij mijn woningbouw gekeken (huur zelf ook sociale huur), maar over die 5% kan ik nog niets vinden. Dit is wat ik weet/heb gevonden over de 33.000 euro.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:01

girli schreef:
Liva schreef:Exactly, maar ik heb het idee dat er sowieso niet zo goed wordt nagedacht in dit kabinet. Ook die huursverhoging regeling. Als je boven de 33.000 euro betaal je per jaar 5 procent extra. Ja, want de regering vindt dat je wel gewoon een huis kan kopen van dat bedrag. Dát terwijl je zowat geen hypotheek kan krijgen tegenwoordig. Jaja, goed beredeneerd inderdaad.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Als je meer dan 33.000 euro verdient per jaar, heb je geen recht meer op een sociale huurwoning. Dan kun je van 01 januari 2011 geen woning meer huren met een prijs onder de 652 euro. Woon je in een sociale huurwoning, maar verdien je meer dan 33.000 euro heeft dit geen gevolgen.

Ik meen dat er is gesproken over een plan waarbij mensen die meer dan 40.000 euro verdienen per jaar kunnen rekenen op een huurverhoging van 5% exclusief inflatie e.d.

Mijn verzamelinkomen is hoger dan € 33.614,-, moet ik na 1 januari 2011 mijn woning uit?
Nee. De nieuwe regels gelden alleen voor nieuwe woningtoewijzingen. Wanneer u al een
huurovereenkomst heeft, blijft deze gewoon geldig.

Mijn verzamelinkomen is hoger dan € 33.614,-, gaat mijn huur per 1 januari 2011 omhoog?
Nee. De huur van uw huurwoning kan alleen bij de jaarlijkse huuraanpassing per 1 juli omhoog gaan
met een percentage dat los staat van uw inkomen.

Ja, maar dan geldt toch nog voor de starters dat ze moeten gaan kopen terwijl je bijna geen hypotheek kunt krijgen?
De huursverhoging boven de 40000 euro vind ik ook belachelijk. Mijn man ik zitten er boven maar hebben echt geen topinkomen.
Niet genoeg om fatsoenlijk te kunnen kopen in ieder geval.

Maar goed, leve rechts...... We hebben het toch echt ook een beetje aan onszelf te danken al had ik gehoop dat dit kabinet studeren en werken meer zou gaan belonen (zoals ze beloofden)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:02

RYW schreef:
Lilith schreef:
RYW schreef:
Lilith schreef:RYW, maar als jij die bijbaan in die seksclub waar we het gister over hadden niet had gehad had je heus geen vertraging opgelopen Very Happy (en ik wou zeggen: én was je niet zwanger geworden, maar dat zou lomp zijn angel )

Nee jij dan, jij was ook zwanger!!!! Van die ene!

Ja, maar ik had niet gesmurfd, alleen gehannest, en ik was zwanger van een vieze wc bril en nét op die dag knapte mijn spiraaltje en gaf ik een keer over waardoor mijn condoom niet meer werkte, daar doe je niets aan.

Nee klopt, en je raakte ook zwanger door de pil heen. En je was ook nog gewoon ongesteld, zeker?

Gelukkig heb je geen biologie gestudeerd, dat zou pas zonde geld zijn, hoeveel jaar je er ook over doet Wink

Maar ik heb ze beiden borstvoeding gegeven, dus ik kan nu gelukkig niet mee zwanger worden, dat scheelt. Biologie is voor watjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:06

Ik vind die hele regeling ook idioot, zowel voor mijzelf (wil me omscholen) als voor mijn vriend (TU-Delft student).
Voor mijzelf heb ik inmiddels een -iets minder duur- alternatief gevonden, maar voor TU studenten zou het helemaal ruk zijn. Je mag 1 jaar uitloop hebben op je BA en 1 jaar op je MA, als ik het goed begrepen heb. MAAR, dit geldt alleen voor een 3 jarige BA en een 1 jarige MA. Op de TU is het voor de BA niet erg, maar hun MA duurt al 2 jaar. Dus in feite hebben zij minder uitloop dan iemand die een 1 jarige MA doet.

Daarnaast is het best vervelend voor studenten die dingen als commissies of bestuur willen doen. Dat zal (iig voor de buitenwereld) vooral veel zuipen en feesten zijn, maar stiekem leer je er verdomd veel van! Als een bedrijf de keuze heeft tussen een student die een jaar bestuur van een of andere vereniging heeft gedaan of iemand die dat niet heeft gedaan, dan kiezen ze 90% van de gevallen voor de student met de bestuurservaring (er vanuit gaande dat beide studenten over het zelfde competentieprofiel beschikken)....


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 10:07

Lilith schreef:
RYW schreef:
Lilith schreef:
RYW schreef:
Lilith schreef:RYW, maar als jij die bijbaan in die seksclub waar we het gister over hadden niet had gehad had je heus geen vertraging opgelopen Very Happy (en ik wou zeggen: én was je niet zwanger geworden, maar dat zou lomp zijn angel )

Nee jij dan, jij was ook zwanger!!!! Van die ene!

Ja, maar ik had niet gesmurfd, alleen gehannest, en ik was zwanger van een vieze wc bril en nét op die dag knapte mijn spiraaltje en gaf ik een keer over waardoor mijn condoom niet meer werkte, daar doe je niets aan.

Nee klopt, en je raakte ook zwanger door de pil heen. En je was ook nog gewoon ongesteld, zeker?

Gelukkig heb je geen biologie gestudeerd, dat zou pas zonde geld zijn, hoeveel jaar je er ook over doet Wink

Maar ik heb ze beiden borstvoeding gegeven, dus ik kan nu gelukkig niet mee zwanger worden, dat scheelt. Biologie is voor watjes.


Sjeesj, het is maar goed dat jij terug naar school gaat, je kan het wel gebruiken, met jouw algemene ontwikkeling. Iedereen weet dat toch? Sjongejongejonge is dat nou de hoogopgeleide elite van het land? Hoor jij nou tot de dappere kennispioniers die de intellectuele toekomst moeten waarborgen?

Oh, en trouwens, kijk maar uit. Van slikken kan je ook zwanger worden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:10

De besturen van verenigingen zijn dan ook bang er ze helemaal niemand meer zullen aantrekken, wat als gevolg heeft dat er ook weinig activiteiten buiten je studie gedaan zullen worden. Het studentenleven wordt dan wel heeeel serieus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:11

Ik maak me al erg veel zorgen. Ik vind het niet terecht dat mensen die in een situatie zitten zoals ik, dat zij toch €3000 boete moeten gaan betalen. Alsof ik er bewust voor gekozen heb!
Er werd mij al gewaarschuwd dat ik rekening moet houden met een boete van €3000. Alsof ik het dadelijk ruim heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  girli di 1 feb 2011 - 10:11

Sunprincess schreef:Ja, maar dan geldt toch nog voor de starters dat ze moeten gaan kopen terwijl je bijna geen hypotheek kunt krijgen?
De huursverhoging boven de 40000 euro vind ik ook belachelijk. Mijn man ik zitten er boven maar hebben echt geen topinkomen.
Niet genoeg om fatsoenlijk te kunnen kopen in ieder geval.

Maar goed, leve rechts...... We hebben het toch echt ook een beetje aan onszelf te danken al had ik gehoop dat dit kabinet studeren en werken meer zou gaan belonen (zoals ze beloofden)
Dat weet ik niet. Wij komen niet boven de 33.000 euro uit, dus ik heb me niet verdiept in hypotheken e.d.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Parisienne di 1 feb 2011 - 13:04

Ik heb ook studievertraging opgelopen door mijn zwangerschap vorig jaar. I.p.v. afstuderen in (juni) 2010 doe ik dit nu in (juni/juli) 2011. Ik ben nu dus officieel vijfdejaars HBO-student. Vorige week kreeg ik een brief van mijn hogeschool dat als ik dit studiejaar (2010/2011) niet afstudeer, ik volgend jaar 3000,- euro bovenop het normale collegegeld moet betalen. Ik MOET dus afstuderen voor 1 september 2011 wil ik dit niet hoeven te doen. Nu was dit wel mijn planning, maar mochten er zich nog onvoorziene omstandigheden voordoen heb ik dus een probleem.

Het geldt dus voor studenten die per 1 september 2011 vijf jaar of langer studeren. In één woord: belachelijk!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Parisienne di 1 feb 2011 - 13:11

Nee maar serieus, ik vind deze plannen echt heel erg zwart-wit, ze gooien in feite de mensen met goede redenen voor vertraging op één hoop met de studenten die er 10 jaar over doen omdat ze het te druk hebben met borrelen en bestuursfuncties en bierfeesten...

Ben het hier overigens mee eens! Ik vind dat ze naar de omstandigheden en redenen van de vertragingen moeten kijken, per student. Hogescholen/universiteiten zouden moeten mogen beslissen of deze boete geldt voor een student of niet. Zwangerschap, ziekte en andere bijzondere omstandigheden zijn in mijn ogen wel een 'geldige reden' om studievertraging op te mogen lopen.

Er zijn zat studenten die lekker borrelen, bestuursfuncties uitoefenen, feesten, sociale contacten onderhouden en hun studentenvereniging belangrijker vinden dan hun studie. Na een jaar of 8 halen ze dan hun diploma. Zulke studenten moeten ze niet hetzelfde behandelen als studenten die er wel echt aan werken om hun diploma te halen maar vertraging oplopen door persoonlijke omstandigheden.

En inderdaad.. het wordt studerende moeders er niet makkelijker op gemaakt!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  SuperGrover wo 2 feb 2011 - 1:19

Ik vind het ook te zot voor woorden. De huidige studenten hebben hier geen rekening mee kunnen houden, en voor veel zal het te laat zijn, en is deze boete onvermijdelijk. Maar ook voor de toekomstige studenten (like me). Ik ben heus wel van plan om mijn studie binnen de gestelde tijd af te ronden, maar als dat niet lukt, weet ik zeker dat het niet ligt aan gebrekkige inzet. Echt belachelijk. Maar goed, sowieso proberen ze studenten kaal te plukken (3 jaar stufi, terwijl mijn studie waarschijnlijk 5 jaar duurt...).
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Phileine wo 2 feb 2011 - 1:29

Als de plannen doorgaan, krijg ik er vanaf september ook mee te maken. Dat wordt 2 keer 3000 euro, want ik moet nog twee jaar bachelor. Daarna nog anderhalf jaar master, maar ik geloof dat ze dat los van elkaar bekijken.

Ik baal er wel van, want ik heb in het verleden verkeerde keuzes gemaakt omdat ik mezelf niet kende en totaal niet wist welke richting ik met mijn leven op wilde. Als ik toen van deze plannen had geweten, had ik mij er op voor kunnen bereiden, door bijvoorbeeld te wachten met studeren en eerst een aantal jaren te gaan werken.

Ik vind het een belachelijk plan, maar helemaal wanneer het met terugwerkende kracht ingevoerd gaat worden.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 1:34

Ze willen allemaal een kenniseconomie in Nederland, maar straks is studeren weer voor de rijke lui. Net zoals vroeger. Verschillende mede-studenten van mijn opleiding hadden graag nog door willen studeren aan de Uni voor 2 jaar. Maar verschillende hebben dit plan laten varen omdat het zoveel moest kosten. Dit moet zoveel kosten omdat enkele vakken BA is.. De rest is MA.. Nu wordt er geprobeerd om die laatste BA vakken al aan te bieden maar voor mijn mede-studenten is dit in feite al te laat..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  CaptainSpectacular wo 2 feb 2011 - 2:43

Lilith schreef:Heb ik dat nou goed begrepen dat ze die boete voor mensen met studievertraging met terugwerkende kracht willen invoeren? Dat was vanmiddag op de radio.
Ik ben geen advocaat, maar dat zou ik contractbreuk noemen. Ze slepen me dan ook maar voor de rechter als ze een boete willen innen. Ik studeer door.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Dolphinne wo 2 feb 2011 - 4:23

Ik vind de plannen ook verschrikkelijk.
Ik heb er bewust voor gekozen tijdens mijn studie zwanger te worden en daardoor dus ook vertraging op te lopen.
Nu is die vertraging door omstandigheden nog langer geworden.
Als het goed is ben ik wel voor September klaar (en dat moet nu ook wel met deze plannen). Dan heb ik in elk geval mijn bachelor binnen.
Aan de ene kant is het voor mij wel een extra stimulans om zo snel mogelijk af te studeren, maar vind de plannen niks.

In elk geval niet dat het met terugwerkende kracht is. Ik kan het me nog enigszins voorstellen om dit voor nieuwe studenten in te voeren. Die kunnen er dan in elk geval alvast rekening mee houden bij het kiezen en beginnen van hun studie. Al werkt dat wel in de hand dat alleen de rijken de beste (en langere) studies kunnen doen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Leska wo 2 feb 2011 - 5:06

Ik vind ze ook echt niet kunnen. Ik weet niet zeker of een verkeerde studiekeuze nou ook meetelt als vertraging, maar dat zou betekenen dat je dan meteen al al je vertragingsruimte verspeeld hebt daardoor. En dat het voor zittende studenten gaat gelden vind ik helemaal belachelijk. Ik ga er zelf ook last van krijgen. Ik doe door ziekte veel langer over mijn studie, maar doorstuderen betekent dat ik meer kans heb op een baan (ik kreeg vanmorgen te horen dat ze zitten te springen om mensen met mijn opleiding) en dat ik meer tijd heb om wat op te knappen waardoor ik ook een beetje een normaal aantal uren zou kunnen werken. Maar dat gaat me dan straks wel ontzettend veel geld kosten.

Ik begreep trouwens dat instellingen ook een boete van 3000 euro per student die teveel vertraging oploopt moeten betalen. Weet iemand of dat nog steeds zo het plan is? Dat zal lekker zijn voor de onderwijskwaliteit.. Rolling Eyes Dan worden de studiepunten je straks in de schoot geworpen omdat je anders vertraging op gaat lopen wat hen geld gaat kosten. Of dan krijgen we een alternatieve selectie aan de poort: heb je al vertraging? Nee dan kom je er hier niet in, want dat gaat ons nog meer geld kosten. (gok ik zo..)

Lang leve de kenniseconomie.
Leska
Leska
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Plannen van het kabinet. - Pagina 2 Empty Re: Plannen van het kabinet.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum