Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help, hoe werkt flesvoeding!

+4
Happydobby
Parel
studiebol
Aimee
8 plaatsers

Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Aimee di 2 okt 2012 - 19:55

Ik heb eindelijk de knoop doorgehad om toch helemaal te stoppen met borstvoeding... Heb er nog wel een dubbel gevoel bij, maar mijn productie was zo minimaal ineens en Luuk blijft ook maar bijten Sad Dus is het nu wel goed zo.

Alleen, ik snap niks van flesvoeding! Volgens het boekje zou hij 3x 200cc moeten drinken per dag. Nou heeft Luuk nog nooit in één keer veel gedronken, die drinkt liever elke keer kleine beetjes. Nu met de fv heeft hij wel een paar keer al 170/180 gedronken, maar meestal is het rond de 120 tot 150. Hierdoor komt hij natuurlijk ook wel vaker voor een voeding (nog zo'n 4 flessen overdag en één flesje 's nachts). Hij zal dan in totaal uitkomen om ongeveer 700cc denk ik. Mag dat? En zo niet, waarom niet? Ik blijf het liefst de voeding gewoon op verzoek geven, maar wil natuurlijk niets schadelijks doen....
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  studiebol di 2 okt 2012 - 19:56

Je mag maximaal 1 liter flesvoeding per dag geven volgens mij..

Dus als hij in totaal 700cc drinkt op een dag is dat helemaal prima.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Parel di 2 okt 2012 - 19:58

Maximaal 1 liter per dag of 30 schepjes per dag.
Wellicht kan je door de laatste fles rijstebloem doen? Weet niet of je dat al doet hoor!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 19:58

Ja hoor, dat mag. Je kunt gerust meerdere kleine flessen geven. Als je maar oplet dat je per 24u niet meet dan 30 schepjes (is een liter voeding) per dag geeft. Je zou even na kunnen zoeken wat hij minimaal aan vocht binnen moet krijgen, maar daar zul je vast niet onder zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Happydobby di 2 okt 2012 - 19:59

Als hij meer drinkt dan de verpakking zegt, ik neem aan dat je nummer 2 geeft dan kan je ook nog nummer 1 geven totdat hij minder drinkt en dan weer 2 geven.

Mijn zoon ging rond deze periode ook minder drinken en toen ben ik ook gestopt. ik vond het zelf mooi geweest toen. Ik heb toen wel afgebouwd dus M heeft tot 9 maanden bv gehad. Hij dronk wel 200 cc per keer en zat toen ook op 3 flessen. eerst 4 maar die 4de heb ik laten vallen toen hij geen bv meer kreeg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Aimee di 2 okt 2012 - 20:06

Wat is het verschil dan tussen 1 en 2? Ik heb inderdaad gewoon 2 gepakt, omdat dat bij het aantal maanden paste... confused

Hij krijgt nog ongeveer 5 flessen op een dag, overdag is dit 4x180+6(maar dat drinkt hij niet leeg) en 's nachts nog 1x 90+3, dus hij zit niet over de 30 schepjes.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 20:07

Let wel even op dat ze rond de 9 maanden niet meer zoveel melk "mogen".
Eet hij al brood? En hoe laat is hij `s ochtends wakker?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Printje di 2 okt 2012 - 20:09

Aimee schreef:Wat is het verschil dan tussen 1 en 2? Ik heb inderdaad gewoon 2 gepakt, omdat dat bij het aantal maanden paste... confused

Hij krijgt nog ongeveer 5 flessen op een dag, overdag is dit 4x180+6(maar dat drinkt hij niet leeg) en 's nachts nog 1x 90+3, dus hij zit niet over de 30 schepjes.

Volgens mij is de samenstelling anders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Tania di 2 okt 2012 - 20:42

Van nummer twee mag je kindje maximaal 800ml. (=24 schepjes). Hoeveel flesjes hij drinkt maakt in pricipe niet uit als hij maar niet veel te veel of veel te weinig drinkt. Als hij zo rond de 600ml. per dag drinkt zit je wel goed (iets meer of minder is natuurlijk ook prima).

De samenstelling van nummer twee is inderdaad anders omdat kindjes meer of minder behoefte hebben aan bepaalde voedingsstoffen dan toen ze net geboren waren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Twellie di 2 okt 2012 - 20:58

Ik heb het hier vorige week op het consultatiebureau met de arts nog over gehad: mijn jongste dochter (tien maanden) geef ik nog wel vijf a zes flesjes op een dag en ze drinkt in totaal bijna een liter en soms ook wel meer dan een liter. Daarnaast dus ook nog de bijvoeding, waar ze flink van eet.

Volgens haar was het geen enkel probleem: ze raadde me aan te blijven voeden op verzoek omdat mijn dochter het echt nodig leek te hebben (is lang en dun voor haar leeftijd) en ze zei ook dat het achterhaald was om precies binnen die liter te blijven omdat dat bij borstvoeding ook niet te controleren valt. De grote hoeveelheid melk maakte niets uit, zolang een baby er ook maar goed naast at van de bijvoeding.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Darius di 2 okt 2012 - 20:59

Ik zou gewoon kleine flesjes geven, desnoods iets bij maken of anders wat extra fruit geven. Toen P bijna 8 maanden was, zijn mijn man en ik twee nachtjes weggeweest. Daar kon ik niet genoeg voor kolven voor die tijd, dus P kreeg flesvoeding. Hij kreeg gewoon flessen van 200 cc, maar hij heeft heel veel gespuugd, zijn maag was gewoon niet gewend.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Aimee di 2 okt 2012 - 21:03

Darius schreef:Ik zou gewoon kleine flesjes geven, desnoods iets bij maken of anders wat extra fruit geven. Toen P bijna 8 maanden was, zijn mijn man en ik twee nachtjes weggeweest. Daar kon ik niet genoeg voor kolven voor die tijd, dus P kreeg flesvoeding. Hij kreeg gewoon flessen van 200 cc, maar hij heeft heel veel gespuugd, zijn maag was gewoon niet gewend.

Dat was hier ook ja, na de eerste flessen fv! Toen dronk hij wel in een keer 180, maar spuugde alles uit... Ik dacht dat het een reflux terugval was, maar wat jij zegt is veel logischer. Met bv dronk hij heel vaak kleine beetjes, en nu in één keer zo'n grote fles.

Fijn dat het iig geen probleem is, als hij meerdere flessen krijgt, zolang hij maar onder het aantal schepjes blijft.

En Twellie, wat goed dat jouw CB zo meedenkend is! Ik verwacht volgende week wel weer een preek dat die nachtvoeding er nou wel eens afmoet, etc... Nouja, we will see Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Twellie di 2 okt 2012 - 21:07

Ja, ik word steeds blijer van het consultatiebureau hier Help, hoe werkt flesvoeding! 561177 . Ik zit er zelfs over te denken weer naar alle afspraken te gaan (ik heb nu een aangepast schema omdat ik het niet nodig vond zo vaak te gaan en de visie op opvoeden wat verschilde). Maar zowel de verpleegkundige als de nieuwe arts zijn heel vooruitstrevend en denken gewoon mee met je.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, hoe werkt flesvoeding! Empty Re: Help, hoe werkt flesvoeding!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum