kindjes klein houden... of toch niet
+26
Aimee
studiebol
SarahKey
meisje
Bolleke
PapillonRose
Parel
_Blush_
CCC
Annie24
Ayla
Mute_
Tania
*Lookie*
RYW
Supertalentje
Linda
Jazzlyn
Sophiee
Puggle
strawberry
Steep
Parisienne
_Lana_
Printje
Lejow
30 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: kindjes klein houden... of toch niet
Parisienne schreef:Mag ik vragen waarom jullie waarschijnlijk niet meer voor nog een kindje willen/kunnen gaan?Lejow schreef:Nou er zit hier inderdaad een kans in dat ze ons eerste, en laatste kindje zal zijn.
Dus ik probeer echt intens van alle momenten te genieten. Zet alles op de foto en film ook heel veel.
Ja tuurlijk!
Ten eerste vind ik zwanger zijn absoluut, totaal, compleet NIET leuk. Ik ben 25 weken ziek, zwak, moe en misselijk geweest en vond er echt gewoon niets aan. Over het 'getrappel in je buik missen' kan ik echt niet mee praten, want ik mis mijn buik en het getrappel helemaal niet.
Ten tweede kwam B natuurlijk veel te vroeg, de kans dat het bij een tweede bevalling weer gebeurd is aanwezig, en is groter dan bij een vrouw die al eens op tijd bevallen is. Als ik dat nog eens mee moet maken ben ik rijp voor het gesticht.
Maar ook gericht op de toekomst. Met één kindje gaat alles net wat makkelijker, een dagje/vakantie weg, oppas zoeken. En ook financieel gezien. Alles zal alleen maar duurder worden, en ik hoop dat ze later toch de mogelijkheid heeft om te gaan studeren.
En als er een tweede zou komen moeten we verbouwen boven. We hebben nu 2 grote slaapkamers boven (was vroeger 1 grote en 2 kleine) en dan zouden we die ene grote weer terug moeten maken naar 2 kleine. We hebben beneden op de BG nog wel een slaapkamer (woonkamer op eerste verdieping), maar ik zie het niet zitten om een peuter of een baby 2 verdiepingen hoger/lager dan ons te laten slapen.
Al met al een hele hoop puntjes waarom het nu van mij niet hoeft.
Maar ik zeg absoluut nooit nooit. Komen er in de toekomst alsnog kriebels wil ik er absoluut over nadenken.
Voor nu is het goed zo.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Bij de oudste heb en had ik dat helemaal niet. Ik vind het geweldig om te zien hij zij zich ontwikkelt en steeds meer kan, begrijpt en doet. Bij de jongste vind ik het vreselijk dat ze uit maatje 50 is (daar moest ik toch echt wel aan, toen het knoopje van een boxpakje spontaan open sprong), inmiddels rond de 5 kg zit, spekkies krijgt en gewoon geen newborn meer is. Misschien komt het omdat ik me er heel erg van bewust ben dat dit de laatste keer is dat we dit bij ons zelf mee maken en ik (zeker bij haar) de babytijd ook best wel genieten vind. Heerlijk, een klein slap babietje dat tegen je aan in slaap valt, die typische babygeluidjes, die kleine kleertjes en sokjes, zonde dat dit maar zo kort duurt.
Misschien heb ik nu ook wel het beste van twee werelden, een klein schattig babietje en een peuter waar je echt interactie mee hebt.
Misschien heb ik nu ook wel het beste van twee werelden, een klein schattig babietje en een peuter waar je echt interactie mee hebt.
Gast- Gast
Printje schreef:Nee ik herken het eigenlijk niet, maar ik ben ook meer van de leeftijd 8 mnd+ Ik vind dat zoveel leuker dan dat kleine...natuurlijk vind ik het jammer als kleine maatjes niet meer passen maar ik vind die grotere kindjes zoveel leuker. Ik vind die leeftijd van R ook helemaal geweldig, zo mogen ze van mij meteen zijn. hahaha
+1
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Zoooo herkenbaar!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Heel herkenbaar !!
Ze komt nu op een leeftijd dat er echt wat interactie begint te komen, het is echt gewoon zo leuk !! Ze leert ook heel veel nieuwe dingen bij.
Ik kijk er enorm tegenop om binnen 2 weken weer aan het werk te gaan. Ik ben ook bang om vanalles te missen... Nu leg ik dingen vast op foto en film, en ik laat dit dan ook aan iedereen zien ("kijk wat ze nu weer kan"). Ik ga het er echt lastig mee hebben als nu plots mijn (schoon)moeder me schattige foto's gaat tonen van haar waar ik niet zelf bij was...
Ze komt nu op een leeftijd dat er echt wat interactie begint te komen, het is echt gewoon zo leuk !! Ze leert ook heel veel nieuwe dingen bij.
Ik kijk er enorm tegenop om binnen 2 weken weer aan het werk te gaan. Ik ben ook bang om vanalles te missen... Nu leg ik dingen vast op foto en film, en ik laat dit dan ook aan iedereen zien ("kijk wat ze nu weer kan"). Ik ga het er echt lastig mee hebben als nu plots mijn (schoon)moeder me schattige foto's gaat tonen van haar waar ik niet zelf bij was...
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Ik heb juist het tegenovergestelde, ik kijk haar juist groot!
Vind alles leuk wat ze doet, hoe meer en meer ze zich ontwikkeld, de mooier ik het vind!
Vind alles leuk wat ze doet, hoe meer en meer ze zich ontwikkeld, de mooier ik het vind!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Maar bij mij staat het er ook buiten hoe geweldig ik het nu vind hoor. Ik vind het namelijk met de dag weer veeeeel leuker worden en ik vond het al geweldig. Het is ook meer het idee dat je inderdaad steeds dingen afsluit en je bedenkt, oh heb ik er wel genoeg van genoten? Al weet je wel dat dit zo is.
Ik wil wel heel graag nog een derde kindje, maar denk eigenlijk niet dat die er nog komt. Het idee dat ik dit allemaal dus niet meer mee ga maken, maakt me wel een beetje weemoedig. Okee, dit klinkt wel heel dramatisch, haha, zo is het ook weer niet .
Zo heb ik bijvoorbeeld ook maat 56 uit de kast gehaald, omdat die te klein werd, maar ik kan het echt nog niet verkopen.
Het stukje van RYW vind wel heel mooi gezegd en zo is het ook.
Ik wil wel heel graag nog een derde kindje, maar denk eigenlijk niet dat die er nog komt. Het idee dat ik dit allemaal dus niet meer mee ga maken, maakt me wel een beetje weemoedig. Okee, dit klinkt wel heel dramatisch, haha, zo is het ook weer niet .
Zo heb ik bijvoorbeeld ook maat 56 uit de kast gehaald, omdat die te klein werd, maar ik kan het echt nog niet verkopen.
Het stukje van RYW vind wel heel mooi gezegd en zo is het ook.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Lana: misschien komt het ook wel door het 'klein houden' noemen. Dat klinkt, voor mij, alsof je het groter worden echt niet leuk vindt. Met weemoed op terugkijken doe ik ook wel met vlagen. Inderdaad hoe RYW het beschrijft dat je naar je kind kijkt en al niet meer kan voorstellen dat dat zo klein en afhankelijk op je arm lag. Maar als je het echt bewust klein houden vindt, dan zou ik juist bang zijn dat je dingen mist die nu ook juist zo leuk zijn.
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
maat 50/56 verkoop ik ook niet, kan ik niet over mn hart verkrijgen Maar verder zijn er ook wel dingen waar ik naar uit kijk; hem zien lopen, mama roepen, verhaaltjes voorlezen en dat ie dan blijft zitten ipv het boekje op wil eten. En straks, samen savonds voor de tv, onder een dekentje
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik vond het ook moeilijk hoor, vooral met de fles....hij heeft nog tot 1,5 jaar een fles gehad omdat ik er niet vanaf wilde het was zo'n heerlijk knuffelmoment samen.
En nu, dan eindelijk van de speen af....ook weer een mijlpaal.
En nu, dan eindelijk van de speen af....ook weer een mijlpaal.
Gast- Gast
Soms heel herkenbaar hoor! Natuurlijk geniet ik er ook van hoe ze opgroeit en zich nu ontwikkelt, maar soms mis ik de babytijd ook wel. Ik vond het zo fijn om haar een flesje te geven tegen me aan, en om lekker met haar rond te lopen terwijl ze in de draagdoek sliep. Dat soort dingen waren echt geweldig Nu zijn zulke momenten er gelukkig ook hoor, alleen ze veranderen steeds naarmate ze ouder wordt. Elke fase heeft tot nu toe wel hele leuke kanten (soms ook mindere, peuterpubertijd bijvoorbeeld ), maar ik blijf een zwak hebben voor kleine baby´tjes
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Haha RYW ik ben een emo muts hoor maar kreeg tranen in mijn ogen van jouw stukje!
Ik herken het wel, ik zie nu dat C. groter is dat alles heel natuurlijk gaat en dat het loslaten met de tijd steeds beter gaat. Het groot worden is ook heel leuk, en daar kan ik nu zo van genieten, van mijn grote knul!
Ik herken het wel, ik zie nu dat C. groter is dat alles heel natuurlijk gaat en dat het loslaten met de tijd steeds beter gaat. Het groot worden is ook heel leuk, en daar kan ik nu zo van genieten, van mijn grote knul!
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had het met de oudste heel erg. Op sommige momenten heb ik het nog steeds en dan is ze al 2,5
Met de jongste heb ik het veel minder, maar ze is nog klein en past ook net pas 74 en is al 13 maanden.
Met de jongste heb ik het veel minder, maar ze is nog klein en past ook net pas 74 en is al 13 maanden.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Parel schreef:Ik heb juist het tegenovergestelde, ik kijk haar juist groot!
Hier ook zo! Vind het zo geweldig nu hij leert kruipen en de hele kamer door schuift. Kan niet wachten tot hij achter me aan kan drentelen en heerlijk aan het teuten is.
Maar dat hele kleine vond ik wel heerlijk om mee te knuffelen.
Ik vind het heerlijk toen ze zo klein waren dat ze zo lekker bij je konden liggen en gewoon stil bleven liggen, dat was genieten. Nu vind ik het ook heel leuk, zo grappig dat ze he hele huis rond gaan, dat ze gaan staan, dat ze dingen ontdekken heerlijk!
Ik was gisteren op kraambezoek dat kindje was 4 weken oud, pfff ik werd er zenuwachtig van dat je dat nekje zo goed vast moest houden en ik dacht steeds oooh ligt het wel lekker. Dom eigenlijk he want ze zijn hier echt lang klein geweest.
Ik was gisteren op kraambezoek dat kindje was 4 weken oud, pfff ik werd er zenuwachtig van dat je dat nekje zo goed vast moest houden en ik dacht steeds oooh ligt het wel lekker. Dom eigenlijk he want ze zijn hier echt lang klein geweest.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik vind baby's hardstikke leuk en lief, maar ik herken niks van je verhaal...
Ik kleed M. gewoon in de maat die hem past, en ik voed hem het eten dat bij z'n leeftijd hoort. Ik zette hem in het zitgedeelte van de kinderwagen toen hij het leuker vond op rond te kijken en niet meer stil bleef liggen.
Ik kleed M. gewoon in de maat die hem past, en ik voed hem het eten dat bij z'n leeftijd hoort. Ik zette hem in het zitgedeelte van de kinderwagen toen hij het leuker vond op rond te kijken en niet meer stil bleef liggen.
Gast- Gast
[quote="SarahKey"]
Hier ook zo! Vind het zo geweldig nu hij leert kruipen en de hele kamer door schuift. Kan niet wachten tot hij achter me aan kan drentelen en heerlijk aan het teuten is.
Maar dat hele kleine vond ik wel heerlijk om mee te knuffelen.[/quote]
Hier ben ik het trouwens helemaal mee eens. Dat lijkt me ook geweldig! En nu vind ik het ook zooo enorm leuk! Het gaat ineens zo snel nu.
Parel schreef:Ik heb juist het tegenovergestelde, ik kijk haar juist groot!
Maar dat hele kleine vond ik wel heerlijk om mee te knuffelen.[/quote]
Hier ben ik het trouwens helemaal mee eens. Dat lijkt me ook geweldig! En nu vind ik het ook zooo enorm leuk! Het gaat ineens zo snel nu.
_Lana_- Ratel
Kruumel schreef:Ik vind baby's hardstikke leuk en lief, maar ik herken niks van je verhaal...
Ik denk trouwens dat ze die kledingmaten niet zo letterlijk bedoelt .
In dat geval is mijn dochter wel klein gebleven, want ze heeft nog maar maat 62 nu. EN mijn zoon maat 62/68.
Maar qua ontwikkeling is het toch een 8 maanden oude baby.
_Lana_- Ratel
_Lana_ schreef:Kruumel schreef:Ik vind baby's hardstikke leuk en lief, maar ik herken niks van je verhaal...
In dat geval is mijn dochter wel klein gebleven, want ze heeft nog maar maat 62 nu. EN mijn zoon maat 62/68.
Haha, idd, ze zal haar vast niet in kleine kleertjes proppen.
Hier hebben ze dan 74/80 aan, maar dat past ze ook gewoon nog goed, en 80 is nog heel ruim. Volgende week volgens mij weer naar het cb, ben zeer benieuwd, volgens mij zijn ze wel aardig de lengte ingeschoten nu!
Gast- Gast
Whahaha, inderdaad, ik prop haar echt niet in 56 ofzo
Maar vindt het wel jammer als ze weer naar een maatje groter gaat, maar ook weer niet, omdat er zoveel leuke kleertjes liggen te wachten!
Lana, B is eigenlijk ook nog klein. Ze zit over het algemeen in 62, het meeste van 68 is nog wat te lang of te ruim. Ze heeft volgens mij niet hele lange armen en beentjes...
Maar vindt het wel jammer als ze weer naar een maatje groter gaat, maar ook weer niet, omdat er zoveel leuke kleertjes liggen te wachten!
Lana, B is eigenlijk ook nog klein. Ze zit over het algemeen in 62, het meeste van 68 is nog wat te lang of te ruim. Ze heeft volgens mij niet hele lange armen en beentjes...
Lejow- Lady Post-a-lot
Kruumel schreef:Ik vind baby's hardstikke leuk en lief, maar ik herken niks van je verhaal...
Overigens blijft B ook nog gewoon heerlijk stil liggen hoor, ze vindt het prima en prachtig. Ze rolt de hele box door, maar in de wagen ligt ze stil!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik mis het hele kleine, geniet van het nu, maar kijk ook heel erg uit naar de toekomst... Elke keer als hij wat nieuws kan ben ik supertrots, maar ook een klein beetje verdrietig omdat het echte baby er nu echt helemaal af is. Ik kijk er naar uit dat hij gaat staan, stappen en kletsen, maar aan de andere kant mag het voorlopig ook nog wel even blijven zoals het is.
Het is cliche, maar zo waar; het gaat allemaal zo snel!!!
Het is cliche, maar zo waar; het gaat allemaal zo snel!!!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
_MamaRosa_ schreef:_Lana_ schreef:Kruumel schreef:Ik vind baby's hardstikke leuk en lief, maar ik herken niks van je verhaal...
Haha, idd, ze zal haar vast niet in kleine kleertjes proppen.
Hier hebben ze dan 74/80 aan, maar dat past ze ook gewoon nog goed, en 80 is nog heel ruim. Volgende week volgens mij weer naar het cb, ben zeer benieuwd, volgens mij zijn ze wel aardig de lengte ingeschoten nu!
Ja, dat snap ik natuurlijk! Ik snap ook dat ze haar dochter niet in kleine maatjes propt. Ik bedoel het ook zoals Lejow hier uitlegt.. ik vind het niet jammer dat hij een maat verder moet, ik heb dat gevoel gewoon niet zo.
Mijn zoon heeft nu ook nog maar maatje 74 hoor. Met 8 maanden zat hij ook nog in 62/68.
Gast- Gast
Lejow schreef:Kruumel schreef:Ik vind baby's hardstikke leuk en lief, maar ik herken niks van je verhaal...
Overigens blijft B ook nog gewoon heerlijk stil liggen hoor, ze vindt het prima en prachtig. Ze rolt de hele box door, maar in de wagen ligt ze stil!
Ja, dan is het anders... M. bleef echt niet meer stil liggen, hij wilde telkens rechtop om te kijken. Als hij in de maxicosi zat in het kinderwagenonderstel deed hij buikspieroefeningen om maar voor zich uit te kunnen kijken!
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» De houden of niet houden?-topic
» klein pensioen afkopen...of niet
» Maxi-rok: houden of niet?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Ik kan het niet meer voor me houden
» klein pensioen afkopen...of niet
» Maxi-rok: houden of niet?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Ik kan het niet meer voor me houden