klein pensioen afkopen...of niet
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
klein pensioen afkopen...of niet
krijg een brief van pensioenfonds. Heb nog 68 tegoed. Dit willen zij nu uitkeren, maar is dat verstandig?
Heb het geld niet nodig, maar aan andere kant..het gaat om zo'n klein bedrag.
Wat is pluspunt van niet uit laten betalen?
Heb het geld niet nodig, maar aan andere kant..het gaat om zo'n klein bedrag.
Wat is pluspunt van niet uit laten betalen?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: klein pensioen afkopen...of niet
Kun je het niet bij je nieuwe/huidige pensioenfonds bij laten schrijven?
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb het wel laten doen, maar bij mij ging het om zo'n € 1600,-. Kon het wel gebruiken, haha.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Winegum schreef:Kun je het niet bij je nieuwe/huidige pensioenfonds bij laten schrijven?
Vaak kan dat niet zomaar tenzij je naar het zelfde pensioenfonds overstap dan volgens mij wel. Als het zo'n klein bedrag is zou ik het uit laten betalen.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Bij mij kon het wel, ongeacht welke pensioenfonds het was. Het is het informeren waard. Je houdt nu niks aan dit bedrag over. Je moet er nog belastingen etc. van afdragen, dan mag je hopen dat je nog wat tientjes overhoudt. Dan kun je het er beter bijschrijven, dan krijg je het 'later' wel weer terug elke maand.Zilver* schreef:Winegum schreef:Kun je het niet bij je nieuwe/huidige pensioenfonds bij laten schrijven?
Vaak kan dat niet zomaar tenzij je naar het zelfde pensioenfonds overstap dan volgens mij wel. Als het zo'n klein bedrag is zou ik het uit laten betalen.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Winegum schreef:Bij mij kon het wel, ongeacht welke pensioenfonds het was. Het is het informeren waard. Je houdt nu niks aan dit bedrag over. Je moet er nog belastingen etc. van afdragen, dan mag je hopen dat je nog wat tientjes overhoudt. Dan kun je het er beter bijschrijven, dan krijg je het 'later' wel weer terug elke maand.Zilver* schreef:Winegum schreef:Kun je het niet bij je nieuwe/huidige pensioenfonds bij laten schrijven?
Dat is fijn dat je dat hebt kunnen doen!
Vaak is geval dat mensen tijdens hun hele werkende leven overal potjes met pensioengeld hebben staan en vaak vergeten waar. Zeker als het om van die kleine bedragen gaat.
Daarom zou ik adviseren om dit kleine bedrag uit te laten betalen als je het niet kan meenemen.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» kindjes klein houden... of toch niet
» Zelf je pensioen betalen
» Je pensioen...
» Zelf je pensioen regelen... Wie heeft er ervaring mee?
» de pensioen planner ervaringen?
» Zelf je pensioen betalen
» Je pensioen...
» Zelf je pensioen regelen... Wie heeft er ervaring mee?
» de pensioen planner ervaringen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: