Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kindjes klein houden... of toch niet

+26
Aimee
studiebol
SarahKey
meisje
Bolleke
PapillonRose
Parel
_Blush_
CCC
Annie24
Ayla
Mute_
Tania
*Lookie*
RYW
Supertalentje
Linda
Jazzlyn
Sophiee
Puggle
strawberry
Steep
Parisienne
_Lana_
Printje
Lejow
30 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Lejow ma 1 okt 2012 - 20:08

Ok, soms word ik wel een beetje gek van mezelf.

Ik zou B het liefste kleine maatjes kleren aan doen, want dan is ze nog lekker zo'n kleine baby. Maar anderzijds, ze heeft in de grotere maten zoveel leuke dingen.

Ik zou B het liefst in de wagenbak houden (waar ze overigens echt nog prima in ligt), want dan is ze nog zo'n lekkere kleine baby. Maar anderzijds, in de kinderwagen inzet, is het ook zo leuk, dan kan ze meer zien.

Ik zou B het liefst alleen de fles geven, want dan is ze nog zo'n lekkere kleine baby.. maar anderzijds, al die nieuwe dingen uitproberen en maken vind ik ook zo leuk

Ik zou B het liefst de hele dag in een omslagdoek bij me houden en knuffelen, want dan is ze nog zo'n lekkere kleine baby. Maar anderzijds, oh wat ben ik trots als ze de hele box/kamer door wipt en rolt...

*zucht*, herkenbaar?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Printje ma 1 okt 2012 - 20:11

Nee ik herken het eigenlijk niet, maar ik ben ook meer van de leeftijd 8 mnd+ Embarassed Embarassed Ik vind dat zoveel leuker dan dat kleine...natuurlijk vind ik het jammer als kleine maatjes niet meer passen maar ik vind die grotere kindjes zoveel leuker. Ik vind die leeftijd van R ook helemaal geweldig, zo mogen ze van mij meteen zijn. hahaha

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  _Lana_ ma 1 okt 2012 - 20:12

Niks meer aan toe te voegen Wink , heel herkenbaar!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Parisienne ma 1 okt 2012 - 20:13

Ik herken het hoor! Mijn tip: probeer haar lekker zo 'klein' mogelijk te houden, want het gaat hard genoeg! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Steep ma 1 okt 2012 - 20:14

Voor mij is het ook niet herkenbaar. Ik vond R. als baby ontzettend leuk, maar nu nog leuker!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  strawberry ma 1 okt 2012 - 20:22

Voor mij deels herkenbaar!
De oudste keek ik bijna groot, kon me niet hard genoeg gaan.
Nu met M. denk ik waarom groei je toch zo snel, ik vind de nieuwe dingen uitproberen hartstikke leuk maar heb heel veel dingen wel een beetje proberen uit te stellen. Hij mag van mij juist nu nog wel even klein blijven. En dan bedoel ik niet meer die echte baby leeftijd maar meer zo de leeftijd die hij nu ongeveer krijgt zo rond de leeftijd van een jaar mag hij wel blijven straks smile
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 20:22

Jaaaa nu al!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 20:29

Misschien als je weet dat het je laatste kindje is dat je ze klein wil houden. Ik heb hier geen last van. Maar goed hier willen we nog een tweede kindje smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 20:31

Nee, maar ik ben ook niet zo van de baby tijd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Puggle ma 1 okt 2012 - 20:46

Charlie schreef:Jaaaa nu al!

+1!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Sophiee ma 1 okt 2012 - 20:52

Parisienne schreef:Ik herken het hoor! Mijn tip: probeer haar lekker zo 'klein' mogelijk te houden, want het gaat hard genoeg! Wink

+1! Inclusief de tip Wink.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 21:01

Herkenbaar hoor! Ik ben soms blij dat ze aan de kleine kant zijn, zo passen ze nog met gemak in 74.kindjes klein houden... of toch niet 394967

Gisteren kwam de jongste lekker bij me liggen, daar geniet ik dan ook zo van, die momentjes worden steeds minder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Jazzlyn ma 1 okt 2012 - 21:05

Luce schreef:Nee, maar ik ben ook niet zo van de baby tijd



+1
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Linda ma 1 okt 2012 - 21:06

Nee, ik vind het kletsen en op stap gaan wat we nu doen veel leuker dan de babyfase. Ik zie zelfs een beetje tegen het eerste jaar op eigenlijk... Embarassed

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Supertalentje ma 1 okt 2012 - 21:12

Ik vind alle nieuwe dingen leuk, maar bij het wisselen van de wiegbak naar de wandelwageninzet heb ik gehuild Embarassed Ik vond dat babyspul (vooral dat witte, schattige) afgrijselijk, maar dat is misschien omdat ík 'stoer' veel leuker vind bij jongetjes Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Lejow ma 1 okt 2012 - 21:18

Nou er zit hier inderdaad een kans in dat ze ons eerste, en laatste kindje zal zijn.
Dus ik probeer echt intens van alle momenten te genieten. Zet alles op de foto en film ook heel veel.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  RYW ma 1 okt 2012 - 21:21

Ja en nee Wink mijn oudste is vanmorgen op de fiets naar school gegaan nadat hij zijn eigen brood had gesmeerd (en zijn broertje had geholpen), zijn voetbalschoenen had schoongemaakt en de vaatwasser had leeggeruimd. Dan denk je ook we.: hè? Jij was toch een kleine baby zonder haar en zonder tanden, en nu zit je ineens je voetbalschoenen schoon te maken? Dat wil ik helemaal niet!!!

Maar Lejow, weet je... Loslaten is een deel van het moederschap, al vanaf de geboorte. En enerzijds begeleid je ze naar volwassenheid, zodat ze leren zelfvoorzienende, verstandige, verantwoordelijke grote mensen te worden in wiens handen je de wereld gerust kan overdragen, en anderszijds wil je ze zo lang mogelijk beschermen en verzorgen en voor jezelf houden. Maar daar doe je ze geen recht mee Wink

Als B. groter wordt ga je het meer en meer zien en meemaken, en dan zal je van die genietmomentjes moeten gaan inbouwen zodat je zelf ook keert afscheid te nemen van die babytijd. Nog een nu op schoot, want straks willen ze niet meer. Vol overgave doen alsof je zwarte Piet op en dak hoorde, want straks geloven ze er niet meer in. Nog even blijven voorlezen met je kind tegen je aan, want straks wil ze zelf lezen. Het hoort erbij, loslaten, maar gelukkig krijg je de tijd om er langzaam aan te wennen smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  *Lookie* ma 1 okt 2012 - 21:21

Heel herkenbaar! Ik vond de 'kleine baby'-tijd super, lekker tutten, knuffelen, genieten! Maar nu hij begint te kruipen, te brabbelen, kusjes te geven... ook weer genieten en superleuk.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 21:24

Nee eigenlijk niet herkenbaar. Vind de babytijd super leuk maar vind zoals nu dat ze hapjes mag ook erg leuk en als ze straks gaat kruipen enzv.. kortom vind elke leeftijd leuk Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Tania ma 1 okt 2012 - 21:31

Ja wel herkenbaar maar vooral bij de eerste. Daarbij dacht ik echt bij alles ooh ik wil nog geen afscheid nemen van deze tijd. Nu heb ik dat minder maar toch moet ik bij sommige dingen ook nog wel even slikken. Als ik de babykeertjes opruim besef ik heel goed dat de babytijd nu afgesloten gaat worden maar het voelt wel gewoon goed zo. Het scheelt nu denk ik dat ik ook J. heb en nu weet hoe leuk het is als ze wat groter zijn. Ik dacht dat ik meer van de kleine baby's zou zijn maar ik vindt het eigenlijk steeds leuker worden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 21:34

Linda schreef:Nee, ik vind het kletsen en op stap gaan wat we nu doen veel leuker dan de babyfase. Ik zie zelfs een beetje tegen het eerste jaar op eigenlijk... Embarassed

+1.

Ik vind de babytijd wel leuk maar dat heb ik na een paar weken ook wel weer gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Lejow ma 1 okt 2012 - 21:36

RYW schreef:Ja en nee Wink mijn oudste is vanmorgen op de fiets naar school gegaan nadat hij zijn eigen brood had gesmeerd (en zijn broertje had geholpen), zijn voetbalschoenen had schoongemaakt en de vaatwasser had leeggeruimd. Dan denk je ook we.: hè? Jij was toch een kleine baby zonder haar en zonder tanden, en nu zit je ineens je voetbalschoenen schoon te maken? Dat wil ik helemaal niet!!!

Maar Lejow, weet je... Loslaten is een deel van het moederschap, al vanaf de geboorte. En enerzijds begeleid je ze naar volwassenheid, zodat ze leren zelfvoorzienende, verstandige, verantwoordelijke grote mensen te worden in wiens handen je de wereld gerust kan overdragen, en anderszijds wil je ze zo lang mogelijk beschermen en verzorgen en voor jezelf houden. Maar daar doe je ze geen recht mee Wink

Als B. groter wordt ga je het meer en meer zien en meemaken, en dan zal je van die genietmomentjes moeten gaan inbouwen zodat je zelf ook keert afscheid te nemen van die babytijd. Nog een nu op schoot, want straks willen ze niet meer. Vol overgave doen alsof je zwarte Piet op en dak hoorde, want straks geloven ze er niet meer in. Nog even blijven voorlezen met je kind tegen je aan, want straks wil ze zelf lezen. Het hoort erbij, loslaten, maar gelukkig krijg je de tijd om er langzaam aan te wennen smile

Helemaal waar, je zet kinderen op aarde om ze los te laten. Je hebt het mooi omgeschreven! En kan zo uitkijken naar al die dingen die komen gaan als ze wat groter wordt....Maar nu mijn heerlijke kleine tuttie is ook zo fijn Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Mute_ ma 1 okt 2012 - 21:38

Hier ook niet herkenbaar. Ik vind haar ontwikkeling zo mooi om te zien. Elke nieuwe stap omarm ik en heb ik zin in. Ik kleed mijn dochter volgens mij ook meer in 'te grote' kleren dan in te kleine haha. Ik vind het geen mooi gezicht als het zo megastraks zit of de broekjes te kort zijn.

Ik vond het mooi hoor, die kleine baby die op je borst in slaap valt. Maar dat vond ik na een paar weken ook wel genoeg smile. Maar nu is het een grotere baby die rondstapt en je aankijkt, lacht en soms al een beetje driftig wordt. Ik kan mij alleen maar verheugen op wat nog komen gaat.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Ayla ma 1 okt 2012 - 21:39

Ik vond de babytijd leuk, heerlijk dat ze nog bij me in slaap viel, maar ik vind haar nu leuker. Ze kan meer, je krijgt meer reactie, kunt samen spelen enz. dat vind ik veel leuker.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Parisienne ma 1 okt 2012 - 21:47

Lejow schreef:Nou er zit hier inderdaad een kans in dat ze ons eerste, en laatste kindje zal zijn.
Dus ik probeer echt intens van alle momenten te genieten. Zet alles op de foto en film ook heel veel.
Mag ik vragen waarom jullie waarschijnlijk niet meer voor nog een kindje willen/kunnen gaan?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindjes klein houden... of toch niet Empty Re: kindjes klein houden... of toch niet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum