Langstudeerboete afgeschaft!
+11
TukTuk
Zora
SuperGrover
Tania
Oasis
LaBird
Atelier Madame
Antibes
Monte
Minx
_Femme
15 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Langstudeerboete afgeschaft!
Nee voor iedereen denk ik dat het word, ik verwacht wel dat het dan net iets anders word. Dat bijvoorbeeld alles tot schooljaar 2012/2013 het oude systeem word en vanaf schooljaar 2013/2014 je alleen de keuze voor een lening hebt.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Allemaal begrijpelijk hoor, als ze het inderdaad maar niet in hun hoofd krijgen om net zoals de langstudeerboete, die met terugwerkende kracht in te voeren. Ik snap echt wel dat er bezuinigd moet worden en dat iedereen moet inleveren, dus daar hoor je mij ook niet over.
Maar we zullen het inderdaad moeten afwachten, wat ze bedenken daar in Den Haag.
Maar we zullen het inderdaad moeten afwachten, wat ze bedenken daar in Den Haag.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Minx schreef:Nee voor iedereen denk ik dat het word, ik verwacht wel dat het dan net iets anders word. Dat bijvoorbeeld alles tot schooljaar 2012/2013 het oude systeem word en vanaf schooljaar 2013/2014 je alleen de keuze voor een lening hebt.
Ja oke, maar waar in dit topic mensen bang voor zijn is dat ze ook al hebben ze al vier jaar de basisbeurs ontvangen dat ze dat ineens allemaal als lening moeten terugbetalen.
En dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Wel dat ze een sociaal leenstelsel invoeren maar niet dat mensen die dachten het als gift te krijgen het ineens moeten terugbetalen ook al is de prestatie voldoende
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Het blijft toch speculeren. Zelf denk ik dat het deze regeling word. Dan heb je altijd nog de "keus" of je het stop wil zetten of niet. Daarbij is er nog geen definitief akkoord.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik kon het me ook niet voorstellen dat ze een langstudeerboete invoeren terwijl je je studiepad al gekozen hebt...Atelier Madame schreef:Minx schreef:Nee voor iedereen denk ik dat het word, ik verwacht wel dat het dan net iets anders word. Dat bijvoorbeeld alles tot schooljaar 2012/2013 het oude systeem word en vanaf schooljaar 2013/2014 je alleen de keuze voor een lening hebt.
Ja oke, maar waar in dit topic mensen bang voor zijn is dat ze ook al hebben ze al vier jaar de basisbeurs ontvangen dat ze dat ineens allemaal als lening moeten terugbetalen.
En dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Wel dat ze een sociaal leenstelsel invoeren maar niet dat mensen die dachten het als gift te krijgen het ineens moeten terugbetalen ook al is de prestatie voldoende
Ik zou nergens meer verbaasd over zijn.
Persoonlijk vind ik dat ze nieuwe regelingen voor nieuwe studenten moeten invoeren. En ik zeg niet wat goed of fout is, overal valt wat voor te zeggen. Ik weet alleen dat ik nu blij ben met het feit dat de langstudeerboete eraf is, maar dat ik wel huiverig ben voor wat er nu komen gaat.
We wachten af, meer kunnen we niet doen heh??
LaBird- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12
Antibes schreef:Zora schreef:Ik heb me aangemeld als belanghebbende bij het SCAU, een collectief van advocaten die de universiteiten met betrekking tot de hoogte van het instellingsgeld aanklagen. De zaak loopt al lang, maar 12 oktober is het slotpleidooi geloof ik. Als je je aanmeldt, kun je ook jouw geval als bewijsmateriaal indienen.Antibes schreef:Ik heb hele mailconversaties met secretaris van onderwijs gehad daarover. Dat ik het belachelijk vind dat je wel 2 jaar mag uitlopen door lanterfanten en niemand daarover klaagt, maar dat je niet nominaal mag studeren en die 2 jaar extra investeren in een tweede master. Het is gewoon belachelijk, punt.Confusion schreef:Kunnen ze niet ook het instellingsgeld afschaffen?? Je hoort iedereen over die langstudeerboete maar niemand heeft het over het instellingsgeld daar in de politiek en het frustreert me enorm! Als ze dat nou zouden doen kan ik tenminste verder studeren..
Ik neem aan dat dit voor confusion geldt?
Ik doe nu gelukkig een 2-in-1 master, dus voor mij is het slechts een principekwestie..
Oh Niet goed gelezen dan denk ik... In ieder geval, voor diegenen die een tweede master willen doen en dus ook instellingsgeld ipv collegegeld van rond de 13.000 e moeten betalen: meld je bij het SCAU
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Wie overweegt er nu (nog meer) om verder te gaan studeren?
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Ik. Ben aan het sparen voor een tweede master, doe nu de (particuliere) schakelopleiding in de avond om toegelaten te worden.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ouderschapsverlofkorting afgeschaft
» HELP!! langstudeerboete, stufi, lerarenbeurs
» Tip voor studenten mbt langstudeerboete
» HELP!! langstudeerboete, stufi, lerarenbeurs
» Tip voor studenten mbt langstudeerboete
Pagina 3 van 3