Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouderschapsverlofkorting afgeschaft

+6
Twellie
Fearie
diddie
lente
Flower_L
Linda
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ouderschapsverlofkorting afgeschaft Empty Ouderschapsverlofkorting afgeschaft

Bericht  lente ma 29 okt 2012 - 8:47

Ik zit even (vluchtig) het nieuwe regeerakkoord door te lezen. http://content2c4a.omroep.nl/47947f5a3a7feb094385a5954d22db8e/508ed8b3/nos/docs/291012_regeerakkoord.pdf

Daarin staat dat de ouderschapsverlofkorting wordt afgeschaft. Dit was te verwachten helaas...

Maar het is mij niet helemaal duidelijk of dat per 2013 in gaat, of pas in 2015? Voor 2013 en 2014 staat er namelijk nog 0 (miljoen euro) en pas per 2015 -300 (miljoen euro).

Ben niet helemaal thuis in dat soort dingen haha. Voor degenen die het willen lezen, wat ik bedoel staat op blz. 66. Zoals ik het begrijp gaat het per 2015 in, maar voodat ik mezelf te blij maak ben ik benieuwd hoe jullie dit lezen?
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderschapsverlofkorting afgeschaft Empty Re: Ouderschapsverlofkorting afgeschaft

Bericht  Linda ma 29 okt 2012 - 8:56

Ik lees hetzelfde als jij. Ik hoop het!!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Ouderschapsverlofkorting afgeschaft Empty Re: Ouderschapsverlofkorting afgeschaft

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 8:57

Er staat idd per 1-1-2015
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L ma 29 okt 2012 - 9:00

Extra stimulans om mn vriend dit asap op te laten nemen smile

vind uiteraard jammer, maar niet heel onlogisch.
Ben meer benieuwd naar hoeveel KOT we nog gaan krijgen volgend jaar....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  lente ma 29 okt 2012 - 9:15

Dat is mooi, heb namelijk 2 maanden ouderschapsverlof na m'n zwangerschapsverlof.

Ben ook benieuwd naar de KOT idd. Sowieso naar hoe alles eruit komt te zien straks. Jammer dat er nergens bedragen enzo te vinden zijn nog.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  diddie ma 29 okt 2012 - 9:18

Ik ga het dan volgend jaar maar opnemen. Heb ik nog nooit gebruikt, is eigenlijk best zonde.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188

Bericht  Fearie ma 29 okt 2012 - 9:36

Ooh, wel fijn dat het pas per 2015 eraf gaat. Kan ik er nog 2 jaar gebruik van maken :-)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  blondje1313 ma 29 okt 2012 - 10:39

Het is zeker heel kort door de bocht om er vanuit te gaan dat ze niet verder op de kot gaan bezuinigen omdat dit niet terug te vinden is?
Ik dacht dat er eerder zelfs al gezegd was dat per 1 jan 2013 de ovk eraf zou gaan, als het nog langer duurt is het wel echt een meevaller. (En zoals mijn man net zei toen hij er voor het eerst achter kwam dat het bestond:" ja maar, dat is toch gewoon gratis geld?" vind ik het ook allesbehalve vreemd dat ze dit af gaan schaffen.)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Twellie ma 29 okt 2012 - 11:52

Oh yeah! Pas in 2015, dan ben ik er al doorheen Ouderschapsverlofkorting afgeschaft 281626781Ouderschapsverlofkorting afgeschaft 281626781. Ik had echt op 2013 gerekend, fijne meevaller!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Aagje! ma 29 okt 2012 - 18:20

Kan iemand van jullie mij misschien vertellen hoe die ouderschaps verlof werkt?? Met uren opnemen enzo? En het aantal uren?
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  blondje1313 ma 29 okt 2012 - 19:15

Als je fulltime werkt heb je recht op 613 uur volgens mij.
Als je door het opnemen van ouderschapsverlof minder verdient dan het jaar ervoor krijg je van de regering een tegemoetkoming, volgens mij is er best een rekenprogramma om dat na te rekenen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Linda ma 29 okt 2012 - 19:31

blondje1313 schreef:Het is zeker heel kort door de bocht om er vanuit te gaan dat ze niet verder op de kot gaan bezuinigen omdat dit niet terug te vinden is?
Ik dacht dat er eerder zelfs al gezegd was dat per 1 jan 2013 de ovk eraf zou gaan, als het nog langer duurt is het wel echt een meevaller. (En zoals mijn man net zei toen hij er voor het eerst achter kwam dat het bestond:" ja maar, dat is toch gewoon gratis geld?" vind ik het ook allesbehalve vreemd dat ze dit af gaan schaffen.)

Ja, maar dat is wel heel kort door de bocht gedacht.. In principe is alles gratis geld, de KOT, zorg eb huurtoeslag, HRA, IACK enz...

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 29 okt 2012 - 19:32

XXAnnieXX schreef:Kan iemand van jullie mij misschien vertellen hoe die ouderschaps verlof werkt?? Met uren opnemen enzo? En het aantal uren?

Op deze site staat alles heel duidelijk uitgelegd.

http://www.tipswerkendeouders.nl/hele-gezin/belastingtips/ouderschapsverlof-2012-de-complete-regeling-uitgelegd.html

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 20:46

XXAnnieXX schreef:Kan iemand van jullie mij misschien vertellen hoe die ouderschaps verlof werkt?? Met uren opnemen enzo? En het aantal uren?

Als je ouderschapsverlof opneemt heb je recht op 26 keer je wekelijkse arbeidsduur ouderschapsverlof. Standaard geldt dat je ene jaar lang voor de helft van je contracturen gaat werken. Dus stel je werkt 40 uur per week, dan ga je een jaar lang 20 uur per week werken en neem je 20 uur per week ouderschapsverlof op. Maar in overleg kan je ook meer of minder uren per week opnemen en het zo over een langere periode uitsmeren of juist fulltime ouderschapsverlof opnemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 21:25

Twellie schreef:Oh yeah! Pas in 2015, dan ben ik er al doorheen Ouderschapsverlofkorting afgeschaft 281626781Ouderschapsverlofkorting afgeschaft 281626781. Ik had echt op 2013 gerekend, fijne meevaller!

Hier ook!
Dan gaat H. naar school en kan A. wel een uurtje naar mijn schoonvader ofzo.
Ik ben hier echt heel blij om want ik neem elke werkdag 1 uur op omdat mijn man `s avonds werkt.
Anders zou ik echt niet weten hoe we het moesten regelen.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 21:41

Je krijgt toch per kind die uren? Want bij R heb ik het vorig jaar opgenomen (1 dag in de week) en bij deze baby wil ik het ook weer niet meteen gebruiken maar bewaren tot ?????

In het onderwijs vind ik het lastiger opnemen, ik wil er geen weken extra tussenuit maar een dag minder is voor mezelf ook niet handig ivm mijn eigen klas. Gewoon uitbetalen kan niet he angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 ma 29 okt 2012 - 21:45

ja is per kind, ik wilde in eerste instantie het ook niet gelijk opnemen maar omdat deze maatregel er aan kwam heb ik besloten om wekelijks 6 uur op te nemen. Ik ben nu vanaf maart en volgend schooljaar de woensdagen extra vrij.

Je kunt het in het onderwijs natuurlijk ook aaneengesloten opnemen of een dag minder gaan werken voor een poos,al zul je dan wel een duocollega krijgen.Die heb je nu toch ook al voor 1 dag? Op zich is dit natuurlijk geen probleem maar t moet wel je voorkeur hebben natuurlijk;)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 22:09

Bolus; ik heb niet echt een duocollega. Onze kleuters gaan 4 dagen naar school, ik werk er 3 en de andere dag staat er idd een collega in de klas maar die heeft geen klassenverantwoordelijkheden. Ik wil graag mijn eigen klas houden dus een dag eraf wil ik sowieso niet, ik ga er nog eens over nadenken haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 ma 29 okt 2012 - 22:14

Printje schreef:Bolus; ik heb niet echt een duocollega. Onze kleuters gaan 4 dagen naar school, ik werk er 3 en de andere dag staat er idd een collega in de klas maar die heeft geen klassenverantwoordelijkheden. Ik wil graag mijn eigen klas houden dus een dag eraf wil ik sowieso niet, ik ga er nog eens over nadenken haha

ja dat weet ik(had je me al eerder es verteld) maar die collega zou dan ,als je het zelf graag zou willen en dat is duidelijk niet zo, dan een deel over kunnen nemen. Het zou dus wel kunnen maar dan moet je wel eeen deel van je eigen klas afstaan natuurlijk.

Bij ons op school is dat als je 3 dagen werkt ook al zo dat je de klas deelt dus maakte voor mij niet zoveel uit. Ik moet er wel nog even aan wennen daarom!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: