Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een uitstrijkje en bezig zijn om zwanger te worden

+3
Pandora
Monte
Slakje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Een uitstrijkje en bezig zijn om zwanger te worden Empty Een uitstrijkje en bezig zijn om zwanger te worden

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 6:52

Deze week ontving ik een oproep voor een uitstrijkje Sad maar nu vraag ik me toch wat af ......
Aangezien ik probeer zwanger te worden vraag ik me af wanneer ik moet gaan.

Als je zwanger bent mag het niet, als je ongesteld ben ook niet (begrijpelijk!). Als ik niet ongesteld word ben ik zwanger, als ik niet zwanger ben word ik ongesteld en dan mag het ook niet. Ga je dan meteen na je menstruatie?

Sorry voor deze rare vraag .... bel deze week maar even naar de huisarts denk ik?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een uitstrijkje en bezig zijn om zwanger te worden Empty Re: Een uitstrijkje en bezig zijn om zwanger te worden

Bericht  Slakje zo 30 sep 2012 - 6:53

Waarom mag je geen uitstrijkje geven als je zwanger bent?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Een uitstrijkje en bezig zijn om zwanger te worden Empty Re: Een uitstrijkje en bezig zijn om zwanger te worden

Bericht  Monte zo 30 sep 2012 - 6:55

Dan is tussen je menstruatie en ovulatie toch prima? Dan ben je niet zwanger of nog niet zwanger.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pandora zo 30 sep 2012 - 6:56

Slakje schreef:Waarom mag je geen uitstrijkje geven als je zwanger bent?
Volgens mij nemen ze baarmoederslijmvlies (?) weg en dat kan dus schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Ik moest onlangs ook maar dat heb ik dus ook uitgesteld.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 6:57

Slakje schreef:Waarom mag je geen uitstrijkje geven als je zwanger bent?

Het kan geen kwaad om een uitstrijkje te laten maken als je zwanger bent. Maar zwangere of net bevallen vrouwen kunnen niet meedoen aan het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker, omdat het door de zwangerschap niet mogelijk is om het uitstrijkje goed te beoordelen. Ook in de eerste periode na de bevalling is het uitstrijkje nog niet betrouwbaar. Een uitstrijkje kan daarom het best minimaal een half jaar na de bevalling gemaakt worden.

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 30 sep 2012 - 6:59

Ik zou inderdaad net na je menstruatie gaan, dat zit je als het goed is nog voor je eisprong. En anders even vragen als je belt voor het maken van een afspraak.
En succes, ik mag woensdag, heb er ook heel veel zin in Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Slakje zo 30 sep 2012 - 7:01

Oh ach zo.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Emmayes zo 30 sep 2012 - 21:00

Ja, tussen je menstruatie en ovulatie zitten nog een aantal dagen/week als het goed is. Dus zodra je niet meer ongesteld bent, naar de HA.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 21:07

Ik heb nog nooit zo'n oproep gehad. Is dat vanaf 30 jaar?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 21:20

Ik kreeg de oproep begin dit jaar, toen was ik net 29.

Mij is het hard meegevallen hoor!

Gast
Gast

Bericht  nillis zo 30 sep 2012 - 21:35

Ik heb het zelf tussen menstruatie en ovulatie in gedaan.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ella zo 30 sep 2012 - 21:59

Ik zou net na de menstruatie gaan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 0:31

Ik ben ook net na de menstruatie gegaan.

Waar is die informatie van die je hebt gekopieerd Birgit? Mijn gynaecoloog wilde namelijk op nacontrole na de bevalling (6 weken na bevalling) al een uitstrijkje maken. Als dat de uitslag beinvloed heeft dat toch weinig zin?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: