Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

+20
Susan
Muus
Bliss
tweeling
Jezzie
Ella
SarahKey
Supertalentje
_Jet
Printje
Mute_
vlinder-19
*Lookie*
Annie24
Amber-
CCC
Linda
Océane
LDJ
Aimee
24 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Printje zo 30 sep 2012 - 7:47

Annie24 schreef:
Linda schreef:
Annie24 schreef:Ik ben er één van de andere kant van het verhaal: ik was totaal niet bang om te bevallen en was ook nog lange niet klaar met zwanger zijn aan het einde van mijn zwangerschap. Helaas verliep mijn bevalling zo traumatisch dat het 1 van de redenen is om niet voor een 2e kindje te gaan. De details zal ik je besparen Wink

Jeetje wat heftig! Is die beslissing al helemaal definitief?



Mijn droombeeld: ik wil héél graag nog 1x zwanger zijn en dan huppa de volgende ochtend wakker worden en een kindje van 6 maanden naast me hebben liggen Laughing

Ow maar dat wil ik ook Embarassed Embarassed en ik ben zelfs zwanger vd tweede, heel dat babytijdperk is niet zo mijn ding maar ja het hoort er toch bij..


Bevallen is mij de eerste keer echt 400% meegevallen, al die enge verhalen ik kreeg er de kriebels van maar het viel reuze mee. Hopelijk bij deze baby ook.

Ik zie wel op tegen die vieze kraammaandverbandjes, de kraamweek en de eerste tijd met een baby.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  _Jet zo 30 sep 2012 - 7:50

Ik was niet bang om te bevallen. Op het moment zelf heb ik het ook niet als heftig ervaren, maar achteraf gezien was dat het toch echt wel. Ik heb gelijk gezegd dat het me niet zal weerhouden voor een eventueel 2de kindje.
Op dat moment beleef je het echt heel anders, dan je van tevoren denkt (tenminste dat vond ik).
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Supertalentje zo 30 sep 2012 - 18:58

*


Laatst aangepast door Supertalentje op ma 29 okt 2012 - 19:46; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  SarahKey zo 30 sep 2012 - 19:06

Susan schreef:Ik zou toch proberen daar niet teveel aan te denken, hoe stom het ook klinkt. Tegen de tijd dat je echt bijna gaat bevallen sta je er zo totaal anders in, dan ben je er echt aan toe en dan wíl je ook gewoon bevallen. Als je nog niet zwanger bent kun je je weinig voorstellen van dat gevoel. Het enige wat je dan weet is: het doet pijn.

Zolang je niet weet hoe het gevoel rondom bevallen écht is, heeft het denk ik ook geen zin om je voor te stellen hoe de pijn écht is, want dan is het niet in evenwicht, dan weet je alleen van de zware kant, maar niet van de kant die maakt dat je het aankunt.

Hier ben ik het mee eens. Voordat ik zwanger was en toen ik net zwanger was was ik echt bang om te bevallen. Vooral de pijn. Halverwege de zwangerschap vond ik het ook nog eng, maar toen meer: als alles maar goed gaat. En tegen het einde dacht ik: laat het maar beginnen, ik laat het over mij heen komen. Ik wou zo graag mijn kleine jochie zien. Maar aan de ene kant was het maar goed dat hij uit zichzelf kwam. Ik rolde er zo in. En het is me allemaal zo meegevallen. Nu heb ik een makkelijke bevalling gehad dus op dat gebied mag ik niet klagen. Je groeit er in mee.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  SarahKey zo 30 sep 2012 - 19:09

Printje schreef:
Annie24 schreef:
Linda schreef:
Annie24 schreef:Ik ben er één van de andere kant van het verhaal: ik was totaal niet bang om te bevallen en was ook nog lange niet klaar met zwanger zijn aan het einde van mijn zwangerschap. Helaas verliep mijn bevalling zo traumatisch dat het 1 van de redenen is om niet voor een 2e kindje te gaan. De details zal ik je besparen Wink

Jeetje wat heftig! Is die beslissing al helemaal definitief?



Mijn droombeeld: ik wil héél graag nog 1x zwanger zijn en dan huppa de volgende ochtend wakker worden en een kindje van 6 maanden naast me hebben liggen Laughing

Ow maar dat wil ik ook Embarassed Embarassed en ik ben zelfs zwanger vd tweede, heel dat babytijdperk is niet zo mijn ding maar ja het hoort er toch bij..


Bevallen is mij de eerste keer echt 400% meegevallen, al die enge verhalen ik kreeg er de kriebels van maar het viel reuze mee. Hopelijk bij deze baby ook.

Ik zie wel op tegen die vieze kraammaandverbandjes, de kraamweek en de eerste tijd met een baby.

Hier zou ik ook meer tegenop zien. Ik heb geen fijne kraamweek gehad, veel zorgen, geen voeding in de bv, ziek kind, geen slaap, bah! Elke keer onder de douche plassen. Ik zou dan graag na de bevalling willen slapen (het eerste moment met je kind, onbeschrijfelijk! En dan wakker worden als de baby 3/4 maanden is. Goede deal Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Ella zo 30 sep 2012 - 22:25

*verwijderd*
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 4:40

..


Laatst aangepast door Rroos op do 3 jan 2013 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Shy ma 29 okt 2012 - 5:18

Rroos schreef:Ik begin langzaam aan echt steeds meer naar een kindje te verlangen maar wil het nu nog niet maar pas in 2014 ofzo.

Maar de hevige angst blijft na dit getypt te hebben houdt de pijn mijn gedachtegang weer tegen. Ik denk als ik niet aan de pijn denk kan ik de wens meer door laten komen.

Het is wel duidelijk te lezen dat je echt bang bent voor de pijn. Ben je ook bang dat je het niet kan of iets? Dat het niet lukt.

Ik heb al eerder gereageerd in dit topic maar als pijn echt het enige is om er niet voor te gaan.. Ik zou het zo zonde vinden om het alleen daardoor te laten. Een kindje van jezelf is het mooiste wat er is (vindt ik) en ik zou dit echt voor geen goud gemist willen hebben.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Jezzie ma 29 okt 2012 - 5:37

Shygirl85 schreef:
Rroos schreef:Ik begin langzaam aan echt steeds meer naar een kindje te verlangen maar wil het nu nog niet maar pas in 2014 ofzo.

Maar de hevige angst blijft na dit getypt te hebben houdt de pijn mijn gedachtegang weer tegen. Ik denk als ik niet aan de pijn denk kan ik de wens meer door laten komen.

Het is wel duidelijk te lezen dat je echt bang bent voor de pijn. Ben je ook bang dat je het niet kan of iets? Dat het niet lukt.

Ik heb al eerder gereageerd in dit topic maar als pijn echt het enige is om er niet voor te gaan.. Ik zou het zo zonde vinden om het alleen daardoor te laten. Een kindje van jezelf is het mooiste wat er is (vindt ik) en ik zou dit echt voor geen goud gemist willen hebben.

+1!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 5:46

.


Laatst aangepast door Rroos op do 3 jan 2013 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  tweeling ma 29 okt 2012 - 6:00

Lastig als je er zo bang voor bent!
Ik heb tijdens de zwangerschap wel eens een benauwd gevoel gehad van oh oh ik moet bevallen. Het is inderdaad niet echt fijn maar je komt er hoe dan ook doorheen en na een paar weken ben je de scherpe randjes alweer vergeten (ik weltenminste)
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Bliss ma 29 okt 2012 - 6:06

Hier kan ik me wel bij aansluiten, ben ook als de dood voor bevallingen! :O Ik ben nog niet aan kinderen toe (ook al ben ik al 29), kan nog wel een paar jaar duren voordat dat gevoel echt komt. Maar als ik wel eens met mensen praat over hun bevalling, dan schieten de tranen me bijna in de ogen, zo eng vind ik het. Ik zou idd ook meteen kiezen voor een keizersnede als dat zomaar kon! Nou ja, ik denk dat ik me tegen die tijd toch maar gewoon moet laten bezwangeren, dan móét ik wel bevallen, bang of niet.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  tweeling ma 29 okt 2012 - 6:09

Waar zit precies jullie angst? Bang voor de weeen of voor het persen, bang voor een eventuele knip?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Bliss ma 29 okt 2012 - 6:13

tweeling schreef:Waar zit precies jullie angst? Bang voor de weeen of voor het persen, bang voor een eventuele knip?

Ehm, alles eigenlijk Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 394967 Ik heb me er nog nooit zo in verdiept, dus weet niet eens hoe een bevalling nou exact in zijn werk gaat, maar alles lijkt me pijnlijk en ik word echt helemaal naar als ik iets hoor over totaalrupturen etc. :O

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  tweeling ma 29 okt 2012 - 6:30

Bliss schreef:
tweeling schreef:Waar zit precies jullie angst? Bang voor de weeen of voor het persen, bang voor een eventuele knip?

Ehm, alles eigenlijk Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 394967 Ik heb me er nog nooit zo in verdiept, dus weet niet eens hoe een bevalling nou exact in zijn werk gaat, maar alles lijkt me pijnlijk en ik word echt helemaal naar als ik iets hoor over totaalrupturen etc. :O

Lastig! Je weet nooit van te voren hoe je bevalling zal gaan en elke bevalling is aders. Als je echt heel graag een kindje wil en je raakt zwanger leef je wel naar je bevalling toe. Ik was op het eind an mijn zwangerschap zo flauw an mijn dikke buik en het bijna niks meer kunnen dat het me niet boeide hoe maar de baby moest er uit Laughing Tijdens de bevalling zit je ook zo in een flow dat je gewoon doorgaat. Denk dat het voor jou ziezo verstandig is om je goed voorste bereiden dmv een zwangerschapscursus, yoga oid.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Bliss ma 29 okt 2012 - 6:32

Ja idd, dat zal ik t.z.t. ook zeker doen, maar kan nog wel een jaar of vijf duren hoor :P

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Muus ma 29 okt 2012 - 7:00

Vandaag kwam ik toevallig iets tegen over hypnobirthing, ik had er echt nog nooit van gehoord maar als je de bevallingen bekijkt op youtube is het net of de vrouwen weinig pijn hebben ;-)


Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Shy ma 29 okt 2012 - 7:05

Muus schreef:Vandaag kwam ik toevallig iets tegen over hypnobirthing, ik had er echt nog nooit van gehoord maar als je de bevallingen bekijkt op youtube is het net of de vrouwen weinig pijn hebben ;-)


Serieus staan er bevallingen op youtube? Laughing

Ik heb mij ook heel erg verdiept in van alles, pijnbestrijding een Doula en ga nog maar even door! Als ik van te voren had geweten hoe mijn bevalling zou gaan, zeggen dat ik dan eerder zwanger had willen zijn is onzin. Maar dan had dat mij heel veel stress bespaard Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 827601
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Muus ma 29 okt 2012 - 7:53

Ja hoor laughcry In geur en kleur kan je met vooraanzicht meegenieten..

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Susan ma 29 okt 2012 - 7:55

Ik denk dat er ongeveer van al het denkbare ter wereld wel filmpjes op YouTube te vinden zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Happydobby ma 29 okt 2012 - 8:09

Susan schreef:Ik denk dat er ongeveer van al het denkbare ter wereld wel filmpjes op YouTube te vinden zijn.

Ja dat klopt Very Happy

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Dora ma 29 okt 2012 - 8:42

Vraag anders eens een gesprek aan bij de verloskundige. Bij een hoop verloskundigen heb je ook een soort kinderwens-spreekuur, misschien dat je daar je angsten eens beer kan leggen en vertellen dat het je je daarom tegenhoudt.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Shy ma 29 okt 2012 - 18:39

Muus schreef:Ja hoor laughcry In geur en kleur kan je met vooraanzicht meegenieten..
Haha dat wist ik dus echt niet! Ik zou ook niet weten waarom mensen dat met iedereen zouden willen delen Laughing
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 21:56

.


Laatst aangepast door Rroos op do 3 jan 2013 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Floor wo 31 okt 2012 - 22:11

Rroos schreef:Ik vraag me af of je altijd een ruggenprik kun krijgen ook in de nacht en of je dan een groot deel inderdaad pijnloos bevalt. Als ik dit zwart op wit zou kunnen krijgen zou ik het wel durven.

En dan niet dat ze hem ineens helemaal uitzetten op het einde zodat ik weer alles voel laughcry

Als je kiest voor een ziekenhuis waar altijd personeel daarvoor aanwezig is kan je inderdaad ook in de nacht een ruggeprik krijgen. (ik heb mede daarop het ziekenhuis op uitgezocht)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Echt heel bang voor pijn om te bevallen !! - Pagina 2 Empty Re: Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum