Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

+22
Mysterious
Aimee
Liadan
Sophiee
Lady1984
Viva
PiP
Teddyaapje
CCC
Floor
kwak
Star007
Lejow
Sanne
Tania
Susan
Annemie
Pussycat
Mamsie
studiebol
Clapperdie
Printje
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 8:42

nav het topic over kraamvisite vind jij die bevallingsverhalen nu echt interessant om te horen/ te vertellen?

Ik denk dat vooral mannen tijdens kraamvisite het echt werkelijk niet interesseert hoe een bevalling is gegaan en hoeveel hechtingen je wel niet hebt.

Als ik naar mezelf kijk vind ik het tot op zekere hoogte leuk/interessant om te horen maar details hoef ik echt niet te weten. ook of ze meteen aanhappen bij borstvoeding/ wanneer de placenta kwam, sorry maar dat hoef ik allemaal niet perse te horen. Van 'echte' vriendinnen die je veel ziet vind ik het anders maar anders...


Ik heb zelf ook nooit een bevallingsverhaal geschreven/ echt verteld omdat het me voor andere mensen totaal niet interessant lijkt.


Dus, graag eerlijke meningen, wat vind jij?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Clapperdie zo 19 aug 2012 - 8:44

Ik vind het altijd wel interessant om te horen. De details die jij noemt ligt er aan wie het is of ik het wil horen of niet.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 8:46

Clapperdie schreef:Ik vind het altijd wel interessant om te horen. De details die jij noemt ligt er aan wie het is of ik het wil horen of niet.


Dat bedoel ik dus ook te zeggen, de details vind ik bij een vriendin anders dan bij kennissen. Ik ben zelf helemaal niet zo van het vertellen van dat soort dingen haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  studiebol zo 19 aug 2012 - 8:46

Haha eerlijk nee dat niet! nou ja globaal wel, en of het iemand mee viel of tegen, maar tot in details hoef ik het niet te weten.

Ik heb mijn eigen verhaal ook maar aan heel weinig mensen helemaal uitgebreid vertelt, ik deed vaak een korte versie als ze er om vroegen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Mamsie zo 19 aug 2012 - 8:48

Ligt er aan wie het is.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Pussycat zo 19 aug 2012 - 8:49

Mijn verhaal was sowieso niet boeiend om aan te horen. Als iemand zou willen weten hoeveel hechtingen ik had dan had ik dat gerust verteld, maar ik ga het niet mee noemen standaard in het verhaal.
Wel vind ik het leuk om die verhalen aan te horen, maar ja je maakt het zelf ook mee als vrouw en alles wat maar vergeleken kan worden wordt ook vergelijkt volgens mij haha net zoals het opvoeden van je kind etc...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Annemie zo 19 aug 2012 - 8:49

Van goede bekenden wil ik alles weten, van mensen die ik niet zo ken vind ik alle details niet zo interessant.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Susan zo 19 aug 2012 - 8:50

Ja, ik vind bevallingsverhalen wel interessant, zeker toen ik zelf zwanger was, maar daarvoor en daarna ook wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Tania zo 19 aug 2012 - 8:52

Als iemand vraagt hoe de bevalling is gegaan vertel ik het in grote lijnen maar ik maak er geen groot verhaal van. De details vind ik echt niet nodig om te vertellen. Andersom hetzelfde, ik vind het best leuk om het verhaal een beetje te horen maar het hoeft geen half uur te duren en ik hoef ook niet te weten hoeveel hechtingen iemand heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 8:52

Nu ik zwanger ben wil ik die verhalen juist liever niet horen Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Sanne zo 19 aug 2012 - 8:53

Voorheen vond ik het niet zo interessant. Nu ik het zelf heb meegemaakt, interessert het me meer. Ik ben wel benieuwd hoe het is gegaan. Overigens kreeg ik ook een keer de foto's te zien van de onderkant, hoe er gehecht werd. Tja, dat beeld staat nog op mijn netvlies en had ik echt niet willen zien.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 8:54

Tania precies sommige details hoef ik niet te weten. We waren een tijd geleden op kraamvisite en de bevalling werd van a tot z verteld. Bloedverlies/hechtingen/ poepen tijdens het persen alles kwam aan bod. Vooral manlief was het na een tijdje wel beu, maar heeft braaf mee geknikt maar deze details gingen echt te ver vond ik haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Susan zo 19 aug 2012 - 8:55

Maar ik blijf er bij, het gaat er toch niet alleen maar om of het voor de toehoorders interessant is, een kraamvisite is toch niet alleen maar ter vermaak van de mensen die op visite gaan? Het kan voor de kraamvrouw wel heel fijn zijn om het verhaal te vertellen en dan kun je om die reden wel even een luisterend oor zijn en belangstelling hebben omdat het voor haar belangrijk is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Lejow zo 19 aug 2012 - 8:55

Ik vind het erg interessant, met of zonder details, dat maakt me niet zo uit.
Ik vond het in ieder geval erg prettig om mijn verhaal kwijt te kunnen, was bij mij ook een stuk van de verwerking.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Pussycat zo 19 aug 2012 - 8:55

Sanne schreef:Voorheen vond ik het niet zo interessant. Nu ik het zelf heb meegemaakt, interessert het me meer. Ik ben wel benieuwd hoe het is gegaan. Overigens kreeg ik ook een keer de foto's te zien van de onderkant, hoe er gehecht werd. Tja, dat beeld staat nog op mijn netvlies en had ik echt niet willen zien.

:O :O :shock: uhm dat hoeft nou ook weer niet nee...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 8:56

Klopt Susan, en ik luister en leef mee maar denk ondertussen soms van mmmm dit gaat wel ver in de details.

En misschien omdat ik niets met bv heb, maar die verhalen over meteen aanhappen etc. dat kan me ook niet echt boeien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Lejow zo 19 aug 2012 - 8:56

Sanne schreef:Voorheen vond ik het niet zo interessant. Nu ik het zelf heb meegemaakt, interessert het me meer. Ik ben wel benieuwd hoe het is gegaan. Overigens kreeg ik ook een keer de foto's te zien van de onderkant, hoe er gehecht werd. Tja, dat beeld staat nog op mijn netvlies en had ik echt niet willen zien.

Werd er ook bij verteld welke steek er gebruikt werd? laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Tania zo 19 aug 2012 - 8:57

Printje schreef:Tania precies sommige details hoef ik niet te weten. We waren een tijd geleden op kraamvisite en de bevalling werd van a tot z verteld. Bloedverlies/hechtingen/ poepen tijdens het persen alles kwam aan bod. Vooral manlief was het na een tijdje wel beu, maar heeft braaf mee geknikt maar deze details gingen echt te ver vond ik haha.

Haha nee dat hoeft voor mij ook niet inderdaad. Ik snap ook echt niet dat iemand het nodig vindt om dat met iedereen te delen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  studiebol zo 19 aug 2012 - 8:57

Susan schreef:Maar ik blijf er bij, het gaat er toch niet alleen maar om of het voor de toehoorders interessant is, een kraamvisite is toch niet alleen maar ter vermaak van de mensen die op visite gaan? Het kan voor de kraamvrouw wel heel fijn zijn om het verhaal te vertellen en dan kun je om die reden wel even een luisterend oor zijn en belangstelling hebben omdat het voor haar belangrijk is.

Dat vind ik idd ook! als ik merk dat de gene bij wie ik op bezoek ben dit graag wel wil vertellen zal ik ook absoluut belangstelling tonen en luisteren!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 8:58

Nee dat snapten wij ook niet helemaal, ik snap echt wel dat het een heel iets is, en dat het als verwerking kan helpen maar ik zou het niet tegen zomaar kennissen gaan vertellen allemaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Star007 zo 19 aug 2012 - 8:59

Susan schreef:Maar ik blijf er bij, het gaat er toch niet alleen maar om of het voor de toehoorders interessant is, een kraamvisite is toch niet alleen maar ter vermaak van de mensen die op visite gaan? Het kan voor de kraamvrouw wel heel fijn zijn om het verhaal te vertellen en dan kun je om die reden wel even een luisterend oor zijn en belangstelling hebben omdat het voor haar belangrijk is.

+ 1 Ik heb er zelf ook veel aan gehad, om mijn verhaal tig keer te vertellen. Maar ik heb de de details alleen aan naaste familie en goede vrienden verteld.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  kwak zo 19 aug 2012 - 8:59

het ligt er een beetje aan wie het is.
toen ik zwanger was van D. wou ik de slechte verhalen horen want dan kon ik me "voorbereiden" op het ergst.
Nu weet ik wat me te wachten staat.
Toen een vriendin was bevallen vond ik het wel heel boeiend om haar verhaal te horen omdat ze in bad is bevallen.
Maar goed, ik kan redelijk ongegeneerd met haar over die dingen praten Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Susan zo 19 aug 2012 - 9:00

Welke details vertellen jullie wel? Ik vertelde wel hoe laat het begon, hoe het begon, wanneer ik naar het ziekenhuis ging, wat er daar is gedaan aan eventuele ingrepen (weeënopwekkend infuus, verdoving, vacuümpomp) en hoe lang het allemaal heeft geduurd, en wel wat details die eruit sprongen, zoals de wartaal die ik uitsloeg tijdens de eerste bevalling.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Susan zo 19 aug 2012 - 9:02

Star007 schreef:
Susan schreef:Maar ik blijf er bij, het gaat er toch niet alleen maar om of het voor de toehoorders interessant is, een kraamvisite is toch niet alleen maar ter vermaak van de mensen die op visite gaan? Het kan voor de kraamvrouw wel heel fijn zijn om het verhaal te vertellen en dan kun je om die reden wel even een luisterend oor zijn en belangstelling hebben omdat het voor haar belangrijk is.

+ 1 Ik heb er zelf ook veel aan gehad, om mijn verhaal tig keer te vertellen. Maar ik heb de de details alleen aan naaste familie en goede vrienden verteld.

Ik vond het heel vervelend dat bij de terugkombijeenkomst van Samen Bevallen de mannen het verhaal mochten/moesten vertellen. Als vrouw heb je daar volgens mij veel meer behoefte aan. Dion sloeg in mijn ogen ook veel relevante dingen over en ik mocht hem dan niet aanvullen, zo irritant. Mijn nichtje heeft bij diezelfde vrouw Samen Bevallen gedaan en vond dat ook vervelend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Printje zo 19 aug 2012 - 9:03

Ik heb alleen maar verteld dat het me reuze meegevallen was en dat ik me meteen weer zo goed voelde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant Empty Re: nav vind je dit echt, heel eerlijk, interessant

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum