Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Redelijk verantwoorde toetjes

+28
Novalee
Star007
Bloempjuh23
Susan
RYW
SarahKey
Lejow
Mute_
Twellie
strawberry
Supertalentje
Printje
blondje1313
Parisienne
studiebol
-Ieniemienie-
Annemie
Happydobby
maiadebij
Mida4you
PapillonRose
Parel
Linda
Katjing
Liadan
Purpleflower
Tania
Aimee
32 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Aimee za 29 sep 2012 - 9:55

Printje schreef:
Tiramisu schreef:Ja maar Printje, ik denk dat de tijd waarin wij zijn opgegroeid ook niet helemaal te vergelijken is met nu. Dat jij er niets aan over gehouden hebt vind ik zo weinig zeggend. Toen ik jong was waren de dingen als light producten echt nog in opkomst en zeker niet zo veel gebruikt als nu. Hetzelfde geldt voor veel andere dingen die al dan niet schadelijk zouden zijn.
.

Ik weet dat het niet de vergelijken is maar het lijkt nu net alsof wij allemaal 'vergiftigd' zijn met allemaal slechte dingen, ik denk dat het zo'n vaart gewoon niet loopt. Over 20 jaar zal het allemaal wel weer totaaaaaaaaaaaal anders zijn. Ik denk dat als je echt gaat vergelijken...wij als kinderen en onze kinderen dat er niet zoveel verschil in zal zitten qua gezondheid of wat dan ook.


Ik denk dat er wel degelijk een heel groot verschil zit in de gezondheid van onze generatie en die van onze kinderen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het obesitas cijfer onder kinderen van tegenwoordig.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Aimee za 29 sep 2012 - 9:56

Liadan schreef:
Tiramisu schreef:Ja maar Printje, ik denk dat de tijd waarin wij zijn opgegroeid ook niet helemaal te vergelijken is met nu. Dat jij er niets aan over gehouden hebt vind ik zo weinig zeggend. Toen ik jong was waren de dingen als light producten echt nog in opkomst en zeker niet zo veel gebruikt als nu. Hetzelfde geldt voor veel andere dingen die al dan niet schadelijk zouden zijn.

Wbt alternatieven voor toetjes heb ik geen tips, hier een meisje dat gek is op yoghurt. toetjes zijn overigens ook niet nódig he, volgens mij wordt er ook aangeraden om wanneer je bv heeft van zuivel alleen te laten proeven het eerste jaar en nog niet echt te laten eten - enerzijds omdat ze de benodigde stoffen al wel binnen krijgen via mm, anderzijds om de productie op pijl te houden.
Dat klopt, mijn zoon kreeg pas yoghurt toen hij 1 jaar was (dochter ook trouwens).

Dat weet ik, maar mijn zoontje drinkt op het moment heel erg slecht, dus ben blij met alle extra dingetjes die hij binnen krijgt waar vocht in zit...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Liadan za 29 sep 2012 - 9:58

Dan zou ik ook gewoon yoghurt geven aimee, je zou het ook nog kunnen aanlengen met water, dan krijgt hij nog wat extra vocht binnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Printje za 29 sep 2012 - 9:58

Aimee schreef:
Printje schreef:
Tiramisu schreef:Ja maar Printje, ik denk dat de tijd waarin wij zijn opgegroeid ook niet helemaal te vergelijken is met nu. Dat jij er niets aan over gehouden hebt vind ik zo weinig zeggend. Toen ik jong was waren de dingen als light producten echt nog in opkomst en zeker niet zo veel gebruikt als nu. Hetzelfde geldt voor veel andere dingen die al dan niet schadelijk zouden zijn.
.

Ik weet dat het niet de vergelijken is maar het lijkt nu net alsof wij allemaal 'vergiftigd' zijn met allemaal slechte dingen, ik denk dat het zo'n vaart gewoon niet loopt. Over 20 jaar zal het allemaal wel weer totaaaaaaaaaaaal anders zijn. Ik denk dat als je echt gaat vergelijken...wij als kinderen en onze kinderen dat er niet zoveel verschil in zal zitten qua gezondheid of wat dan ook.


Ik denk dat er wel degelijk een heel groot verschil zit in de gezondheid van onze generatie en die van onze kinderen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het obesitas cijfer onder kinderen van tegenwoordig.

ja dat klopt maar ik denk dat ook het tv kijken, minder buitenspelen, etc etc daar ook een groot aandeel in hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Supertalentje za 29 sep 2012 - 10:01

Ik geef hier griekse yoghurt (is iets 'zachter') met banaan. Ook mix ik het sinds een week met bramen en frambozen, vindt ie heerlijk. Ik geef het trouwens gewoon tussendoor, dat gedoe met toetjes na het avondeten vind ik onzin. Aangezien ik sinds jongs af aan de toetjes al liet staan omdat ik moe werd van dat ge-'als je je bord leeg eet, krijg je een toetje' Laughing Kiwi met yoghurt is weer geen aanrader (al wordt het hier uit mn handen getrokken), iets dat iets afbreekt, ik weet niet eens meer hoe het zit. En oh ja, als ik nog fruit moet halen of het fruit dat ik geef niet goed meer is (kom ik altijd pas achter als ik het van de schaal pak) dan maak ik een beschuit fijn en prak die door de yoghurt, lust ie ook.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Liadan za 29 sep 2012 - 10:04

Ik wist dat niet van kiwi en yoghurt. Ik las net dat kiwi de eiwitten in de yoghurt afbreekt, maar volgens mij gebeurt dat pas als je het even laat staan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Parel za 29 sep 2012 - 10:06

Misschien heel blond hoor Supertalentje, maar waarom dan een beschuit?
Voor het lekkere? Voor de zure smaak? Dikker maken? Puur benieuwd!

Net als dat ik benieuwd ben of jullie zelf ook zo bewust en zonder e-nummers eten? De moeders die ervoor kiezen hun kindjes zo op te voeden?

Persoonlijk kijk ik er ook niet naar, L. krijgt tot op bepaalde hoogte alles wat wij eten.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Supertalentje za 29 sep 2012 - 10:17

Parel schreef:Misschien heel blond hoor Supertalentje, maar waarom dan een beschuit?
Voor het lekkere? Voor de zure smaak? Dikker maken? Puur benieuwd!

Net als dat ik benieuwd ben of jullie zelf ook zo bewust en zonder e-nummers eten? De moeders die ervoor kiezen hun kindjes zo op te voeden?

Persoonlijk kijk ik er ook niet naar, L. krijgt tot op bepaalde hoogte alles wat wij eten.

Sorry, geen doordachte filosofie Wink Wij aten dat vroeger weleens als toetje met suiker. Beschuit heb ik altijd staan, dus toen de laatste appel helemaal beurs en lelijk was heb ik er een beschuit doorheen geprakt, ik vond alleen yoghurt zo karig, haha! En oh ja, hij eet geen brood, hij oefent hard, maar hier zitten dan ook vezels in Wink

Ik denk dat kinderen tegewoordig ook wel weer gezonder opgevoed worden dan wij vroeger. De regels in de voedingsmiddelenindustrie zijn alleen maar strenger geworden, er is veel meer onderzoek naar de totstandkoming van ons eten, er is meer bewustwording en informatie beschikbaar.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  strawberry za 29 sep 2012 - 10:24

Beschuit door de yoghurt heen is lekkerrrrr Very Happy

Ik eet het trouwens dan niet als toetje maar als ontbijt smile



Over de toetjes heb ik verder geen tips, M. krijgt meestal yoghurt en soms een danoontje.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Twellie za 29 sep 2012 - 10:37

Ik geef als toetje vaak Griekse of Turkse yoghurt, het is wel een slanke dame dus ik hoef er niet bang voor te zijn dat ze er dik van wordt (zit veel vet in namelijk).

Verder lust ze de ene soort kwark wel en de andere vindt ze wat minder lekker, misschien zou je eens verschillende uit kunnen proberen. De allergoedkoopste van 55 cent of zo van de Albert Heyn vindt ze het lekkerste. Soms doe ik er wat geprakte banaan doorheen.

Ook geef ik wel eens fruityoghurt van volgens mij Olvarit of Kruidvat eigen merk, zit gewoon in net zo'n potje als bijvoorbeeld een maaltijd. Zit ook geen troep bij in.

Als toetje geef ik ook wel eens gewoon wat extra fruit.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Aimee za 29 sep 2012 - 22:26

Parel schreef:
Net als dat ik benieuwd ben of jullie zelf ook zo bewust en zonder e-nummers eten? De moeders die ervoor kiezen hun kindjes zo op te voeden?

Persoonlijk kijk ik er ook niet naar, L. krijgt tot op bepaalde hoogte alles wat wij eten.

Haha nee, mijn vriend en ik eten bijna alles uit pakjes enzo laughcry Maar ik kies daar zelf bewust voor en hoef er niet meer van te groeien. Voor Luuk kies ik nog wat ik er in stop, en daar ben ik wel heel bewust mee bezig.
Het is ook niet dat hij niets met e-nummers krijgt ofzo hoor (is ook bijna onmogelijk), maar als ik een vergelijkbaar product kan kiezenm zonder al die toevoegingen, dan kies ik daar voor.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 22:29

Parel schreef:Misschien heel blond hoor Supertalentje, maar waarom dan een beschuit?
Voor het lekkere? Voor de zure smaak? Dikker maken? Puur benieuwd!

Net als dat ik benieuwd ben of jullie zelf ook zo bewust en zonder e-nummers eten? De moeders die ervoor kiezen hun kindjes zo op te voeden?

Persoonlijk kijk ik er ook niet naar, L. krijgt tot op bepaalde hoogte alles wat wij eten.

Wij eten vrij veel zonder (schadelijke) e-nummers, niet alleen omdat het gezonder is maar ook omdat we het een stuk lekkerder vinden.
En natuurlijk eten ook wij af en toe een zak chips of filet american (mét e-nummers) Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Parel za 29 sep 2012 - 22:29

Ja, dat snap ik wel hoor! Tegenwoordig ontkom je er ook bijna niet aan om iets te eten zonder e-nummers volgens mij.

Vind het wel heel knap dat je zo begaan bent en er zo mee bezig bent, zou ik wellicht soms ook meer moeten doen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Mute_ za 29 sep 2012 - 22:31

Hier krijgt ze nog niet echt vaak een toetje. Een paar keer per week krijgt ze kwark. Dat vindt ze echt superlekker. Als ik haar de kans geef dan kaant ze die hele bak leeg denk ik.

Parel: wij eten zelf niet uit pakjes en zakjes, dus L. ook niet. Ik vind het zelf ook niet lekker, dus als ik de keus heb tussen een aardappeltje en wat groente koken en haar dat geven of een potje dan kies ik toch voor het eerste.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Mute_ za 29 sep 2012 - 22:32

Parel schreef:Ja, dat snap ik wel hoor! Tegenwoordig ontkom je er ook bijna niet aan om iets te eten zonder e-nummers volgens mij.

Vind het wel heel knap dat je zo begaan bent en er zo mee bezig bent, zou ik wellicht soms ook meer moeten doen.

E-nummers heb ik trouwens de ballen verstand van hoor. Maar zolang het vers is en zonder potjes en pakjes dan zullen er wel niet veel enummers inzitten toch? Op inderdaad een zak chips of patatje na, maar dat krijgt L nog niet Wink
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Parel za 29 sep 2012 - 22:42

Heb even een potje olvarit gepakt, kijk misschien verkeerd hoor, maar ik zie geen e nummers erop staan?

Mute, als wij aardappelen-groente-vlees, of iets `gezonds` eten krijgt ze dat, maar vaak redt ze het ook niet tot half 6, dan moet ze wel een potje (als we werken, sowieso).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Parel za 29 sep 2012 - 22:43

Trouwens! De patatjes snij ik altijd zelf, en doe ik in de oven, goed he! Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Lejow za 29 sep 2012 - 22:43

Parel schreef:Heb even een potje olvarit gepakt, kijk misschien verkeerd hoor, maar ik zie geen e nummers erop staan?

Mute, als wij aardappelen-groente-vlees, of iets `gezonds` eten krijgt ze dat, maar vaak redt ze het ook niet tot half 6, dan moet ze wel een potje (als we werken, sowieso).

Moeten is een groot woord natuurlijk.
Vooraf klaarmaken en invriezen kan ook! Zo doe ik het ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Parel za 29 sep 2012 - 22:44

Hier moet ze dan wel een potje, wij hebben een vriezer met 2 lades, die dus volzitten met brood, of vlees en af en toe overgebleven eten. Ik heb het in het begin wel gedaan, maar ik ga haar ook niet elke week 3 dagen hetzelfde voorzetten, en dat zal dan wel moeten, dus we kiezen voor dit. Ben er zelf ook groot op geworden trouwens.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Aimee za 29 sep 2012 - 22:52

Parel schreef:Heb even een potje olvarit gepakt, kijk misschien verkeerd hoor, maar ik zie geen e nummers erop staan?

Mute, als wij aardappelen-groente-vlees, of iets `gezonds` eten krijgt ze dat, maar vaak redt ze het ook niet tot half 6, dan moet ze wel een potje (als we werken, sowieso).

Nee, in de potjes babyvoeding zitten geen E-nummers. Alleen veel extra water en het is heel erg verhit geweest, zodat het langer houdbaar is.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Parel za 29 sep 2012 - 23:09

Ah! Doe ik toch nog iets goed haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Tania zo 30 sep 2012 - 0:09

Lejow schreef:
Parel schreef:Heb even een potje olvarit gepakt, kijk misschien verkeerd hoor, maar ik zie geen e nummers erop staan?

Mute, als wij aardappelen-groente-vlees, of iets `gezonds` eten krijgt ze dat, maar vaak redt ze het ook niet tot half 6, dan moet ze wel een potje (als we werken, sowieso).

Moeten is een groot woord natuurlijk.
Vooraf klaarmaken en invriezen kan ook! Zo doe ik het ook.

En dan moet je kind het ook nog eten. Mijn zoontje at alles maar van eten uit de vriezer moest hij echt niks hebben. Daar ging m'n voornemen om alles vers te geven Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 0:10

Tania schreef:
Lejow schreef:
Parel schreef:Heb even een potje olvarit gepakt, kijk misschien verkeerd hoor, maar ik zie geen e nummers erop staan?

Mute, als wij aardappelen-groente-vlees, of iets `gezonds` eten krijgt ze dat, maar vaak redt ze het ook niet tot half 6, dan moet ze wel een potje (als we werken, sowieso).

Moeten is een groot woord natuurlijk.
Vooraf klaarmaken en invriezen kan ook! Zo doe ik het ook.

En dan moet je kind het ook nog eten. Mijn zoontje at alles maar van eten uit de vriezer moest hij echt niks hebben. Daar ging m'n voornemen om alles vers te geven Laughing

Dat is waar inderdaad!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 2:16

B zit nu natuurlijk op koemelk vrije voeding, en wil dat voorlopig zo houden.
Maar wil haar ook wel straks een toetje kunnen geven/
Nu heb je de mild and creamy yoghurt van alpro soya. Zou dat wat zijn?
Er zit wel wat suiker in..

http://www.alpro.com/nl/schenkbare-plantaardigeyoghurtvariatie
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Parel zo 30 sep 2012 - 2:20

Wij hadden een jongetje op de creche met koemelkallergie, die kreeg idd alpro soya (vla) als toetjes.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 3 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum