Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Redelijk verantwoorde toetjes

+28
Novalee
Star007
Bloempjuh23
Susan
RYW
SarahKey
Lejow
Mute_
Twellie
strawberry
Supertalentje
Printje
blondje1313
Parisienne
studiebol
-Ieniemienie-
Annemie
Happydobby
maiadebij
Mida4you
PapillonRose
Parel
Linda
Katjing
Liadan
Purpleflower
Tania
Aimee
32 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Printje zo 30 sep 2012 - 5:24

Rejoy. schreef:
SarahKey schreef:
Parisienne schreef:
SarahKey schreef:
Aimee schreef:Ik heb hem natuurlijk niet eerst danoontje gegeven en daarna pure yoghurt Rolling Eyes Ik geef hem wel wat anders, omdat hij de afgelopen week maximaal 200cc per dag aan vocht binnen kreeg en verder niets wilde eten (geen fruit enzo). Danoontje, rijstwafels en crackers was het enige wat er wel in ging. Vandaar.
En nu ben ik er achter gekomen dat hij het zo lekker vind, dat ik nog wat soortgelijks zoek. Opzich maakt de suiker mij niet zo heel veel uit (en rietsuiker sowieso niet), maar ik wil geen andere toegevoegde troep erin hebben.
I
Dit bedoelde ik ook niet Wink Als je hem eerst pure yoghurt heb gegeven en toen een keer danoontje, tja dan zou ik die gewone yoghurt ook niet meer willen als baby zijnde. Zei niet dat je eerst danoontje gegeven hebt Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 561177 Al zijn die ouders er welRedelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 394967

200 is idd wel weinig ja! Phff zou ik ook niet zo leuk vinden. Wat voor crackers geef jij L?
Wat Lejow gaat halen lijkt me trouwens wel een goede vervanging.
'Die ouders' mogen ook dat dan zelf weer weten. Dat maakt ze niet per se onverantwoordelijk o.i.d.

Hier verder hetzelfde als bij Rejoy. N. krijgt ook wel eens lekkerdere dingen, maar dat wil niet zeggen dat ze de minder lekkere dingen niet meer eet.

Ze mogen het zeker zelf weten en zou het ook nooit tegen ze zeggen, maar ik vind het gewoon heel naief. Dat je als ouder zijnde niet eerst even bekijkt of iets verantwoord is of niet.

Hier nog zo'n mama hoor onvoorstelbaar eigenlijk dat het zo'n leuk, gezond en goed ontwikkeld mannetje is zeg....Wink

Onze dochter krijgt bollino, danoontje, kipfilet bomvol antibiotica, snoep met suiker en kleurstoffen, zoute chips, eten met kunstmatige toevoegingen, heeft kleding aan dat zo goedkoop is dat ik er niks van geloof dat het ''eerlijke kleding' is. Ben ik nu ook naief en onverantwoord?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 5:24

het meeste omdat wij dat ook eten. Ik ben er best een tijd mee bezig geweest hoor, wat ik ermee wilde, wat ik belangrijk vond en uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het belangrijker vind om te eten wat ik wil, ook al is dat niet altijd even gezond en verantwoord. Ik wil niet constant bezig zijn met of we gezond eten en of ik niet voor een gezonder alternatief moet kiezen. Tot op zekere hoogte ben ik daar wel mee bezig, normaliter heb ik bijvoorbeeld geen snoep in huis, alleen rozijntjes en soms wat van goodies. Als er echter lollys in een luiertaart zitten mag ze daar af en toe best eentje van hebben (en de rest heb ik lekker zelf opgegeten Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 827601 ). Kipfilet vind ik zelf erg lekker, vooral die met tuinkruiden. dochter ziet dat ik dat eet en wil het dan zelf ook graag hebben. Ik heb geen zin om constant de strijd aan te gaan, daar vind ik het niet belangrijk genoeg voor. Hetzelfde met chips (denk je dat zij aan goodies opeet, als wij aan de paprika-chips zitten?), bollino-vla of danoontje (die eten we zelf ook wel eens). Daarbij vind ik biologisch vaak gewoon echt te duur en heb ik dat er niet voor over.

En waarom kies ik voor (misschien onverantwoord?) goedkope kleding? Omdat ik het niet nodig vind om dure kleren te kopen voor die paar weken/maanden waarin ze die kleren aan hebben en ik liever koop wat ik mooi vind en me prettig lijkt zitten voor de kinderen en niet omdat het verantwoord is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 5:34

Best grappig Rejoy, aangezien je zo heel sterk over andere opvoedingsdingen denkt (dat OP? ofzo) en het dragen en alles, dacht ik eigenlijk dat je hier ook heel erg mee bezig zou zijn!
Maar ik kan me compleet aansluiten bij jouw mening eigenlijk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Printje zo 30 sep 2012 - 5:36

Lejow schreef:Best grappig Rejoy, aangezien je zo heel sterk over andere opvoedingsdingen denkt (dat OP? ofzo) en het dragen en alles, dacht ik eigenlijk dat je hier ook heel erg mee bezig zou zijn!
Maar ik kan me compleet aansluiten bij jouw mening eigenlijk.

En ik ook!!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 5:42

Lejow schreef:Best grappig Rejoy, aangezien je zo heel sterk over andere opvoedingsdingen denkt (dat OP? ofzo) en het dragen en alles, dacht ik eigenlijk dat je hier ook heel erg mee bezig zou zijn!
Maar ik kan me compleet aansluiten bij jouw mening eigenlijk.



AP en UP, OP zit er niet bij Laughing

Ik ben er vooral voor om dingen goed doordacht te doen en hierover heb ik ook goed nagedacht. Net zoiets als dat je de nadelen van het vaccineren niet op vindt wegen tegen de voordelen, dat zeg maarRedelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 1578173417



en het echt niet zo dat ik helemaal nergens naar kijk hoor, tot op zekere hoogte ben ik er wel mee bezig, maar wel zolang dat nog prettig en niet geforceerd voelt


Laatst aangepast door Rejoy. op zo 30 sep 2012 - 6:22; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Annemie zo 30 sep 2012 - 6:20

Helemaal met Rejoy eens.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Linda zo 30 sep 2012 - 6:26

Rejoy, ik vind dat dit ook al een stuk genuanceerder klinkt dan je eerdere opsomming. Wat je nu schrijft is voor jullie de gulden middenweg.

Ik vind ergens een beetje over nadenken altijd beter (wat de uitkomst dan ook moge zijn), dan klakkeloos iets doen en er helemaal niet over nadenken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Parisienne zo 30 sep 2012 - 7:00

Ik heb ook een tijd gehad dat ik er bij N. veel over nadacht, maar merkte dat dat me dat eigenlijk veel energie kostte en frustratie bezorgde. Ik kwam er gewoon niet meer uit wat nou écht gezond was en wat niet. Ik heb er uiteindelijk ook voor gekozen om het gewoon op gevoel te doen. N. dingen ontzeggen die ik op dat moment wel eet vond ik niet eerlijk. Nu heb ik het geluk dat ze totaal niet van zoetigheid of snoepjes houdt, maar mocht dat wel het geval zijn zou ik ook wel een manier vinden om daar mee om te gaan. Mezelf dingen gaan ontzeggen (dingen die ik erg lekker vind) vond ik niet nodig.. daarvoor houd ik teveel van chips en andere lekkere dingen Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Aimee zo 30 sep 2012 - 7:19

Parisienne schreef:Ik heb ook een tijd gehad dat ik er bij N. veel over nadacht, maar merkte dat dat me dat eigenlijk veel energie kostte en frustratie bezorgde. Ik kwam er gewoon niet meer uit wat nou écht gezond was en wat niet. Ik heb er uiteindelijk ook voor gekozen om het gewoon op gevoel te doen. N. dingen ontzeggen die ik op dat moment wel eet vond ik niet eerlijk. Nu heb ik het geluk dat ze totaal niet van zoetigheid of snoepjes houdt, maar mocht dat wel het geval zijn zou ik ook wel een manier vinden om daar mee om te gaan. Mezelf dingen gaan ontzeggen (dingen die ik erg lekker vind) vond ik niet nodig.. daarvoor houd ik teveel van chips en andere lekkere dingen Laughing

Zo denk ik er ook over hoor. Maar nu heeft hij toch niet echt door dat hij wat anders krijg dan dat ik eet. ALs we gewoon samen eten vind hij het al prima. Zolang wil ik hem ook zo gezond mogelijk geven (met soms al wel wat uitspattingen als danoontjes en hapjes waterijs omdat hij dat heerlijk vind), en straks als hij moeilijk gaat doen als ik wat anders eet zal hij ook gewoon krijgen wat ik heb.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Twellie zo 30 sep 2012 - 7:29

Ik let best wel goed op wat er in allerlei voedingsmiddelen zit, maar mijn interesse gaat daar sowieso naar uit en ik weet er dus ook al veel van. Voor mij is het dus niet zo moeilijk het onderscheid te zien tussen gezondere en wat minder gezonde dingen.

Wij eten zo vers mogelijk, met zo min mogelijk zout en E-nummers. Dochters krijgen ook geen koekjes of snoepjes hier thuis, behalve als het van Goodies is.

Soms kiezen we ook voor meer gemak: als het eten allemaal even snel-snel moet omdat het weer een week is waarin we beiden veel werken, eten we ook wel uit pakjes. Mijn dochters mogen op de opvang en bij anderen wel gewoon snoep of koekjes (mits het binnen de grenzen van het normale blijft).

Maar het uiteindelijke streven is zo gezond mogelijk eten en geen schuldgevoel als dit door omstandigheden ook eens niet lukt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Novalee zo 30 sep 2012 - 8:02

Linda, zou ik je recept van dat rijsttoetje van je mogen hebben? N. krijgt af en toe wel wat van die Vitariz puddinkjes maar meer dan een paar hapjes per keer eet ze niet en daarvoor zijn ze me eigenlijk net te duur. Misschien dat ze dit lekkerder vindt.

Ontopic; N. krijgt i.v.m. soja en koemelkallergie geen yoghurt of iets in die richting. Af en toe een pudding op rijstbasis maar echt dol is ze daar niet op. Meestal geven we haar nog wat fruit na het eten. Vanwege haar allergieën krijgt ze zoveel mogelijk pure dingen binnen en hoef ik nog niet op E-nummers te letten. Tegen de tijd dat ze makkelijker mee kan eten zal ik er wel op letten dat ze niet teveel dingen uit pakjes enzo krijgt, maar dan meer vanwege het zout dan de E-nummers.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Linda zo 30 sep 2012 - 8:23

Je kan gewoon dessertrijst van lassie kopen. Op de verpakking staan de juiste verhoudingen. En dan ipv melk neem je rijst of havermelk. Rijstemelk maakt het zoeter dan havermelk.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  *Lookie* zo 30 sep 2012 - 21:57

Wij geven kwark of yoghurt. Meestal met vruchten, maar ook weleens naturel en dan met een scheutje roosvicee. Of met fruit (gepureerd) erdoor, dat vindt hij ook heerlijk. Ik maak ook weleens zelf griesmeelpudding of rijstepap maar omdat H nog geen jaar is, krijgt hij dat nog niet (ivm 'gewone' melk die erdoor zit). Straks mag hij dat natuurlijk ook lekker mee-eten.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  nillis zo 30 sep 2012 - 21:57

T krijgt kwark als toetje en af en toe magere yoghurt met fruit als wij dat ook hebben, maar wij eten eigenlijk helemaal geen toetjes. Verder kijk ik weinig op de e nummers. T eet alleen soms rozijntjes en af en toe een koekje, maar het liefst heeft ze gewoon fruit. Denk dat wij het dus best gezond doen zonder op alle e nummers te letten. En als er een keer verjaardag is dan mag ze gerust chipjes en taart. Zolang het niet elke dag is.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Bolleke zo 30 sep 2012 - 22:48

Blijven leuke topics deze smile
Van verantwoordelijke toetjes, naar E nummer, naar vers eten of uit een potjeRedelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 394967

Ik sluit me aan bij Rejoy en Printje. Ik denk dat als je gevarieerd eet met genoeg fruit en groente dat een toetje dan gewoon een LEKKER toetje moet zijn.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  maiadebij zo 30 sep 2012 - 22:59

mijn kinderen vinden yoghurt, zonder iets erin, ook gewoon echt het lekkerste. Ik dacht ze eens te verrassen met wat diksap erdoor, maar dat vonden ze maar niks.

Wij zijn ook bewust met e-nrs bezig. Sinds ik erom denk ben ik praktisch van mijn eczeem af. Als ik weer eens wat eet wat slechte e-nrs inzitten heb ik binnen no-time weer last van mijn handen. In het begin is het even zoeken en kijken wat je wel kan kopen, maar nu is het een gewoonte. Mijn behoefte aan zoetigheid is ook gewoon echt weg. Vroeger snakte ik wel eens naar zijn roze glacekoek, nu moet ik er echt niet meer aan denken. Repen als mars en snickers vind ik echt veel te zoet en niet eens meer lekker.
Maar ook dingens als brood, daar zit in de supermarkt eigenlijk altijd E471 in, dus de haal ik nu bij de bakker. (en denk erover een broodbakmachine te kopen zodat ik het zelf kan maken).

De kinderen krijgen buiten de deur ook echt wel snoep of koek hoor, ik doe er niet moeilijk over. Maar thuis denken we er wel om.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Happydobby ma 1 okt 2012 - 3:26

O maia, je bent weer zwanger!! Gefeliciteerd Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 561177

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Jazzlyn ma 1 okt 2012 - 3:39

Hier krijgt hij nu een danoontje. Helaas gaat hij van sommige producten overgeven oa. yoghurt en kwark. Volgens de kinderarts heeft dit te maken met de reflux wat hij ook nog in erge mate heeft. Danoontje houdt hij gelukkig wel binnen. Vooral de banaansmaak, is wat milder.

Wij moeten soms wel andere dingen geven dan aan een andere baby van zijn leeftijd. Niks aan te doenRedelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Redelijk verantwoorde toetjes - Pagina 5 Empty Re: Redelijk verantwoorde toetjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum