Toetjes vanaf 6 maanden
+11
Twellie
Happydobby
Parisienne
maiadebij
Annemie
Liadan
SarahKey
chipa
Annie24
Novalee
*Lookie*
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Toetjes vanaf 6 maanden
Ik vroeg me af: 'krijgen jullie baby's na het eten een toetje en zoja: wat? Mijn zoon is 6 maanden geworden en hij krijgt na het warm eten nog een fles melk met wat rijstebloem dus in principe zie ik dat als het toetje. Wel wil ik hem langzaam ook wel aan toetjes laten wennen, al ben ik niet van plan om hem veel te geven (paar hapjes). Alleen: ik wil hem nog niet aan al te zoete dingen laten wennen, omdat het schijnt dat er dan meer kans is op overgewicht op latere leeftijd. Wat zijn dan goede opties? Fruit natuurlijk, maar dat krijgt hij al genoeg. Yoghurt met wat fruit erdoor had ik al bedacht. Mag kwark ook? En lightproducten, zijn die wel geschikt voor kindjes? Danoontjes schijnen toch ongezond te zijn? Ik kon op de site van Voedingscentrum ook niet veel vinden behalve dat yoghurt mag. Dus vandaar mijn vraag wat jullie kindjes krijgen als toetje.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Toetjes vanaf 6 maanden
Heel veel kindjes zijn gek op gewone pure yoghurt, zonder fruit of diksap of iets dergelijks erdoor. Ik geloof dat dan aangeraden wordt om volle yoghurt te nemen. Ik dacht trouwens dat het advies is om met 7 maanden yoghurt te geven maar dat weet ik niet zeker.
N. krijgt eigenlijk geen toetje vanwege haar koemelkallergie. Vandaag heeft ze voor het eerst nog wat gepureerd fruit gekregen als toetje en dat ging er goed in. Ik denk dat we dat nu wat vaker gaan doen.
N. krijgt eigenlijk geen toetje vanwege haar koemelkallergie. Vandaag heeft ze voor het eerst nog wat gepureerd fruit gekregen als toetje en dat ging er goed in. Ik denk dat we dat nu wat vaker gaan doen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Y. heeft tot 1 jaar geen toetjes gekregen waar melk in verwerkt zat ivm een verdenking op koemelkallergie. Hij kreeg daarom altijd van die cupjes met fruitmoes van Olvarit of Goodies als toetje (is 100gram)
Nu krijgt hij de ene dag nog steeds zo'n cupje en de andere dag een danoontje.
Nu krijgt hij de ene dag nog steeds zo'n cupje en de andere dag een danoontje.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Novalee schreef:N. krijgt eigenlijk geen toetje vanwege haar koemelkallergie. Vandaag heeft ze voor het eerst nog wat gepureerd fruit gekregen als toetje en dat ging er goed in. Ik denk dat we dat nu wat vaker gaan doen.
Dat deden we bij Y. dus ook
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Vanaf 8mnd krijgt f danone.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Danoontje zit best veel ander 'troep' in. Zou met yoghurt beginnen en zolang hij dat lekker vind zou ik geen toetjes geven met suikers of andere toevoegingen.
Sinds gisteren krijgt onze zoon een toetje na het eten, hij krijgt volle biologische yoghurt. Hij vindt het alleen nog helemaal niks en eet 1 hap, daarna houdt hij zijn mond stijfdicht.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn zoontje kreeg vanaf 6 mnd magere yoghurt,nu ook nog,maar tegenwoordig magere vruchten yoghurt.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
mijn kinderen zijn beide echt verslingerd aan volle (bio) yoghurt, ze vragen er regelmatig om!
Zoete toetjes zou ik niet doen, als je het wat zoeter wilt maken als hij het zo niet lekker gaat vinden kan je altijd nog diksap of fruit erdoor doen. Light zou ik overigens ook niet doen, de meeste light producten bevatten de zoetstof aspartaam, dat is eigenlijk nog slechter als suiker.
Zoete toetjes zou ik niet doen, als je het wat zoeter wilt maken als hij het zo niet lekker gaat vinden kan je altijd nog diksap of fruit erdoor doen. Light zou ik overigens ook niet doen, de meeste light producten bevatten de zoetstof aspartaam, dat is eigenlijk nog slechter als suiker.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
N. krijgt meestal magere vanille yoghurt. Enkel magere lust ze ook. Af en toe haal ik Danoontjes in huis, dat is voor N. dan ook echt een traktatie als ik dat tevoorschijn haal.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik geef gewoon kwark, hij vind het heerlijk. Vanaf 7 maanden mee begonnen omdat wij met 6 maanden zijn gaan bijvoeden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik gaf Griekse yoghurt en kwark. Griekse yoghurt is volgens mij wel erg vet, maar dat maakte niet uit bij mijn oudste dochter omdat ze altijd een lichtgewicht is geweest.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
L kreeg gewoon saaie yoghurt, vaak volle ivm smaak. Nu krijgt hij nauwelijks een toetje, hij doet het goed zonder.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Mijn dochter heeft KMA dus joghurt kan ik helaas niet geven. Ze krijgt af en toe een cupje pudding op basis van rijstemelk. En soms maak ik zelf rijstepap. Maar meestal krijgt ze gewoon fruit als toetje, bij oma soms knijpfruit.
Ik zou sowieso pas aan toetjes beginnen als het avond eten echt goed gaat.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wij doen vanaf ongeveer 7 maand magere kwark. Eerst deden we dat gewoon overdag ergens tussendoor (i.v.m de fles nog 's avonds) en vanaf 10 mnd of zo echt na de maaltijd. T krijgt heel weinig andere toetjes, wat ik wel eens doe is ons toetje met de kwark mengen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Hier gaf ik yoghurt met wat roosvicee. Nu sinds een paar dagen kwark met een heel klein beetje roosvicee. Dat vindt hij erg lekker.
Gast- Gast
Hier begonnen met volle yoghurt met een klein beetje diksap.
Nu geven we ook vaker yogolino, kwarkolino en een beetje vanillevla door de yoghurt.
Nu geven we ook vaker yogolino, kwarkolino en een beetje vanillevla door de yoghurt.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Kun je dat bij de natuurwinkel kopen? En zitten daar fruitsmaakjes aan of is het gewoon naturel?Linda schreef:Mijn dochter heeft KMA dus joghurt kan ik helaas niet geven. Ze krijgt af en toe een cupje pudding op basis van rijstemelk. En soms maak ik zelf rijstepap. Maar meestal krijgt ze gewoon fruit als toetje, bij oma soms knijpfruit.
Novalee- Kletskop
Novalee schreef:Kun je dat bij de natuurwinkel kopen? En zitten daar fruitsmaakjes aan of is het gewoon naturel?Linda schreef:Mijn dochter heeft KMA dus joghurt kan ik helaas niet geven. Ze krijgt af en toe een cupje pudding op basis van rijstemelk. En soms maak ik zelf rijstepap. Maar meestal krijgt ze gewoon fruit als toetje, bij oma soms knijpfruit.
Ja, bij de natuurwinkel. Van het merk vitariz. Jammer genoeg hebben ze alleen maar vanille smaak.
Je kan ook zelf met van die zakjes en haver, spelt of rijstemelk pudding maken. Maar dat is net ff wat meer werk. En ik geef die kant en klare dingen juist voor de makkelijkheid als we bij oma zijn.
Ze staan trouwens bij de pakken sojamelk enzo, niet in de koeling dus.
Linda- Ratel
Oké, dan ga ik daar eens naar kijken! Vanillesmaak is hier juist wel makkelijk omdat N. vanwege haar leeftijd en de citrusfruitallergie van haar papa veel soorten fruit (nog) niet mag en heel vaak zit er wel iets van sinaasappel, aardbei of gewone appel in. En kant-en-klaar klinkt wel lekker makkelijk, haha!Linda schreef:Novalee schreef:Kun je dat bij de natuurwinkel kopen? En zitten daar fruitsmaakjes aan of is het gewoon naturel?Linda schreef:Mijn dochter heeft KMA dus joghurt kan ik helaas niet geven. Ze krijgt af en toe een cupje pudding op basis van rijstemelk. En soms maak ik zelf rijstepap. Maar meestal krijgt ze gewoon fruit als toetje, bij oma soms knijpfruit.
Ja, bij de natuurwinkel. Van het merk vitariz. Jammer genoeg hebben ze alleen maar vanille smaak.
Je kan ook zelf met van die zakjes en haver, spelt of rijstemelk pudding maken. Maar dat is net ff wat meer werk. En ik geef die kant en klare dingen juist voor de makkelijkheid als we bij oma zijn.
Ze staan trouwens bij de pakken sojamelk enzo, niet in de koeling dus.
Oh, da's wel fijn als het niet gekoeld hoeft te zijn, dan kunnen we ze misschien ook meenemen op vakantie
Novalee- Kletskop
Ja dat kan wel, het is maaaaanden houdbaar.
Linda- Ratel
S. kreeg de eerste maanden milde kwark yoghurt. Is ook net iets dikker dan gewone yoghurt
Gast- Gast
Nou zo lang gaan we niet weg hoor Maar thanks voor de tip!Linda schreef:Ja dat kan wel, het is maaaaanden houdbaar.
Novalee- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Ontbijt kindje vanaf 18 maanden
» Borstvoeding en werk vanaf 9 maanden
» Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)
» van 6 maanden potje naar 8 maanden potje
» Toetjes
» Borstvoeding en werk vanaf 9 maanden
» Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)
» van 6 maanden potje naar 8 maanden potje
» Toetjes
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: