Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praten kindje van bijna 2 jaar.

+12
loesje
nillis
Parisienne
Twellie
mauwmauw
Annemie
maiadebij
Linda
Jazzlyn
Tania
Liadan
Purpleflower
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  _Jet vr 28 sep 2012 - 23:40

mauwmauw schreef:V wordt over 2 weken 2,en zegt nu mama,papa,auto waf waf en oma.

Wat goed om te lezen mauwmauw!!!! Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 281626781
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  _Jet vr 28 sep 2012 - 23:46

Niet doen PR, zo te lezen dat ze het goed. En de één is nu eenmaal wat sneller dan de ander!

Hier blijf ik me keer op keer verbazen hoeveel dingen ze weet en zegt. Gisteren kwam een vriendin een uitnodiging brengen voor de verjaardag van haar zoontje. Toen we daarnet zaten te eten ging ze naar de kaart wijzen en zei ze Spongebob. Tsja idd Spongebob op de kaart en dat wordt hier nooit gekeken. Verbaas me gewoon hoeveel ze altijd onthoudt. Het is in ieder geval een gezellige kwebbel en 9 van de 10 keer begrijp ik haar heel goed. Voor anderen misschien wat onduidelijker omdat ze de g niet uitspreekt, daar maakt ze de f van. Dus als ze bv vofel zegt weet ik dat ze het over een vogel heeft Wink
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  Purpleflower vr 28 sep 2012 - 23:59

Niet onzeker word hoor PR. Tussen de 50 en 100 woorden is toch ook super knap van a.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  mauwmauw za 29 sep 2012 - 7:01

@twellie,ja het is zeker snel gegaan.3 september naar cb geweest,door verwijzing gehad voor audiologisch centrum om zijn gehoor te laten onderzoeken,en taal-spraak onderzoeken.En ook een VVE indicatie voor de psz.Toen zei hij alleen nog papa en mama,maar niet bewust zeg maar.We zijn ook super trots op hem.

@jet,dankjewel wij zijn ook zeker trots op hem,en blij dat hij uiteindelijk toch begint.We merken nu echt dat hij wilt praten en geïnteresseerd is om te leren praten.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  RiLiJu za 29 sep 2012 - 7:15

Ce.line praatte ook heel erg vroeg. En nog kletst ze me de oren van het hoofd. Ze praat de hele dag en eigenlijk alle woorden spreekt ze ook foutloos uit.

J.ulian praat eigenlijk nog niet. ´Papa´ en ´mama´ zegt hij nu goed. ´Poes´ kan hij herhalen, als ik het eerst een keer heb gezegd.´Die´ zegt hij altijd als hij iets wil of moet. ´Dees´ zegt hij als hij de borst wil.

Verder komt hij nog niet. Ik heb nav dit topic eens gezocht op internet naar wat ´normaal´ is.

Kom ik deze site tegen;

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/communicatie/26196-spraak-taalontwikkeling-wat-kan-n-kind-op-welke-leeftijd.html

Als ik dit zo lees, mag ik me wel eens zorgen gaan maken:roll: , maar volgens mij gaan zij wel van het hele positieve uit.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  PapillonRose za 29 sep 2012 - 7:27

Bedankt voor de geruststellende woorden! Ik weet ergens ook wel dat ik me nu in elk geval geen zorgen hoef te maken, maar ga dan toch weer twijfelen als ik lees dat andere kindjes al zoveel verder zijn op dat gebied. Dan ben ik meteen weer 'bang' dat ik haar bijvoorbeeld niet genoeg stimuleer. Al weet ik ergens ook wel dat dat onzin is, maar een mens moet iets hebben om onzeker over te zijn laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  Liadan za 29 sep 2012 - 7:34

Riliju, maar op die site staat toch precies wat jouw zoon doet? Er staat ook precies wat mijn zoon nu doet, al brabbelt hij niet zo heel veel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 7:39

Met de SNEL kun je zien of je je zorgen moet maken om de taalontwikkeling van je kind (al zegt dit natuurlijk niet alles, geeft een globaal beeld)

http://kindentaal.logopedie.nl/site/sneltest

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  RiLiJu za 29 sep 2012 - 8:02

Liadan schreef:Riliju, maar op die site staat toch precies wat jouw zoon doet? Er staat ook precies wat mijn zoon nu doet, al brabbelt hij niet zo heel veel.

Je hebt gelijk. Nu ik het nog een keer heb doorgelezen, kwam ik erachter dat ik voor het gemak het woord 'passieve' even had overgeslagenPraten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 827601 . Ik las een 'actieve woordenschat', maar het valt dus gelukkig alweer mee met onze kinderenPraten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 3079029344
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  Liadan za 29 sep 2012 - 8:10

RiLiJu schreef:
Liadan schreef:Riliju, maar op die site staat toch precies wat jouw zoon doet? Er staat ook precies wat mijn zoon nu doet, al brabbelt hij niet zo heel veel.

Je hebt gelijk. Nu ik het nog een keer heb doorgelezen, kwam ik erachter dat ik voor het gemak het woord 'passieve' even had overgeslagenPraten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 827601 . Ik las een 'actieve woordenschat', maar het valt dus gelukkig alweer mee met onze kinderenPraten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 3079029344
Een actieve woordenschat van 70 woorden lijkt me inderdaad ook een beetje te positief smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  _Jet za 29 sep 2012 - 9:14

PapillonRose schreef:Bedankt voor de geruststellende woorden! Ik weet ergens ook wel dat ik me nu in elk geval geen zorgen hoef te maken, maar ga dan toch weer twijfelen als ik lees dat andere kindjes al zoveel verder zijn op dat gebied. Dan ben ik meteen weer 'bang' dat ik haar bijvoorbeeld niet genoeg stimuleer. Al weet ik ergens ook wel dat dat onzin is, maar een mens moet iets hebben om onzeker over te zijn Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 394967

Ik kan me niet voorstellen dat jij haar niet genoeg stimuleert. Voordat je het weet kletst ze de oren van je hoofd! Dan gaat het opeens zo snel.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  ekjir@M za 29 sep 2012 - 9:55

mauwmauw schreef:V wordt over 2 weken 2,en zegt nu mama,papa,auto waf waf en oma.

Mijn zoon is vorige week twee geworden. Maar zegt ook niet veel meer.

Papa = Tata
Mama = Nana
Baby = teetie
Treintje = tsje
Auto = autoe
Fiets = ietsie

Verder wordt alles die genoemd en op alle vragen krijg je als antwoord Ja...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  Purpleflower vr 5 okt 2012 - 0:37

E. Was weer een paar nachten achter elkaar slecht aan het slapen. Veel wakker, heel vroeg wakker worden, s'nachts een paar uur wakker zijn.
Maar het is ergens goed voor geweest.

Ze blijft me elke dag verbazen.

Ze zingt nu. Slaap zacht, slaap zacht, mega mindy houd de wacht. Slaap zacht. Slaap zacht.

Vanmorgen zag ze voor het eerst tita tovenaar op tv. Daarna zong ze steeds" tita tovenaar is raar waar"

Gister had ze een filmpje van donald duck gezien.
S'avond kon ze aan papa vertellen wat er gebeurde." Donald eend in bad, heel koud, donald ijsblok worden, brrrrr.

Ik vind dat hetnu wel erg snel gaat !
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Praten kindje van bijna 2 jaar. - Pagina 2 Empty Re: Praten kindje van bijna 2 jaar.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum