Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

+4
Clapperdie
Tania
SarahKey
Bloem86
8 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Bloem86 do 27 sep 2012 - 23:56

Bij mijn oudste dochter ben ik met 6 maanden begonnen met bijvoeden. (nou jaa, met 5,5 maand groente en met 6 maand fruit).

Maar ik weet niet zo goed wat ik nu bij mijn jongste dochter zal doen. Ze is nu ruim 4,5 maand en drinkt sinds een week ofzo niet meer al te best. Ze heeft gauw genoeg van haar flessen. Ze krijgt nu 4 flessen van 180cc, omdat ze die juist nodig had een tijdje geleden. Nu heeft ze dagen dat ze per fles maar 100/120 cc drinkt. Maar ze heeft dan al weer sneller honger. Ook is ze (althans, dit lijkt zo) veel meer geinteresseerd in eten van anderen dan dat mijn oudste was. Kijkt er meer naar, smakt erbij, etc.

Voor degene die ook zo vroeg zijn begonnen met bijvoeden: wat was jullie reden daarvoor?! Ook slechter melk drinken? Of juist iets anders? Ben benieuwd!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  SarahKey do 27 sep 2012 - 23:58

Ik ben met 5 maanden begonnen met bijvoeden. Meneer zat al op max van de flessen en kreeg honger. Bedoeling was ook rond de 6 maanden, maar goed laat mijn kind geen honger lijden. En meteen vanaf dag 1 eet hij goed de bijvoeding.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Tania vr 28 sep 2012 - 1:15

Ik ben bij de M. ook met ongeveer 5 maanden begonnen. Ze dronk haar flessen slecht, al vanaf het begin eigenlijk. Met 5 maanden dronk ze naar mijn mening wel echt te weinig en ben ik begonnen met groente en vlak daarna fruit. Dit vindt ze heerlijk en ze drinkt ook haar flessen beter. Met 6 maanden zijn we begonnen met brood en ze eet nu ook al twee boterhammen 'smiddags.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Clapperdie vr 28 sep 2012 - 1:23

T. dronk zijn flessen goed maar in overleg met het CB zijn we met 4 maanden begonnen met fruit/groente. Hij had er naar onze mening gewoon behoefte aan.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Sanne vr 28 sep 2012 - 1:37

Tania schreef:Ik ben bij de M. ook met ongeveer 5 maanden begonnen. Ze dronk haar flessen slecht, al vanaf het begin eigenlijk. Met 5 maanden dronk ze naar mijn mening wel echt te weinig en ben ik begonnen met groente en vlak daarna fruit. Dit vindt ze heerlijk en ze drinkt ook haar flessen beter. Met 6 maanden zijn we begonnen met brood en ze eet nu ook al twee boterhammen 'smiddags.

Misschien een stomme vraag, maar kan een kindje van die leeftijd al brood eten? Wij geven groente en fruit in stukken, maar dat is dan al wel zacht. Dat kan ze met haar tandeloze kaken wel fijnmalen. Geldt dat voor brood ook?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Star007 vr 28 sep 2012 - 1:50

Sanne schreef:
Tania schreef:Ik ben bij de M. ook met ongeveer 5 maanden begonnen. Ze dronk haar flessen slecht, al vanaf het begin eigenlijk. Met 5 maanden dronk ze naar mijn mening wel echt te weinig en ben ik begonnen met groente en vlak daarna fruit. Dit vindt ze heerlijk en ze drinkt ook haar flessen beter. Met 6 maanden zijn we begonnen met brood en ze eet nu ook al twee boterhammen 'smiddags.

Misschien een stomme vraag, maar kan een kindje van die leeftijd al brood eten? Wij geven groente en fruit in stukken, maar dat is dan al wel zacht. Dat kan ze met haar tandeloze kaken wel fijnmalen. Geldt dat voor brood ook?
Hier krijgt ze vanaf 6 maanden brood. In het begin was het kauwen en zuigen op het brood.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Happydobby vr 28 sep 2012 - 1:55

Ik begon met 7 maanden met brood, M had tot 11 maanden geen tandjes maar dit was geen probleem. Groente en fruit ook niet trouwens. (stukjes)

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  SarahKey vr 28 sep 2012 - 3:11

Hier ook brood vanaf 7 maanden. Daarvoor wel eens een broodkorst. Nu had S al twee tandjes maar het lukt ook wel zonder tandjes. En als je het eng vind in het begin, stukjes brood in melk deppen is ook een tip.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Tania vr 28 sep 2012 - 3:20

Ik heb eerst een broodkorst gegeven om te kijken of ze het al wat vond. Die sabbelde ze zo naar binnen. Toen bruin brood zonder korstjes in stukjes met een klein beetje boter. Dat was helemaal smullen. Nu krijgt ze gewoon twee broodjes op mekaar met een klein beetje boter ertussen, met korst en in vieren gesneden. Dan gaat ze zelf lekker eten en op het laatste verzamel ik alle stukjes die over zijn en die geef ik dan nog tot ze niet meer wil. Maar eigenlijk eet ze het liefst alles op.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Ayla vr 28 sep 2012 - 7:55

Hier kauwt ze ook gewoon zonder tanden op haar brood, en ze scheurt het ook zo af Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' 394967 gewoon stuk brood waar normaal haar hoektandjes zouden zitten en dan gewoon afscheuren haha. Heb hier nog een geheel tandeloos bekkie Very Happy
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 20:50

Ik ben met beide met 4 maanden begonnen.
Bij de oudste vanwege de reflux en bij de jongste omdat hij niet genoeg meer aan zijn flessen had en op de max zat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de 'vroege bijvoeders' Empty Re: Vraagje voor de 'vroege bijvoeders'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum