Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Printje do 27 sep 2012 - 8:38

R is sinds een tijdje goed zindelijk, zowel dag als nacht. Alleen op het dagverblijf gaat het helaas nog wel eens mis, en eigenlijk vooral omdat zijn piemeltje naar boven schiet zeg maar. Ik zorg voor voldoende verschoning en vraag om, wanneer hij druk aan het spelen is en zij er de tijd voor hebben, hem eens extra te vragen of hij moet plassen. het gaat namelijk mis om het moment wanneer hij druk aan het spelen is.

Maar goed vandaag was het dus helaas 2x misgegaan, waarvan 1x dat hij dus eigenlijk gewoon al op de wc zat maar zijn piemeltje niet goed vast hield.
Toen ik hem kwam halen hadden ze hem een luier aangetrokken en R is er de hele tijd over bezig geweest, luiers zijn voor baby;s en hij is groot... ik heb het proberen uit te leggen maar hij vond het toch moeilijk/raar dat hij weer die luier aan moest...

Wat zouden jullie hiermee doen? Aan de ene kant snap ik de leidsters wel maar waarom dan geen luierbroekje? En ik heb gezegd dat ik het niet erg vind wanneer ze hem eventueel extra helpen (en daar zelf geen problemen mee hebben) wanneer hij op de wc zit (door zijn piemeltje naar beneden te houden oid)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 8:39

Heb je het al besproken met de leidsters? Anders geef je gewoon een pak luierbroekjes mee en dan zeg je dat je graag wil dat ze die gebruiken als ze hem een luier willen aantrekken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Printje do 27 sep 2012 - 8:42

Ja ik heb wel aangegeven dat ik het begrijp vanuit hun maar dat ik dan liever heb dat ze een luierbroekje aantrekken (zit allemaal gewoon in de prijs voor het dagverblijf). R begon thuis over de luier en dat het voor baby's is en dat vond ik wel erg zielig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 8:46

Wel fijn dat hij al zindelijk is, Yrsa wil momenteel echt niet op het potje. Ze gooit wel haar natte luier in de wc en dan vindt ze dat ze op de wc heeft geplast, maar als ze echt op het potje moet gaat ze protesteren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Printje do 27 sep 2012 - 8:48

Hij was echt binnen een week uit het niets eigenlijk dag en nacht zindelijk. Het gaat ook enorm goed,hij heeft thuis nooit ongelukjes en ook als we gaan heeft hij nooit een luier aan. Ik vind het vooral zo zielig/sneu omdat we hem verteld hebben dat hij zo groot is en hij wilde toen zijn luiers aan de nieuwe baby geven. En nu geven ze hem daar een luier aan...waarop hij zei; mij is groot he mama? nie luier aan, is voor baby.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 8:51

Susan schreef: Ze gooit wel haar natte luier in de wc en dan vindt ze dat ze op de wc heeft geplast

Laughing
Wil ze ook niet op de wc?

Printje, ik zou het gewoon bespreekbaar maken. Toen ik nog op de peuters werkte deed ik vaak inderdaad ook ene luier om op het moment dat ik het laatste reservekledingsetje uit het mandje bij een kind aantrok. Ik vond het ok niet erg om onze reservekleren bij een kind aan te trekken, maar die voorraad is helaas ook maar vrij beperkt.

Weet je zeker dat het kdv luierbroekjes heeft? Luiers zitten bij ons ook bij de prijs in, maar luierbroekjes hebben we niet. Ik zou er zelf gewoon een stuk of 5 in z'n mandje/vakje/laatje eggen en dan aanvullen wanneer nodig. Maar ik denk dat er nest wel goed over te praten moet zijn, als jij het echt niet wilt dan zullen ze daarnaar moeten luisteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Printje do 27 sep 2012 - 8:53

Ja volgens mij zitten ze er wel 'gewoon' bij maar voor de zekerheid zal ik idd wat eigen luierbroekjes die ik nog heb liggen daarheen brengen, en sowieso vraag ik het maar ff na.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 16:08

Maar is zindelijk worden niet gewoon iets dat erbij hoort op deze leeftijd en het kdv daarop in moet spelen? Leuk dat ze geen tijd hebben, maar deze periode kan nog een hele tijd duren, willen ze hem dan al die tijd weer een luier(broekje) aan doen? Als dit incidenteel zou gebeuren, zou ik er geen probleem van maken, maar als dit een regelmatig terugkerend iets zou worden, zou ik er niet gelukkig mee zijn hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Jezzie do 27 sep 2012 - 16:56

Ik vind het eigenlijk wel snel om hem na twee ongelukjes meteen een luier om te doen, als het nou al de vijfde keer geweest zou zijn op een dag. En als het op de wc gebeurd, is het toch geen ongelukje? Want dan was hij dus wel op tijd. Ik zou vragen of ze even met hem mee willen gaan als hij naar de wc gaat om te zien of het goed gaat en eventueel te helpen. Dat doen wij ook op het kdv waar ik werk. Soms zetten we ook een kookwekker voor kindjes die net zindelijk zijn. Als die gaat moet hij even plassen. Want als je nog tien kinderen hebt rond lopen kan je het wel eens vergeten te vragen, maar om dan meteen en luier om te doen...
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 17:03

Ik zou daar ook niet blij mee zijn.
Ik zou het bespreken met de leidsters.

S. gaat 1 dag in de week naar de PSZ en daar vroegen ze de eerste keren gewoon extra of hij moest plassen en t is 1 keer mis gegaan daar maar ze vinden dat geen probleem daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 21:35

Rejoy. schreef:Maar is zindelijk worden niet gewoon iets dat erbij hoort op deze leeftijd en het kdv daarop in moet spelen? Leuk dat ze geen tijd hebben, maar deze periode kan nog een hele tijd duren, willen ze hem dan al die tijd weer een luier(broekje) aan doen? Als dit incidenteel zou gebeuren, zou ik er geen probleem van maken, maar als dit een regelmatig terugkerend iets zou worden, zou ik er niet gelukkig mee zijn hoor.

Eens. Het is een KDV met een bepaalde leeftijdscategorie en dan weten ze dat dit soort dingen aan de orde komen.
Ik snap dat het tijd kost maar sommige kinderen vallen dan ineens terug naar de luier of worden onzeker doordat ze ineens weer een luier moeten dragen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 22:03

Ik zou dit ook bespreken, hij is net zindelijk, dan is het heel normaal dat daar ongelukjes bij gebeuren. Ik vind het ook heel logisch dat er op een kdv eerder een ongelukje gebeurt dan thuis, daar heeft hij veel kinderen om zich heen en denkt hij er misschien minder snel aan. Ik vind het ook erg snel om hem na 2 ongelukjes al een luier aan te doen, helemaal als dit niet besproken is met de ouders.
En sowieso kunnen ze natuurlijk met hem naar de wc gaan en zeggen dat hij zijn piemeltje goed naar beneden moet richten, dat helpt misschien al.
Sneu dat je zoon het zo vervelend vond om met een luier rond te moeten lopen. Zou hij een luierbroekje dan ook niet vervelend vinden?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Printje za 29 sep 2012 - 10:06

Liadan; ik probeer hem ook steeds te zeggen dat hij zelf zijn piemeltje neer beneden moet houden maar soms blijft hij dit dus vergeten. Ik weet niet of hij een luierbroekje ook vervelend vindt maar mij lijkt dat dat misschien ook al anders voelt, en sowieso hoeft hij daarvoor niet te liggen om hem aan te trekken.

Ik ga het donderdag nogmaals even bespreken en geef gewoon zelf maar wat luierbroekjes mee mocht het niet gaan, en dan niet na eigenlijk maar 1 ongelukje...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter.. Empty Re: Wat zou ik hiermee doen, zindelijke peuter..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum